~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Ihanaa kuulla teidän kuulumisia ja ihanaa että teillä menee @Sukkis hyvin❤ Ja ettei vauva ole ilmeisesti kaikista vaativaisinta luokkaa :giggle:


Oi että, tosiaan enpä tullut ajatelleeksi että tosiaan varmaan tuntuu Koronan vaikutukset kun ei viitti ketään tavata! Mäkin olin suunnitellu että äitiyslomalla tapaan kaikkia kavereita ja että mennään vesipuistoon ja laivalle ja leffaan ja joka päivä ravintolaan ja vaikka mitä! Noh nyt ei mennäkään minnekään, eikä mua nyt sinällään harmita kun on ihanaa olla vaan kotonakin mutta kyllähän tää Korona tosiaan vaikuttaa. Mekin ollaan Uudellamaalla, oon miettinyt että millonhan sitä uskaltautuu edes vauvaa kelleen näyttää/ ottaa edes lähimpiä vieraita vastaan:unsure:

Siis mä olen miettinyt että mistä sen limatulppa-asian muka huomaa mutta vaikuttaa siltä että nyt mun limatulppa lähtee Mitä googlailin niin sanovat että ennakoi synnytystä! Ei ehkä heti, mutta 1-7 päivän päästä synnytystä! Onko se tosiaan noin? En kai mä nyt vielä voi synnyttää kun vasta viikon ollu äitiyslomalla ja asuntokaan ei ole vielä valmis:LOL::p:p

Ei kyllä mitään muita synnytyksen merkkejä ole ilmassa ja mun vointi on tosiaan mainio. Toissapäivänä neuvolassa sanoivat et vauva on kiinnittynyt, mutta se on kai ihan normaalia tapahtuakin ihan tässä vaiheessa. Nyt ollaan siis 35+5.

Aion mennä synnyttämään yksin, tää koronajuttu ratkaisi nyt mun jahkailun, kun siis mies ei tule, se on alusta asti ollu selvää, mutta sit oon miettinyt muita vaihtoehtoja. Noh, näillä mennään:giggle:

Mukavaa viikonloppua kaikille:giggle:

Karhurouvanen 35+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sukkis
@Karhurouvanen mulla on irronnut limatulppa päivää ennen synnytystä. Pojasta edellisenä ja tytöstä samana päivänä kun syntyi. Mutta monella se irtoaa paljon aikasemmin ja pikkuhiljaa, eikä ennakoi välttämättä synnytystä heti. Itsellä tullut sillain kerralla kunnolla ja oli verta myös mukana. Mutta kyllä siellä selkeesti jotakin jo tapahtuu. Toivotaan että muutaman viikon vielä kasvaisi masussa. Tsemppiä loppurutistukseen <3
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Puhalluskukka Kiitos kokemusten jaosta :giggle:

Mitä netistä luin kokemuksia niin valtaosalla oli synnytys alkanut melko pian limatulpan tultua, tosin valtaosalla oli kyllä viikkojakin lähemmäs 40. Noh, kattellaan mitä tapahtuu:D

En kyllä oikeen uskois että ihan nyt vielä mitään. Mutta tuli kyllä vähän että Kääk, täytyy kai alkaa jotain tekemäänkin kun ei mulla ole vielä mitään sairaalakassia valmiina eikä edes vauvanvaatteet vielä pestynä kun olen vaan tätä asuntoa käyny läpi, aattelin noi muut sitten tän asunnon jälkeen. Täytyy ehkä ainakin se sairaalakassi pakata valmiiksi pikimmiten(y)
 
@Karhurouvanen kannattaa kyllä varoiksi pakata sairaalakassi jos nyt synnytus käynnistyykin. Jännittävää! Mä luovutin hymiötten kanssa, kun en saa niitä pysymään :(

Mitenköhän pääseeköhän isät kohta edes synnytykseen mukaan. Aika tiukaksi mennyt osassa paikkoja säännöt. Kyllä on hurja tilanne nyt joka paikassa. Heräsin tänään vauvan potkuihin. <3Tulee kyllä jo aika voimalla.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Kiitos tsempityksistä @Wintersun

Saahan sitä ja täytyykin valittaa! Ikävää että on vaivoja, jospa ne siitä ajan myötä helpottais...eikös se keskiraskaus ole sitä kukoistuksen aikaa:rolleyes::oops::giggle:

