~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa


Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
3.4 sairaalakontrolli radin takia
14.4 neuvola

Pupuna112:

Karhurouvanen

Ellinoora38

30.3. neuvolalääkäri
9.4. sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Silmu75
18.3. rakenneultra

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20

Seesam78
17.4 rakenneultra

Wintersun
1.4 neuvolalääkäri
27.4 rakenneultra

MyMa
27.3 niskaturvotusultra


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3
Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö
 
Kiitoksia tiedoista, päivitin ne nyt :)

@Seesam78, mullakin on kauheet rahahuolet. Aion helpottaa taloutta luopumalla kaikkien järjestöjen tukemisesta (32 e/kk) ja lehdistä. Lisäksi kaksi lasta on jo täysikäisiä ja en osallistu enää kesän jälkeen heidän kuluihin. Toivottavasti nämä toimet riittää, että pärjätään mun mammaloma.

@Sukkis, kurja ettet saanut kunnollista palautekeskustelua. Olisiko sellainen mahdollista pyytää vielä nyt?

@Ellinoora38, oletko asunut miehesi kanssa ikinä yhdessä? Varmaan kauhea ikävä, kun toinen niin kaukana <3

Ja kiitos kaikille tuesta. Korjaan siis, ettemme ole nyt akuutisti eroamassa :) Vaan ero on ollut puheissa. Mä oon varsinainen tuuliviiri ja nyt väsymys ja hormonit tekee sen, että olen aika ärhäkkä. Mies rakastaa minua tosi paljon ja on maailman kiltein :) On ihan innoissaan vauvasta. Mutta todettakoon, että uusperhe on perhemuotona tosi haastava!!!


Mulla on enää tämä viikko töitä ja jään sit lomille :)
 
Onpahan tänne tullut paljon viestejä :) onnea vauvasta @Aislinn83 <3 ja tsemppiä loppuraskauteen @kirsillevauva! Ihanaa, että kaikilla on raskaudet edenneet hyvin <3

Täällä myös voidaan hyvin, maha kasvaa ja potkut tuntuvat koko ajan voimakkaampina. Eilen nähtiin, miten koko maha hytkyi pienen mellastaessa :). Ostoksia vauvalle on tehty kiitettävissä määrin ja mun äiti oli myös innostunut kaupoilla ja kirpparilla. Saa nähdä, päästäänkö me neuvolan perhevalmennuksiin vai perutaanko ne tämän koronatilanteen vuoksi, ensi viikolla pitäisi olla ensimmäinen osa. Ollaan kyllä onneksi itsekin ihan aktiivisesti haettu tietoa asioista ja tuskin jäädään neuvottomiksi vaikka ei valmennuksiin päästäisikään mutta kyllähän se silti harmittaa. Kovasti myös toivon, ettei tulisi mitään syytä käydä äitiyspolilla kun HUS on nyt linjannut, että sinne saa tulla vain hoidettava itse eikä puolisolla ole asiaa mukaan (toki nyt muutenkin toivon, että raskaus etenee ongelmitta kuten tähänkin asti).

Päivämääriä mulle voi lisätä:
25.3. sokerirasitus
27.3. perhevalmennus
9.4. neuvola

Viikkoja on tänään 25+4 eli ei ole enää pitkä matka viimeiselle kolmannekselle :).
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Onnea vauvan saaneille!
@MyMa sinäkin jo noin pitkällä, aika menee nopeasti!
Itseä ei ole huvittanut kauheasti kirjoitella mitään.. väsymys vaivaa, ajoittain vieläkin pahaolo ja luulen että tästä johtuen mielialani on aika alakuloinen joka ei ole tapaistani yhtään.. Olen myös menettänyt kiinnostuksen kaikkeen, ei huvita tehdä edes itselle normaalisti mieleisiä asioita. Äh, en tiedä onko oikeutettua edes sanoa ja tuntea näin koska takana hedelmöityshoidot. En ole päässyt nauttimaan raskaudesta yhtään koska tämä on vienyt energiat aivan pohjalle. Varmaan pitäisi puhua ensi viikolla neuvolassa asiasta?
Olen kuitenkin syvästi onnellinen että olen raskaana ja dopplerilla välillä kuuntelen sykkeitä ja siinä herkistyn joka kerta. Keskiviikkona myös nt ultra jota odotan kovasti. Joten mikä hitto mua vaivaa?! Olen sekaisin.
Rv 12+1
 
