Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Voi vitsi @marrasmai mikä tilanne.:eek: Onneksi sait sen lääkärin kotiin. Pitäis varmaan lypsää pakkaseen Jos tulee joku tilanne. Ja vielä ne testit. Toivottavasti ei oo mitään vakavaa.

Onko teillä vinkkejä hyvistä imetysliiveistä? H&m on jotenkin lörppöjä. Tissi pullahtaa siitä keskeltä. Changelta ostin yhdet kokoo 75H tai jotain vastaavaa, mutta ne kaarituet jotenkin ahdistaa...
 
@kettuperhe mä tykkäsin Carriwellin liiveistä, ne on mun muistaakseni hyvin samantyyliset kuin nuo Mandalan mainitsemat Bravadot (sellaista seamless-mallia). Mulla tosin rinnat jonku viis kuppikokoa pienemmät kuin sulla, että ei ehkä mee ihan yksiin nää mikä olis hyvä :D

Aasinsiltaa imetysliiveistä imetykseen. Oon tässä alkanut pikkuhiljaa vieroittamaan poikaa, kun 1vee lähestyy ja uusi alkionsiirto pyörii mielessä enemmän ja enemmän. Onko muilla ollut haikeutta/huonoa omaatuntoa imetyksen lopettamisesta ei-lapsentahtisesti? Eli siis että lapsi haluaisi jatkaa, mutta itse olette lopettaneet?

Meillä lapsi on ollut tissillä vielä n. 5x pvä. Nyt kun aloin vieroittamaan, niin menin älä tarjoa, älä kiellä- ajatuksella. No eihän poika kyllä päivällä tule tissille oma-aloitteisesti juuri ollenkaan :ROFLMAO: Olin ehkä vähän kuvitellut, että tissi olisi tärkeämpi. No aamu- ja iltaimetys on edelleen lapsellekin must. Kuinkahan niistä ikinä pääsee eroon... Päivisin olen tarjonnut piimää, kun poika siitä niin pitää. Kai se on ihan ok? Mietin kaikkia ravintoaineita mitä saa/jää saamatta kun ei enää rintaa saa, kun korvikkeellekaan ei nyt enää siirrytä.

Mieluusti olisin jatkanut ja antanut ainakin nuo aamu- ja iltatissin vielä vaikka pitkäänkin, mutta kun se sisarus jo niin pyörii mielessä. Kaikenmoisia ajatuksia on tähän liittyen. Voi laittaa myös yv mulle jos ei tässä halua turista :rolleyes:

@marrasmai mikä tilanne sulla nyt on, alkaako olo helpottaa?

Onko muuten @Evangelina vielä linjoilla jossain? :)

MyMa ja poju 11,5kk
 
Maitohan on alle 1 veen pääasiallinen ravinto. Mutta luin jostain, että isompi vauva ei kauhean montaa imetyskertaa päivässä tarvi, että niistä saa imailtua jo tarpeeks. Olisikohan se muutama kerta ollut per päivä. Tavan maitoahan suositellaan aloitettavan juomaksi 1 veenä.
Te olette kyllä jo melkein 1vee niin en stressaisi kauheasti, kun maitotuotteita kuitenkin saa ja piimä on parempaa kun tavan maito.
 
@marrasmai voi ei, vieläkö jotain uusia epäilyksiä! (n) Joko saitte jotain selvyyttä asiaan? Toivottavasti selkäkipu on helpottanut ja uniasiatkin alkaneet sujua paremmin.

@mavli, kiva kuulla että teillä lääke toiminut pienellä ja arki rullaa hyvin! :) Toivotaan ettei leikkausta tarvittaisi eikä uusia tutkimusreissujakaan tämän enempää.