Mulla alko liikkeet tuntua vasta 20+5 (seur päivänä rakenneultrasta), se helpotti ihan tosi paljon ku ne alkoi tuntua, ja heti sen ekan kerran jälkeen alkoivat tuntua tosi selvänä ja säännöllisesti. Siihen asti olin ihan hermoraunio ja olisin halunnut kulkea doppleri mahalla (tosin rajoitin käyttöä 1-2x/vk)! Mulla ei geeliä missään vaiheessa ollutkaan, ihan perus kosteusvoide toimii hyvin(y)

@Puhalluskukka Oi vauvan potkut on niiiiin ihania! Mulla oli alkuun vauva tosi aktiivinen iltaisin mutta nyt jo pitkään ollut myös aamuisin tosi touhukas, on niin ihana herätä ja jäädä tunnustelemaan potkuja ja hytkyjä❤ Tänään aion pakata sen kassin:D

Mukavaa lauantaita kaikille❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Puhalluskukka
@Wintersun Mullakin alkoi liikkeet tuntua vasta joskus rv19+, että ei hätää! Ja vaikken uskonut etukäteen, niin samalla hävisi valtaosa peloista. Liikkeet tuntuu enimmäkseen illalla ja nukkumaan mennessä, niin joskus alkaa kesken päivän huolestuttaa kun mitään ei kuulu, mutta on ne vielä sen verran hentoja ja vauva sentään vasta puolikiloinen, että ei tässä vaiheessa tarvitse enempää tuntuakaan. Työpäivän tohinassa tuskin mitään huomaiskaan.

Mulla ei mitään liitoskipuja ole vielä ollut, en edes tiedä miltä ne tuntuu. Repäisykipuja tuntuu joskus kun vaihtaa asentoa liian rivakasti. Loppupäivästä on usein sellainen kestonärästysolo, tällä viikolla hoksasin että se vois vähän helpottaa kun hankkisin isompia housuja! Nykyiset on sellaiset, että pystyasennossa ei tunnu yhtään tiukoilta, mutta pyöräilessä ja töissä kyykkiessä kiristää ikävästi vyötäröltä. En vaan tiedä mistä sitä nyt tilaisi housut, jotka olis tuulen- ja sateenpitävät, silti hengittävät, halvat ja joissa vielä olis kasvuvaraa. Taitaa olla mahdoton yhtälö!

rv22+2
 
Kivasti tullut viestejä. Kiva kuulla vauvakuulumisia @Sukkis ja muilta myös tietty.

Onnea plussista @lahja75 (muistaakseni onnittelin sinua jo lahjapuolella) ja @jonxu. Toivottavasti pienokaiset pysyy kyydissä :)

@Karhurouvanen, mennään toisaan ihan samoissa :) Mulla ei mitään enteitä synnytykseen. Äippäpoli on 3.4, sitten saan lisätietoa. Minua taas kauhistuttaa jos mies ei pääse synnytykseen. Olen ollut kaikissa kolmessa synnytyksessä sekaisin kuin seinäkello ilokaasusta ja kätilö ei ollut koko aikaa huoneessa, joten olisin ollut ihan pulassa ilman lasten isää. Ihanaa äippälomaa! Me on saatu kivasti laitettua kotia ja suoritan opintoja sen minkä jaksan (eli vähän).

@Silmu75, mä täytin päivärahahakemuksen Kelan sivuilla ja ne pyysi automaattisesti tulotiedot työnantajalta. Päätöstä rahasta ei anneta kovin paljon ennen äippälomaa, ja itselle päiväraha oli järkytys. Putoaa nettotulot 700 eurolla kuussa ja nytkään en meinaa selvitä laskuista. Olen lopettanut kuukaislahjoitukset ja lehtitilaukset ja täysikäisiä lapsia en tue enää kesän jälkeen taloudellisesti. Mutta hirvittää silti.

@Wintersun, ikävä että sulla on kipuja. Minullakin kävely sattuu ja tuntuu välillä, että jalat menee alta. Käyn todella lyhyillä kävelyillä. Nyt uusin vaiva on syljen liikaeritys yöllä, joka haittaa ihan nukahtamista :( Ällöä!!

