Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Kiitos myötätunnosta kaiken suhteen! En osaa jotenkin täällä mennä mihinkään vauvaryhmään vaikka täällä niitä on, en tiedä miksi, mutta ajattelen jotenkin niin että kaikki kuitenkin siellä tuntee toisensa ja kukaan ei halua edes tutustua tälläseen kaupunkilaistolloon. Nyt muutenkin tuntuu että olen niin masentavaa seuraa kun vaan valitan ja valitan. Yritä siinä sitten tehdä hyvää ensivaikutelmaa :ROFLMAO: Ja en jotenkin jaksa nyt ajatella itseäni edes sen enempää koska tosiaan on varmistunut että leikkaukseen mennään mutta en vielä tiedä itsekkään että koska. Tässähän nämä päivät menee kun kyttään postiautoa että joko kutsu sairaalasta tipahtaa postilaatikkoon.

Viimeksi kirjoitin kaksi viikkoa sitten ja nyt luin sen uudestaan. Tuntuipa silloin kyllä todella pahalta! Nyt on onneksi vähän valoisempaa ja helpompaa. Saan pikkaisen paremmin nukuttuakin. Aloitettiin muuten pojan kanssa soseet ja voi että niitä ilmeitä! En kestä kuinka ihania mutruhuulia sieltä aluksi tuli.:love:

@MyMa harmi että tekään ette täysin voineet olla tyytyväisiä vaikka synnytys itsessään menikin hyvin. Puhuminen on kyllä tärkeää, onneksi kuitenkin pääsit sitä purkamaan vaikkakin vasta vähän myöhemmin. Musta tuntuu että mä olen jo ihan rikkinäinen soitin koko jutusta. Jankkaan vielä 4kuukaudenkin päästä tätä samaa kuinka paskaa kaikki oli. Huoh. Ja vaikka paskaa oli niin silti huomaan haaveilevani jo uudesta raskaudesta :whistle: Pimeetä. Mitens teillä? Joko kuumottaa? ;)

@mavli osaatko sanoa, tai osaako joku muu, että jos lääkärin lausunnossa on maininta että ”kiireellinen lähete” niin mitä se käytännössä tarkoittaa? Ei oltu siis luokiteltu niillä numeroilla, ainostaan tuo maininta. Ja harmi kun joudutte toimenpiteisiin. Toivottavasti pääsisitte helpolla ❤

Kiuski ja poika 4kk
 
@kiuski hyvä että siellä on jo vähän valoisampaa! :) Mä oon ainakin sellainen ihminen että mun pitää saada jauhaa jotkin asiat maailman tappiin saakka että saan ne käsiteltyä ja pääsen eteenpäin. Luulen että osa mun facebook kavereista on jo kyllästynyt keskosjuttuihin, mutta antaa olla vaan. Se on mun arki ja mun todellisuus, joka mun on elettävä. Jos se tuottaa jollekin ongelmaa niin en voi mitään. Ota selvää koska ja mitä siellä jossain tapahtuu mihin voisi mennä ja sitten joku kaunis päivä kun siltä tuntuu niin mee mukaan, vaikka vain hetkeksi käymään. Ainakin täällä päin on kerhoja, joissa voi olla vaikka vain hetkenkin. Suosittelen siksi, että itse löysin sellaisesta esikoisen vauva-aikana nykyisen parhaan ystäväni. <3 Tuo lähetteen kiireellisyys on varmaan vähän kaksijakoinen asia. Jos meidän toimenpide/operaatio olisi voitu tehdä Taysissa, se olisi todennäköisesti tehty viime viikolla. Helsingissä tilanne on arvioitu tietenkin uudelleen ja toki asiaan vaikuttaa myös se, kuinka kiireistä siellä on tällä hetkellä. Luulen ja toivon että ensi viikolla tai aivan viimeistään seuraavalla se sitten toteutuisi. Vielä perjantaina ei siis kukaan ottanut sieltä yhteyttä.
 
Kiitos vielä päikkyvinkeistä, tyttö on onneksi alkanut jotenkuten nukkua vaunussa iltapäivisinkin, kunhan mennään lenkin aluksi mahdollisimman valoisia ja äänekkäitä reittejä. Meidän talon ohi kulkee ratikka, ja tyttö on niin tottunut sen ääneen että se kolina rauhoittaa :LOL: Sen sijaan sisällä en meinaa saada nukkumaan millään. Kiva kyllä että nukkuu edes jossain, mutta mun jalat on kroonisesti väsyneet kun talsin joka päivä 10-12 kilsaa vaunujen kanssa :X3:
Kantoliinaa kokeiltiin uudestaan, tuli aika äänekäs vastalause. Ja aivan kaikkea muuta on kiva lussuttaa paitsi tuttia, huoh.

Ollaan alotettu kans ihan pikkumaistiaisia kiinteitä, viihtyy tosi paljon paremmin pöydässä kun aikuiset syö. Ekan maistelukerran ilme oli kyllä aivan todella mahtava :ROFLMAO: Porkkana ja lohi on olleet vähän buu, omena ja bataatti tosi jees.

Joo mulla on hirvee vauvakuume :D Käytiin tänään kuulotestissä kun kävi ilmi ettei sellaista oltu vastasyntyneenä tehty. Muut vauvat odotushuoneessa oli tietty ihsn pikkusia, ai että tuli kyllä taas kova hinku. Kaipa tässä pitää nyt ainakin kierron käynnistymistä sentään odotella :whistle:
 
@kiuski se on ihan luonnollista, että valittaa ja ruikuttaa pitkän aikaa, kun aihetta kuitenkin on ollut ja isosti! Ja kun säkään et varmaan vielä oo tosta synnytyskokemuksesta lähellekään päässyt ylitte, ja siihen syssyyn vielä murhe vauvasta niin oo siinä nyt sitten positiivinen:mad::cry: Toivottavasti teidän asiat etenee nopeasti ja saatte toimenpiteet pois päiväjärjestyksestä! (y)

Ja @mavli myös sama teille :unsure: Eiköhän se kutsu pian tule. En osaa sanoa noihin läheteasioihin oikein suuremmin kans mitään, muuta kuin jos olisi todella hätä niin hetihän teidät käskettäisiin taksin takapenkille. Lapset onneksi tässä maassa hoidetaan pääsääntöisesti erinomaisesti. Hermoja odotteluun sinnekin o_O

@marrasmai hyvä kun vähän edes uni maistuu vaunuissa. (y) Heh, tuleepa sullekin sitten teräsreidet kun saa treeniä:D Meilläkin nuo vaunuissa viihtymiset on vähän tulleet ja menneet. Siinä vaiheessa kun poju oppi puolivuotisena kääntymään ja samantien konttaamaan, ei vaunuissa pystynyt kuljettamaan oikeastaan ollenkaan. Meillä oli tossa 5-7kk tienoilla joku reilu pari kk, että vaunuihin ei edes koskettu, vaan päikyt aina sisällä ja lenkit kantorepussa. No sitten kun kelit viileni ja poika oli vajaa 8kk niin pim! Yhtäkkiä uni maittaa vaunuissa vaikka 2h. Että kyllä meno saattaa vielä teilläkin muuttua. Ootko kokeillut silleen, että heti kun vauva nukahtaa niin pysäytät vaunut? Meillä tämäkin alkoi vaan jossain vaiheessa toimia. Tsemppiä! (y)

