~*~ alkionsiirroista plussanneet ~*~

Kiitos vinkeistä ja kokemuksesta yksin synnyttämisestä @MaiMei :giggle:

Toi täytyykin muistaa toi jatkojohto vaikka se vähän hassulta kuulostaakin. Ja eväät tosiaan, oon niitä kyllä mietiskellyt mutta pitänee ihan käydä ostamassakin. Lueskelin myös kokemuksia sairaaloiden eväistä, toiset näyttivät lähes nähneen nälkää kun taas toiset sanoivat että ruokaa oli yllin kyllin. Itse kyllä ajattelin varautua, eihän sitä tiedä että jos on vaikka huono olo eikä maita sairaalan sapuskat niin onpahan ainakin sitten jotain mistä periaatteessa tykkää. Ja tuo juomapuoli tosiaan, mä olen muutenkin kova juomaan ja voin kuvitella että sairaalassa tulee tosiaan tyyliin se 2 dl kahvia ja 2 dl maitoa(y):unsure::p
 
Mäkin käytännössä synnytin toisen yksin. Olin osastolla vesien menon jälkeen pari päivää enkä miestä jaksanut sinne hätyyttää kun parihuone ja lepäilin tai ravasin portaita koko päivän. Yöllä alkoi supistukset ja pääsin yksin käytävillä musaa kuunnellessa tanssiessa tosi hyvään synnytyskuplaan. Eli en pyytänyt miestä sinne edes heti klo 7 kun olisi voinut. Muistin miehen olemassaolon vasta kun alkoi olemaan tooooosi kipeä olo eikä tens ja tanssi enää auttanut ja kätilön tutkiessa "hups 8-9cm, äkkiä saliin tästä!" :D mies ehti saliin kyllä kun lähellä asutaan mutta sielläkään ei olisi ollut tarve olla kun alkoi olla niin eläimellinen meno, että vaan synnytyslauloin kipuja pois yksikseni, mies vaan istui huoneen reunalla ja katsoi (varmaan ihmeissään koska ekasta lapsesta oli paljon hiljaisempi ja rauhallisempi meno kun olin niin epiduraaleissa). Ainoa missä kohtaa olin onnellinen selvästi että mies oli paikalla oli kun tyttö oli syntynyt, ottamassa kuvia ja ihmettelemässä pientä yhdessä. Uskon että jos olisin ollut synnytyssalissa paljon aiemmin miehen kanssa niin en varmasti olisi edes päässyt kunnon synnytyskuplaan samalla tavalla.

Joten uskon, että jos pystyy asennoitumaan asiaan oikein voi yksin synnyttämisessä päästä tosi hyvin omiin voimavaroihin käsiksi ja keskittyä rentoutumiseen pyrkimiseen todella hyvin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Täältä on kiva lukea erilaisia kokemuksia ja ajatuksia synnytykseen ja vauvaan liittyen. Mulla on ollut molemmissa synnytyksissä isä mukana ja kyllä se ajallisesti meni kivasti kun oli seuraa. Varmasti siitä yksinkin selviää ihan yhtä hyvin. Ja tosiaan on kuvia siitä tapahtumasta mitä on kiva katsella jälkeenpäin. Synnärillä mulla ollut aina sairaalan vaatteet ja niin tässäkin. Sitä verta ja lapsivesiä yms. on senverran et ei olis mukava omia vaatteita heti pyykätä kotona. Ne verkkopikkarit on ihan parhaat, niitä kannattaa ottaa muutamat kotio alkuun. Sairaalassa vauvalla oli sairaalan vaatteet. Ajatuksena kiva käyttää omia vasta kun lähtee kotiin ja turha pyykki jää myös siinä pois. Mutta itse saa ihan valita miten käyttää :)
Mulla oli tänään rakenneultra ja siellä kaikki oli ihan niinkuin pitää. Eli saako nyt hetkeksi huokaista ja hengittää? Vauvan kokokin vastasi viikkoja ja itseasiassa vastasi paria päivää isompaa. Tytöltä näytti edelleen, eli jos sitä uskaltaisi kohta jotakin hankintoja tehdä. Iskias kiusaa taas ja ajottaisia supistuksia, mutta muuten olo on hyvä. Tsemppiä kaikille tän koronan keskelle.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Karhurouvanen meillä oli kyllä yleisissä tiloissa jääkaappi josta sai hakea mehua mielin määrin, mutta aina se hakeminen ja vaan niihin mukeihin, joten omat mehut ja pullo kyllä oli hyvä homma olla! Mandalaa komppaan, että "omassa rauhassa" pääsee kyllä jotekin tosi hyvin keskittyy, mulla ainakin puoliso on niin sairaalakammoinen että olisin varmaan ajatellut pelkästään sen vointia koko ajan :D Sektiossa melkein ajattelinkin, sinne uskalsi ja ehti kuitenkin toisen lapsen syntymään mukaan!
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
Ihana synnytyskokemus @Mandala ❤ Kiitos kun jaoit❤ Juuri tuo mua siinä yksin synnyttämisessä ”houkuttaa” että voi ihan täysin keskittyä itse hommaan ja kuten hyvin kuvasit tuota synnytyskuplaan pääsemistä ja omiin voimavaroihin käsiksi pääsemistä ja rentoutumista. Musta jotenkin tuntuu että pystyn ”antautumaan tilanteeseen”vain silloin kun olen yksin, jonkun toisen läsnäollessa jotenkin väkisin keskittyy ainakin vähän siihen toiseen, silloin kun on yksin, ei oikein voi keskittyä kuin itseen :-D

