~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Pohdin jo tässä mistä ihmeestä löytyisi meille sopiva vauvan sänky. Meillä on tosiaan kaksi koiraa, jotka innoissaan hyppivät kaikkea vasten, joten pystyn jo kuvittelemaan miten tassut menevät pinnojen välistä ja raapivat vauvaa - tai sitten koirat saavat jotenkin tassunsa jumiin. Tai sekä että! Umpinaisia sänkyjä ei tunnu olevan. En tiedä onko vauvaa hyvä nukuttaa pysyvästi matkasängyssä, ehkä ei... Pitäisi varmaan viritellä joku kangassysteemi tms pinnasängyn niille sivuille, jotka ei ole seinää vasten.

Epäselvää on kyllä sekin mihin se sänky laitetaan, ei meillä ole mitään omaa huonetta vauvalle eikä makuuhuone ole kovin iso. Muutenkin kämppää pitäisi raivata aika lailla ennen perheenlisäystä, siis mm. kasata pari levyhyllyä, että saataisiin miehen massiivinen levykokoelma edes jotenkin paikoilleen. Mutta joo, itsekin synnyin pieneen yksiöön Kontulassa aikoinaan, että eiköhän tänne yksi vauva saada mahtumaan. :)

17+3
 
Olipas tänne tullut paljon tekstiä. En ole ilmoituksia saanut mutta kiva oli lukea muiden kuulumisia.

Mullakin oli jo nt-ultra ja siinä kaikki näytti hyvältä. Ultra oli 12+1 mutta sikiö vastasi 12+4. Tasoittuu kuulemma myöhemmin. Tuli todella kipeäksi maha ultran jälkeen. En tiedä ärtyikö kohtu siitä jotenkin vai sattuiko vaan samaan saumaan kasvukipuja. En tiedä iskikö vielä liitoskivutkin samaan kohtaan kun muitakin kipuja ollut ja kävely ei ole ollut herkkua. Nyt vähän jo helpottanut kuitenkin. Lopullisia seulatuloksia en ole vielä saanut mutta tulee varmaan tulevalla viikolla. Uskomattomalta tuntuu, että alkaa olla jo 13vk paketissa. Seuraava neuvola on 10.3 ja neuvolalääkäri 30.3.
Nyt vähän lomailua ja rentoa oleilua. Hyviä vointeja odottaville ja ihania hetkiä uusien vauvojen kanssa muille ❤
 
Täältäkin pikaisia kuulumisia, just tänään mietin @nyuu että mitä sinne kuuluu, oletko jo pian tositoimissa.
Ja olenko onnitellut lainkaan sua @Sukkis vielä, mutta siis onnea sylin täydeltä! Hän on täällä! Aivan ihanaa!

Tää uusi palsta. En edes sano mitään enempää..

mulla alkaa huomenna rv40. Viikko laskettuun. Apua!!
Ja nää hymiöt ei edes pysy paikallaan joten en enää sitäkään yritä. Kännykällä vaikee kirjoittaa, yritän huomenna paremmalla ajalla koneelta!
Tiistaina olen menossa neuvolaan.. toivottavasti ois vimppa kerta vauva masussa.

aislinn& pussieläin ”onni”rv38+6
 
Onpa täällä paljon tekstiä! Mukava lukea näitä. :) Mutta tää palsta.. :D

@nyuu joko alkaa lähtö lähestyä vai kenties jo koitos takana tai menossa? Tää on varmaan kysymys,johon saa lopussa vastata kyllästymiseen asti.. tsemppiä viime metreille!

@Ellinoora38 ihania ultrakuulumisia ❤ Nyt saat jo hengähtää, ultrat on kyllä tärkeitä virstanpylväitä :) Ootko vielä hankintoja alkanut suunnitella? Ja sori en nyt muista,mutta ootko jo läheisille kertonut vauvasta?

@Silmu75 miksikäs ei matkasänkyä pääasialliseksi sängyksi? Siinähän on hyvin ne verkkosivustat. Entäs äp laatikko johonkin pöydälle,se olisi ainakin umpinainen ja menisi hyvän aikaa?

@kirsillevauva pääsitkö Tallinnaan? :D

Meillä meni viikonloppu edelleen sairastaessa. Oon ihan kypsä tähän flunssatautiin jo, menee edestakaisin kaikilla perheenjäsenillä..