Niin ja vauvakuume... Todellakin, täällä bingo!:D :love: Eikä oo edes mikään pieni kuume. Yritän himmailla, että pitäisikö sitä nyt vaan antaa tämän esikoisen olla perheen ainoa stara vähän aikaa, koska sitä luksusta ei kukaan (mahdollisista) seuraavista lapsista koskaan tule kokemaan... Mua vähän mietityttää myös käytännön jutut, mulla olisi äippärin jälkeen edessä työpaikan vaihto, vaikka nyt vielä vakkarisopparilla olenkin. Niin pohdituttaa jos jossain aloittaa ja sit puolen vuoden päästä oliski vaikka raskaana o_O Ääh, ei tämmösiä pitäisi stressata, mutta stressaan silti. Jos nyt edes saa sitä uutta työpaikkaa :LOL:

Mitähän muuta omaanapaa meillä. Eka korvatulehdus kuumeineen ja ab-kuuri takana. Jotain hyvääkin sairastamisesta seurasi, meillä siirryttiin taudin jälkeen kaksiin päikkäreihin kolmen sijaan. Ihan itsestään siis. Tykkään tosi paljon nyt tästä rytmistä. (herätään n. 7, päikyt n. 9-11 ja 14-15.30, yöunille n. 19.30).

MyMa ja poju 9kk
 
Mun sympatiat on kyllä todellakin @mavli ja @kiuski teidän puolellanne kun teillä koko ajan on tuota hässäkkää päällä :unsure: @marrasmai teillä sentään taitaa aika tasaisesti mennä tällä hetkellä?

Meilläkin korvatulehdus tällä hetkellä. Kolmas muistaakseni tähän mennessä. Onneksi alkoi valittaa korvaa ja tarvittiin miehelle saikkulappu niin mentiin samantien lääkäriin kun lämpö nousi niin saatiin antibioottikuuri heti auttamaan. Olikin ilmeisen kivulias pipi korvassa tällä kertaa kun oli niin itkuinen. Su-ma välinen yö oli karmeaa heräilyä ja itkeskelyä, mutta viime yö jo ihan hyvä onneksi.
Muistelen vieläkin kauhulla alkuvuoden RS-virusta ja sitä muuta päiväkodin aloitussairastelua kun yöt oli niin kauheita pitkiä aikajaksoja :alien:

Tuosta vauvakuumeesta. Mullekin se tuossa alkoi päälle hyökätä pojan ollessa vajaa pari vuotta. Vaikka olin pojan syntyessä aika pitkään sitä mieltä, että ei toista niin kyllä se vaan sitten alkoi tulla ajankohtaiseksi kun tajusi, että mullakin tulee 40 mittariin ensi vuonna ja olisihan se kiva jos olisi leikkikaveri omasta takaa kotona esikoiselle.

Mulle ei itse vauvojen näkeminen tehnyt mitään vaikutusta, mutta tuli vaan jotenkin kova hinku saada kokea se raskaus ja synnytyskin uudelleen. Raskausaika oli niin helppo, joten ei siitä jäänyt mitään pahaa sanottavaa. Noh toistaiseksi tämä toinen raskaus ollut VIELÄKIN helpompaa itse asiassa :cautious: Mulla ei ollut mitään isoja ongelmia synnytyksessä, mutta rankkaahan se oli, joten siitäkin jäi sellainen fiilis, että olisi ihana kokea uudestaan, jos saisi parannettua sitä kokemusta. Onpa kyllä pinnallista ajatella näin, varmasti petaan vaan pettymystä itselleni jos vaikka tulisikin samanlainen, yhtä kovasti lääkitty prosessi... Mutta ainakin osaan ehkä paremmin valmistautua tällä kertaa jos sinne asti pääsee.

Mandala ja potilas 2v4kk
 
Onpas kurjaa että teidän pikkuisilla @kiuski ja @mavli on toimenpiteet tiedossa. (n) Varmasti vetää mielen matalaksi ja huolettaa, vaikka onneksi meillä Suomessa onkin sairaanhoito huippuluokkaa. Toivottavasti saadaan nuo operaatiot pian hoidettua niin että pääsette keskittymään mukavampii asioihin.

Kiva kuulla, että teillä @marrasmai alkaa päikkärit sujua vähän paremmin. (y) Tosin aika rankalta kuulostaa tuo vaunujen kanssa reippailu, mutta ainakin siinä kunto kohenee! :D Mä muistan kans, miten hauskaa oli seurata vauvan ekoja kiinteiden maisteluita - siinä kannattaa ehdottomasti pitää kamera käsillä! Meillä saattaa edelleen tulla hassuja ilmeitä, kun ollaan esim. maisteltu hapanmaitotuotteita, kuten viiliä tai piimää. :LOL:

Kurjaa että teillä @Mandala ja @MyMa on sairasteltu. :( Meilläkin on jotain kröhää taas meneillään, ja illalla ennen nukkumaanmenoa poika vaikutti ekaa kertaa vähän kuumeiseltakin (ei tosin saatu varmistettua asiaa kun ei löydetty ajoissa kuumemittaria :oops:). Me saatiin kyllä viime viikolla neuvolassa 1-vuotisrokotteet, jotka voi aiheuttaa kuumeilua, mutta en tiedä voiko tämä liittyä siihen kun kerran yskää ja nuhaakin on. :confused:

Muuten meillä menee ihan kivasti, ja jo parin viikon ajan poika on nukkunut koko yön (siis meidän tapauksessa n. klo 23-9.30) heräämättä! Siis voitteko kuvitella, meidän vauva, joka ainakin ekan puolen vuoden ajan heräili parin tunnin välein läpi yön?! o_O:rolleyes: Että lohdutukseksi vaan kaikille: jos meidän poika on oppinut nukkumaan läpi yön, niin kyllä sen täytyy olla mahdollista kenelle vaan. ;)

Vauvakuume ei mulla ole vielä pahasti iskenyt, vaikka onhan ne vastasyntyneet, joita esim. neuvolassa välillä näkee, ihan uskomattoman näköisiä (siis onko meidänkin vauva muka joskus ollu noin pieni? :rolleyes::love:) ja liikkiksiä. Mä oon toisaalta nauttinut kovasti siitä, että se kaikkein intensiivisin vaihe on takana päin ja elämä pojan kanssa jo paljon helpompaa kuin silloin ihan alussa. Jos saisin valita, odottaisin varmaan vielä jonkin aikaa ennen uutta alkionsiirtoa, mutta mun ikäni takia meidän on pakko ryhtyä toimeen heti kun lopetan imetyksen. Tällä hetkellä oon jo vähentänyt yhteen imetyskertaan per vuorokausi, mutta siitä luopuminen onkin sitten hankalampi juttu, meillä kun nukahdetaan edelleen päikkäreille tissitainnutuksella. :rolleyes:

Roxanne ja poitsu 1 v. (eilen tuli täyteen) :love::love:
 
kiuski hyvä, että oot ollu taas paremmalla mielellä :) Tsemppiä tilanteeseen ja tulevaan operaatioon. Samoin mavlille.

marrasmai varmaan hankaloittaa elämää tällä hetkellä, kun vauva ei huoli tuttia. Mutta jos ei huoli niin eipähän tartte myöhemmin taistella tutista vieroittamisen kanssa ;) Meillä vauva on aika riippuvainen tutista, että nukahtaa. Ja hereilläkin olis monesti tyytyväisempi tutti suussa, mutta sitä oon yrittäny rajoittaa.

roxanne myöhästyneet onnittelut 1-vuotispäivästä! :) Aika se vaan kiiruhtaa...