Kirsi ja rv 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: jonxu
@kirsillevauva Joo kyllä niin Ihanaa olla äitiyslomalla❤ Enpä tiedä oliko se limatulppa nyt mulla sitten mitenkään merkityksellinen, tai oliko edes oikea limatulppa, ei ainakaan mitään muita merkkejä ole ilmaantunut. Ei ole mitään supistuksia ollut ollenkaan enkä edes itse huomaa niitä ”harjoitusaupistuksia”. Muuten mulla on ollu koko raskausaika ihan kuivaa mutta nyt tuli iso kasa limaa ihan housuihin asti :-D

Ymmärrän täysin että kauhistuttaa jos koronan takia mies ei pääsisi synnytykseen. Mulla vähän eri juttu kun alunperinkään mies ei ole ollut tulossa ja olen miettinyt muita vaihtoehtoja mutta toisaalta mua on jotenkin houkutellut se yksin synnyttämisen vaihtoehto mutta sitten taas olen kauhistellut että teenkö väärän päätöksen kun eihän mulla ole kokemusta synnyttämisestä :-D Niin sillai tämä koronajuttu nyt helpotti mun päätöstä, että en halua sinne ketään ylimääräistä tuomaan koronariskiä, siis esim kaveria tai doulaa :unsure:

Näitä vaivoja riittää varmaan ihan joka lähtöön, enpä olle tollasesta syljen erityisen lisääntymisestä kuullutkaan :-D Mulla on alkanut nyt erityisesti öisin kädet puutumaan, muistan että joku joskus täällä loppuraskaudessa valitteli tätä vaivaa. Lisäksi on ollut ajoittaista pahoinvointia, erityisesti iltaisin, syömisen jälkeen käydessä makuulle, monta päivää vaivasi mutta sitten ei taas mitään. Säikähdin jo raskausmyrkytystä mutta ainakin pissa on puhdas ja RR normaali, mittailen nyt vähän tiheämmin kotonakin varmuuden vuoksi.

Olen tässä vähän nyt yrittänyt pakkailla sitä sairaalakassia mutta olen tässä tosi huono kun en ole yhtään sellainen etukäteisvalmistelijatyyppi vaan jätän yleensä aina kaiken viimehetkeen ja menen sitten fiiliksen tai pakon mukaan :-D

Mitä vaatteita näin huhtikuun loppupuolen vauvalle tarvitsee ottaa mukaan sairaalaan? Ja minkälaisia määriä? Otin tossa vaatteita esille ja miehen mielestä aivan liikaa määrällisesti sekä laadullisesti, mä olen kyllä vähän eri mieltä. Tosin ei mulla ole hajuakaan mitä vaatteita vastasyntynyt tarvitsee.
Ajattelin että
Pipo
2 kpl lyhythihaiset bodyt
3 kpl pitkähihaiset bodyt
2 housut
1 sukkikset
Potkupuku 2 kpl
Fleece-/oloasuhaalari tai kaksi
Joku kevyempi ulkohaalari
Peitto
Muutamat sukat

Auttakaa, neuvokaa please :giggle:

Karhurouvanen 36+0
 
Harmittaa kun olis nyt näillä viikoilla päässyt synnytyssairaalaan tutustumiskäynnille mutta nyt ei onnistu Koronan takia. Ois niin kiva ollu mennä, tosin onneksi olen siellä synnytyssairaalassa nyt edes käynyt siellä äitiyspkl:la että vähän on edes tuttu paikka. Lisäksi sieltä oli kätilöitä meidän synnytysvalmennuksessa että sillainkin tuntuu vähän tutummalta

Sen Tens-laitteen olen ajatellut tilata, täytyy vaan nyt ryhtyä tuumasta toimeen eikö vaan ajatella kaikenlaisia :-D Muuten toivoisin altaaseen pääsyä ja kaikkea mahdollista muttei epiduraalia, kauhistuttava ajatuskin. Periaatteessa ei ole kyllä mitään lääkkeellistä kivunlievitystä vastaan, se on ihan vaan toi oma piikkikammo:p

Noh synnytyksessähän sen sitten näkee miten menee:p
 
@Silmu75 Aijaa! No hyvä että kysyin! Ai että vauva käyttää sairaalassa sairaalan vaatteita? Mun oli tarkoitus kysyä tätä vaateasiaa neuvolasta mutta unohdin viime viikolla.

No mutta mites ne kotiutumisvaatteet? Netistä yritin tutkailla mutta aika erilaisia ajatuksia ihmisillä näyttää olevan. Autolla siis kotiudutaan.
 
Kiitos vastauksista @Wintersun ja @Mandala:giggle: Heti helpotti kun sai vähän neuvoa joltakin:giggle:

Ymmärsinkö oikein että saa käyttää vauvalle sairaalan vaatteita mutta halutessaan saa käyttää myös omia vaatteita vauvalle? Siinä tapauksessa otan kyllä jotain omiakin mukaan vauvalle, tuli niitä sitten loppujen lopuksi käytettyä tai ei.