Huomenaamuna varhaisultra. Jotenkin vähän hämmentynyt fiilis. Oireet on tässä muutamien päivien aikana kovasti vähentyneet/hävinneet/muuttuneet. Pahoinvointia ei enää ole (enkä kaipaakaan), hajuherkkyys ihan normaali vaikka viime viikolla jääkaappi haisi ihan karmealta... Vatsassa ei oikein tunnu erityiseltä. Vähän sekavat tunteet nyt. Oon silti periaatteessa hyvillä mielin,mutta kaikkea sitä ehtii pähkäillä. No,eipä tarvi kauaa enää kärvistellä tietämättömänä!

MyMa 7+2
 
@MyMa Tsrmppiä ultraan ja toivottavasti flunssa menee pian ohi. Menin nt-ultran jälkeen katselemaan vauvanvaatteita mutta iski kramppikuume enkä pystynyt ostamaan mitään. Olin ajatellut että jonkun yhden pikkujutun olisin ostanut mutta ei siitä mitään tullut. Tarvitsee näköjään vielä lisää aikaa että uskaltaa. Eli en todellakaan ole hankintoja suunnitellut tai tehnyt :ROFLMAO:

Mun perhe veljeä lukuun ottamatta tiesi hoidoista ja on tiennyt raskaudesta alusta asti. Kerroin veljelle nt-ultran jälkeen. Oltiin äidin kanssa joulun alla kaupunkilomalla kun oireita alkoi puskea ja pakkohan se oli jännitystä jakaa äidille jo silloin. Samaten ystävistä moni tiesi hoidoista ja nyt oon kertonu myös muutamalle työkaverille ja esimiehelle.

Eilen tulikin yllättäin seulontatulokset omapostiin. En yhtään ajatellut, että voisi sunnuntaina tulla. Siinä pähkittiin, että katotaanko heti vai vasta loppulomasta. Mies halus katsoa heti ja kaikki on onneksi kunnossa ❤
 
En ole hirveästi ehtinyt viime aikoina käydä täällä edes lukemassa saati kommentoimassa. Työt ja opiskelut on vieneet paljon aikaa ja vapaallakin on ollut yhtä sun toista tehtävää. Mun puolisoni onnistui tuossa puolisentoista viikkoa sitten telomaan jalkansakin ja on nyt keppien varassa vielä ainakin kaks ja puoli viikkoa, joten lähes kaikki arjen kannalta oleelliset jutut jää kans mun hoidettavakseni tällä hetkellä. Koitan jaksella ja odottelen maaliskuun alkupuolen talvilomaa kovasti.

Tänään oli nt-ultra ja siellä oli kaikki hyvin. Tyyppi vastas tällä kertaa kooltaan viikkojaan (nyt 13+1) ja rakenteet yms oli myös normaalit. Niskaturvotus 0,9mm ja koska meillä luovuttajakin oli nuori, taitaa riski kromosomihäiriöihin olla aika minimaalinen. Uskaltauduttiin tänään sitten julkistamaan raskaus tuttavillekin.
 
@Ellinoora38 Uskalsin vasta viime viikolla ostaa kaupan löytönurkasta halvalla yhden pikkuruisen bodyn - meni viikolle 17 ennen kuin senkään hankinnan uskalsin tehdä. Ensin odottaa nt-ultraa, että josko sitten uskaltaisi jo vähän luottaa tähän hommaan, sen jälkeen olen odotellut rakenneultraa ja sen jälkeen kai sitten synnytystä... Eihän siinä ole kuin puolisen raskautta enää aikaa hermoilla, kääk!

17+4
 
Tänään oli neuvolalääkäri, kaikki hyvin ja sydänäänetkin saatiin tällä kertaa kuuluviin ilman ultraa. Kovasti tuntui pikkuinen jumppaavan, ja istukka kohdunsuulla kuulemma vaikeuttaa myös sekä sydänäänten kuulemista että liikkeiden tuntemista. Mutta jospa nyt lähiviikkoina alkaisi tulla jotain elonmerkkejä.

17+5
 
@Silmu75, onnea kaikista hyvistä uutisista :) ON jo hyvällä mallilla sinunkin raskaus <3. Mä hankin sellaisen ensisängyn, jossa on kankaiset seinät. Se menee vain 6 kk, ja sen jälkeen tulee pinnasänky. Saahan niihinkin raunat, auttaisiko se?