Oon ny rohkaistunu ja lähteny enemmän liikkeelle vauvan kanssa :) Ollaan oltu pari kertaa vauvakerhossa ja ostoskeskuksissa. Oli ihan mukavaa vauvakerhossakin ja poika jopa naureskeli siellä tyytyväisenä ekalla kerralla kilpaa toisen vauvan kanssa :LOL:

Vauvakuumetta ei ole tänne ilmaantunu. Oon ruvennu jopa miettimään, että olemme täydellinen perhe näinkin :love: Toisaalta olis hyvä, että lapsella olis sisarus muttei se oo kyllä yksistään riittävä syy yrittää toista. No katotaan ny ainakin pari kolme vuotta, muuttuuko mieli :LOL:

Mekin ollaan ny ruvettu maistelemaan reippaammin kiinteitä. Mulla olis yks kysymys niistä. Ku ruvetaan antamaan isompia määriä eikä vain maistella nii pitäiskö ne antaa ennen vai jälkeen imetyksen? Jos antaa jälkeen nii jaksaakohan vauva syödä tarpeeksi kiinteää.

maljakko ja pikkutyyppi kohta jo 6 kk:love:
 
Viimeksi muokattu:
Kiva kuulla @maljakko että ootte lähteneet enempi liikkeelle vauvan kanssa. (y) Joskus noilla main mekin alettiin vasta enempi aktivoitua. Niin ja kiitos onnitteluista! :love:

Meille ohjeistettiin nevolassa, että 8 kk asti olisi imetys ennen kiinteitä ja sit sen jälkeen toisin päin. Mutta mä kyllä tunnustan, etten ihan orjallisesti tuota noudattanut edes silloin alussa, ja usein pidin ainakin jotain 30 minuuttia taukoa imetyksen ja kiinteiden ruokien välissä, kun tuntui ettei sinne just täytettyyn mahaan kannattanut heti tunkea enempää ruokaa. :D Kai tuossa on taustalla ajatus imetyksen turvaamisesta, siis ettei vauva alkaisi sen takia hylkiä tissiä, että on jo valmiiksi kylläinen. Mutta riippuu toki paljon tapauksesta - meillä ainakin poika oli nuorempana sellainen tissitakiainen, ettei kyllä tarvinnut olla siitä puolesta mitenkään huolissaan. :p
 
Ooh @MyMa mikä rytmi, ihanaa! Jospa tuo meidänkin pirpana joskus alkais nukkumaan noin paljon :love: Yli 12-13h/vrk on lähes mahdoton saada tällä hetkellä nukkumaan, tuntuu itsestä aika vähältä. Taisi vielä banaani tehdä vähän masukipuja, niin eiliset päikkärit meni aika kehnosti ja yöllä nukku 21.30-03.00 (kahdella syötöllä) ja sit 05.00-06.25. Vähän hillitsi vauvakuumetta omat 2h yöunet :sleep::X3:

Tosi kurjaa kyllä @kiuski ja @mavli että teillä on nuo operaatiot tulossa, mutta kiva kuulla että kiuski oot jo paremmalla mielellä. Kaikki menee varmasti hyvin ❤

Meillä on joo vähän tasaisempaa nyt onneksi, toivottavasti joulu-tammikuun kontrolleissa kaikki ok. Fyssarillekin tuli nyt kontrolliaika joulukuulle, neurologin aikaa viel odotellaan.
Toivon hartaasti että seuraava leikkaus olisi sitten vasta 10-12-vuotiaana kuten oletusarvo on.

Toivottavasti @Mandala teillä voidaan jo paremmin.

Ja @Roxanne onnittelut 1-vuotiaalle! :love:
 
Kiva kuulla @maljakko teidänkin kuulumisia! Mulla ja meillä oli noiden kiinteiden alun kanssa jotenkin semmosta säätöä. Tai siis olin jotenkin ihan pihalla (ja mies yhtä lailla), että kuinka sitä ruokaa pitäisi antaa, annetaanko vettä ja kuinka paljon, montako ateriaa ja miten päin imetys sun muuta... Kaupungilta sai ihan kirjallisen ohjeenkin, mutta ei siinä oikein mitään yksityiskohtia ollut. Mentiin sitten ihan maalaisjärjellä :D

Ja ei mun mielestä joka asiaan mitään oppikirja-toimintatapaa tarvitakaan, ei sillä. Mutta kun joskus oon ihan pihalla kuin lumiukko niin toivoisin, että joku auttaisi sokeaa kanaa löytämään jyvän :LOL:

Esim tuon imetyksen kanssa tein vähän milloin mitenkin (ennen/jälkeen ruokaa). Kun korvatulehdus jäi taakse niin ruoka alkoi taas maistua tosi hyvin, ja siinä kohtaa huomasin että poju teki muutaman päivän tissilakon. Tai kävi siis rinnalla muutamana päivänä vaan pari kertaa :confused: +yöllä 2-3x. Normaalisti edelleen imetän ehkä n. 8-10x/vrk. No sitten vähän järkiperäistettiin ruokarytmiä ja imetin väleissä hieman tiheämmin. Nyt poika syö 5 ateriaa päivässä hyvällä halulla ja rintaa siinä välissä :)

Mulla ei oikein ole tuosta imetyksen kestosta vielä ajatusta. Toisaalta haluaisin imettää pitkään, ja meillä imetys sujuu hyvin. Poika ei tuota lakkoa lukuunottamatta ole osoittanut vähentynyttä kiinnostusta rintaa kohtaan :LOL: Ja meillä on nyt niin eroahdistuskausi menossa, että senkin vuoksi haluaa olla mun ihossa kiinni aika, huoh, paljon. Mun iän puolesta meillä ei ole vielä kiire seuraavaan alkionsiirtoon, mutta jotenkin itse ehkä haluaisin ensi vuonna alkaa taas jo siirtoa yrittämään.

@Roxanne ihanalta kuulostaa nuo yöunet!! Siis wau, mä kehystän ton sun viestin tsempiksi yöpöydälle :ROFLMAO: Teittekö jotain asian eteen vai ihanko itsestään alkoi uni maittaa noin? Ja paljon onnea 1-vuotiaalle täältäkin :love:

Kun taas @marrasmai yyh, onpa ollut ikävä tuo yövalvominen. Vaikka sitä valvomista ei olisi kuin silloin tällöin, niin kyllä se ottaa vieteriukosta vedon pois. Ja tuosta vähäisestä unen määrästä - mä uskon että vauva kyllä ottaa sen, minkä tarvitsee. Eli jos ei nukkuminen jää jonkun sairastelun, kivun tms. kunnon syyn takia, niin mä luulisin että kyllä vauva nukkuu juuri sen mitä tarvii? Toisethan on enemmän nukkumatteja kuin toiset.