Imetysliiveistä: multa kans ääni Bravadon seamlesseille, ne on tosi mukavat päällä! (y) Mulla on Carriwellin liivit myös mutta jotenkin ne ei istuneet mulle ihan niin hyvin ja paljon enempi tuli sit Bravadoja käytettyä. Mulla oli myös parit Henkkamaukan halpisliivit ja nekin toimi ihan OK, mutta mulla nyt ei olekaan paljon mitään mikä sieltä voisi ulos pullahtaa. :ROFLMAO:

@MyMa, mulla oli vähän samanlainen tilanne sikäli että poika olis varmaan mielellään jatkanut tissittelyä vaikka lukioon asti mutta uuden alkionsiirron takia sit lopetin imetyksen 1 vuoden ja 2 viikon iässä. Olin tosin muutenkin ajatellut, että siinä vuoden paikkeilla olis sopiva aika lopettaa, ja tuntui ihan mukavalta saada oma kroppa kokonaan itselle eikä enää tarvinnut miettiä päivän aikatauluja, vaatetusta ym. imetystä silmällä pitäen. Kyllähän se lopetus alkuun tuntui haikealta, mutta yllättävän nopeasti ajatukseen tottui, enkä ole pojasta ainakaan päällepäin huomannut että enää tissin perään haikailisi. Joskus aiemmin saattoi esim. mun sylissäni vetää paidan kaula-aukkoa ja kurkkia siitä sisään, mutta nyt imetyksen lopettamisen jälkeen ei ole sellaista enää tehnyt. Eli kaipa nuo aika nopeasti unohtavat asian ja sopeutuvat tilanteeseen varsinkin tässä iässä, jolloin elämä on muutenkin uusia jänniä asioita täynnä ja koko ajan opitaan uusia taitoja. Ja voihan sitä läheisyyttä antaa lapselle monella muullakin tavoin, halimalla ja pitämällä sylissä jne.

Meillähän jäi vähän poikkeuksellisesti päivän vikaksi imetyskerraksi päikkäreille tainnutus; aamu- ja iltatissin olin jättänyt pois jo vähän aiemmin. Mustakin tuntui aluksi ihan mahdottomalta ajatukselta, että poika nukahtaisi ilman tissiä tai ylipäätään ilman maitoa :rolleyes:, mutta kyllä se sitten lopulta onnistui. Siinä toki auttaa se, jos nukkumaanmenoon liittyy muitakin tuttuja rutiineja kuin se maito.

Mä en usko, että ravitsemuksellisesta puolesta tarttee olla huolissaan, jos lapsi kuitenkin saa jo muita maitotuotteita ja syö monipuolisesti kiinteää ravintoa. :)
 
Nyt ne liivit tuli. Mulla on vaan niin jäätävän isot tissit, että aika täynnä on noikin liivit. Ympärysmitta ei kuitenkin ole mitenkään iso. Ja mulla on normaalisti joku B tai C kuppi. Riippuen painosta. Otin ne pehmusteet pois, niin kai nuo menee. Sillon jos on useampi tunti imetyksestä, niin alkaa jo turpoamaan.

Toi on kyllä haikeaa tuo imetyksen lopettaminen. Haikeilen sitä jo nyt valmiiksi. En yhtään muista miten se esikoisella loppui. Muistan kyllä miten imetin häntä päiväkodissa ennen ja jälkeen siellä naulakoilla.

Vauva nukkuu kainalossa kauheat kakat housuissa (äänestä päätellen) ja mun tekis jo mieli herätä. Nää yöt on meillä luvattoman hyviä (kopkop).

Vauva 6viikkoa
 
Oonkohan mä jotenkin vähemmistössä kun koin imetyksen lopetuspäätöksen olleen helpotus. Tykkäsin kyllä imetyksestä ja sen helppoudesta, mutta kun 6-7kk iässä alkoi älytön tissillä sähellys ja kieltäytyminen niin ei kiinnostanut väkisin alkaa jatkamaan ja päätettiin sitten vähän niinku yhteisymmärryksessä, että tämä on tässä. Poika ei haikaillut tissin perään yhtään. Siirryttiin siinä vaiheessa tuttipulloon ja korvikkeeseen.
Katsoo nyt miten toisen kanssa tulee menemään. Ainoa mitä olen etukäteen koskaan ajatellut imetyksestä on, että siinä vaiheessa se voi kyllä olla jo loppunut kun lapsi osaisi itse sitä pyytää, varmasti jo ennen sitä koska meillä poika oppi puhumaan hieman ennen 2vee. Taaperoimetys on mun mielestä täysin fine ja hieno juttu jos joku jaksaa, mutta epäilen vahvasti, että se ei olisi mun juttu.