Ei tämä nyt tietty ihan verrattavissa ole mutta esim munasolujen keräykseen en todellakaan olisi halunnut miestä mukaan.

Kiitos myös @Puhalluskukka ja @MaiMei kokemuksista❤

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista @Puhalluskukka❤ Ja mahdollisesta tytöstä :love:
 
@Wintersun Mullakin mitattiin vasta viime käynnillä, 22+0. Olin ihan varma, että mitta on liian pieni kun vatsaa ei juuri ole, mutta 19cm osui ihan hyvin käyrälle.

Aamulla herätessä on ihan hyvä olo, mutta illalla oli taas tukalan närästävä. En ymmärrä miten voi pystyasennossa tuntua, että mahahapot on puolessa välissä kurkkua. :( Vapaapäivinä ei närästä, nyt mulla on töissä ne isommat housut niin olisko se työmatkahousujen puristus mikä sen aiheuttaa. Kunhan tästä vähän lämpenee, niin pitää ostaa vaikka jotkut ylisuuret verkkarit ja kokeilla jos sillä helpottaisi. Rennietä kokeilin aikaisemmin eikä siitä ollut kyllä mitään apua.

23+0
 
No, lähdin sitten äitiyspolilta insuliinireseptin kanssa... Neula näytti todella ohuelle, mutta voi silti olla melkoinen kynnys tänä iltana tuikata itseään ekan kerran vatsanahkaan. Olisi edes sellainen kynä, että neula tuikkaisi napista painamalla, mutta kun se pitää ihan itse työntää ihon alle. Mutta eiköhän siitäkin selviä - mitäpä sitä ei tekisi vauvan takia. <3

Ultrattiin taas, ja tämä lääkäri oli sitä mieltä, että tarvitaan kyllä pieni ihme jotta istukka siirtyisi mihinkään kohdunsuulta. Näyttää siis olevan sektio tiedossa, mikä toisaalta sopii mulle ihan hyvin, mutta se toipumisaika mietityttää. Just lueskelin raskausjoogakirjaa, jonka kirjoittaja pystyi kuulemma kävelemään normaalivauhtia kahdeksan viikon kuluttua sektiosta. Kahdeksan viikon!! :eek:

30.4. radikontrolli äitiyspolilla
 
@Silmu75 Inhaa että joudut insuliinille mutta kyllä pistämisestä selviää! Se on tosiaan toosi pieni neula, nopeasti siihen tottuu. Mulla on kauhea neulakammo mutta ihmeen hyvin niistä ivf-pistoistakin selvisi, mulla oli vielä se isopiikkinen, ruiskumallinen Menopur ja eka ifv:ssä oli jarrulääkkeessä vielä kauheampi piikki. Eka päivänä hikoilin ja panikoin, ehkä itkinkin, sitten se alko rullaamaan

Tsemppiä iltaan(y)
 
Täällä ei kovin montaa kohta synnyttävää kaiketi ole, mutta ainakin @kirsillevauva taitaa olla HUS-alueella, niinkuin siis itsekin. Eipä saa siis enää edes isä tulla synnyttäneiden osastolle nyt Korona-aikaan, synnytyshuoneessa saa olla mukana isä/tukihenkilö.