Moi kaikille! Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne..
Ensiksi aivan ihania vauvauutisia täällä, joten hurjasti Onnea @Jantzu @nyuu ja @Aislinn83 ❤❤
Ja muutenkin tuntuu että kaikkien raskaudet etenevät vauhdilla ja oma tilanne vain junnaa paikoillaan, vaik eikait se ole mahdollista.. Tänne ei ihmeempiä, ensi viikolla olis neuvola ja rakenneultra 9.4. Joitakin liikkeitä olen tuntenut mutta heti niiden jälkeen herää epäilys et olikohan se sittenkään oikea tuntemus. Pelko vaivaa edelleen lähes päivittäin, siitä en varmaankaan pääse ihan kokonaan irti. Vielä en ole uskaltanut mitään hankintojakaan tehdä, jospa sitten rakenneultran jälkeen.

Joku puhui jalkojen turvotuksesta, mulla ei vielä turvotusta, eikä suonikohjuja mutta käytän töissä polvimittaisia tukisukkia ennaltaehkäisyn vuoksi, että säästyis suonikohjuilta ja pahemmalta turvotukselta. Tukisukista ennaltaehkäisyyn riittää kompressioluokka 1, mut jos on suonikohjuja nii pitäs käyttää 2 luokkaa.. Reiden yläosiin sukka silloin jos reidenkin alueella on suonikohjuja, mut jos niitä on vain säären ja pohkeiden alueella niin mitaksi riittää polvipituus. Ne stayapit pysyy hyvin ylhällä, mut tottahan se on et 2 luokan sukat on suht kuumat..

Ensikatse 17+1

Voisi lisätä rakenneultra 9.4
 
Kaunis kiitos kaikille onnitteluista! <3 Onhan tää aika uskomatonta että hän tosiaan on täällä, laskettu aikahan oli 2.3 ja hieman huvitti että 2.3 mulla silloin viime vuonna alkoi se ensimmäinen joskin pieleen mennyt ivf.

