Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@marrasmai , kurjaa että sinne on flunssa rantautunut, tsemppiä pikku potilaalle! :barefoot: Eipä siihen kai oikein poppaskonsteja ole muuta kuin nuo mitä jo mainitsit, ja nestemäistä Panadolia/Buranaa voi tietty antaa varsinkin yötä vasten jos olo vaikuttaa tuskaiselta. Nenän puhtaaksi saaminen kai on se tärkein juttu, kun vaikuttaa niin paljon nukkumiseen. Onneksi nämä pikkuiset on aika sissejä ja saattaa toipua yllättävänkin nopeasti.

@Caro87 , kiva et teillä viihdytään niin hyvin päiväkodissa! (y) Imetyksen lopettaminen on kyllä haikea juttu vaikka aika nopeasti se voi sitten vaihtua helpotuksen tunteeseen - niin mulla ainakin meni. :D Mä en imetyksen jälkeen enää pumppaillut tissejä etten turhaan pitäisi maidontuotantoa yllä, mutta mun rinnat oli kyllä jo muutenkin aika hyvin sopeutuneet iimetyksen vähentymiseen siinä vaiheessa kun lopetin.

@Mandala , oih, kuulostaapa ihanalta tuollainen vauvakupla! :love: Kiva kuulla, että esikoinenkin on ottanut pikkuisen hyvin vastaan, vaikka onhan se tietty iso elämänmuutos hänellekin ja vaatii vähän sopeutumista. Ymmärrän hyvin tuon haikeuden tunteen, mutta yritähän nyt vain nauttia tästä ajasta kun kaikki ihanuus on tässä ja nyt! :)

Me saatiin just kuulla, että meidän poitsu saa paikan meitä lähimmästä päiväkodista (n. 50 metrin päästä :D) elokuusta alkaen! Oli kyllä iso helpotus, kun oon lukenut, miten päiväkotipaikat on täällä Helsingissä kiven alla ja paikan voi pahimmillaan saada toiselta puolen kaupunkia. Ihanaa sekin, että saatiin tuo tieto jo näin hyvissä ajoin, niin on vielä hyvin aikaa sopeutua siihen ajatukseen että mun pikku muruseni viettää kohta päivät muiden hoivissa. :barefoot:
 
Mandala onnea kovasti vauvasta! :love:

Roxanne olipa huippu juttu, että saitte noin läheltä päiväkotipaikan (y) Helpottaa varmasti arkea tosi paljon sit ku se rumba alkaa.

Marrasmai ikävää, että teille on tullu flunssa. Tsemppiä!

Meilläkin on ny sairasteltu :( Ensin oli tos muutama viikko sitten eka flunssa. Ja se kehittyi laryngiitiksi eli kurkunpäätulehdukseksi. Oli pari aika kamalaa yötä ku pikkusella oli vaikeuksia hengittää. Käytiin lääkärissäkin ja saatiin keuhkoputkia avaava lääke. Onneksi flunssa meni kuitenkin aika nopeasti ohi eikä menny korviin :) No sit ku oltiin siitä oltu hetki terveenä nii alkuviikosta pojalle tuli sit mahatauti.. No pahin oksenteluvaihe kesti vaan puoli päivää ja sit jo helpotti. Ja mullekin se mahatauti tarttui. En muista aikuisiältä ku yhden mahataudin ja sekin oli tosi lievä. Mutta tää mahatauti oli aika raju, mutta onneksi mullakin meni varsinainen oksenteluvaihe ohi nopeasti. Kai noista lapsista tarttuu aika helposti kaikki taudit ku saman katon alla asutaan.

Maljakko ja poika 11 kk
 
Nyt on noroa taas kuulemma liikenteessä :X3: eri kaupungeista kuullut kavereilta ja meillä päiväkoti viestitti että sielläkin joku vatsapöpö, pidettiin esikoinen eilen kotona ennaltaehkäisevästi, jos olisi mitään apua. En kyllä missään nimessä haluaisi tälle 2 viikkoiselle mitään ylimääräistä :unsure:

Mulle on ihme kyllä aika harva pojan päiväkotipöpö tarttunut, miehelle enemmän. Hänellä ja pojalla on nenä vuotanut melkein tauotta jostain joulukuusta asti. Ei onneksi ollut mitään kuumeilua tai pahempaa, mutta ei kyllä selkoa missä vaiheessa yks tauti loppunut ja toinen alkanut. Tulispa kesä jo ja veis pöpöt mennessään!