MyMa ja poitsu 9kk
 
Mä kysyn teiltä taas neuvoa. Kauanko teillä on jatkunut Lugesteron plussauksen jälkeen? Kuinka tarkkaa Lugesteronin ottaminen on 8 tunnin välein? Kun välillä pitää nukkua pitempiäkin unia, niin tuo 8 tuntia on ihan mahdoton lääkkeenoton väliaika.
 
@Ellariina mulla jatkui luget rv 10 asti, kerrasta lopetus tuolloin (ei siis mitenkään vähitellen vähennetty). Mulla annos oli 2x 200mg kaksi kertaa päivässä eli aamuin illoin. Ei mulla aina ollut tasan se 12h väliä, joskus laitoin kasilta illalla ja seuraavan jo 06 aamulla ennen töihin lähtöä.

Näissä annoksissa, kauanko jatketaan ja miten luget ylipäätään määrätään, näyttää olevan tosi paljon eroa lääkäreiden välillä. Ehkä he katsoo ohjeet jokaisen tilanteen mukaan ja/tai rutiinien syytä? Mulla taustalla pco ja ovuloimattomuus, munasarjat ei itse tee mitään. Siksi ymmärtääkseni tässä mun casessa jatkettiin niin pitkään. Ja siirto oli pakaste-alkiolla (3-päiväinen).
 
Roxanne ja Myma kiitos vastauksista kiinteiden suhteen. Koitetaan mekin jatkaa kiinteiden antamista imetyksen jälkeen. Ja maalaisjärkeä on tosiaan näissäkin asioissa sallittua käyttää eikä tarvi niin kirjaimellisesti noudattaa kaikkia ohjeita. Ja meilläkin ollaan viihdytty tissillä ihan kiitettävän hyvin ja öisinkin ny enemmän mitä pari kuukautta sitten :whistle: Luulisi, että menisi toisin päin eli kun ikää tulee lisää nii yötissittely harvenisi. Tos 3-4 kk iässä oli kausi, kun heräsi joinakin öinä vain kerran yöllä syömään nii ny viime aikoina on syöny välillä kolmekin kertaa.

Huoh, mulla alkoi perjantaina ensimmäinen flunssa vauvan syntymän jälkeen. Ja eilen vaikutti siltä, että olis tarttunu poikaankin. Siltä tuli semmosia tosi märkiä aivastuksia ja nenä oli tukkoinen. Mutta tänään on taas vaikuttanu aika normaalilta. Voi toivottavasti flunssa ei ny tuu sillä pahemmin päälle. Oon käsittäny, että alle puolen vuoden iässä flunssat on harvinaisia mutta eihän tuolla toki enää montaa päivää ole siihen puoleen vuoteen.
 
@Roxanne onpa mahtavaa kuulla, että unet on noin hyvät nykyään! :) Juodaanko teillä pullosta loput päivän maidot jos imetys on melkein kokonaan loppunut?
Mua jotenkin nolottaa, että meillä aamumaito EDELLEEN juodaan tuttipullosta :oops: miten laiska voi ihminen olla, ettei vaan ole jaksanut asiaa muuttaa.

@marrasmai mikäli ei tutti kelpaa jatkossakaan, tai lopetatte tarjoamisen, niin voin kyllä sanoa että kiittelette itseänne myöhemmin mitä luultavasti :ROFLMAO: Meillä on mennyt varmaan ihan överi helposti vielä vieroittaminen, kun ei mitään tuntikausien huutokonsertteja ollut ollenkaan, mutta kyllä se nukahtamiseen vaikuttanut selvästi. Välillä menee paremmin, välillä on sitten tunnin show :rolleyes:
Tsemppiä sinne vaikeiden unien kanssa!

@maljakko kiva kun olette kokeneet hauskoja hetkiä vauvan kanssa liikenteessä :)
Muuten keittosuolalius-tipat on tosi käteviä pienelle, jos on tukkoinen nenä!

Mä en muista olinko juurikaan asiasta lukenut etukäteen, mutta mä annoin tissiä ruokien välissä, en mitenkään suoraan ruokaa ennen. Toimi ihan hyvin niinkin päin, ainakin meillä siis. Tosin jälkikäteen miettinyt, olikohan sekin osasyyllinen siihen, että sitten imetys loppui noin 7kk iässä yhteistuumin. Poikaa kiinnosti vähemmän ja vähemmän tissi ja mua kiinnosti vähemmän ja vähemmän sen väkisin tuputtaminen, joten siirryttiin korviikkeeseen ja pulloon suosiolla sitten.
Toisaalta oltiin myös pulloa treenattu kun halusin myös voida tehdä jotain ilman poikaa välillä, joten ehkä loppuminen oli monen asian summa.

Meillä korvatulehdus vaihtui kakkashow:hun. Luulisi, että ab kuuri saisi mahan löysälle, mutta meillä ei ainakaan. Jouduttiin antamaan ihan microlaxia pari kertaa, että saa tulemaan. On se inhottavaa katsoa vierestä. Nyt näyttäisi alkavan helpottamaan taas, annettu Duphalac:ia päivittäin, ehkä se jeesaa.
Meillä nyt jokaisesta kakasta oltu niin iloisia koko perhe niin eilenkin kun nukkua olisi pitänyt, alkoi pojan huoneesta kuulua iloista "äiti, isi, äiti, isi, tulkaapa katsomaan! kakka tuli!" :LOL: venyi sitten nukahtaminen entisestään, mutta onneksi tuli kakka :D
 
@maljakko , toivottavast teillä ei pikkuisen nuha pahemmaksi ylly. Meillä oli just noilla main (vajaan 6 kk:n iässä) pojan eka flunssa. Luin jostain, että imetyksen antama suoja kestää yleensä juuri puolisen vuotta ja sen jälkeen eka flunssa monesti iskee. Me ollaan käytetty tukkoiseen nenään Baby Mist -suihketta.