Synnytyskertomusta yritän tässä rustata mikäli poika vielä nukkuisi hetken. Lauantaina 7.pvä iltapäivällä vessassa käydessäni huomasin että oli tullut vähän verta pikkuhousunsuojaan joka tietysti säikäytti (semmosta menkkaveren tyyppistä) ja päätettiin lähteä käymään sairaalassa. Käyrät oli täysin ok ja sisätutkimuksessa vuoto ilmeisesti kohdunsuulta ja kohdunkaulaa jäljellä 2cm, takaisin kotiin odottelemaan mutta kuitenkin jotain oli alkanut tapahtumaan, tuolloin siis rv40+5, kello oli jotain 18 maissa kun kotiuduttiin.
Koko illan se tuhruvuoto jatkui ja yöllä sitten 24 alkoi myös tulla supistuksia, yritin nukkua ja ravasin vessassa alati kunnes kellon ollessa puol 4 aamuyöllä rupesi vuoto kuitenkin pelottamaan kun ei se oikein hiipunutkaan. Soitin synnärille ja sovittiin että lähdemme käymään uudestaan, käyrät edelleen hyvät ja supistuksia myös piirtyi tasasesti joten sieltä ehdotettiin että jäämme tarkkailuun aamuun asti jolloin katotaan tilannetta uudemman kerran, kello oli siis tuolloin viisi aamuyötä. No pääsin tarkkailuhuoneen sängylle ja ei mennyt kauaakaan kun supistuksen aikana meni lapsivedet ja koska mulla ollut se positiivinen gbs alkuraskaudessa (myöhemmin neg mutta sillä ei merkitystä) niin kanyylin kautta aloitettiin ab-kuuri jota piti tiputtaa 4h välein. Supistukset olivat suht kipeitä ja sängyllä makaaminen käyrillä oli inhottavaa koska sängyssä tuntui etten osannut rentoutua. Tens-laitteenhan olin ostanut mutta se ei nyt tuonut mulle lievitystä vaan selkäkivut supistuksen aikana tuntuivat vain lisääntyvän, eikä myöskään lämpötyynyt tai miehen kosketus tai hieronta, kaikki toivat ainakin tunteen siitä että kipu voimistui.
Kello 11 pääsin ammeeseen ja siellä lojuin yhteensä 5h ja klo.16 mut käskettiin sieltä ylös että pitäisi syödä vähän jotain, olin pakannut kassiin eväitä mukaan mutta en pystynyt niihin todellakaan koskemaan koko synnytyksen aikana. :D Hyvä kun juoda pystyi, ammeessa tietysti kuivuin vähän vaikka yritin juoda, juominenkin oli tosi tuskan takana, kerran oksensinkin, siinä alussa tarkkailuhuoneessa ollessani. No yritin närppiä jotain 17maissa ja kävellen ja lantiota pyöritellen otin supistuksia vastaan, tossa kohtaa vissiin olin auki vasta 4cm.
Kellon ollessa jälleen kuuden kätilö sanoi että siirrytään salin puolelle ja laitetaan mut oksitippaan jotta saadaan voimakkaat supistukset homman vauhdittamiseksi, lähinnä sen takia kun se ab-tiputus oli ettei tarttisi isoja määriä tiputtaa pitkään, muuten oltaisiin voitu odottaa vielä että avautumisvaihe olisi päässyt kunnolla käyntiin. No oksitippa vauhditti joo, salissa supistukset muuttui järkyttäviksi, se kipu oli jotain mitä ei osaa edes kuvailla. Ja sit lähti samalla niiden hallinta kans, yritin pysyä liikkeellä ja pyörittää lantiota, pallolla pomppiminen ei tuntunut hyvälle. Lopulta huusin lattialla tosi arvokkaasti sitä kipua pois joka tietenkään ei helpottannut oloa.... Aquarakkuloita annoin laittaa 2 ja nehän vasta kans sattui mutteivät auttaneet nimeksikään. Ennen klo.21 kun vuoro vaihtui sanoin etten jaksa enempää kipuja että jotain lievitystä kaipaisin, hetken hengähdystä jolloin mulle tarjottiin kohdunkaulanpuudutetta tai epiduraalia, valitsin kohdunkaulapuudutteen, se auttoi 20 minuutiksi noin ja ilokaasun avulla niitä hengittelin. Mutta todella voimakkaat kivut palautui takaisin ja pyysin että saisin toisen kerran puudutteen (sanoivat että on mahdollista) jos pystyisi liikkua enemmän, koska ekan puudutteen ajan lepäsin hetken sängyssä. No toinen puudute ei enää auttanut mitenkään, ja mut pistettiin sängylle kontilleen, joku kuutio johon nojasin ja kai jotain pähkinäpalloa yms. Itse en enää tästä eteenpäin kellonaikoja muista, jälkeen 23 varmaan kumminkin. Mutta lopulta olin täysin auki ja alettiin ponnistaa. Ponnistusvaihe kesti yli tunnin. Selvisi että vauva on hieman virheasennossa tulossa eli pää hieman vinossa. Laskeutui kyllä mutta jäi ihan parista millistä kiinni että olisi tullut ulos. Hieman paransi asentoaan muttei kääntynyt täysin oikein. Multa alkoi voimat loppua tai siltä se ainakin tuntui kaikesta tsempistä huolimatta mitä sain, ainakun ponnistin vauva meni lopulta kuitenkin vähän takaisin. Päädyttiin siis imukuppiin jota tarvittiin 2 viimeiseen ponnistukseen avuksi ja poika syntyi klo.1.40. Olin aika hurja näky kun naama täys verenpurkaumia ja nenästäkin jossain kohtaa lopussa lensi verta naamalle. :D :D Jätkät syntyi käsi pään kanssa samaanaikaan ja jäi myös hieman jumiin olkapäistä. Imukuppia ei välttämättä vielä oltaisi tarvittu että vauvan voinnin takia ois voinut vielä odotella ja yrittää mutta mun voimat tosiaan lopahti, tai oisin mä ehkä vieläkin jaksanut mutta oisko se sitten auttanut jne.Ja myös lapsivesien menosta oli senverran kauan aikaa että gbs takia oli hyvä jo saada vauva maailmaan. Mies vaan oli säikähtänyt kun huoneeseen oli 3 kätilön ja lääkärin lisäksi tullut vielä 2 muuta paikalle (imukuppia käytettäessä normi systeemi että lisää jengiä) vaikka siis mitään hätää ei missään kohden ollut. Mä en ole ollut tietoinen porukan lisäyksestä. :D
Ja myös kun vauva sitten syntyi (mies näki koko tapahtuman) ei hän ollut huomannut että sykepinni oli poistettu jo vauvan päästä ja näki monitorilta että sykkeet näyttää viivaa ja koska vauvathan ei välittömästi huuda vaan siinä menee pari sekunttia niin hän kerkeksi tosissaan luulla että vauva syntyi kuolleena ja oli hetken hieman järkyttynyt.
Tosiaan eppari jouduttiin tekemään että 2.asteen repeämä tuli mutta tikkien määrä nyt ei kauhee kai ollut. Vähän pelottaa miten alapää palautuu kun lukenut kauhujuttuja että on tikit lähteny ja haava repsottaa ja jäänyt auki jne...
arki vauvan kanssa alkanut siis, kohta viikko jo oltu kotona. Vauva on aivan ihana. <3 Ja mies myös ihana, hän auttaa, vaihtaa kakkavaipatkin, imetys on lähtenyt sujumaan pikkuhiljaa, tänään kävi neuvola ja punnituksessa poika jäi 20g syntymäpainostaan jälkeen mutta siitä ei tartte ressata, vauva myös pissasi just ku riisuttiin puntarille. :D Vaasan synnärin porukalle annan hyvät pisteet, se yövuoroon tullut kätilö joka siitä lopusta sitten pääasiassa vastasi oli tosi ihana, se mulle ilokaasunkin antoi ja tsemppasi ja kannusti, antoi ohjeita ym. ja jälkikäteen ihmettelin miksei sitä siis tarjottu mulle jo silloin kun oksitippa laitettiin illalla ja kivunhallinta multa meni... Ja lääkäri oli myös aivan ihana sekä avuksi tullut toinen kätilö. Todella kovaa hekin paiskoivat töitä siinä ja avustivat mua ponnistuksessa, mies nosti myös mun yläkroppaa sängystä että sain ponnistettua paremmin.