Ja @maljakko toi kurkunpääntulehdus on inhottava vaiva. Joillain lapsilla ilmeisesti taipumus niihin enemmän kuin toisilla. Mulla on töissä peräti kolme työkaveria kellä lapsella just taipumus ja melkein joka flunssa päättyy siihen :unsure: yhdellä voi mennä niin pahaksi että hengitys loppuu kokonaan kun kurkku turpoaa niin kovasti, jätskiä antavat silloin. Ekaa kertaa kun heidän lapselle tuli oli onneksi kovat pakkaset ja pakkasen avulla saivat turvotusta laskemaan sen verran ettei tarvinnut ambulanssilla mennä päivystykseen. Onneksi kaikilla ei läheskään just niin pahaksi kehkeydy.

@Roxanne vau teillä kävi tosi hyvä tuuri, ihan mahtavaa saada noin läheltä paikka! (y) Kun on itse tätä päiväkotirumbaa tehnyt puolitoista vuotta niin kyllä osaa lähellä olevaa paikkaa arvostaa! Meillä on ehkä joku 800m matka.

Täällä pieni neiti on kyl aikamoinen ähisijä, murisija, puhisija öisin. Eli syvää unta ei tule ihan tarpeeksi, mutta eipä se mikään ihme ole in pienen vauvan kanssa. Ja puklaa aika paljon öisin myös. Jotenkin itse olen uneliaampi kun esikoisen kanssa perhepedissä niin en aina tajua röyhtäyttää kun ähisee vieressä. Harvemmin mitenkään itkee mutta kyllä se yninäkin pitää puoliksi hereillä.
En kyllä muistanutkaan miten suloinen voi tuollainen pieni olla kun on käpertynyt kainaloon tissille :love: olet kyllä ihan oikeassa @Roxanne että ehdottomasti pitää nyt vaan nauttia eikä miettiä tulevaa ja että on viimeinen vauva jne.
 
Mäki siirryn tänne tuolta plussaketjusta. Sieltä varmaan tulee pian myös @-dino- ja sitten @love- ja @Pimpula76 :) Saadaan uusiakin vauvoja @Mandala n tytön lisäksi.

Meidän ihana poika syntyi 22.5. ja äiti täällä hormonipäissään pillittää koko ajan. Maito alkoi nousta eilen illalla ja olikin hankala jo muutenkin uuden asian, imetyksen, vähän niin kuin uudelleen opettelu rinnanpään uuden muodon takia. Ei voinut enää tyrkätä päätä vaan suuhun, vaan pojan piti oikeasti avata suu kunnolla ja käydä kiinni. Onneksi tuolla jo näytettiin sormien "tulppaani"ote, millä saa sitä vähän kasaan ja sit huomasin et suihkun jälkeen vähän menee kans suppuun.

Toivoin hirveesti, että imetys onnistuisi ja tähän mennessä niin onkin ollut. :) Salissa jo ennen putsausta ja punnitusta sai olla tissillä pari tuntia.
Täällä meidän sairaalassa, Satks, on tuollainen vauvamyönteisyys-ohjelma käytössä ja se on kyllä ihan huippu! Tosi tyytyväinen olen.
Osastoelämä alkoi just sujumaan varmemmin ottein, tänään iltapäivällä tultiin kotiin ja olen vähän hukassa, että missä ja miten tehdään kaikkea.
Plus tää itkeminen. :D Vollotan siis ihan kaikesta koko ajan. Kuuluu kuulemma asiaan.

Poika on syönyt nyt melkein tunnin välein, myöhään illalla on ollut muutaman tunnin nukkumistauko.

Alakerta on tosi kipee ja turvonnut, oon ottanut kolme kertaa päivässä panadol + burana ja yritin viime yöksi olla ottamatta, mutta se kostautui yöllä ja piti tilata. Sain siis 2. asteen repeämän, tikkien määrää ei oo tiedossa, kun on jatkuva ommel. Mut kyllä sitä jonkin aikaa paikattiin. Vois tietty olla pahemminkin!
Tekis mieli myös antaa ilmakylpyjä suihkuttelun lisäks, katotaan millai onnistuu sit ku menee vaik kosteussuojan päälle makaamaan täällä kotona.

Pumpun osat yritän huomenna saada keitettyä, jos tulee tilanne, etten saa syötettyä oloa mukavaksi.
Pitäis alkaa johonkin sovellukseen merkkaamaan syöttöjä ja puolia varmaan, sairaalassa oli lomake syömisestä ja vaipoista ja selkeytti kyllä hommaa!

Ihana seurailla toisen ilmeitä ja niin jo tuttuja liikkeitä mahasta. On kyllä niin ihanaa. :love:
Osastolla oli tosi kuuma ja poika oli ilman vaatteita koko ajan, kenguruhoidossa tai peittokapalossa, kun hain esim ruokaa. Nyt pitää tota pukemista harjoitella ja miettiä. Vissiin kaikki 50 cm vaatteet onkin nyt liian pieniä. :oops:

Isän sylissä tykkää olla tuolleen halausotteessa "kyykyssä" ja sitäkin on niin mukavaa katsella. :cry: :love:
Tuleva eka yö kotona jännittää! Nukuin äsken jo pari tuntia, kun oon koko viikolla nukkunu varmaan 6-7 h yhteensä. :D Hormonien voimalla pärjäilee.

