~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Moikka!

Katotaan saanko fiksua tekstiä aikaiseksi. Täällä vauva ja mies nukkuu niin mulla on aikaa kirjoitella!

Eli meidän pieni prinsessa syntyi 1.3. viikoilla 40+2 <3

Sairaalaan lähdettiin karkauspäivänä, kun supistuksia oli tullut sen 8h säännöllisesti. Menin siinä vielä tuhdin mäkkäri-illallisen jälkeen suihkuun helpottelemaan kipuja, kun vedet meni ja sitten tulikin lähtö sairaalan. :’) sairaalassa ei olti yhtään liian aikaisin sillä mulla meni vointi tosi heikoksi, ja niin sitä vaan jäi unholaan kaikki suunnitelmat lääkkeettömyydestä ja ammesynnytyksistä.

Mä kirjoittelen synnytyskertomusta tänne tarkemmin kun pääsen kotio ja tietokoneelle. Tää kännykkänäpyttely on tosi haastavaa ja turhauttavaa. Synnytys ei ollu mikään helppo ja moni asia meni vähän toisin kun ois toivonut, mutta silti oon tosi tyytyväinen, henkilökunta on ollut aivan ihanaa ja kokemus kaikesta huolimatta voimaannuttava, niin klisheiseltä kuin kuulostaakin.
❤
 
Meillä on ollut jokseenkin rankkoja viikkoja, jotka ovat todella kysyneet voimia. Palstaileminenkin jäi kaiken keskellä ja kun täällä tapahtui sillä välin kummia ulkoasu muutoksia, oli koko keskustelu hukassa...

Minut otettiin viimeiseltä äitipoli kontrollikäynniltä käynnistykseen. Silloin oli menossa 39+2 ja jaksaminen alkoi olla ihan lopussa, kun synnytyspelko ja kivut vei kaikki voimat. Synnytys käynnistyi kolmen päivän käynnistelyn jälkeen ja meidän pieni pakkaspoika syntyi alateitse 39+5 lauantainaillalla 8.2. Syntymäpaino oli 3100g ja pituus 48cm. Synnytys oli todella rankka ja pitkä pään virhetarjonnan vuoksi, mutta ihmeen kaupalla selvisin siitä omin voimin. Eppari jouduttiin tekemään ja vähän tuli repeämiäkin. Syntymän jälkeen hetken tilanne oli rauhallinen, mutta sitten poika vietiin vastasyntyneiden teholle hoitoon. Hän ei oikein sopeutunut kohdun ulkopuoliseen elämään ja siksi keuhkot ei ihan toiminut riittävän hyvin. Tehohoitoa ja -valvontaa poika sai viikon verran. Minä kotiuduin ennen poikaa ja kun poika kotiutui, ehdittiin pari päivää olla kotona, kunnes minä jouduin takaisin sairaalaan. Muutaman päivän olin kohtutulehduksen takia hoidossa. Nyt ollaan parisen viikkoa kotosalla toivuttu ja opeteltu uutta arkea.
 
Aislinn83guest
Kirjotan pikavastauksen kirjautumatta, voi ettö paljon onnea @nyuu siis aivan ihanaa!!!!! Pieni tyttö on nyt vihdoin täällä!!!! Onnea vielä kerran! Jäämme odottelemaan sun synnytyskertomusta.

ja omat kuulumiset, vielä yhdessä palassa. :( 40+1 siis tänään. Vähä alkaa pelottamaan kun lukenut mm miten istukka alkaa vanheta ja jos vauva ei saakkaan happea kunnolla jne. Huomenna neuvolalääkäri, katotaan miltä paikat näyttää..
 
Suuren suuret onnittelut pikkuisesta @nyuu. Ihanaa vauva-arkea teidän perheelle.
@Jantzu paljon onnea! Rankka alkutaival teillä, mutta hienoa että nyt olette päässeet vauva-arjen syrjään kiinni.
Onnea ja tsemppiä myös jokaiselle muulle vaiheisiinne.
Täällä typy nyt jo 5 vkoa! Mihin aika oikein menee... juurihan sitä oltiin vasta jännittämässä ekaa ultraa. 2,5 vkon päästä on ristiäiset. Typy on superkiltti ja rauhallinen pakkaus. Paljon pitkäpinnaisempi kuin veljensä. Hän nukkuu jo viidenkin tunnin pätkiä öisin. Mä toivuin mun syöksysynnytyksestä jo kahdessa viikossa ja ollut sen jälkeen olo niinku ei olis synnyttänytkään. Kesää tässä jo alkaa odotella...
 