Kovasti toivottelen voimia kaikille kellä on lapsen terveyden tuottamia huolia ja murheita, ei sitä kellekään toivo, varsinkaan kun jo lapsen saaminen on ollut ongelmallista.
 
Kiitos kommenteista ja sympatiasta imetysasiaan :) En mä tiedä @Mandala kumpia on enemmän, haikeilijoita vai sitten sinunlaisiasi, jotka suhtautuvat imetykseen sitten ehkä enemmänkin käytännölliseltä, pragmaattiselta kannalta(?). Mulla taas on ollut kyllä intoa ja halua jatkaa imetystä pitkään, ja siksi olen tapellut niiden hankalien jaksojen yli tissitellen;) Mua ei ehkä eniten harmita se, että en itse pääse enää imettämään tätä lasta, vaan se kun näen miten ihanaa se lapsen mielestä on. Jos lapsi nyt lopettaisi itse esim nuo unitisuttelut, niin olisin ihan että jee! Mutta kurjaa kun pitää "vasten tahtoa" lopettaa.

Ja kiva @Roxanne kun kerroit myös tuolleen tarkemmin miten teillä meni lopetus, kun hyvin samassa iässä loppui mitä pian meillä :) Meillä on kyllä melkein tunnin iltatoimet (pesut, sadut, laulut, rasvaus jne:D) että rutiinia riittää siinä muutenkin. Puhuttiin miehen kanssa, että jos vaikka yhden viikon mä menisin iltatoimien ajaksi vaikka kirjastoon tms joka ilta, niin mies hoitaisi ne yksin ja tissiä ei tulisi. Hmm, uhka vai mahdollisuus:ROFLMAO:

@kettuperhe voi harmi, jos ei meinaa sopivan kokoisia liivejä löytyä. Se menee kyllä hankalaksi, jos rinnanympärys ja liivien koko eivät "kohtaa". Hankala löytää normi liikkeistä liivejä. Kuulostaa muuten ihanalta, jos vielä ennen aamuysiä saa pötkötellä sängyssä vaude:p meillä herätään edelleen joka aamu klo 06 molemmin puolin:sleep:

Toivon ja toivotan myös kaikille terveysongelmien kanssa kamppaileville paljon jaksamista ja tsemppiä Onneksi talven selkä alkaa taittua, lisääntyvä valo tekee kaikille varmasti hyvää :)
 
Hep!
Tulee tuolla plussaketjussa pyörittyä itse enemmän.

Meillä elämä rullaa perusjuttujen parissa. Uhma ei onneksi ole pahentunut, välillä on täysin uhmattomia päiviä ja välillä taas nostaa päätään. Ihania letkautuksia se pieni ihminen välillä heittää, että tulee naurettua vedet silmissä - vieläkään ei oikeain tajua että mun pieni vauva se vaan jutustelee kuin oikein ihminen :ROFLMAO:
Hyvä juttu myös, että ollaan monta yötä saatu rauhoitettua mahdolliset yöitkut tassuttelulla eikä tuttia ole tarvittu. Mietitty jo, että pitäisikö heittää roskiin ettei tule houkutusta antaa joku yö kun on väsynyt, mutta joku pieni ääni sisällä jättänyt ne kaapin päälle kuitenkin. Onkohan meillä enemmän vaikeuksia luopua niistä kuin pojalla :whistle: Varsinkin kun reilu viikon päästä muutto uuteen kotiin niin olisi ehkä ihan hyvä aloittaa senkin puolesta puhtaalta pöydältä.
Potta-asiat onkin sitten aivan jäissä, mutta ei ehdi/jaksa stressaa kun raudanpuutepäissäni yritän selviytyä muutosta ja raskauskin alkaa olemaan siinä pisteessä ettei enää kyllä unohdu millään niinku joku aika sitten vielä :D

Olisi kiva lukea kaikkien muidenkin kuulumisia, toivottavasti sujuu niin leppoisasti kuin mahdollista! (y)
 
Heippa vaan! Vihaan tätä kännykällä kirjottamista niin jää kuulumiset kirjottamatta..