 
@Silmu75 toki sektiotoipumisia on varmasti moneen lähtöön mutta itse olin aivan hämmästynyt kuinka nopeasti se kävi. Sängystä nouseminen oli pahin, liikkeellä olo ei niinkään. Ja siihen vauhtiin, jota raskaana kävelin, pääsin kyllä heti, ja hyvin nopeasti meni sen ohi. Täysin normaalivauhtiin varmasti kesti pitkään, mutta vaunujen työntely onnistui hyvin jo ihan muutaman päivän kuluttua. Tietty kannattaa varautua myös siihen että toipuminen voi olla hidastakin ja tukihenkilöä tarvitaan paljon. Itseäni yllättivät eniten suolistokivut sairaalassa tokana yönä, se oli ihan from hell. Mutta en oikein tiedä miten vois varautua, ei tule kaikilla. Leikkaus veti suolen ihan jumiin ja ei varmaan ois kannattanut syödä juuri mitään, mutta kun oli kauhee nälkä koko ajan... Mut otin kyllä kaikki ummetuslääkkeet kehiin joita hoitajat tarjosivat, sitten alkoi helpottaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Silmu75
Minä myös menen sektioon, olenkin siitä aiemmin täälä puhunut miksi. Mutta uudelleen synnyttäminen olisi riskimpää vanhojen arpien takia.
Mulla on myös joku vuosi sitten leikattu umpilisäke ja sen jälkeen se suolisto kipu tai oliko siellä kaasuja jumissa, en muista, oli 100x pahempi kipu kuin vatsan haava. Ja tosiaan haava oli kipeä kun nousin sängystä ja jos joku erehtyi naurattamaan. :D
 
Kiitos vinkeistä ja kokemuksesta yksin synnyttämisestä @MaiMei

Toi täytyykin muistaa toi jatkojohto vaikka se vähän hassulta kuulostaakin. Ja eväät tosiaan, oon niitä kyllä mietiskellyt mutta pitänee ihan käydä ostamassakin. Lueskelin myös kokemuksia sairaaloiden eväistä, toiset näyttivät lähes nähneen nälkää kun taas toiset sanoivat että ruokaa oli yllin kyllin. Itse kyllä ajattelin varautua, eihän sitä tiedä että jos on vaikka huono olo eikä maita sairaalan sapuskat niin onpahan ainakin sitten jotain mistä periaatteessa tykkää. Ja tuo juomapuoli tosiaan, mä olen muutenkin kova juomaan ja voin kuvitella että sairaalassa tulee tosiaan tyyliin se 2 dl kahvia ja 2 dl maitoa
Mulle kätilöt toivat heti alusta yöpöydälle kannullisen vettä ja mukissa mehutiivistettä niin sain itse sekoitella tarpeen mukaan, se oli hyvä systeemi mitä en olisi itse tajunnut pyytää. Ja tosiaan sit juomapullo oli myös hyvä olla. Varmaan kannattaa nyt varautua hyvin, kun Koronan takia ei pääse vierailijoita osastolle tuomaan mitään jälkikäteen. Ja jatkojohto/ulkoinen akku on hyvä vinkki.
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen
@Sukkis Totta! Hitsi en jotenkin tota tajunnutkaan (vaikka itse juuri laitoin ton jutun :p) ettei tosiaan voi vierailijoita tulla mitään tuomaankaan! Eli täytyy tosiaan varautua hyvin! Ostin eilen ruokatarpeita, tuli pieni kassillinen eikä siinä vielä edes kaikki :-D Toi kannujuttu onkin hyvä, mitä vois vaikka kysyäkin jos eivät kysymättä tarjoa (y)