@kirsillevauva toivon ja uskon että saatte asiat järjestymään, tärkeintähän on että toista rakastaa ja vaikka sitten mitä tapahtuisikin asioista pystytään aina sopimaan eikä toista halua satuttaa tarpeettomasti. Ja onhan teillä yhteinen ihana tuleva vauva. <3 Toivon teille kaikkea hyvää, ja jaksamista loppuraskauteen. Ei sullakaan enää kauaa mene kun olet tositoimissa. ;)

@Karhurouvanen Kiitos <3!! Mitä sinulle ja vauvalle kuuluu? MInkälainen on vointi, ei sullakaan enää pitkästi ole, voitko kuvitella!?!?! Ootko vielä miettinyt tulevaa synnytystä? :)

@nyuu miten teillä sujuu vauva-arki ja miten olet toipunut?

Myös kaikille muille toivon hyviä vointeja raskauksiinne, vaikka ainahan sitä ei niin hyvin voi, mä ainakin huomasin ihan tuossa lopussa että alkoi kyllä vaikuttamaan kunnon päälle ja päänkin. Ruokailutottumukset muuttui täysin kun liikunta loppui että makeeta teki mieli joka pvä, pieniä lieviä turvotuksiakin tuli.
 
  • Rakkaus
Reactions: atvk87
Soitin tänään äitiyspolille, ei sinne ultraan tosiaan saa puolisoa mukaan - eikä kuulemma edes koko polille, että ehkä jonnekin ala-aulaan asti pääsee. Ei voi mitään, täytyy käydä joskus myöhemmin omakustanteisesti ultrassa näyttämässä miehelle vauvaa.
No voi harmi. Toki ymmärrän tilanteen ja niin varmaan parempi, mutta onhan se harmi kun ei puolisot pääse mukaan :(
 
@kirsillevauva anteeksi, miten mä nyt noin väärin ymmärsin sun tekstin!! Jotenkin olin lukevinani että ero edessä kuten viimeksikin, pahoittelut! Ihanaa kun jaksatte vielä yrittää ♥ saattaahan se maailma aika erilaiselta näyttää kun vauva syntyy. Tsemppiä viimeisiin työviikkoihin!

Kommentoin muille myöhemmin.
 
  • Tykkää
Reactions: kirsillevauva
Tänään oli rakenneultra ja kaikki kunnossa mitä näkyi - sydän ja vatsa pitää nähdä vielä tarkemmin (vauva oli koko ajan selkäranka ylöspäin, se ja vielä käsi varjosti niin ettei saatu kunnon näkymiä) niin viikon kuluttua on kontrolli. Sain onneksi töistä sovittua, että pidänkin ensi tiistain vapaapäivän keskiviikkona. Ja vaikka olin jotenkin vähän asennoitunut tyttöön, niin meille onkin tulossa poika! ❤

Mitään hyviä kuviakaan ei saatu, kaikki vähän sellaisia ettei oikein edes tiedä mitä ne esittää. Taidan siis odottaa vauvauutisen julkistamista vielä viikon, jos vaikka seuraavalla kerralla saataisiin selkeä profiilikuva.