Imetyksestä ootte ainakin puhunu. Mulla on myös toiveena lopettaa syksyyn mennessä, kun tarkoitus sitten hakeutua taas hoitoihin, kun sektiosta kulunut 1,5v. Muuten ei mullakaan ois kiirettä lopettaa ja oisin halunnu lapsen tahtisesti vähentää.. mutta kun toinen on aikamoinen tissi monsteri vaikka kiinteitäkin syö tosi reippaasti. Imetys on meillä sujunu niin hyvin, ei yhtäkään rintaraivaria, ei tulehduksia yms. Päivällä käymistä on kyllä vähentänyt itse jonkun verran, mutta noi yöt :unsure: nyt oon vikan iltatissin antanu olkkarissa ja rupeekin hyvin nukkumaan illalla ilman. Joskus saan siliteltyä uneen, mutta viimekin yönä lopulta annoin kun oli pari tuntia vähän väliä itkeskellyt :sleep::( enkä pysty huudattamaan pitkään kun esioinen herää. En oikein tiiä miten saisin vähennettyä kun heräilee edelleen usein.. ja en voi pojan kanssa lähteä minnekkään niin pitkäksi aikaa että vierottus, huoh.. ja samasta syystä ei voi mieskään pojan kanssa nukkua kun jos pitkään huutaa niin esikko herää. Enkä haluais perhepedistäkään vielä luopua. Niin ja ei puhettakaan että päikkäreille rupeais ilman :cautious:

Muuten poju jo juoksee ja perässä saa mennä tukkaputkella :ROFLMAO: on myös keksinyt että kun tekee mitä ei saa tehdä niin äiti tai isä käy hakemassa ja nauraa päälle ja menee heti uudestaan minne ei just saanut mennä tai tehdä o_O:LOL: ihanaa, uhmaikää odotellessa. Päiväkodissa menee jo paremmin, saattaa itkeä kun vien tai haen mutta reippaasti siellä muuten on.

Muoks. Meilläkin syödään edelleen paljon valmisruokia, en jaksa kokea siitä huonoa omaatuntoa, ihan hyviä nekin on ja usein ei kerkeä oikein ruokaa laittaa.. tarkotus on kyllä nyt kun täytti 1v niin ruveta antaan samaa mitä itekkin syö.

Caro ja poju 1v
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MyMa
@MyMa jooh jossain täällä taustalla olemassa vielä. Puolikuolleena väaymyksestä.

Meidän tyttö 1,2v ei nuku vieläkään. Unikoulua tehty jo useita kuukausia, myös sairaalan unikoulujakso, jonka jälkeen kirjoittivat atarax reseptin. Se auttaakin niin, että 3 yötä viikosta oikeasti nukutaankin. Loput on näitä öitä kun valvotaan 1-5:30. Ja käydään töissä samaan aikaan. Ei varmaa tartte kertoo kuinka väsyneitä ollaan. Toki ne muutama parempi yö siellä täällä auttaa kummasti jaksamaan. Voihan allergiat, sanon minä, voi kun löytyisi kaikki loputkin niin alkais helpottaa...

Imetysliiveistä itse pieni rintaisena tykkäsin h&m liiveistä. Carriwell liivit tilasin mutta käyttämättä jäi kun ei ne mitenkää istunu.

@Roxanne pahoittelut negasta. Meillä myös nyt keväällä tarkoitus lähteä pakastinta kaivelemaan, mutta mutta... näillä unen määrillä ei taideta yksinkertaisesti jaksaa. Mutta toisaalta, endometrioosi leviää kulovalkean tavoin niin ei oikeen voi odotellakkaan.

Tääll myös paljon valmisruokaa lapselleen antava, tunnustan! Helpoin tapa pitää allergiat kurissa tutuilla ruoilla, eikä itsetehdyt kovinkaan monet kelpaa, kokeiltu on. Syöminen ollu pitkään niin huonoa allergioiden takia että tästä ei auta ottaa stressiä, kunhan syö, ettei taas kasvukäyrät tipu alamäkeen menemään.