Hyvää yötä sinne sulle pienen pojan kanssa❤

Mulla oli tänään neuvolalääkäri, kaikki kunnossa :) Ei vielä mitään merkkejä synnytyksen lähestymisestä eli eipä se limajuttu mitään merkannutkaan :-D Hyvä niin, on siis vielä aikaa laittaa asuntoa kuntoon, haluaisin kaiken olevan perfect ja jokaikisen kaapin läpikäytynä :) Tää on vaan ei-niin-ripeää tää mun touhuilu kun oon tämmönen hidastelija muutenkin ja tää on niin Ihanaaaaa olla äitiyslomalla ja nautiskella ja ottaa rennosti :love: :love: :love:

En ole edes vielä kaikille kertonut raskaudesta! 3 henkilöä on vielä kelle pitäisi ainakin kertoa, yks on vielä sellanen ketä näen säännöllisesti, viimeksi eilen, mutta ei se kai ole tajunnut että olen raskaana ja ei ole jotenkin tullut semmosta luontevaa tilannetta että olis tullu sanottua :-D
 
Hei kaikki! Olen taas ollut jotenkin pihalla tästä palstasta. Ei tämä palstan tekninen uudistus ainakaan houkuta tänne tulemaan, mutta ihan omaa saamattomuuttakin. Kauhean mielelläni kyllä osallistun keskusteluun, pitää nyt yrittää aktivoitua taas kerran :) Mulla muuten hymiöt toimii parhaiten siten, kun laitan vaan että kaksoispiste sulku, enkä yritäkään tota emoji-valikkoa klikkailla. ihme homma että ne siitä katoaa niin helposti.

Vaatteista sairaalassa: kyllähän sitä tosiaan omiakin vaatteita saa käyttää vaikka alusta loppuun! Niin itsellä kuin vauvallakin. Tuo sotkeentumisasia on kyllä miettimisen arvoinen, ja itse kyllä ajattelen niinkin että haluan mahdollisimman vähän tuoda kotiin mitään sairaalassa ollutta tekstiiliä. Siellä pörrää niin jäätävä määrä pöpöjä, että jätän mieluummin kaiken mahdollisen pestäväksi sinne. Meillä oli esikoiselle mukana body, housut, myssy, sukat ja lapaset. Kaukalossa oli lämpöpussi, joten haalaria ei ollut eikä tarvittu. Sellainen huomio vielä, että Tampereella potilashotellissa ei saanut sairaalavaatteita. Mä menin sinne osastolta sairaalan rytkyt päällä, mutta heillä ei ollut enää vaihdokkeja. Kaikki näyttivät olevan omissa vaatteissaan. En tiedä onko muualla potilashotellissa tällainen käytäntö.

Ja yleisestikin tuosta mitä sairaalassa pitää tehdä- ei sairaalan henkilökunta voi synnyttäjää mihinkään pakottaa. Itse saa periaatteessa kyllä päättää kaiken kuten vaatteensa, missä asennossa synnyttää (tietty jos ei ole mitään vaaraa ym), haluaako sitä tätä tai tuota toimenpidettä. Niinhän se käytännössä menee useimmiten, että hoitajat ja lääkärit vie ja synnyttäjä vikisee, näin kärjistäen. Mutta jos joku asia on itselle tärkeä niin kannattaa pysyä lujana.

Yksin synnyttämisestä: mulla oli melko nopea synnytys viimeksi (neljältä iltap sairaalaan ja 6h päästä vauva sylissä, salissa oltiin vaan 20 min ennen syntymää). Silloin koin miehestä olevan eniten apua tuossa avautumisvaiheessa, joskin enemmänkin lämmittämässä lämpöpussia, tuomassa juomaa jne. Muuten olin koko sairaala-ajan jossain ihme sfääreissä (ei mitenkään positiivisissa sellaisissa). Ponnistusvaihe oli sellaista rytinää imukuppeineen ja verenhukkineen että en olisi edes tiennyt, oliko mies mukana vai ei. Tosi kurjaa kuitenkin, kun nyt on HUS:ssa noin tiukat rajoitukset. Tsemppiä synnyttämään menijöille!