Haikara matkalla

nimim. ... hoito ... monesko tulossa ... LA

Millionnea ... 3.ICSI... toinen ja kolmas (poika2010) ... 25.1.2020 x2 (????)


Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Aislinn83 ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 2.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
6.3 neuvola
3.4 sairaalakontrolli radin takia

Pupuna112:

Karhurouvanen

Aislinn83

Ellinoora38

10.3. neuvola
30.3. neuvolalääkäri

Silmu75
18.3. rakenneultra

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20
24.2 neuvola

Seesam78
24.2 nt-ultra
17.4 rakenneultra

Wintersun
26.2 nt-ultra


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3


************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö
 
@Wintersun, mä en ole saanut mitään ohjeita päivittämiseen, mutta poistan menneet tapahtumat ja lisäilen tulevia. Varmaan voit samalla logiikalla päivittää :) Meillä ei ole tietokonetta tällä hetkellä, joten olen työpaikan koneen varassa, kunnes saadaan oma. Ja kohtahan tuo äippälomakin alkaa 24.3 :)

Hienoja uutisia @MyMa ja @Wintersun :)

Ja vielä ihanempia @nyuu ja @Jantzu :) Nyt he ovat täällä <3.

Itse voin hyvin. Sunnuntaina oli karmeet jalkaivut, kun oli agility ja metsäkävely. Agilityssä mentiin 3* 21 esteen rata ja olin ihan puhisemassa :) Saa nähdä, käynkö siellä loppuun saakka ;) Olen melkoinen näky lyllertäessäni koiran perässä/rinnalla. Muuten jalkakivut ovat suht ok. Hermot on aika pinnalla, mutta varmaan aika yleinen vaiva? Huomenna on neuvola. Vauva ei ole asettunut vieä yhtään, ilmeisesti on vielä tilaa liikkua :) Painoa on tullut vain 3,5 kiloa, mistä olen tosi iloinen!

Kirsi ja rv 32+0
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu
Laskettuaika on mennyt ja tullut, maanantainahan se piti olla. Vauva vielä masussa.
Maanantaina mulla on jos listaa päivittää niin neuvola ja siitä varataan myös aika yliaikaiskontrolliin jota epäiltiin että saisi ensi perjantaille, silloin ois sit rv41+4. Vähän itseä huolettaa että kontrolli vasta tuolloin... no jospa nyt alkaisi vaikka vloppuna. Eilen oli lupaavia kovia selkäkipuja yhtäkkiä aamupäivällä mutta ne oli ja meni nekin...
Olo alkaa olla turhautunut, ja hieman myös pelottaa, mitä jos vauvalle sattuu jotain tässä...
 
Paljon paljon onnea vauvoista @nyuu ja @Jantzu!

@Aislinn83 tsemppiä pitkiin päiviin. Toivottavasti vauva päättää syntyä pian! <3

Me käytiin tänään ultrassa ja siellä köllötteli pieni tyttövauva <3 Kaikki näytti olevan hyvin vaikkakin hän on aika siro ainakin toistaseksi. Painoa oli hurjat 144g nyt odotellaan rauhassa rakenneultraa. Tai ainakin niin rauhassa kun pystyy.

Rv 16+3
 
Rakenneultraan reilu viikko ja nyt alan taas olla siinä pisteessä, että mielessä pyörii vain kauhukuvat. Huomenna on neuvolapsykologi, mutten tiedä onko siitä mitään apua... Niin paljon tuntuu olevan asioita jotka voi mennä pieleen, ettei voi kuin ihmetellä miten on ikinä itsekään tänne selvinnyt!

19+4
 
Täälläpä on hiljaista, taisi palstauudistus viedä innon kirjoitella aika monelta. Jos sitä yrittäisi taas aktivoitua, olisi kiva kuull muidenkin kuulumisia enemmän :)

@kirsillevauva miten neuvolassa meni? Onko maha jo kovasti tiellä, kun kerroit että olet aikamoinen näky agilityssa? :D

Paljon onnea pikkuisista @nyuu ja @Jantzu ♥ Pitkä odotus teillä palkittiin vihdoin. Perästä tullaan me muutkin!