Ikävä kuulla että useammalla on harvinaisia sairauksia. Vaikka oma arki valvomisen vuoksi raskasta onkin, ollaan miehen kanssa silti moneen kertaan kiitetty onneamme, että ongelmana on vain allergiat, joista ainakin osan pitäisi helpottaa iän myötä. Voimia kaikille kenen pienet on sairaita ❤

Edelleen väsynyt evangelina.
 
Moikka!
Meillä on menny arki ihan kivasti. Tosin yöt on muuttunu selvästi rauhattomammiksi ku ennen. Varsinkin melkein heti nukahtamisen jälkeen on ollu usein semmonen parin kolmen tunnin jakso, jolloin poika herää puolen tunnin tai jopa vartin välein itkemään. Onneksi loppuyö on yleensä melko rauhallinen. Kiinteitä on edelleen syöny hyvin ja ny ollaan harjoteltu myös sormiruokailua. Mäkin oon antanu aika paljon valmissoseita, enkä koe niistä huonoa omaatuntoa. Miksi pitäisi? Niissähän ei käsittääkseni saa olla lisäaineita ja laatuvaatimukset on tarkat. Ja aivan hyvät ravintoarvot niissäkin on :) Pian oon kyllä ajatellu ruveta kokkaamaan koko perheelle sopivia ruokia. Poika on ny kuukauden verran ryöminy ja eilen nousi ekaa kertaa istumaan

Roxanne pahoittelut, ettei siirto tuottanut tulosta.

Caro87 ja Evangelina kiva kuulla teidänkin kuulumisia. Tsemppiä teille levottomien öiden ym. kanssa. Toivottavasti ne pian paranee.

maljakko ja poika pian 9 kk
 
Viimeksi muokattu:
Hep täältäkin! :D Olipas kiva lukea kaikkien teidän kuulumisia – hyvä @MyMa kun vähän herättelit meitä! (y):)

Meillä menee mukavasti. Vähän ikävältä tuntuu hehkuttaa, kun niin monilla täällä ollut vaikeuksia, mutta just nyt meillä tuntuu olevan sellainen kiva ja helppo vaihe meneillään. Poitsu tepsuttelee menemään, tutkii paikkoja aamusta iltaan ja jaksaa jo puuhailla omiaan sen verran, että pystyn siinä ohessa tekemään jotain omiakin juttuja, laittamaan vaikka ruokaa, mikä oli vielä muutama viikko sitten sula mahdottomuus. Hermo kyllä menee pojalta äkkiä, jos joku homma ei onnistu, mutta onneksi kiukunpuuskat menee aika nopsaa ohi. Aika vaan tuntuu menevän kamalan äkkiä – just tajusin, että töihin paluuseen on enää puolisen vuotta. :rolleyes: Nyt on vähän sellainen olo, että pitäis ottaa kaikki mahdollinen irti tästä ajasta ja tehdä vaikka joku bucket list niistä asioista, joita ehdottomasti haluan taaperon kanssa tehdä ja joita on sit töihinpaluun jälkeen hankalampi toteuttaa.

Kurja kuulla teidän uniongelmista, @Caro87 ja @Evangelina – voin hyvin samaistua teidän tilanteeseen, sen verran pitkään meilläkin asian kanssa taisteltiin. Ei voi kuin toivoa että tilanne helpottaisi pian tavalla tai toisella.

Jos @Evangelina haluat ja ehdit kertoilla niin olis kiva kuulla, miten teillä allergiat ilmenee – kutisevana ihottumana ilmeisesti? Meillä on kans pojalla ollut nyt muutaman kuukauden jalassa sellainen ihottumaläntti, joka kovasti kutisee ja jota herää joskus öisinkin raapimaan. Verikokeissa ei näkynyt mitään allergioihin viittaavaa, mut lääkäri oli sitä mieltä, et joku hitaammin / lievemmin ilmenevä ruoka-aineallergia voisi silti olla kyseessä. Sitä yritetään nyt ruokavaliolla selvitellä, mikä on aika hankalaa ja epäkiitollista puuhaa. Toisaalta sitä toivois että joku syyllinen löytyisi (jonka kautta ihottuma helpottaisi), mut samalla toivoo ettei kyseessä olis ainakaan mikään kovin yleinen ruoka-aine (tyyliin maito tai viljat), jottei ruokavaliota tarttisi hirveästi kaventaa. Toistaiseksi ollaan vasta alussa eikä mitään selkeää syyllistä ole löytynyt.