Oma vointi on tosi hyvä. Tänään 13+0 :) Niskapoimu-ultrassa kaikki hienosti. Seulontaluvut olemattoman pienet, niskaturvotus vain 1,3mm ja vauva liikkui ahkerasti. Olotilat on olleet viime viikkoina ihan olemattomat, mikä välillä huolestuttaa, mutta elossa se vauva vaan oli ja nyt on jo pahin takana. Perheille ollaan kerrottu ja mahakin jo pömpöttää. Onneksi saa olla etätöissä niin ei tarvi pomolle vielä kertoa :D

Laitattehan muuten viikot aina viestin perään, niin pysyy kärryillä missä mennään :)

Tsemppiä kaikille vaiheisiinne!

MyMa 13+0
 
Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa


Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 1.3.2020????
Karhurouvanen ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
24.4 sairaalakontrolli radin takia
14.4 neuvola

Pupuna112:

9.4 neuvola


Karhurouvanen

Ellinoora38

9.4. sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Silmu75
28.4 neuvola
30.4 radikontrolli äitiyspoloklinikalla

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20

Seesam78
17.4 rakenneultra

Wintersun
27.4 rakenneultra
6.5 neuvola

MyMa
27.3 niskaturvotusultra

Ellinoora30
9.4 sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Ensikatse
9.4 rakenneultra


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3
Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö
 
@Wintersun, mulla on mitattu sf-mitta eka kerran viikolla 28+5. Musta se on aika turha mitta. Itse olen ylipainoinen ja se luonnollisesti mittaa läskitkin siihen mukaan.

@Silmu75, ikävä että joudut lääkitykselle, mutta ehkä siihen tottuu? Itselle oli jo pelkkä ruokavalio aluksi kova paikka, mutta kyllä siihen sitten sopeutui.

Olo on varsin tukala ja henki ahtaalla. Oli äippäpolin käynti ja vauvan kokoarvio 3065 g, eli ylivoimaisesti mun isoin vauva. Kohdunsuu oli jo sormelle auki, mikä tuntuu oudolta, kun ei ole ollut yhtään supistusta. Kuulemma normaalia uudelleensynnyttäjälle. Nyt aloitan kunnon häätäjäiset :) Menen tänään järveen uimaan ja pitkälle koirakävelylle. Mies on onneksi ihana, its een jaksa mitään. Siivosi ja pyykkäsi yksin tänään <3.

Anteeksi, en nyt ehdi kommentoimaan muita, kun lähdetään lenkille ja kauppaan.

Ja vauva oli pysynyt tyttönä <3

Kirsi ja rv 36+1
 
vierailija Aislinn83
Heippa kaikille ja @Karhurouvanen ja @kirsillevauva teillä ei enää ole pitkä kun saadaan lukea ihania uutisia. <3 nauttikaa äippälomasta täysin rinnoin!

Täällä poitsu täyttää maanantaina kuukauden ja suht hyvin on mennyt, perus ilmavaivoja välistä huudettu ja myös jotain rintaraivareita on esiintynyt.