@Mandala , paranemista teidänkin pikkumiehelle! Onpas jännä, että ab-kuuri on toiminut noin päin, kun yleensä se kai aiheuttaa ihan toisenlaisen kakkashown. :D Mutta siis hienoa että suoli toimii taas ja ilahduttaa koko perhettä! :LOL:

@MyMa kyseli meidän yöunista, että miten tähän on päädytty. Mehän siis pidettiin joskus 7 kk:n iässä unikoulu niin, etten enää antanut tissiä ennen kuin aikaisintaan klo 6. Jos vauva heräsi sitä ennen niin kuulostelin ensin jonkin aikaa, loppuisiko itku itsestään (monesti loppui), ja jollei niin tassuttelin sitten pojan uneen. Sillä metodilla mentiin sitten useampi kuukausi, joiden aikana eka tissittely myöhäistyi pikkuhiljaa seitsemän paikkeille ja lopulta kahdeksaan asti. Muutama viikko sitten päätin lopulta kokeilla, että entä jos en antaisi tissiä enää kahdeksaltakaan, ja yllättäen poika ei sitä juuri protestoinutkaan. Mutta siis voin sanoa, että tämä oli todellinen työvoitto ja piiitkän taistelun tulos, ei siis mikään ”hups, yksi yö vauva vaan nukkuikin läpi yön” -tyyppinen tapaus, joista aina välillä kuulee. o_O

(Niin ja myönnettäköön, että nyt parina viime yönä poika on taas herännyt kerran tai pari yössä itkeskelemään, eli ei tämä tapaus nyt ihan loppuun käsitelty vielä ole. Sen sitä saa, kun rupeaa täällä jotain hehkuttamaan, universumi kostaa! :ROFLMAO:)

Mulla on myös sellainen ongelma, että vauvan syntymän myötä olen muuttunut tosi paljon herkkäunisemmaksi. Aiemmin olin ihan hyvä nukahtamaan ja nukuin niin sikeästi, että vieressä olisi voinut vaikka laukaista raketin, mutta nykyään herään herkästi pieneenkin risahdukseen puhumattakaan vauvan kitinöistä ja levottomasta pyörimisestä sängyssä. Ootteko te muut huomanneet vastaavaa? Siihen toki auttaisi se, jos vauvan siirtäisi nukkumaan omaan huoneeseen, mutta jotenkin en vielä ole ihan valmis siihen, vastahan me vähän aikaa sitten siirrettiin poika sivuvaunusta huoneen toiselle puolelle. :barefoot:

@Mandala juu meillä juodaan pullosta aamu- ja iltamaidot. Kerran päivässä saa siis vielä tissiä ja sen lisäksi ruokavaliossa on jo maitotuotteita, joten uskoisin pojan saavan tästä kombosta riittävän määrän kalsiumia. Mäkään en kyllä osaa kuvitella, miten joku päivä päästäisiin eroon tuttipullosta. :rolleyes: Meidän poika osaa kyllä juoda nokkamukista ja pillipullosta, mut niistä ottaa vaan pieniä hörppyjä – tuttipullo on ainoa mistä oikein juomalla juo isompia määriä.
Mä ymmärrän oikein hyvin tuon mukavuudenhalun, meilläkin päikkäritissittely on sellainen mitä ei millään jaksaisi lopettaa, kun tietää mikä nukuttamistaistelu siitä seuraisi sen sijaan että nyt poju nukahtaa tissille yleensä 5-10 minuutissa.

Niin ja kiitos kaikille synttärionnitteluista! :love: Viikonloppuna saatiin pidettyä sukulaisille 1-vuotiskekkerit. Olihan niissä kova järkkääminen, vaikkei mitenkään hurjasti panostettu juhliin, mutta kaikki meni hyvin ja päivänsankari nautti saamastaan huomiosta. :)

Roxanne ja pikkutyyppi 1 v.
 
Moi kaikki! Kirjoittelenpa nyt, vaikka kaikki järkevät ihmiset on todennäköisesti tähän aikaan nukkumassa....ainakin fiksut kaksosten äidit, jos vauvatkin sattuu nukkuun:whistle:
No, en oikeen tiedä mistä aloittaa kuulumisten kertominen. Kaikki on siis ihan hyvin:love: Vauvat ovat olleet suht terveitä ja kasvaneet hienosti.
Nukuminen öisin kyllä välillä aika katastrofaalista....4-10 herätystä vähän vaihtelevasti.
Poika on hankalampi tapaus nukkumisen suhteen.
Aamyöisin heräilee tiheästi eli semmonen tasanen kooma on itsellä päällä oikeestaan koko ajano_O
Vauvat on persoonina kyllä aivan mahtavia tyyppejä❤ Poika oikein nauravainen ja iloinen veikko, mutta on kyllä hereillä ollessa aika vaativa palvelun suhteen ja
vaatii viihdyttäjää oikeestaan koko ajan.
Tyttö taas kiltti ja vähempään tyytyväinen...niin kyllä säälittääkin välillä kun hän jää vääjäämättä vähemmälle huomiolle:(
Kädet on täynnä työtä aamusta iltaan ja kotitöitä yritän hoitaa aina jossain välissä kun ehtii. Monessa kohtaa on joutunut kyllä alentamaan rimaa ja se oli kyllä alkuun vaikeaa, mutta nykyään oon oppinu olemaan ressaamatta, vaikkei kaikki ihan jetsulleen oiskaan
Jos ei ehdi, niin ei sitten vaan ehdi. Mies on apuna iltasin kun töiltään ehtii, mutta välillä on itselläkin niin väsy, että kun on hetki 'vapaata' niin sitten sitä jää esikon kanssa värkkäileen, tai vaan on, tekemättä yhtään mitään järkevää.
Voin vain haaveilla asioista, joita ennen tein, kuten kutominen, tai sisustamis jutut, honekalujen entisöiminen, yms.

Sitten noi kiinteet....me aloitettiin muka niin hienosti heti 4kk iässä, mutta maistui tosi huonosti kummallekin.
Neuvolassa terkalle asiaa kerroin, niin hän sanoi, että mikään kiirus ei vielä ole, kun maito kerran riittää ja hyvin kasvavat rintamaidolla.
Pidettiin siis taukoa n.pari viikkoa, mutta silti oli olo, että poika varsinkin tarvisi jotain tuhdimpaa (on aika paksu kaveri:ROFLMAO:)
Nyt oon tehny itte ruokasoseita vaihdellen koostumusta esim. (bataatti, peruna, kukkakaali, porkkana, parsakaali, liha) ja vähän yrttejä sekaan, lähinnä basilikaa...sitten iltapuuro ja jokin valmis luomu hedelmä/marjasose kyytipojaksi.
Eli vain kaksi kertaa päivässä on nyt kiinteilty.
Edelleen varsinkin pojalle maistuu sapuska kehnommin, mutta pienellä kikkailulla hänet saa syömään.
Nyt kun aamyöllä tankkaavat niin tiheästi maitoa, ei heillä ole oikein kunnon nälkäkään kun vasta päikkäreiden jälkeen ja silloin juovat ensin rintaa ja sitte n.tunnin päästä paksumpi ruoka.
Hiukan ärsyttävä on kyllä tää nukkumis/syömisrytmi:unsure:
Just puhuttiin miehen kanssa, että hän voisi kokeilla muutamana yönä, että veisi pojan olkkariin ja kokeilisi nukuttaa uudelleen ilman tissiä, kun usein kaveri aloittaa heräilemisen jo kolmen maissa yöllä ja kun on 22.00 syöny puuroa/sosetta ja saanu rintaa, niin en usko, että oikeesti vielä nälkäinen on. Paremminkin vain tottunut heräämään tissitteleen, mutta se tissin syöminenkin on vain muutama imaisu ja sitten nukahtaa. Kun siirtää omaan sänkyyn, hän herää taas tunnin päästä ja taas sama juttu. Tyttö sentään nukkuu heräilemättä sinne lähemmäs 05-06.00 aamulla...sen jälkeen kyllä hänkin syö useasti ennen ku oikeesti herätään.