Itse en aio sairaalan vaatteita synnytyksen jälkeen käyttää, paitsi ehkä alushousuja, enkä aio synnytykseen mennessäkään aio heti heittää sairaalavaatteita päälle. Olen kysynyt tätä asiaa jopa synnytysvalmennuksessa ko. sairaalan kätilöiltä että kuinka pitkälle synnytykseen voi mennä omilla vaatteilla :-D
Sanoivat että periaatteessa vaikka loppuun asti jos haluaa, että ei kukaan pakota sairaalavaatteita vaihtamaan mutta että varsinkin avautumisvaiheessa voi hyvin olla omissa vaatteissa.

Mua siis jotenkin ahdistaa ne sairaalan vaatteet, tulee jotenkin ihan ”sairas” olo, koen omat vaatteet jotenkin tosi tärkeäksi ja voimaannuttavaksi elementiksi. Saa tosin
nähdä sitten tositilanteessa onko niillä vaatteilla enää niin väliä :-D Mutta ainakin etukäteisajatuksena se rauhoittaa:giggle:
 
Moi kaikille! Voi jestas että ahdistaa maailman meno tällä hetkellä. Miten pitkään tätä mahtaa jatkua.

@Wintersun mäkään en tunne vielä liikkeitä, kai. Ja vaivoja löytyy. Mulla oli liitoskipuja jo joitaki viikkoja sitte tai oletan että oli niitä. Alapään luut oli ihan kamalan kipeät. kipu meni kuitenkin jo ohi. Supistuksia on ollu jonkin verran täälläkin.

@kirsillevauva kyselit aiemmin, että olenko asunut mieheni kanssa koskaan niin ei olla virallisesti asuttu mutta toki vietetty pitkiä aikoja yhdessä. Ja videopuhelu on kotona usein päällä kun puuhaillaan omiamme, joten välillä tuntuu niin kuin oltais samassa paikassa. Mutta tulee siitäkin oma haasteensa kun hynttyyt lyödään yhteen.

Mulla on vatsa kasvanut hirveästi nyt muutaman viime vkn aikana ja eikä sitä pysty enää yhtään peittää vaatteilla. Huomenna on neuvolalääkäri joka kans jännittää. Tai se jännittää, että ultrataanko ja mitä siellä sitten näkyy.

Tsemppiä ja positiivista mieltä kaikille kaikesta huolimatta.
 
  • Tykkää
Reactions: Puhalluskukka
Hei tänne!
Pitkästä aikaa. :)
Onnea @jonxu plussasta!

Alkanut mieliala nousta vihdoin kun päästiin toiselle kolmannekselle. Tosiaan aiemmin tuossa muutama viikko sitten kirjoitin että tuntuu että mikään ei huvita, edes raskaana olo, tai itselle mieluisat asiat. Ajattelin niiden johtuvan kokoaikaisesta huonosta olosta,oksentelusta ja loputtomasta väsymyksestä. Siitä se varmasti myös johtui koska nämä oireet ovat nyt vihdoin väistyneet ja tuntuu että vanha minä nostaa kovaa vauhtia päätään. :) Tulevaisuus näyttää jälleen valoisalle ja osaan iloita asioista. Rv 12+3 olin siellä nt ultrassa jossa kaikki oli hyvin, 1:100000 oli riskiluvut.
Paino noussut jo 4kg, tuleeko meikäläisestä valas?! Olen myös huomannut jo että vatsa on tullut esiin, parhaiten huomaa selällään maaten kun se ei menekkään enää "sisään" vaan jää kumpu. Kaikki hyvin nyt, toivottavasti jaksaisin vähän useammin nyt kirjoitella tänne! Mukavaa alkanutta viikkoa tyypit! :)
Rv 14+1.
 