Mitenkäs @Aislinn83 , onko jo vauva sylissä?! Muistan hoitopalstalta, kun säkin plussasit ja sehän oli vissiin tyyliin viime viikolla.. :D Niin se aika vaan kiitää! Mä tuota yliaikaisuutta olen joskus miettinyt, että vaikka ilmeisesti näin onkin että istukan toiminta jotenkin huononee mitä pidemmälle mennään, niin ovathan nuo lääkärit ja hoitohenkilökunta alan ammattilaisia kuitenkin. Mulla on ainakin edelleen luotto heihin, että jos sanotaan että voit odottaa niin se olisi ok. Vaikka siis toki pitää omilla aivoillaankin ajatella, ja tuleehan niitä virheitä, Mutta se rv42 on varmasti ihan ajatuksella asetettu rajaksi käynnistykselle.

@Puhalluskukka Ihanaa, tyttölupaus :) ♥ Eivät olleet huolissaan kuitenkaan sirosta koosta? (itsellä ei siis mitään hajua minkä kokoisia tuohon aikaan yleensä ollaan). Kävittekö itse muuten vaan ultrassa vai oliko tämä joku väliultra?

@Silmu75 nuo ultraukset on sitten aina semmoisia virstanpylväitä ja kun niihin latautuu niin isot odotukset ja tiedonjano, että väkisinkin alkaa aina pelottaa ja jännittää niitä ennen! Toivotaan ja uskotaan kuitenkin, että teidänkin pikkuisella on kaikki hyvin ♥ Varmasti hyvä ajatus ja tilaisuus nyt purkaa tuntoja neuvolapsykologin kanssa. Mäkin kävin syksyllä pari kertaa psykologilla kun hoidot junnasi paikallaan ja aina vaan tuli siirroista negaa. Ja oli muitakin murheita elämässä. Kyllä se vaan hyvää teki jonkun ihan oudon tyypin kanssa vähän pallotella ajatuksia.

Oma olo on ihan hyvä. Pahoinvointi loppui jo tuossa vähän ennen varhaisultraa lähes kokonaan, ajoittain tulee yökötyksen aaltoja. Nyt viikon sisään olen alkanut juosta vessassa ihan koko ajan, että kyllä siellä kai jotain kasvua tapahtuu. Lantionpohjajumppaa on nyt pakko alkaa tekemään, nyt huomaa että ei ole paikat kyllä kovin hyvin palautuneet edellisen raskauden jälkeen... Tena-ostoksille pitää lähteä tätä menoa.
Niin ja syön kuin porsas, 1,5h-2h välein on pakko kietaista joku makkaravoileipä huiviin. Huomenna eka neuvola, saapi nähdä paljonko on tullut jo painoa...

MyMa 9+4
 
  • Tykkää
Reactions: Jantzu ja Silmu75
@MyMa En muista, että mua olisi ekalla kolmanneksella pissattanut (taakse kallistunut kohtu ei varmaankaan voi kamalasti rakkoa painaa), mutta nykyisin tuntuu, että puolen tunnin kuluttua on jo uudelleen hätä. Ja eilen koiria lenkittäessä aivastin ja joo, pakko olisi aloittaa jumppailu täälläkin... Vähän ihmettelen kun neuvolassa ei ole siitä puhuttu mitään.

Käytiin me sentään viime lauantaina katselemassa Emmaljungan vaunuja. Saisin ostaa siskon äitikaverilta käytetyt, mutta jotenkin meni fiilis kun näin kuvat. Ihan toimivat ja siistit kyllä, mutta väri ei ollut oikein mieleinen, ja jos jostain sen 360€ maksaa niin kuitenkin toivoisi jonkinlaista vau-efektiä. Haaveilen siis uusista vaunuista vaikkei niihin oikein olisi varaa eikä niillä varmaan juuri jälleenmyyntiarvoakaan olisi kun on koiratalous ja vaunuja säilytetään ulkona. Eli runko hieman sään armoilla ja koppa koirankarvoissa...
 