Mutta, tämmöstä meille kuuluu. On ollu ihanaa lukea teiän jokaisen pohdintoja ja kokemuksia:love:
Nyt en muista enää mitä kaikkea olettekaan tarkemmin kertoilleet, mutta ainakin Kiuskin vauvalla oli leikkaus tulossa:( Voimia kovasti teille ja hyvää toipumista pikkuiselle, kunhan h-hetki koittaa❤
Mavlille myös kovasti tsemppiä lisätutkimuksiin. Operaatio ilmeisesti teilläkin edessä:(

Kyllähän tässä itsensä vähän erilaiseksi ja ulkopuoliseksikin tuntee, kun tilanne on aika erilainen kuin teillä muilla:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Taidettiin selvitä flunssasta pelkällä säikähdyksellä. Pojan nuhaoireilu taisi jäädä siihen yhteen iltaan, koska on ny taas ollu ihan normaali. Mullakin flunssa on jo selvästi voiton puolella.

Mä en ehkä oo ollu normaalia herkempi heräilemään eri ääniin, mutta yön ensimmäinen nukahtaminen on kyllä kestäny monesti pidempään ku ennen. Syöttöjen jälkeen uudelleen nukahtamiset on kyllä onneksi menny pääsääntöisesti hyvin.

Roxanne kiva, että selvisit synttäreistä kunnialla läpi :) Mua on jo ny ruvennu mietityttämään synttärijärjestelyt ja pitää varmaan aloittaa ajoissa esim. tekemään pakkaseen joitain leivonnaisia ettei tuu liian kova stressi. En oo ikinä ollu todellakaan mikään innokas juhlien järjestäjä vaan suorastaan ahdistunu niistä. Ja lapsen kasvaessa pitäis kai järjestää sekä kaveri -että sukulaissynttäreitä. No mutta jos lapsi iloitsee niistä nii kyllä sen voimalla varmaan jaksaa :)

Siida kiva kuulla teidänkin kuulumisia :) Hyvä, että kaikki on pääsääntöisesti menny hyvin. Ihanaa, että pojalla on hauskaa, vaikka vaatiikin paljon huomiota. Mutta kurjalta kyllä kuulostaa tuo jatkuva aamuyön heräily :unsure: Ei todellakaan kannata ottaa liikaa stressiä kotihommista, niitä ehtii kyllä tekemään myöhemminkin :) On kyllä ymmärrettävää, että tunnet olosi vähän ulkopuoliseksi verrattuna yhden lapsen saaneisiin. Onhan se arki varmasti ihan täynnä tekemistä ja väsyttää paljon kahden vauvan kanssa ku yhdenkin kans riittää tekemistä. Puhumattakaan kun teillä on vielä se esikoinenkin. Tekis kyllä hyvää välillä saada tehdä jotain omiakin juttuja. Onko teillä tukiverkostoa? Mutta varmasti on myös todella palkitsevaa seurata kahden vauvan kasvua ja luonteiden kehittymistä yhtä aikaa :)

Meidänkin poika on muuttunu enemmän huomiota kaipaavaksi ny viimesen kuukauden aikana. Ennen viihtyi aika hyvin itsekseenkin, mutta ny korkeintaan jonkun 5 minuuttia. Ensin alkaa tyytymätön ääntely ja sit itku. Pitää olla melkein koko ajan viihdyttämässä tai vähintään näköetäisyydellä ja aika usein kanniskelemassa sylissä. Ei ole vielä oppinu liikkumaan nii saattaa olla vähän turhautunutkin ja tykkää ku yhdessä kuljeskellaan ympäri asuntoa tutkien paikkoja :)

maljakko ja poika pian 6 kk
 
Mä olen lapsen myötä alkanut heräilemään kaikkeen. Pojan huone on seinän takana, seinä aika ohut, niin kuulen kyllä pienen itkahduksenkin johon tulee havahduttua.

@Roxanne kyllä ne juhlat on tosiaan aikamoinen rupeama. Meilläkin ollut 1 ja 2 vee juhlissa aina isovanhemmat ja mun ja miehen sisarrukset aiemmin ja sitten parin tunnin päästä kaverit. Pakko ollut jakaa serviisit, että mahtuu ihmiset sisään.
Mulla oli 1vee juhliin kunnianhimoinen tavoite, minkä toteutinkin eli tein sokerittomat ja suolattomat tarjoilut kaikille. Löytyi kivasti ohjeita kyllä ja kuulemma maistui vieraille. Karjalanpiirakoita oli niiden lisäksi missä suolaa. Mutta olipa sitten just silloin pojalla nirsokausi eikä edes maistanut mitään muuta kuin tuttuja kaura-banaani-muffinsseja mitä aina meillä tehdään :rolleyes: Kesän 2vee juhliin tein sitten ihan normitarjoilut.

Mä heti 2vee juhlien jälkeen mietin, että olisiko 3vee juhlat jo sopiva järjestää esim HopLopissa :whistle: :ROFLMAO: vaihtoehto olisi tietty tarjoilut teettää valmiina mutta jo ihan lastenjuhlien hassut täytekakut on ihan törkeän hintaisia o_O Mutta mulle kyllä pääsääntöisesti sopisi paremmin järjestää juhlat jossain just muualla, mutta suurin osa vieraista on kuitenkin aikuisia vielä niin ei niitä kyllä minnekään hoploppiin viitsi raahata, joten kotona kuitenkin pitäisi jotain olla. Puuh.

@Siida aika hulinaa teidän elämä varmasti o_O Kyllähän sitä itse ehti jo mielessään kaikkea tuota hahmotella, vaikka esikoisen varhaisultrassa siis toinen oli hiipunut jo pois eikä sydämen lyöntiä ollut. Mutta siis tuli mietittyä 'mitä jos' tyylisesti. Haastavaa tuo pikkuvauva-aika varmasti kahden kanssa, vaikka siitä kuulemma hengissä selviääkin :D

Blääh meillä kakkashow jatkuu vaan, tänää kolmas päivä taas kun ei tule ja aamullakin itkeskeli "kakka tulee" ja kun rohkaisen, että anna tulla vaan niin "EI TULE!!" ja pyytää syliin ja kulkee perässä vaippa kourassa vaikka vaippa on päälle jne jne. Duphalac annettu melkein viikko mutta ei auta. PikkuJätillä on chat lääkäripalvelu niin kyselin vähän sieltä jo neuvoja, pitää vaan lisätä lääkemäärää ja tuputtaa nesteitä lisää ja lisää ja kuitupitoista ruokaa. Mutta kun toinen selvästi panttaa kun varmaan ollut niin kivuliasta ison kakan tekeminen :confused: eilen meni nukahtaminen taas vähän persiilleen kun kakka oli tulossa, mutta ei tullutkaan. On kyllä inhottava tämäkin vaiva.
 