@Aislinn83 ja @nyuu joko on vauvelit maailmassa <3

@MyMa, mitä ultrassa? Toivottavasti kaikki hyvin!

@Jasmina20, onpas raju pahoinvointi, kurjaa!

Olin tosiaan mun tyttöjen kanssa Tallinnassa sunnuntaina ja passeja ei tarkistettu :) (Mulla oli siis vanhentunut passi). Luoja, että olin poikki illalla! En jaksanut miehelle edes puhua mitään!

Mulla on olleet reidet kipeet monta kuukautta ja nyt vaan pahentuu. SEisominen ja kävely on tuskaista. Kävin terveysasemalla tänään ja sain viikon saikkua. Lääkäri teki samlla sisätutkimuksen mun pyynnöstä ja paikat eivät ole yhtään vielä auenneet. Tämä tieto huojensi minua kovasti, sillä pelkäsin kipujen aukaisevan paikkoja. Terveysasemalla jonotin 3,5 tuntia!!! Ja sen jälkeen meninkin unille ja nukuin kolme tuntia. Nyt pitäisi viedä koirat lenkille ja mennä lenkkisaunaan <3 Ulkona on vielä valoisaa.

Kirsi ja rv 30+5
 
Ultrassa hyviä uutisia ❤ Syke löytyi heti, oli voimakas ja oli "aika pullukka" alkio vastasi koossa 1-2 päivää edellä. Nyt on huojentunut olo.

Voisin tulla listalle, jos joku voisi päivittää: MyMa.....2.IVF.....toinen.....8.10.2020

Vastailen muiden juttuihin myöhemmin, flunssa otti takapakkia ja oon taas kuin jyrän alle jäänyt. Että huomenna taas saikulle ja esikoinenkin on kuumeessa+korvatulehdus, voi *€#@?& Tulisi jo kesä!

MyMa 7+4
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @MyMa! Samoin hienoa että @Silmu75 saitte kuulla sydänäänet neuvolassa :).

Paljon onnea vauvasta @Sukkis ja toivottavasti @nyuu ja @Aislinn83 olisivat myös jo synnyttämässä tai synnyttäneet :). Mahtavaa kun kaikilla on raskaudet edenneet, tuntuu että aika menee nyt tosi nopsaan. En ole oikein jaksanut kirjoitella palstan muodonmuutoksen jälkeen mutta täällä on kaikki edennyt oikein hyvin, tyttö potkii jo niin kovaa että puolisokin on alkanut tuntemaan liikkeitä mahan päältä :). Ensi viikolla seuraava neuvola ja sen jälkeen voisi jo hakea äitiysrahaa ja äitiysavustusta Kelasta, tosin ajattelin vähän taktikoida äitiysavustuksen kanssa ja odottaa tämän vuoden äitiyspakkauksen julkaisua; jos se näyttää kivemmalta kuin viime vuoden pakkaus, jätän sen hakemisen viime tinkaan ja toivon siten saavani tämän vuoden pakkauksen. Viime vuoden pakkauskin on kyllä tosi kiva että ei nyt varsinaisesti harmita vaikka se tulisikin.

Viikkoja tänään 22+6.
 
@MyMa ihanaa, että ultrassa oli kaikki hyvin! ❤

@Pupuna112 Sinäkin olet jo noin pitkällä! Aika tuntuu kyllä menevän nopeasti, tuntuu että koko ajan on torstai ja pyörähtää uusi viikko käyntiin. Tosin epäilen, että ne viimeiset viikot voikin sitten olla raskauden pisimmät - no ehkä niiden plussan ja varhaisultran välisten viikkojen jälkeen. Mutta ihan outoa kun kuukauden kuluttua täällä on jo neuvolan synnytysvalmennus (tai joku sen tapainen), en mä ole yhtään valmis vielä miettimään sellaisia! :oops:Ja siinä ryhmässä on touko-heinäkuussa synnyttävät ja mulla taatusti myöhäisin laskettu aika, ei varmaan yhtään orpo olo siellä raskausvatsojen keskellä kun itsellä ei näy oikein mitään vielä. Mutta jos sitten joskus rv30 jälkeen sairaalaan tutustuessa näyttäisin jo enemmän porukkaan kuuluvalta... :)