En nyt ehkä mitään valtavaa vatsaa haluaisi, mutta olisi ihan kiva näyttää tässä vaiheessa jo raskaana olevalle! Vähän on vatsa kasvanut tässä ihan viime aikoina ja viimein pyysin isommat työhousut. Mutta tosiaan kun on omat vatsamakkarat ja ne on vaan vähän pidemmällä eikä ole sellaista hoikan ihmisen kauniisti pyöristyvää vauvamahaa, niin ei kyllä kukaan kertomatta mitään huomaa. :/

Torstaina taas äitiyspolille - johan kävin siellä rakenneultrassa viime ja sitä edellisellä viikolla - radin takia. Mies on nyt etätöissä mutta just silloin on jotain, ehkä joku skype-palaveri tms,, niin menen tällä kertaa bussilla. Sitäkin mies ehti jo murehtia, ettei haluais päästää mua julkisiin kulkuvälineisiin (on edelleen aika paniikissa koronasta), mutta enköhän mä todennäköisemmin saisi tartunnan kaupassa työskennellessä. Ja tuskin nyt kamalasti ihmisiä on liikkeellä kun niin monet on etätöissä, lisäksi bussi menee suoraan sairaalalle ja perillä voi heti käydä pesemässä kädet. En siis itse ole mitenkään kovin huolissani, mutta alkaa jo miehen stressi vähän stressata.

22+4
 
Tässä eletään varsin kummallisia aikoja enkä kyllä raskaaksi tullessani osannut yhtään ajatella, että joutuu miettimään riittääkö synnytyssairaalassa henkilökuntaresurssit (jos on paljon koronapoissaoloja) ja saako puoliso tulla mukaan sairaalaan synnytyksen ajaksi ja sen jälkeen. Kai tämä kaikki tästä jotenkin selviää ja lutviutuu mutta en enää suhtaudu synnytykseen ihan yhtä luottavaisesti kuin mitä vielä kuukausi sitten. Neuvolan synnytys- ja perhevalmennuksetkin on toki peruttu.

Kävin viime viikolla sokerirasituksessa ja arvot olivat edelleen viiterajoissa eli ei radia :) hemoglobiinista olen pikkuisen huolissani kun se oli edelleen laskenut (edellisellä neuvolakäynnillä 115 ja nyt 110), ferritiini oli kuitenkin siedettävä 41 joten jatkan raudan syömistä terveydenhoitajan ohjeiden mukaisesti. Vauva liikkuu aktiivisesti ja oma vointini on ollut ihan ok, vähän alkaa maha jo tulla tielle ja kävely olla hidasta löntystämistä mutta pahempia kipuja ei onneksi ole. Pää alaspäin en voi olla yhtään tai muuten mahahapot nousevat inhottavasti ruokatorveen korventamaan. Pystyasennossa närästystä ei ole vielä ollut.

Raskausviikkoja 27+4 eli viimeinen kolmannes on nyt startattu. Raskauteni on tähän asti ollut hyvin helppo mutta uskon, että viimeinen kolmannes tulee olemaan se raskain, olen kuitenkin aika lyhyt ja erityisesti lyhytselkäinen joten loppuraskaudesta kroppani on varmasti kovemmalla kuin vähän pidemmän ja eri mallisen odottajan kroppa.
 
Kiitos vastauksista @Wintersun ja @Mandala Heti helpotti kun sai vähän neuvoa joltakin

Ymmärsinkö oikein että saa käyttää vauvalle sairaalan vaatteita mutta halutessaan saa käyttää myös omia vaatteita vauvalle? Siinä tapauksessa otan kyllä jotain omiakin mukaan vauvalle, tuli niitä sitten loppujen lopuksi käytettyä tai ei.

Itse en aio sairaalan vaatteita synnytyksen jälkeen käyttää, paitsi ehkä alushousuja, enkä aio synnytykseen mennessäkään aio heti heittää sairaalavaatteita päälle. Olen kysynyt tätä asiaa jopa synnytysvalmennuksessa ko. sairaalan kätilöiltä että kuinka pitkälle synnytykseen voi mennä omilla vaatteilla :-D
Sanoivat että periaatteessa vaikka loppuun asti jos haluaa, että ei kukaan pakota sairaalavaatteita vaihtamaan mutta että varsinkin avautumisvaiheessa voi hyvin olla omissa vaatteissa.

Mua siis jotenkin ahdistaa ne sairaalan vaatteet, tulee jotenkin ihan ”sairas” olo, koen omat vaatteet jotenkin tosi tärkeäksi ja voimaannuttavaksi elementiksi. Saa tosin
nähdä sitten tositilanteessa onko niillä vaatteilla enää niin väliä :-D Mutta ainakin etukäteisajatuksena se rauhoittaa
Mun mielestä oli oikein mukavaa käyttää sairaalan vaatteita osastolla synnytyksen jälkeen. Sai vauvan helposti rinnalle/iholle eikä missään kiristänyt. Lisäksi sektiohaavan takia housujen pitäminen oli mulla alkuun aika epämukavaa, joten oli mukavaa ettei tarvinnut housuja pitää heti alkuun. Jälkivuotoa oli sen verran paljon et ihan ilomielin pidin niitä sairaalan verkkoalushousuja, kun oli pakko pitää isoa suojaa monta päivää. Vein itse asiassa kotiinkin parit niitä verkkoalushousuja ja pidin niitä kotona pari ekaa päivää. Mut tietenkin oman fiiliksen mukaan.