@Karhurouvanen sulla sama homma kun mulla tuo piikkikammo, kanyylin laitto on mulla aina piikeistä ollut pahin, punktioissakin inhosin sitä eniten ja en kans miestä halunnut munasolujen keräykseen mukaan laisinkaan vaikka siis odotteli mua kyllä sielä sängyn luona sitten. Eka hoito piikitti mies ja toka hoito hoidin itse vaikka pelkäsin, jotenkin se vaan sujui, mulla kans menopur oli käytössä. Jopa sen kirvelevän kiinnittymistä tukevan piikin laitoin itte, aika ylpeä sitä itsestään sitten oli! :D ehkä pelkoa hallitsi paremmin kun itse laittoi ne piikit, mene ja tiedä.
Mä pakkasin synnärille mm. lakritsia ja salmiakkia, hedelmää, proteiinipatukkaa, riisikakkuja mutta synnytyksessä en niitä
päin edes pystynyt katsoa. Hyvä kun juoda pystyi mitä sitten todella kannattaa tehdä, vaikkei ois mieli tehnyt ja tuntui että jos joi kerralla paljon niin ne tulee ylös. Mutta yritä juoda ja väliin ees närppiä jotain syömistä jos menee sillai kun mulla ettei haluaisi mitään suuhunsa laittaa. Myös ponnistusvaiheessa mies anto appelsiinimehua jota pari imaisua otin aina väleissä. Pakkasin myös vaatteita itselle mutta lopulta olin sairaalan vaatteissa täysin. Kun synnärille mentiin tarkkailuhuoneeseen niin en vielä halunnut vaihtaa sairaalan vaatteita vaan halusin olla omissani ( pitkä mekko ja raskaussukkikset) kunnes sit vedet meni hetken ku sängyllä olin ollu. :D joten se niistä vaatteista. Mutta helppo oli olla sairaalan vaatteissa koska multa ainakin tuli lapsivettä pitkin pvää ja ohi siteiden yms ja varsinaisessa synnytyksessä multa ainakin se hien määrä oli ihan valtava, puhumattakaan ponnistusvaiheesta ja muutenkin kaikesta eritteestä mitä siinä tulee. Ja synnytyksen jälkeen mulla sitä jälkivuotoa oli joka paikassa, sängyssä, kalsareissa, siinä sairaalaan yöpaidassa että helppoa oli ku sai vaa vessasta ottaa uusia vaatteita joita vaihtaa ja suihkun yhteydessä. :) ja myös imetys oli helppoa kun sairaalan yöpaidoissa saa helposti napit auki ja kiinni kun lähti hakee ruokaa ym. Ja myös kun maito alko nousta oli hienhaju aika karsea.
tulipa pitkä sepustus hajuista ja vuodoista. :D mulla ois vaan 2x käytetty tens-laite kyllä, mit ehkä nopeammin saat ostamalla sen. Mulla on se elle-tens laite joka synnytykseen tarkoitettu.
 
Haikara matkalla

nimim....hoito......monesko tulossa



Karhurouvanen
... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen... 26.4.2020
kirsillevauva ... luovutetut munasolut, 2.PAS ... neljäs ... 30.4.2020
miumiu_82 ... 1.ICSI ... ensimmäinen ... ??.4.2020
rouvaNiisku ... 2.IVF ... ensimmäinen ... 7.5.2020
Aallotar19... enkelipoika rv 27...IVF/lahjasolut....20.5.2020
Pupuna112 1. IVF.....ensimmäinen.... 25.6.2020
Silmu75 ...1.IVF 1.PAS (lahjamunasolut)...ensimmäinen... 30.7.2020

Puhalluskukka......1. ivf..........kolmas.....18.8.2020
Ensikatse...1 ivf...... kolmas......24.8.2020
Seesam78... 1.IVF (lahjamunasolut)..... ensimmäinen.....30.8
Mirumarumoru.... neljäs......30.8
Ellinoora38....2.ivf......ensimmäinen...............2.9.2020
Kiia-s..... 2 ivf/1 pas......toinen......2.9.2020
Wintersun......1.ICSI, tuoresiirto.....9.9.2020
Jasmina20..................toinen....27.9.20
MYMA................2 IVF.............toinen......8.10.2020


Tulevat tapahtumat

kirsillevauva:
24.4 sairaalakontrolli radin takia
14.4 neuvola

Pupuna112:

9.4 neuvola


Karhurouvanen

Ellinoora38

9.4. sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Silmu75
28.4 neuvola
30.4 radikontrolli äitiyspoloklinikalla