17+6
 
@Wintersun Ihania ultrakuulumisia! ❤ Meillähän kävi samalla tavalla, että pitkän yrittämisen jälkeen eka siirto toi plussan, niin onko sullakin välillä tosi epätodellinen olo? Jotenkin käsittämätöntä, että voi onnistua näin helposti - ehkä juuri siksi ne pelot mua piinaakin. :unsure:
 
Onnea ihanista ultra kuulumisista @MyMa ja @Wintersun !!
Varasin tänään nt ultran ja se on 18.3 jos joku pistää listalle.
Milloin ootte saanu dopplerilla sykkeet kuuluviin? En muista yhtään miten viimeksi sain, sen tiedän että kohtu on taaksepäin kallellaan tai ainakin oli. Vielä ei kuulu mitään.. tänään rv 9+3. o_O
 
Heippa kaikki! Vieläkin täälä yhdessä koossa ollaan, ei mitään merkkejä ole mistään. Alapään tilannetta en edes tiedä kun ei mitään sisätutkimuksia ole tehty pitkiin aikoihin. Nyt tosiaan rv39+3. Maanantaina se laskettu aika siis ois. HURJAA!!!
Maha on tuolta aivan alhaalta missä kohtu vaihtuu alapääksi ( hyvä selitys :D) nii kireä ja vähän kipeä mutta ei muuta. Sain keittiörempan tehtyä ja aion ottaa suht chillisti.
ens keskiviikkona ois sitten neuvola ja ilmeisesti neuvolalääkäri, varmaan vilaistaan samalla paikkoja...

onnea kaikille jotka nyt kävi ultrassa niin hyvistä uutisista, aivan mahtavaa!! <3
Aina noi uä:t on jännittäviä eikä sitä tosiaan alussa meinannut uskoa että ne kuvat oli tosiaan omasta kohdusta otettuja. Kun tuntuu joskus vieläkin aika ihmeelliselle.

@kirsillevauva kauheen kuuloisia kipuja sulla, onneksi sait sairaslomaa. Onko tilanne yhtään helpottanut? Pitkällä olet jo sinäkin. <3
 
Täälläkin ollaan vielä kasassa. La tänään. Kipeitä supistuksia tullut kaksi päivää, mutta viimeyönä loppui kuin seinään! Klo 00-08 välillä tulikin enää vain neljä supistusta, mutta nekin kyllä sitäkin kipeämpiä ja tuskaisempia.

Sairaalaan jouduttiin tiistaina, kun raskausmyrkytysoireita alkoi iskemään. Paineet huiteli 150/103 ja proteiinit kolmella plussalla. Laittoivat kuitenkin kotiin kun vauvalla ei ollut hätää.

En oo tuota laskettua aikaa tuijotellut mitenkään orjallisesti, ja mun gut feelig kertoikin et yliajalle mennään (tai siis yli lasketun). Mutta tää parin päivän kipeä supistelu on kyllä saanut pinnan kiristymään ja huomaan että nyt jo vähän ärsyttää :’) tulis nyt vaan ulos! Jos seuraava viikko tai jopa kaksikin on tällasta ni onhan se nyt hirveää!

Nyuu ja 40+0
 
Närästys ei ole mulle kovin tuttu vaiva, mutta nyt on useamman päivän ollut sellainen tunne kuin närästäisi ihan koko ajan. Selvästi tulee närästysfiilis kun kumartuu vaikkapa laittamaan kenkiä jalkaan, mutta siis seistessäkin ja vaikka syömisestä olisi jo aikaa on jotenkin sellainen tukala olo. Ja ahdistaa kamalasti jos vaatteet kiristää vatsan kohdalta, sekin tuntuu pahentavan oloa. Rennietä ostin eilen, mutten huomannut että sillä olisi ollut mitään vaikutusta. Töihin pyöräileminenkin tuntuu yhtäkkiä kovin raskaalta ja vielä pitäisi neljä kuukautta jaksaa!

18+2
 
Olisin päivitellyt listaa, mutten viitsinyt kun en ollut varma, onko tarkoitus muiltakin poistaa samalla menneet käynnit ym.