@Mandala lle kovasti tsemppiä muuttoon!

@MyMa, mites teidän vieroittamisprojekti on edennyt?

Roxanne ja vauhtiveikko 1v. 3kk
 
Heippa täältäkin, en myöskään tykkää kännykällä kirjoittelusta niin helposti jää kirjoittamatta...

Imetysliivejä mulla on Boobilta ja H&M:ltä, molemmat ihan ok mut ei mitenkään megahyviä.

Maksahommat paljastu vääräksi hälytykseksi, väärä asetus oli ultrassa ja sitten vielä verikokeissa tullut vissiin joku virhe kun kohonneet arvot olikin heti kahdella seuraavalla kerralla normaalit.

Selkä voi onneksi paremmin, toivon että nyt pysyiskin kunnossa.

Väsynyttä meininkiä täälläkin, symppaan kyllä muita valvojia, yöt alko jo helpottamaan vähän ja heräili vain pari kertaa, mutta nyt alkaa taas olla levotonta. Viime yönä mylläs ympäri sänkyä taas niin että kaikki nukuttiin vähän huonosti. Ei puoli kolmen jälkeen enää oikein kunnolla nukkunut. 5.30 meillä suunnilleen herätään normistikin, riippumatta nukkumaanmenoajasta. Ollaan sentään saatu nukahtamaan nyt aiemmin, eilen jopa 19.15. Päätettiin nyt hankkia sellanen sivuvaunu-pinnis jos sais pikkuhiljaa muilutettua omaan sänkyyn nukkumaan. Meillä on siis vaan se ovaali Stokke jossa nukkunut tasan yhden yön.

Päikkärit edelleen vain vaunuissa ja vähän kyllästyttää välillä talsiminen kun ei päivän aikana juuri lepohetkiä tuu. Eilen olikin tosi juhlallista kun illalla sain tytön nukahdettua käydä rauhassa suihkussa ja juoda lasin viiniä sohvalla :)

Fyssarilla tytön ei tarvi enää käydä kun kehittyy niin normaalisti. Onhan tuo muksu ihan huikea tapaus kyllä kaikkien vaikeuksien jälkeen. Ei kyllä jaksamisessa todellakaan näy sydänvika! :LOL: Tämän hetken paras leikki on kun saa istua lattialla ja kaivella kaikki lelut lelulaatikosta ja viskoa niitä ympäriinsä :p Vaipanvaihto alkaa olla haastavaa kun ei meinaa yhtään pysyä selällää. Kovasti yrittää jo eteenpäin äheltää, pylly pystyssä ja pää maassa :D
 
Niin joo ja mulla käynnistyi kierto viime viikolla vaikka imetän edelleen paljon, tuli hetkeks jotenkin epämääräisen surullinen olo kun se veri ei oo vuosiin tarkoittanut mitään hyvää. Mutta toisaalta ihanaa että kroppa lähti taas toimimaan, eli toisen lapsen yritys on mahdollista.

Imetystä toivon jatkavani ainakin 1v asti mutta katsotaan miten käy.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Marrasmai ja pirpana 7,5kk
 
Nuo allergiat on kyllä vaikeita. Ku esim. ihottumat voi johtua nii monesta muustakin asiasta ku allergiasta. Ja vaikka selviäisi, että kyse on allergiasta nii syyllisen ruoka-aineen selvittely vasta vaikeaa onkin. Meilläkin on ollut kutisevaa ihottumaa polvitaipeissa ja niskassa aika pitkään. Ahkerakaan perusvoiteen laittaminen ei ole auttanu, ainoastaan kortisonikuuri on hetkeksi vieny ihottumat pois. Myös posket lehahtaa välillä tosi punaisiksi. Neuvolalääkärin mukaan kyse olis atopiasta, mutta en sit tiedä. Se lääkäri vaikutti kyllä aika kokemattomalta. Pitää varmaan pian mennä yksityiselle selvittelemään asiaa, jos oireet ei helpota. Meillä on kattava vauvavakuutuskin, jota ei olla onneksi vielä tarvittu ku ihan aluksi lievän ennenaikaisuuden vuoksi.

marrasmai ihana kuulla, että maksaepäilyt olivat väärä hälytys!
 