Sairaalassa oli ihan rauhallinen tunnelma eikä mitään vartijaa ovella tiukkaamassa millä asioilla täällä liikutaan.

20+6
 
@Aislinn83, kiitos synnytyskertomuksesta. Ei siitä vaiheita puuttunut :)

Ja @Silmu75 onnea poikalupauksesta.

@MyMa, en ihmettele, jos käsitit väärin. Mä oon muutenki aika tempperamenttinen ja nää raskaushormonit on tehneet musta tosi kiivaan. Riideltiin miehen kanssa viime viikolla viisi päivää putkeen ja olin tosi inhottava...

Olen loppuviikon saikulla, kun flunssa ja ohjeistettu olemaan kotona pienestäkin syystä. Maanantai on lomapäivä ja tiistaina alkaa virallinen äippäloma. JOten ei enää töitä!!! Ihan huippua, olen ollut muutoinkin kypsä mun työhön jo vuosia, niin vuoden tauko tekee hyvää. Näin unta meidän vauvasta ja se oli siinä jo teini <3

En pysty päivittämään, koska meillä on uusi kone ja tässä ei ole hiirtä ja en osaa ilman. JOs joku ystävällinen voisi päivittää @Aislinn83 vauvan pojaksi ja muut?

On ihana olla kotona. Nuorinkin lapsi jo 13-vuotias, joten "lapset" viihdyttää itseään katsomalla leffaa ja omissa jutuissa, ja saan levätä.

Kirsi ja rv 33+6
 
@Aislinn83 huh teilläkin imukuppi kuvioissa! Ootko toipunu synnytyksestä? Mulle ei tullu repeämää mut eppari joo, ja epparihaavan tikit repesi ja vuodan vieläkin! Vaikka kolme viikkoa mennyt. Alapää näyttää muuten normaalille mut se haava sisäpuolelta on aika... rajun näköinen. Ja meillä menee tosi hyvin vauvan kanssa, tää on niin ihanaa <3

@kirsillevauva onnea äippälomasta <3 Koetahan nauttia<3
 
Torstaina kerroin töissä raskaudesta ja ihan hyvin meni, vaikka harvoin kai työnantaja tällaisesta uutisesta ilahtuu... Kauppiaan rouva tuli vielä seuraavana päivänä onnittelemaan ja ihmettelemään, että missä mun vatsa on kun tämä tuli ihan yllätyksenä! Ei siis selvästikään kukaan ollut huomannut mitään.

Verensokereita olen mittaillut ja virallisesti on ne kaksi mittauspäivää viikossa, mutta kysyin luvan mitata joka aamu (katoin netistä ettei nuo mittausliuskat ihan halpoja ole) ja nyt on paastoarvo jo 11. päivää kohollaan. Yleensä sen 5.6 kun pitäisi olla alle 5.5, että ei nyt mitään kamalia lukemia mutta yli kuitenkin. Kysyin neuvolasta lähetettä äitiyspolille - kai tässä insuliinille joutuu sittenkin - niin kehottivat mittaamaan vielä kerran kuuden päivän arvot ja näyttämään niitä siellä toisessa rakenneultrassa. Kahdessa edellisessä seurannassa arvot tipahti kun jätin herkut pois, nyt ei tunnu auttavan mikään. Saa nyt nähdä miten käy, mutta yritän nyt henkisesti valmistautua lääkitykseen.

Liikkeiden tuntuminen on lisääntynyt tosi nopeasti! Nyt olen pari päivää huomannut liikkeitä jo töissäkin. Vauva alkaa tuntua jo konkreettisemmalle ja vihdoin uskaltaa muodostaa jonkinlaista tunnesidettäkin kun pahin menettämisen pelko on siirtynyt taka-alalle.

21+2
 
Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa


Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
3.4 sairaalakontrolli radin takia
14.4 neuvola

Pupuna112:

25.3 sokerirasituetesti
27.3 perhevalmennus
9.4 neuvola


Karhurouvanen

Ellinoora38

30.3. neuvolalääkäri
9.4. sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Silmu75

Aallotar19

Puhalluskukka
1.4 rakenneultra

kiia-s


Jasmina20

Seesam78
17.4 rakenneultra

Wintersun
1.4 neuvolalääkäri
27.4 rakenneultra

MyMa
27.3 niskaturvotusultra

Ellinoora30
9.4 sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Ensikatse
9.4 rakenneultra


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3
Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö

 
Nyt on hiiri koneessa ja sain päivitrettyä :)

@Jasmina20, tunnemyrsky kuuluu raskauteen :) Mäkin olin suht tasainen ennen raskautta ja nyt olen taantunut ihan oudoksi. Alussa oli myös kauhistuksen tunteita, miksi haluan vielä äidiksi, vaikka vauvaa oli toivottu 6 vuotta. Meillä on ihan pönttöjä riitoja miehen kanssa ja e todellakaan ole niihin syytön. Olemme hakeneet apua pariterapiasta ja odotamme Kelan päätöstä kuntoutustuesta.