Mä nyt toivon et tää mun sydämen muljahtelu selviäisi. Jos vielä ottaisivat kilpirauhasarvot. Kätilö veikkasi et väsymys voisi aiheuttaa. Voihan sekin olla mut haluan että kilpparit katsotaan vielä.

@Jasmina20 mun doppleri tuli postissa 10+0 ja silloin kuulin ekaa kertaa, mutta vain välillä kuuluu niin hyvin, että laite lukee sykkeet. Mulla on istukka tuossa edessä vähän vasemmalla ja se varmasti vaimentaa kuulumista koska siinä kohdin jos vauva on, kuuluu syke mutta saa etsiä ja vaimea ääni. Keskemmällä mahaa kuuluu tosi selkeästi. Noissa ohjeissa ainakin oli ett vkon 12 jälkeen voi alkaa kuulumaan muttei sekään vielä ihan varmaa ole.
@Wintersun mullakin on ihan kamalia muljahteluita. Monta kertaa päivässä ja mulla oli kilpparit normaalit. En tiedä kans mistä johtuu, mut ens viikolla neuvolassa otan puheeksi. Mulla on joskus ollut tota vaivaa ja se johtui stressistä. Sain siihen Propraalin, mut en tiedä saako raskaana sitä käyttää. Inhottavia ne kyllä on!
 
Moikka!

Katotaan saanko fiksua tekstiä aikaiseksi. Täällä vauva ja mies nukkuu niin mulla on aikaa kirjoitella!

Eli meidän pieni prinsessa syntyi 1.3. viikoilla 40+2 <3

Sairaalaan lähdettiin karkauspäivänä, kun supistuksia oli tullut sen 8h säännöllisesti. Menin siinä vielä tuhdin mäkkäri-illallisen jälkeen suihkuun helpottelemaan kipuja, kun vedet meni ja sitten tulikin lähtö sairaalan. :’) sairaalassa ei olti yhtään liian aikaisin sillä mulla meni vointi tosi heikoksi, ja niin sitä vaan jäi unholaan kaikki suunnitelmat lääkkeettömyydestä ja ammesynnytyksistä.

Mä kirjoittelen synnytyskertomusta tänne tarkemmin kun pääsen kotio ja tietokoneelle. Tää kännykkänäpyttely on tosi haastavaa ja turhauttavaa. Synnytys ei ollu mikään helppo ja moni asia meni vähän toisin kun ois toivonut, mutta silti oon tosi tyytyväinen, henkilökunta on ollut aivan ihanaa ja kokemus kaikesta huolimatta voimaannuttava, niin klisheiseltä kuin kuulostaakin. :)
 
Onnea @nyuu prinsessasta, ihana että jäi hyvät fiilikset vaikka ei suunnitelmien mukaan mennykkään.

Oi @Silmu75 varmaan vauva jo alkaa tuntua, ootan jo niin et alkais tuntua, mutta huomenna vasta 14 viikkoa tulee täyteen nii hetki pitää varmaan viel odottaa.

@Jasmina20 ihanaa sydänääniä, viikko sit neuvolassa kuulin kans ensimmäistä kertaa äänet kauon sai etsiä mutta lopulta aika ylhäältä sivusta löytyi. Jätin itse taas loppujen lopuksi dopplerin hankkimatta.

Nt ultra oli viikko sit maanantaina ja olipa outoa ,mutta ihanaa nähdä vauveli. Kaikki oli hyvin. Vieläkään en oikein osaa ajatella että vauva sielä kasvaa, pitää ultrakuvia katsella ja yrittää sisäistää :D
 
@nyuu Ihan hirmuisesti onnea pikkuprinsessasta! ❤ Mua alkoi ihan itkettämään kun pitkän tien kuljettuanne pääsitte vihdoin perille asti ja nyt alkaa elämässä ihan toisenlainen vaihe! Ikävää, ettei synnytys mennyt kuten olisit toivonut, mutta onneksi vauva on nyt turvallisesti maailmassa.

@kiia-s Odottavan aika on kyllä pitkä kun niin toivoisi tuntevansa ne liikkeet. Eipä ole mullakaan tuntunut mitään sen jälkeen, mutta jos tässä joku ilta taas, niin ehkä sitten alan epäillä vauvan aiheuttamiksi.
 

Yhteistyössä