@marrasmai , onpa ihana kuulla että se maksajuttu oli väärä hälytys! (y) Ja kiva ettei fyssarillakaan tartte enää rampata. Sivuvaunu-pinnistä voin kyllä suositella levottomiin öihin, meillä se järjestely toimi hyvin niin kauan kunnes poika lähti kunnolla liikkeelle (ja senkin jälkeen jatkettiin vielä jonkin aikaa laidan kanssa).

@maljakko , harmi että teilläkin on ihottuma riesana. Se on tosiaan ikävä vaiva kun syytä niin vaikea selvittää. Meilläkin kortisonikuurit auttaa, mutta niiden välissä oireet alkaa pian pahentua. Suosittelen kyllä menemään yksityiselle, jos oireet ei tunnu helpottavan. Niin mekin tehtiin, kun ei terveyskeskuksesta kunnon apuja saatu, ja oli kyllä melkoinen ero tietämyksessä ja hoidon tasossa. Meilläkin on lapsivakuutus jolle nyt vasta tuli ekan kerran käyttöä. Hyvä toisaalta että saatiin jotain vastinetta niillekin rahoille, kun on niin pirun kallis vakuutus! :alien:
 
Meilläkin nyt noi parin päivän pakkaset sai melkein koko kropan täyteen osittain punoittavaa ihottumaa. Ei noihin mikään rasva auta mutta tulee silti hölvättyä vähintään iltaisin Ceralan/Essex/mitä käsiin sattuu, laitan bepanthenia pahimpiin ja poskiin. Voi olla tosi pahan näköinen ja rasvatessa poika voi paikoitellen sanoa ett koskee, mutta sitten kun ilmat lämpenee niin tuntuu että ne voi hävitä tyyliin yön yli.

Lapsivakuutus on kyllä meillä päiväkodin alettua ollut arvokkaampi kuin mitä siitä maksetaan. Sen takia tälle tulevallekin otettiin oma vaikka ei kyllä houkuttelis tuplasti maksaa niitä summia..
Esim just kun oli sitä ummetusta ja valitti usein mahaa. Niin kerrankin just päiväruokapöydässä kun valitti mahaa ja kiemurteli niin varasin niiltä istumilta Pikku Jättiin ajan tunnin päähän ja sieltä saikin ihanaa palvelua ja juteltiin pitkät pätkät kaikesta. Esimerkki siis vaan miten lapsivakuutus on ollut niin hiton kätevä meille. Ei tarvi yön yli murehtia asioita kun pääsee heti hoitoon.
 
Osaisko joku suositella jotain sivuvaunupinnismerkkiä joka menis nyt vielä mieluiten vuoden päivät? Tyttö nyt siis 7,5kk.
Taas koko viime yön rullaillu eestaas ja muksinut molempia vuoronperään, alkaa männä hermo :confused: Oon yrittäny kattoo eri vaihtoehtoja mut en oo tullu paljookaan viisaammaks kun monissa sanotaan et vois käyttää vain 4-6kk ikäiseks asti. En tajua missä sitä vanhemman tulis nukkua kun ei nyt ihan lastensänkyynkään voi vielä laittaa?

Edit. Ja meillä siis oma sänky korkea jenkkisänky, eli aika korkealle pitäis saada pinniksen pohja nostettua.
 
Meillä on Ikean Sundvik pinnasänky, joka menee tällä hetkellä vielä ihan hyvin 2v9kk ikäisellä pojalla kokonsa puolesta, ollaan otettu toinen laita vaan pois ja laitettu turvalaita. Ei olisi varmasti kiire vaihtaa siitä pois vähään aikaan muutenkaan ellei kohta tarvitsisi pinnasänkyä vauvalle.