@Roxanne hienoa että teidän kova työ uniasioiden kanssa on tuottanut tulosta! Meillä menee vähän kausittain, hyvänä "normiaikana" poika herää 2-3 kertaa yössä. Nyt kun kävelemään oppiminen alkaa olla varmaan lähellä (seisoo puntti tutisten paikallaan, että nostaisin jalkaa kun se prkl tottelisi :D) niin on taas tullut tosi paljon yöheräilyä. Näinä aikoina alan aina ajatella, että kohta olisi unikoulun aika. Luulen, että kun poju täyttää vuoden niin aletaan vieroittaa yötissistä, josko heräilykin vähenisi. Vielä en ole ihan koomassa päivisin, niin ei oikein ole motivaatiota tarpeeksi alkaa siihen vieroitusrumbaan.

@Siida mukava kuulla teidän kuulumisia, ja hienoa että pääasiassa kuitenkin sujuu hyvin :love: Toivottavasti jossain vaiheessa tuo heräilykin helpottaisi :oops:

teillä menee nukkumaanmeno ilmeisesti aika myöhälle, jos kymmenen maissa vasta syötte puuron? Hmm, en nyt kyllä keksi mitään ehdotusta, miten se voisi vaikuttaa heräilyihin. Usein kai toisinpäin ennemmin ongelma, jos iltapuuro on kovin aikaisin niin ehtii tulla yöllä nälkä, mutta teillä ei kai siitä ole kyse. Rauhoittuvatko lapset miehelle yöllä myös? Meillä tämä on edelleen työn alla, kun äiti pitäisi aina yöllä saada:confused:

@Mandala oon kans miettinyt, että kauankohan sitä jaksaa järkätä juhlia kotona:D mä kyllä laitan mielelläni ja leivonkin, ja meillä kaikissa pippaloissa on aina useampi kattaus ja/tai eri päivinä vieraita. Asunto on aika pieni ja lisäksi meillä lähipiirissä paljon vuorotyöläisiä, niin eivät kuitenkaan pääse samaan aikaan kaikki.

Niin ja ummetuksesta: se on kyllä todella kurja vaiva(n) meilläkin viime aikoina ollut maha tosi kovalla. Jätettiin nyt peruna kokonaan pois, ja siitä on selvästi ollut apua! Ei nyt pelkkää perunaa olla tähänkään asti syöty, mutta melkein joka soseeseen kuitenkin tullut laitettua. Tuon lisäksi teen nyt vähän vetisemmät soseet, annan vettä joka aterialla, puuron sekaan leseitä ja sitten päärynää ja ruusunmarjaa usein. Bonnella on hyvää 100% ruusunmarjasosetta, tosin vain 1L purkissa. Pakastin sitä pilttipurkkeihin. Ummetuksessa se vaihe on juuri kurjin, kun on se "tulppa" siellä ettei :poop: tule. Ei sitä kovettumaa mikään päärynäsose sieltä pois hävitä :(
 
Kukkuuu..?!? :D

@kiuski mitä sinne kuuluu? Ootko intoutunut kerhoihin tms vauvan kanssa?

@Roxanne musta tuli ihan vastaavasti herkkäuninen kun esikoinen syntyi! Se kesti jonkin aikaa ja sitten kun olin jo ollut töissäkin aikani niin huomattiin miehen kanssa että roolit oli vaihtuneet sen suhteen. Toki hän oli silloin enemmän kotona kun minä. Onnea sankarille! :)

@maljakko kiva kuulla että oot uskaltautunut ihmisten ilmoille! :)

@MyMa ai Bonnella on ruusunmarjaa, pitääkin katsoa jos sitä tulisi pakastettua! Loppuu vaan pakkasesta tila kun siellä pitäs olla ruokaa muullekin perheelle. :D

@Mandala synttäreiden järjestäminen on kyllä aina ihan oma projektinsa. Me on kans aina porrastettu tyyliin läheisimmät ja muut, kun muuten ei mahdu. Tarjottavat sain nyt syksyllä pidettyä suht simppelinä kun päätin että EI tarvii olla niin montaa laatua että pöytä notkuu..

Enpä ollut osannut edes ajatella että suositukset olisi jotenkin muuttuneet, esikoisen aikaan ohjeistettiin että alle 6kk ensin imetys ja sitten sose ja yli 6kk ensin sose ja sitten imetys. Tosin en tiedä minkä ohjeistuksen mukaan menisin kun pitäis näissä aina ensin päättää että minkä ikänen mun lapsi on..5,5kk vai 8kk..? :D :p Oon tehnyt vähän molempia ja tuskin hän on siitä pilalle mennyt.

Vielä ei oo tullut meille aikaa tähystykseen vaikka marraskuun alkupuolella sanottiin että mieluiten ensi viikolla.. :/ Alkaa jo miettiin että kunpa ei tarvitsisi joulun alla sinne mennä saatika sitten että joulukin pitäisi tänä vuonna viettää sairaalassa. Mutta siihen nyt tuskin kukaan tähtää.
 
Heipparallaa! Täällä lähete tosiaan oli kiireellinen ja nyt ollaan käyty jo sairaalassa tarkemmissa tutkimuksissa joissa otettiin kuvat yms. Voi että miten noi isot sairaalat panostaa tuohon lasten hyvinvointiin! Oli niin ihana olla siellä. Aluksi jotenkin tuli mieleen se synnytys ja kaikki möröt sieltä, mutta hälveni kyllä nopeasti kun oli niin eri ympäristö ja touhut. Eikä muutenkaan se asenne ollut enää sellainen että ”se synnytys nyt vaan sattuu voi voi. Yritä päästä jo yli”. Vaan nyt kaikki oli niin ymmärtäväisiä eikä kukaan katsonut pahalla kun itkien annoin pojan hoitajien käsiin kun se oli aika nukuttaa kuvauksia varten. Saatiin myös tietää jo leikkauspäivä. Nyt tarvitsisi yrittää pitää vaan poju terveenä ettei leikkausta tarvitsisi siirtää. Leikkaus nimittäin pitäisi tehdä viimeistään 7kk iässä ja poika on nyt 5kk ja flunssan jälkeen pitäisi olla terveenä 3viikkoa ennen kun operoidaan. Että se niistä kerhoista ja ylipäätänsä kyläilyistä! :confused:

Muuten meillä on mennyt ihan hyvin. Vähän energia mennyt tuohon tulevaan leikkaukseen enkä ole jaksanut joulustakaan intoilla samalla tavalla. Nyt ajattelin tutkia ja opiskella vähän että mitäs kaikkea pojalle saakaa jo antaa syötäväksi :D Olen justiinsa antanut ensin tissiä ja hetken päästä siitä soseita ja vielä tissiä ennen kuin menee unille. Haluaisin jotakin tehdä itsekkin ja antaa pienille sormille tekemistä, mutta en kyllä pärjää asian kanssa vielä pelkällä maalaisjärjellä :LOL:
 
Meillä on taas ollut jotkut hulinat, ja järkkäillään nimiäisiä ja joulua ja kortteja ja ja.. Kauhea hässäkkä kun ei edes tänne ehdi kirjoitella! Mutta pikaisesti päivitän että meillä kaikki ok, edellinen holter oli hyvä ja tammikuussa keskustellaan lääkityksen osittaisesta purusta lääkärin kanssa. Vähäb luikku tuo tyttö on, 5kk huonenna ja viikko sitten paino oli vain hieman yli 5,5kg.