@MyMa sullakin jo nt-ultra lähenee. <3Meneepä aika äkkiä! Se on helpottavaa kun niitä oireita löytyy, vaikkakin ne usein on aika epämukavia. Etenkin se pahoinvointi. Täällä pitäis kans jumpata lantionpohjalihaksia. Jos ei tilanne ihan mahdottomaksi pääsisi. Oltiin ihan muuten vaan ultrassa oman mielenrauhan takia. Kätilö ei ollut koosta huolissaan, sanoi et kaikki menee omalla kasvukäyrällä, mut itseä jäi tietty mietityttämään. Istukka oli siirtynyt ylhäältä eteen, joten ei ihme et liikkeet tuntuu lähinnä sivuilla.

@Silmu75 toivottavasti saisit tänään mieltä vähän kevyemmäksi. <3Ostat just sellaset vaunut jotka miellyttää silmääkin. Onhan se kallis hankinta, mut pöivittäin niitä työntelee, niin ois kiva jos niistä tykkäis kaikinpuolin. Mä oon kans nyt kattellu vaunuja ja oon päätyny Oran Untoihin. Ne sopii tänne maalle hyvin. Vielä en ihan uskalla ostaa oottelen sitä rakenneultraa myös kauhulla. Miksi sitä pitäökin aina vaan pelätä ja pelätä.
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
@Puhalluskukka Oran Onni on toinen malli mitä oon katsellut. Haluan ehdottomasti neljä isoa, kiinteää pyörää, en tykkää yhtään kääntyvistä etupyöristä. Emmaljungan Classic Chrome -runko näytti ja tuntui hyvältä, tykkään sellaisesta perinteisestä jämäkästä jarrustakin, vaikka varmaan käytännössä vauva herää kun sen polkaisee päälle. Kyllä niihin vaunuihin siinä mielessä kannattaa panostaa, että meillä ne tulee olemaan ahkerasti käytössä koiralenkeilläkin. Vähän haaveilen, että niille kivisille ja juurakkoisille sivupoluille pääsisi jatkossakin jonkun kantorepun kanssa, mutta eihän kaikki vauvat niissäkään viihdy, niin katsotaan nyt.
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
@Puhalluskukka Oran Onni on toinen malli mitä oon katsellut. Haluan ehdottomasti neljä isoa, kiinteää pyörää, en tykkää yhtään kääntyvistä etupyöristä. Emmaljungan Classic Chrome -runko näytti ja tuntui hyvältä, tykkään sellaisesta perinteisestä jämäkästä jarrustakin, vaikka varmaan käytännössä vauva herää kun sen polkaisee päälle. Kyllä niihin vaunuihin siinä mielessä kannattaa panostaa, että meillä ne tulee olemaan ahkerasti käytössä koiralenkeilläkin. Vähän haaveilen, että niille kivisille ja juurakkoisille sivupoluille pääsisi jatkossakin jonkun kantorepun kanssa, mutta eihän kaikki vauvat niissäkään viihdy, niin katsotaan nyt.
Haluan kanssa kiinteät pyörät. En kans tykkää niistä kääntyvistä vaikka näppärät ovatkin kaupunki olosuhteissa. Mä haluisin ne keltaset vaunut, mut sit rupesin miettiin et kerääkö se väri kaikki ampparit ja ötökät itteensä. On mullakin murheet :D
 
@Aislinn83, toivottavasti pienokainen jo sylissä :)

Onnea @Puhalluskukka tyttölupauksesta. Mullehan tulee neljäs tyttö ja toivoinkin tyttöä <3 On niin ihana laittaa pienille lettejä ja pukea mekkoihin :) Nyt on kaappi täynnä prinsessanvaatteita. Leluja olen ostanut kuitenkin sukupuolineutraalisti. Ja varsinkin esikoinen on melkoinen poikatyttö: menee armeijaan ja pelaa jalkapalloa.

@MyMa, mähän pääsin fysioterapautille virtsankarkailun takia nyt raskausaikana. Ongelma on se, etten noudata niitä ohjeita! Nyt ajattelin ostaa sellaisen Tens-laitteen synnytyksen jälkeen.