Aallotar19

Puhalluskukka

kiia-s


Jasmina20

Seesam78
17.4 rakenneultra

Wintersun
27.4 rakenneultra
6.5 neuvola

MyMa
27.3 niskaturvotusultra

Ellinoora30
9.4 sokerirasitus
17.4 rakenneultra

Ensikatse
9.4 rakenneultra


Maaliin päässeet
SalamaT
... 3.IVF 3.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 1.6.2018
kiuski ... 2.ICSI 1.PAS ... ensimmäinen ... 41+6 ... 7.7.2018
Zoona ... 2.IVF 3.PAS ... toinen ... 35+3 ... 10.7.2018
marrasmai ... 5.ICSI ... ensimmäinen ... 40+3 ... 11.7.2018
lullaby ... 7.IVF ... kolmas ... 41+0 ... 13.9.2018
Choco coco ... 2.IVF 1.PAS ... kolmas ... 41+2 ... 4.10.2018
Iiris80 ... 1.IVF ... ensimmäinen ... 20.10.2018
Mamido ... luomu 2.IVF:n jälkeen ... kolmas ... 11.11.2018
mmmoi ... 1.ICSI 3.PAS ... toinen ... 39+1 ... 19.12.2018
Miitta37 ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen
kettuperhe ... 1. IVF ... toinen ... 27.12.2018
An1z81 ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+1 ... 4.1.2019
Toiveikas81 ... 3.ICSI ... ensimmäinen ... 38+0 ... 14.2.2019
Ismundo ... 1.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 40+5 ... 14.3.2019
Mandala ... 2.IVF 2.PAS ... toinen ... 36+0 ... 28.4.2019
-dino- ... 2.IVF 2.PAS ... ensimmäinen ... 38+2 ... 29.4.2019
atvk87 ... 1.ICSI 2.PAS ... ensimmäinen... 39+6 ... 22.5.2019
Pimpula76 ... 4.IVF lahja-alkio+lahjasolu/ 3.PAS ... seitsämäs ... 38+1 ... 28.5.2019
love- ... 3.IVF/ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 41+3 ... 20.6.2019
vipe1986 ... 2.IVF/ICSI/3.PAS ... kolmas ... 39+0 ... 7.7.2019
MaiMei ... 4. IVF/1. PAS... toinen ... 39+6 ... 23.7.2019
Katti75 ... 3.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 29.7.2019
Ihanapa ... 2.ICSI/4.PAS ... ensimmäinen ... 42+1 ... 4.8.2019
gemmy ... 4.IVF/1.PAS ... toinen ... 40+1 ... 6.9.2019
hillan_kukka ... 4.IVF/2.PAS ... toinen ... 38+1 ... 16.9.2019
Ramiina ... 2.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+1 ... 23.9.2019
Domi ... 5 IVF/1.PAS (18. siirron) jälkeen "luomu" (scratshing) ... ensimmäinen ... 41+6... 11.10.2019
Noran ... 2.IVF/5.PAS ... toinen ... 39+4.....23.11
Rusakkonen ... 6. IVF ... ensimmäinen ... enkelipoika 36+1 ... 01.12.2019
BlackCat ... 1.ICSI/2.PAS ... toinen ... 19.12.2019

shelterme ... 1.IVF/ICSI/1.PAS... toinen ...29.1.2020
Sukkis ... 1.PAS (luovutettu munasolu + siittiöt) ... 40+6, 12.2.2020
Iid@ ... 1.lahjasoluhoito ... toinen ... 40+0, 10.2.2020
Jantzu ... 5.ICSI/1.PAS ... ensimmäinen ... 39+5, 8.2
nyuu ... 2.lahjasoluhoito/1.PAS ... ensimmäinen ... 40+2, 1.3
Aislinn83………2. IVF...…...ensimmäinen.....41+0, 2.3
Nonnakka ... 1.IVF/1.PAS ... ensimmäinen ... 38+4, 20.2



************
Päivitykset siten, että ota [ quote ] alusta ja lopusta pois. Jokainen voi päivittää itse tai jättää punaisella värillä / muuten selkeästi päivityspyynnö
 
@nonnokka, onnea pojasta!!! Toivottavasti vauva-aika sujuu helpommin kuin raskaus :)

@Karhurouvanen, tuleeko teille poika vai tyttö? @miumiu_82, miten teille ja mikä on la? Päivittelin listaa ja nuo tiedot uupui. Varmasti löytyisi selaamalla, mutta nyt laiskotuttaa.

Supistuksia ei ole vieläkään ollut, selkä tosin kipeä, mutta se kipeytyy yleensäkin liikunnan puutteesta. Nyt ei pääse uimaan ja kuntoilla ei jaksa. Muutaman kilometrin kävely päivässä ei oikein liikunnasta käy! Saatiin Kelan kuntoututuki pariterapiaan :) Keskiviikona aika. Onhan se rankkaa, mutta varmasti hyödyllistä. Raskaita nämä viimeiset viikot! Nukun onneksi yöt hyvin ja jonkin verran jaksan tehdä opintoja. Vauva liikkuu hyvin <3. Ammetta lukuunottamatta kaikki vauvan hankinnat tehty ja sairaalakassi pakattu.

Kirsi ja rv 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Karhurouvanen

Yhteistyössä