Sivuvaununa tuommoinen toimii varmasti ihan hyvin kun laittaa ihan sängyn viereen kiinni, on sen verran painava, että tuskin vauva saa työnnettyä irti sängystä. Joillain kavereilla just otettu koko toinen laita irti ja laitettu sänkyyn kiinni, jotkut vauvelit sitten öisin itse kiivenneet tissille sieltä :ROFLMAO: Me ei ikinä tarvittu ottaa laitaa irti kun pinnis oli meidän sängyn vieressä koska silloin kun poika suostui alkaa nukkumaan pinniksessä perhepedin sijaan niin siirrettiin melkein samantien omaan huoneeseen.
 
marrasmai luulen että tuo 4-6kk suositus on siksi että oppii ryömimään sieltä pois ja voi niin ollen tippua sitten teidän sängyltä. Muutenhan ihan peruskokoinen pinnis kyllä menee aika pitkään kokonsa puolesta. :)

Kuulumisia täältä sitten paremmalla aikaa :)
 
HEP täällä ollaan! :p

Mitäs tänne. Yöt menee miten menee. Joskus herätään kerran, joskus kolme kertaa. Yks päivä yritin laittaa herraa pinnikseen niin aivan jäätävä huuto! Tänään kokeilin uudestaan niin leikki ihan iloisesti 10min siellä. Voi kun olis vaan kuunnellut viisaampia ja samantien synnäriltä nukuttanut toisen sinne niin nyt ei tarvitsisi tutustua uudestaan sänkyyn:ROFLMAO:

Ruoka maistuu hyvin. Mä olen aika hyvin oppinut nyt ottamaan sivuun meidän sapuskoista pojalle oman mauttomamman annoksen, toki välillä syödään ihan kaupankin soseita. Musta ne haisee vaa niin oksettavalle etten halua niitä sen takia antaa. Varsinkin joku pikkukalastaja saa yrjön lentämään :sick::ROFLMAO: Ja siis wau miten nopeeta toinen oppinut sormiruokailemaan! Niin hienosti jäystää vaikkei hampaita olekkaan ja kaikki uppoo mitä nenän eteen laitetaan. Ihana kun imetyskin on sujunut tosi hyvin, mutta ei ole mulle mitenkään ”pakollista”. Ruokin sillä lapsen enkä pety vaikka kohta se ei siinä enää roikkuiskaan. En koe että meidän side siitä mitenkään katkeaisi :)

Mullakin alkoi kierto jo, olisko nämä nyt kolmannet menkat. Ihan kiva niin saa joskus sitä pakastinta lähtee sulattelee! Mut on kyllä outo kun ennen oli niin törkeän kipeät ja nyt vasta tajuan vessaan mentäessä että pöksyissä verta. Niin outoa!

Mitäs muuta. Me osataan ryömiä jo tosi kovaa ja konttausasentoakin harjoitellaan kovasti. Muutaman kerran polveakin ollaan uskallettu liikutella mutta kädet ei vielä tottele :ROFLMAO: istua nökötetään lattialla, leikitään kukkuu -leikkiä ja hytkytään musiikkia kuunnellessa. Missä mun vauva :cry:

Kiuski ja poju kohta 8kk
 
Täältäkin pari pikaista kommenttia ennen nukkumaanmenoa: :)

Sängystä: meilläkin on Ikean Sundvik ja ollaan oltu tyytyväisiä. Ainakin tuo reilu 1-vee mahtuu sinne vielä vallan mainiosti. Siitä saa toisen laidan pois ja pohjan kahdelle eri korkeudelle, joten on tosi hyvin muunneltavissa. Meillä se oli alkuun meidän sängyn vieressä ilman laitaa ja pohja ylhäällä, sit lisättiin laita kun poika alkoi kunnolla ryömiä. Siitä meni vielä jonkun aikaa ennen kuin poitsu oppi kiipeämään laidan yli, jolloin oli pakko laskea pohja alas. Mutta siis suosittelen, tukeva ja monikäyttöinen sänky!

Menkoista: mulla kans ekat menkat raskauden jälkeen oli täysin kivuttomat, vaikka aiemmin en koskaan selvinnyt ilman särkylääkkeitä. Olin ihan että whaaat!? :LOL: Noh, sittemmin ne on taas alkaneet tuntua vähän enemmän, mutta selvästi helpommat ovat edelleen kuin ennen raskautta. (y)
 

Yhteistyössä