@Silmu75 kiva, että työnantaja suhtautui suht positiivisesti ja voit jäädä sit hyvilä mielin lomille <3

Mä kuulun faceryhmään, jossa on huhtikuun laskettuja aikoja. Meidän ryhmään on syntynyt jo kolme vauvaa, ja en malttais odottaa meidän pienen tapaamista.

KOululainen on kotiopetuksessa ja on melkoisen rauhatonta. En saa edes kunneltua levyjä, kun koko ajan pimputtaa pianoa tai juttelee. Mutta nämä nyt on pikkujuttuja, pääasia että pysytään terveenä :) Nyt vietämme pitkästä aikaa miehen kanssa kaksin viikonloppua ja on kivaa. Käytiin ulkoilem,assa ja katsottiin telkkaa, siivottiin ja otettiin päiväunet. Aloin seuraamaan sarjaa kumppanuusvanhemmuudesta, milenkiintoinen.

Vauva on jumpannut koko päivän <3. Vilkas tyttö!

Kirsi ja rv 34+2
 
Hei kaikille! Siirryn varovasti tälle puolelle tuolta lahjasoluhoitokeskustelun puolelta. Raskaustesti näytti viikonloppuna plussaa.
Tämä on minulla ensimmäinen raskaus. Se oikea mies löytyi rinnalle vasta 40:n jälkeen ja matalan amh:n takia meidät ohjattiin suoraan lahjasoluhoitoihin.
Ennen plussaa jännitin sitä, tuleeko plussaa ja nyt kun plussa tuli, jännitän miten kaikki sujuu tästä eteenpäin....
 
Jospa mieki uskaltaisin siirtyä tänne pikkuhiljaa tuolta ivf ketjusta. Meillä tosiaan miehen kanssa takana reilu 2.5vuotta yritystä takana, joista viimeiset 1.5 vuotta hoidossa. Nyt sitten viime sunnuntaina plussa pärähti testiin 2. Icsin tuoresiirrosta. :love:

Maanantaina hcg verestä mitattuna 204 ja tänään 656 eli hyvin nousee. Nyt sitten ootellaan jännässä varhaisultraa ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Varhaisultra suunnitteilla rv 8 keskussairaalassa. Työkaveri (tkssa) lupasi kyllä ultrata jo 6+ viikoilla jos haluan. :giggle:

Tsemppiä kaikille odotukseen! (y)

Jonxu rv 4+2
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis ja Silmu75
Hei kaikille pitkästä aikaa!!! Ja suuronnittelut vielä kerran @nyuu ja @Aislinn83 ❤ Ihanaa että teillä on kaikki hyvin ja että vauva-arki on lähtenyt ihanasti rullaamaan❤ @Sukkis kin kai kaikki on edennyt mukavasti?

Musta ei ole kuulunut mitään aikoihin kun oli sillon rv 25-32 sitä huolta siitä sikiön kasvusta ja oltiin niissä kasvuseurannoissa. Mä oon vähän sellanen että jos on tilanne jotenkin huono niin en halua siitä kelleen puhua vaan ite ensin kattoa että mitä tapahtuu. Siksi en siis tännekään juuri ole kirjotellut. Mutta siis loppu hyvin, kaikki hyvin vaikuttaa olevan Vauveliini tipahti kasvussa vähän sinne alakäyrälle mutta seurannoissa kasvaa ihan linjassa siellä alakäyrän tuntumassa, niin myös sf-mitta Mutta oli kyllä hermostuttavia viikkoja! Nyt taas rauha mielessä

Ihanaaaa, vihdoin viime pe alko äitiysloma Oon odottanu tätä Niiiiin Paljon! Ihan pakolla piti töihin raahautua vaikka tuntu että ihan kurkkua myöten täynnä jo! Nyt vihdoin vapaus Tosin kiirettä ollu nää ensipäivät, joka päivä jotain ohjelmaa kun haluaisin vaan rauhassa olla ja laittaa kotia järjestykseen!