Joo, olen melko mahti-ilmestys vatsani kanssa, kun ei ole laskeutunut viela yhtään. Ja agilityssä pitää joka radan jälkeen pitää läähätystauko :)

Neuvola oli ihan yhtä tyhjän kanssa. Oli 4. tai 5. hoitaja ja kyseli samoja kysymyksiä kuin aiemmatkin. Ei mulla ole mielenkiintoa siellä puhua. Kunhan on arvot kohdillaan! En koe saaneeni ikinä neuvolasta erityisempää palvelua. Kahdella eri psykologillakin aikoinaan kävin, ja oli ihan turhia käyntejä, toinen jopa latistava. Mutta mitat ja arvot kunnossa ja painoa tullut vain 4 kg, mikä on huippua! Nyt on onneksi seuraava käynti sairaalassa 3.4 ja yksi käynti rv 38 neuvolaan huhtikuun puolessavälissä.

Työpäiviä enää 9 <3. Olisi niin kiva olla jo kotona! On ihan hulluna tekemistä. @Silmu75, joko sun työnantaja tietää raskaudesta, kun muistaakseni jännitit tilannetta?

Kirsi ja rv 32+5
 
  • Tykkää
Reactions: Seesam78
@kirsillevauva Ei tiedä, rakenneultran jälkeen kerron. Meillä on töissä kesä kiireisintä aikaa, niin ehtivät tässä vielä etsiä jonkun mun tilalle. Mulla on nyt työpaikka jossa viihdyn tosi hyvin, mutta saa nyt sitten nähdä pystynkö jatkamaan pienipalkkaisessa osa-aikatyössä sitten kun on lapsen päivähoitomaksutkin maksettavana. Ei ole mitään käsitystä mitä sekin maksaa. En myöskään tiedä miten pystyn olemaan kotona siihen asti, että lapsi täyttää vuoden kun se viimeisten kuukausien kotihoidontuki on niin pieni summa, ettei riitä mihinkään. Mutta ei pidä valittaa kun muualla maailmassa ei ole välttämättä yhtään äitiyslomaa - luin vähän aikaa sitten amerikkalaisesta pariskunnasta joka päätyi aborttiin kun ei vaan ollut varaa pitää lasta. :(
 
En tiedä missä asut @Silmu75 mutta pääkaupunkiseudulla julkisen päivähoidon kustannukset on noin 280eur kuussa. Yksityisellä puolella me maksetaan 360eur, mutta olen nähnyt niinkin korkeita summia kuin 510eur/kk. Yksityisen hoidon tuki on se mitä Kelalta haetaan kun lapsi menee yksityiselle ja jäljelle jäävä, itse maksettava osa, voi näköjään olla aika isolla haitarilla mitä vaan. Täällä on TODELLA huono tilanne julkisissa päiväkodeissa. Vaikka haet paikkaa kotisi läheltä, voi paikan lopulta saada vaikka ihan toiselta puolelta Helsinkiä ja se on täysi vääryys. Meillä kun esikoinen oli menossa 2018 helmikuun alusta päiväkotiin (olin hakenut paikkaa jo edellisenä kesänä) niin saatiin tietää, että paikkoja aletaan miettimään vasta 2 viikkoa ennen kuin päiväkoti olisi pitänyt aloittaa. Olin niin paljon kauhutarinoita kuullut siitä mistä paikan lopulta on saanut, että otettiin sitten läheisin yksityisen päiväkodin paikka varmuuden vuoksi,

Tosiaan itsekin tässä tipun kotihoidontuelle (iiiik miten pikkumimmi voi olla jo 10kk???), ja se tulee olemaan jotain noin 500eur käteen kuussa Helsingissä. Se on kyllä niin kauhean vähän rahaa huh... Ite sain ekan lapsen ja nyt tämän toisenkin kanssa onneksi duunista bonukset säästöön, että on siellä onneksi hätävaraa eikä tulipalokiire takaisin töihin, mutta kyllä mun mielestä silti summaa voisi korottaa maan laajuisesti jos kerran muka oikeasti haluttaisiin tukea vanhempien kotona oloa ettei lasten tarvitsisi mennä niin aikaisin päiväkotiin.

Tulee kyllä vieläkin luettua tätä palstaa, on ollut niiiiin tärkeä itselle molempien ihmeiden raskauden aikana. Tsemppaan kaikkia eri tilanteissa olevia mielessäni kun olen kaikki samat ajatukset käynyt mielessäni. En tänne enää ole itse tulossa, ja haikeaahan se on, sniff.
Tsemppiä kaikille eri vaiheisiinne <3
 

Yhteistyössä