Yritän ehtiä kommentoimaan teidän juttuja tällä viikolla! :)
 
Voi oksennustauti...! :sick: Omanapaista valitusta luvassa, voitte skippaa koko postauksen, pakko vaan päästä avautumaan.

Siis en tiennyt tällaisesta oksennustaudista ollenkaan. La-su välisenä yönä oksensi pari kertaa, sunnuntaina oksensi päivällä ja illalla kerran. Kuumettakin oli 38.2. Koko maanantai kuitenkin oksentamatta ja kuumeetta ja normiruokaakin vähän söi normiaikaan, niin nyt sitten yöllä yhdeltä oksensi taas! Nyt aamulla valittelee välillä mahaa, liekö velloo mahassa. Ruoka ei myöskään taas maistu. Tuputan vettä ja juotan panadol ruiskulla Floridal nestettä vähän väliä ettei kuivu.

On tullut pyykättyä vaatteita, pyyhkeitä, peittoja, petauspatjaa, petivaatteita aika huolella tässä ja unetkin mitä sattuu.

Mikä ihme tauti, että voi olla jo terve, mutta tulee uudestaan?!?! Lukenut ja kuullut tosi monelta että liikkeellä on tosiaan vatsatautia, monilla ripulia - meillä ei vielä. Mutta pelottaa kauan tämä voi vielä jatkua jos alkaa uudestaan tälleen (n):unsure: on kaiketi suoranainen ihme, ettei miehen kanssa olla (vielä) saatu tätä.

Pitäkäähän huolta käsihygieniasta kun olette liikkeenteessä!
 
@Siida , kiva kuulla teidänkin kuulumisia! Aika hurjilta kyllä kuulostaa nuo katkonaiset yöt, ja muutenkin arki on tietty tuplasti rankempaa kahden pienen kanssa. Mutta jos se yhtään lohduttaa, niin ajan myötä tilanne takuulla helpottuu, ja jossain vaiheessa voi jopa olla etua kaksosuudesta, kun lapsilla on aina omasta takaa samanikäistä seuraa saatavilla. :) Unikoulua kannattaa varmasti yrittää jossain vaiheessa, kun voimia on riittävästi, ja just niin että mies on päävastuussa hommasta – sillä tavoin se onnistuu yleensä paljon nopeammin. (y) Toivottavasti kiinteä ruokakin on alkanut maistua pikkuisille vähän paremmin.

@kiuski , toivottavasti olette pysyneet terveinä ja leikkaus toteutuu suunnitellusti. Tosi mukava kuulla, että sairaalasta jäi noin positiivinen fiilis! Toivottavasti myös teillä @mavli asiat etenevät eikä operaatio osu ainakaan ihan joulun tietämiin.

Voi kurjuus @Mandala millainen tauti teillä! (n) Kunpa menisi nyt pian ohi eikä teihin aikuisiin tarttuisi. Voin kuvitella että oksutauti on kyllä viheliäisimmästä päästä tauteja, vaikka eipä nuo lapsen sairastelut tietty koskaan mukavia ole. Meillä ei onneksi ole flunssia vakavampaa vielä ollut, mutta taitaa olla vain ajan kysymys, milloin joku muu tauti iskee. Tuo muistutus käsihygieniasta on kyllä tosi aiheellinen – harmi vaan kun nämä pikkutyypit tuppaa pistämään kaiken heti suuhun… :oops:

Meille kuuluu muuten hyvää, mutta tissittelyn lopetus viime viikolla teki päikkäreille menosta juuri niin vaikeaa kuin pelkäsinkin… :censored: Omaan sänkyyn on melko turha edes yrittää, siellä poika vaan hilluu, höpöttelee, huutelee ja kiipeilee pystyyn vähintään tunnin tai pidempäänkin. Ollaan nyt päädytty siihen, että nukutetaan poika sähköiseen vauvakeinuun, jossa nukkui pienempänä usein päikkäreitä mutta joka on sen jälkeen ollut jo kuukausia poissa käytöstä. Painorajat tosin paukkuu ja koko laite natisee liitoksissaan, joten eihän tämä mikään pysyvä ratkaisu voi olla. Nostetaan kyllä poika omaan sänkyyn jatkamaan unia heti kun on kunnolla nukahtanut.

Imetyksen lopettamisen myötä varasin nyt sitten ajan klinikalle ensi viikoksi alkionsiirron suunnittelua varten. Iik ja kääk, tässä sitä taas ollaan! :eek::oops::rolleyes:

Roxanne ja poitsu 1 vee
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Mandala siis voi apua, mikä tauti teillä :eek: Toivottavasti alkaisi nopeasti mennä ohi lopullisesti, voihan se olla että kaksi pöpöä päässyt iskemään peräjälkeen..? Mulla on ainakin itsellä käynyt flunssan kanssa noin useasti, että olen parantunut muutamaksi päiväksi ja sitten taas alkanut kunnon löyly. Ehkä oksutaudin kanssakin voi käydä noin(?). Mä kans kammoksun tässä joulun alla, että ihan varmaan poju saa jonkun pöpön jostain ja menee lapsen eka joulu sairasvuoteella. Ja kivasti tälleen vielä manaan tässä, en oo pessimisti:D

@mavli onko teidän operaatiosta tullut lisätietoa?

@marrasmai onpa varmaan mukavaa, jos lääkitystä pääsee vähentämään :) Mukavia nimiäisiä! Meillä ei myöskään kastettu, ei kuuluta kirkkoon.

@kiuski eikö oo toisaalta hyvä, että nyt ei tarvi puoliväkisin raahautua mammakerhoon kun on pakko pysyä terveenä :D

@Roxanne onko teillä siis se sähkökeinu käytössä myös iltaunille nukuttaessa vai vaan päikyille? Sillä kyselen siis vaan, että meneekö iltaunille kiltisti ja vain päikyt ongelma vai molemmat? Luovat keinot on kaikki sallittuja, whatever works :LOL: Ja tsemppiä kutkuttaviin aikoihin uudelle kierrokselle lähtiessä! (y) Mä yritän lopetella imetystä tällä tietoa keväällä, josko syksystä sitten taas kohti uutta pakastesiirtoa.

Meillä meinaan kans juuri unikoulu menossa:rolleyes: Miehen piti tämä hoitaa joululomalla, mutta sitten luin uudestaan Unihiekkaa etsimässä-kirjaa viikonloppuna ja päätin aloittaa heti. Jyräsin intoni vallassa miehen ja pidän koulun itse, mikä nyt vähän kaduttaa. Samalla oli tarkoitus että mieskin kelpaisi nukuttajaksi, ja tämä ei nyt auta siinä yhtään:unsure: Niin ja nyt itkeä pillitän toista iltaa sitä, että yöimetykset loppui nyt ja samalla poju siirtyi omaan sänkyyn. Ihan jo kaduttaa, että tuliko hätiköityä, vaikka monta kuukautta ollaan manattu levotonta nukkumista perhepedissä. On se silti ihanaakin:love: Onko kukaan palannut perhepetiin yötissin lopetuksen jälkeen?

Mitä muuten kuuluu @Caro87 ja pojat?

MyMa ja poju 9,5kk
 

Yhteistyössä