Vointi on ollut mainio, vatsa tosin vasta ihan kaks viikkoa sitten alko kasvaa niin että näkyy. Tosin kun kerroin töissä että jään äitiyslomalle niin osa oli ihan hämmästyneitä et ei ollu huomannut raskautta. Toki siis normi-lähityökaverit tietää. Radi-dg:n sain myös, se oli se 1 h arvo vähän koholla, olin siitä aika käärmeissäni Sitten tuntui naurettavalta kun syön melko kasvispainoitteisesti kun olen gluteeniton niin sen myötä melko vähähiilarisesti niin tän radin myötä mun piti kaksin-kolmin kertaistaa hiilarin saanti Noh, kotona on arvot kuitenkin olleet ihan normaalit vaikka kaikkia hiilaripläjöystestejä olen tehnyt, hyvä niin. Saa nähdä jatkuuko hyvänä, kun kuulemma loppua kohden se sokerinsieto huononee entisestään.

Nytkin vähän kiire Palailen taas! Onnea kaikille raskauksiinne ja @kirsillevauva, aina hauska seurata sun kuulumisia kun niin samoissa päivissä mennään!

Karhurouvanen 35+4
 
  • Tykkää
Reactions: Sukkis ja MyMa
Tänään oli Kela-neuvola ja sain samalla lähetteen äitiyspolille sokeriarvojen takia, se käynti on ehkä jo ensi viikolla. Paastoarvot on olleet yli sallitun jo pari viikkoa, luultavasti saan iltalääkkeeksi metformiinin. Eilen oli toinen rakenneultra ja nyt saatiin sydänkin katsottua, kaikki kunnossa. Rohkaistuin sitten julkistamaan raskausuutisen ja on kyllä kiva huomata miten iloisia kaikki tuntuu olevan meidän puolesta. ❤

Hei te äitiysrahaa ym jo hakeneet: pitääkö siinä hakemuksessa itse ilmoittaa tulot? Siis ettei Kela saa niitä suoraan jostain? Kun se hakemus kai pitää jättää ennen kuin se 12kk jolta tulot lasketaan loppuu, niin en tajua miten voisin tietää tulevia tuloja kun on osa-aikatyö ja tunnit vaihtelee? Selviäähän tämä asia kun alkaa hakemusta väsäämäön, mutta kaikki Kela-jutut jotenkin ahdistaa niin mielelläni lykkään sitä hommaa vielä... Plus jos saisi sitten tämän vuoden äitiyspakkauksen. :)

22+0
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista @Silmu75 ❤ Ei tarvitse tuloja itse ilmoittaa, katsovat suoraan tulorekisteristä. Äitiysrahaa pitää hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa, eli siis kerkeää hakemaan, kun tämä 12 kk tarkastelujakso on täynnä. Sehän meni että äitiysrahakautta edeltävää kuukautta edeltävät 12 kk. Eli esim mulla LA 26.4 -> äitiysrahakausi alkaa 20.3. (äitiysloma), eli tätä edeltävää kuukautta, eli helmikuuta, edeltävät 12 kk. Eli mun tarkastelujakso päättyi 31.1. ja äitiysrahaa piti hakea viimeistään 2 kk ennen laskettua aikaa, eli viimeistään 26.2. niin jäi siinä jokunen viikko aikaa hakea

Mulla vaan on nyt rasittava sotku Kelan kanssa kun työnantaja mokasi mun palkkojen kanssa, osa palkoista maksamatta jo ajalta 5-12/2019 ja virhe korjattiin tammikuussa mutta korjaus tehtiin väärin ja puolet jäi maksamatta ja lisäksi tuli uusia virheitä sekä joulukuun 2019 että tammikuun 2020 palkkaan jotka sitten lopulta luvattiin maksaa 31.1.2020 mutta kas ei maksettukaan kun mokattiin taas. Sain lopulta rahat 10.2.2020 mutta tämä on 10 päivää myöhässä koska äitiysrahan perusteena olevien vuositulojen tarkastelujaksoni päättyi 31.1.2020 ja vaikka mitä lippulappua ja todistusta laitoin niin Kelalta tuli ääntäkin nopeampi vastaus etteivät huomioi myöhässä maksettuja. Tein nyt valituksen päätöksestä, toivotaan parasta Kyse ei ole miljoonista mutta ärsyttää että ovat oikeasti raatamiani rahoja ja ihan vuosituloajan sisällä. Kyse on n. 50-75 €/kk summasta mutta toisaalta tässä on kyse lähes vuoden ajanjaksosta ja lisäksi jos onni suo ja saisin lisää lapsia niin sama toistuisi myös näiden uusien äitiysvapaiden kohdalla, mikäli en tekisi töitä siinä välissä (niinkuin hartaana toiveena olisi).