Vauvalle kotiutumisvaatteita olin varannut pari eri kokoista bodya, housua ja myssyä, just kun ei ollut mitään hajua minkä kokoinen vauva on. Lisäksi oli lapaset, sukat, villasukat ja ulkohaalari.

Kassiin olin pakanut ihan liikaa tavaraa, käyttöön taisi lopulta tulla verkkarit, villatakki ja ohut pitkähihainen paita käynnistysosastolla. Ja villasukat osastolla. Kotiin lähtiessä oli samat vaatteet mut puhdas paita. Ja tietenkin alusvaatteet ja sukat. Omat hygieniatuotteet (mulle tärkein taisi olla huulirasva). Olin pakannut jotain evästä (pähkinöitä ja patukoita) ja urheilujuomaa myös mukaan mut nämä jäi aika pitkälti syömättä, sairaalassa kun oli ruokaa tiheämmin kun mitä syön kotona. Ekana yönä käynnistysosastolla taisin jotain pähkinöitä napostella. Lakuja oli myös mukana kun niitä kaipasin koko raskauden ajan ja ne kyllä tuli syötyä :) Lisäksi mahdolliset laturit kannattaa muistaa.

Jos joudut käynnistykseen niin varaudu siihen että siinä tulee vietettyä paljon aikaa itsekseen huoneessa ja että siinä todennäköisesti tulee aika melko pitkäksi ennen kuin homma etenee. Itse olen onnellinen että siinä oli kaveri pitämässä seuraa. Mutta toivottavasti sulla käynnistyy luonnollisesti ja ettei tarvitse odotella pitkiä aikoja että jotain tapahtuu.

Tsemppiä viime metreille ja niin myös sulle @kirsillevauva ! :)
 
Kiitos kokemusten jaosta ja tsempeistä @Sukkis :giggle:

Joo sittenhän sen vasta näkee sairaalassa että miten menee mutta siis mä en muutenkaan käytä housuja, viimeksi olen käyttänyt housuja v 2015 :-D Olen mekko/tunika/leggarilinjalla aina niin nämä on mukavat vaatteet jo muutenkin, eivät purista tms. En ole siis raskausaikanakaan mitään raskausvaatteita ostellut, hyvin menee nämä samat kuin ennenkin, mulla ei siis maha ole edelleenkään kovin iso.

En ollutkaan ajatellut koko asiaa kun itelle tietty omat vaatteet on ne ”normaalit vaatteet”, en tosiaan ajatellut farkkuja vetäistä päälle synnytyksen jälkeen:ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:

Saa nähdä miten se yksin synnytys sitten käytännössä mutta kai siitä ainakin selviää, paljon olen lukenut ihmisten kokemuksia ja ovat kyllä pääsääntösesti hyviä olleet, eikä se siis ajatuksena mua mitenkään kauhistuta vaan päinvastoin, käytännön näkee sitten:sneaky:
 
Vinkkinä sairaalakamoihin että jatkojohto tai vara-akku, huoneiden pistorasiat on usein hankalasti. No itsellä tää korostui sektion takia eli haavan vuoksi hyvä että kaikki käden ulottuvilla. Ja meillä sairaalassa ei vauva tarvinnut ollenkaan vaatteita, kannustettiin pitämään koko ajan ihokontaktissa. Pelkkä vaippa. Puettiin vaatteet, omat, vasta kotiinlähtiessä. Eväistä oli iso ilo, etenkin pillimehuista ja smoothieista, kun sairaalan mehut sai vaan mukeihin ja öisin oli aina kauhee jano. Me oltiin viis yötä ja suklaat loppui kesken :) Niin ja vielä se, että esikoisen synnytin yksin ja ei siinä mitään, oli kyllä aika nopea synnytys enkä miestä ehtinyt kaivata niissä oloissa! Jos olis kestänyt pitkään, niin sitten ehkä.
 

Yhteistyössä