Mutta joo, tää nyt on tätä Ärsyttää vaan kun ei tällaista ole ikinä ennen käynyt niin nyt sitten juuri tuohon aikaan kun tuo 12 kk vuositulojakso täyttyy!
 
Hei kaikille pitkästä aikaa!!! Ja suuronnittelut vielä kerran @nyuu ja @Aislinn83 Ihanaa että teillä on kaikki hyvin ja että vauva-arki on lähtenyt ihanasti rullaamaan @Sukkis kin kai kaikki on edennyt mukavasti?

Musta ei ole kuulunut mitään aikoihin kun oli sillon rv 25-32 sitä huolta siitä sikiön kasvusta ja oltiin niissä kasvuseurannoissa. Mä oon vähän sellanen että jos on tilanne jotenkin huono niin en halua siitä kelleen puhua vaan ite ensin kattoa että mitä tapahtuu. Siksi en siis tännekään juuri ole kirjotellut. Mutta siis loppu hyvin, kaikki hyvin vaikuttaa olevan Vauveliini tipahti kasvussa vähän sinne alakäyrälle mutta seurannoissa kasvaa ihan linjassa siellä alakäyrän tuntumassa, niin myös sf-mitta Mutta oli kyllä hermostuttavia viikkoja! Nyt taas rauha mielessä

Ihanaaaa, vihdoin viime pe alko äitiysloma Oon odottanu tätä Niiiiin Paljon! Ihan pakolla piti töihin raahautua vaikka tuntu että ihan kurkkua myöten täynnä jo! Nyt vihdoin vapaus Tosin kiirettä ollu nää ensipäivät, joka päivä jotain ohjelmaa kun haluaisin vaan rauhassa olla ja laittaa kotia järjestykseen!

Vointi on ollut mainio, vatsa tosin vasta ihan kaks viikkoa sitten alko kasvaa niin että näkyy. Tosin kun kerroin töissä että jään äitiyslomalle niin osa oli ihan hämmästyneitä et ei ollu huomannut raskautta. Toki siis normi-lähityökaverit tietää. Radi-dg:n sain myös, se oli se 1 h arvo vähän koholla, olin siitä aika käärmeissäni Sitten tuntui naurettavalta kun syön melko kasvispainoitteisesti kun olen gluteeniton niin sen myötä melko vähähiilarisesti niin tän radin myötä mun piti kaksin-kolmin kertaistaa hiilarin saanti Noh, kotona on arvot kuitenkin olleet ihan normaalit vaikka kaikkia hiilaripläjöystestejä olen tehnyt, hyvä niin. Saa nähdä jatkuuko hyvänä, kun kuulemma loppua kohden se sokerinsieto huononee entisestään.

Nytkin vähän kiire Palailen taas! Onnea kaikille raskauksiinne ja @kirsillevauva, aina hauska seurata sun kuulumisia kun niin samoissa päivissä mennään!

Karhurouvanen 35+4
Hienoa kuulla että vauvalla on kaikki hyvin!

Meillä menee täällä pojan kanssa hyvin. Toki välillä vähän raskasta kun nyt on jäänyt kaikki apu pois kun kukaan ei uskalla tulla enää käymään etteivät tartuta virusta. En itsekään halua ottaa turhia riskejä niin ollaan nyt pari viikkoa jo oltu kotona ja käyty vaan lenkeillä ja kaupassa sen lisäksi. Mutta poika on onneksi kiltti ja vaikka tietty välillä kitisee ja huutaa niin pääosin rauhoittuu aika nopeasti. Nukkuu myös ihan kohtalaisen hyvin. Lenkille ollaan välillä saatu seuraa yhdeltä kaverilta ja onneksi on puhelin millä soittaa. Kun tuli tämä Uudenmaan sulku niin ajattelin ensin että lähdetään Pohjanmaalle mun vanhemmille. Mutta pojan neuvolakäyntejä ei saakaan ihan helposti, tai ainakaan ei nopeasti, siirrettyä Pohjanmaalle, niin jäädään nyt kuitenkin tänne Helsinkiin kun en halua jättää rokotuksia välistä.
 

Yhteistyössä