Mitäs vielä, oon yrittänyt muistaa juoda koko ajan ja hirvee nälkä ajaa syömään kans jatkuvasti.
Mulla ei "jäänyt" laitokselle kuin neljä kiloa, saas nähä mistä keksitään ne loput reilu yhdeksän, kun mun mielestä kaikki paino kerty vaan tohon vatsan ja tissien seudulle, mutta tossa ei oo edes vauvan, istukan ja vesien painoa vielä yhteensä. :whistle:
No, siitä kerkee stressaa myöhemminkin.

Aloitellaan iltamaratoni imetyksessä. :barefoot:

Herkistynyt atvk ja Poika 2 vrk
 
Tervetuloa tänne puolelle @atvk87 ja lämpimät onnittelut pikku nyytistä! :love::love: Toi on kyllä niin hienoa ja ainutkertaista aikaa, itsekin ihan herkistyy kun sitä muistelee. :barefoot: Hienoa että imetys on lähtenyt hyvin sujumaan, melkoisiin imetysmaratoneihin kannattaa kyllä varautua noiden pikkuisten kanssa. :p Toivottavasti alakertakin toipuu nopeasti kuntoon. Mulle tehtiin episiotomia, imukuppisynnytykseen kun päädyttiin, ja muutaman viikon ajan oli kyllä ikävä painon tunne alapäässä. Mutta kyllä se siitä sitten parani eikä arpi nykyisin enää vaivaa millään lailla.

Kiva tosiaan jos tänne puolelle saadaan kohta lisääkin uutta porukkaa hoitoketjusta! :)

@maljakko , toivottavasti teillä on sairastelut jo selätetty! Toi on kyllä tuttua, että kaikki taudit tahtoo herkästi tarttua lapselta, kun häntä kuitenkin lähikontaktissa hoitelee, niistää nenää jne. Meillä on tähän mennessä lähes kaikki flunssat tarttuneet _sekä_ minuun _että_mieheen. :sick: No, onneksi niitä ei ole vielä ehtinyt olla kauhean montaa... :whistle:

Roxanne ja pikkumies jo 1,5 vee :barefoot:
 
@atvk87 miten meni eka yö?

Se on kyllä jännä miten vähän painoa voi jäädä synnärille o_O esikoisesta jäi 6kg (4kg vauva) ja nyt 4kg (3kg vauva). Just luulis, että pakkohan sitä enemmän olisi jäädä kun vedet ja istukat vauvan lisäksi.

Jotenkin niin suloista kun oot niin herkistynyt :love: mulla ei oo tullut tälläkään kertaa mitään megaherkistymisiä, oon kai aika teflon pintainen :cautious::LOL: eiku niin herkistyin ihan itkuksi asti silloin kun mies tuli esikoisen kanssa katsomaan meitä sairaalaan. Oli jotenkin niin mullistava fiilis kun toinen niin ison näköinen yhtäkkiä ja muutenkin koko tilanne. Annettiin lahja minkä "sisko oli ostanut" ja yritin selittää, että nyt hän on sitten isoveli mistä ollaan puhuttu jo kun äitillä oli iso maha ja että sun oikeus ja velvollisuus on nyt sitten puolustaa pikkusiskoa ja pitää hyvää huolta, niin en meinannut saada edes puhuttua kun itketti niin kovasti :cry::D

Meillä oli kaiketi paras yö tähän mennessä jee. Oli jopa yks heräys milloin ei syönyt yhden aikaan yöllä ja sitten heräsin seuraavan kerran joskus ennen neljää! Edellinen yö olikin sitten pelkkää ähinää, murinaa, puklausta ja tankkausta, joten tuli ihan tarpeeseen parempi yö. Oon jopa nähnyt unia, eli varmaan kaikin puolin parempi laatuista unta.

Lienee johtuvan ennenaikaisuudesta ehkä, mutta nyt kun huomenna on 1kk ikäinen ( :eek: :eek: ) niin tuntuu nukkuvan vieläkin enemmän päivisin kun esikoinen tuon ikäisenä, suurimman osan päivästä torkkuu vielä. Tai siis kai tissittelyt lasketaan hereilläoloksi myös? Mutta hereillä ollessa tytöllä alkaa olemaan jo vähän skarpimpi ilme silmissä kuin alussa. Rytmi on edelleen sellainen, että iltapäivällä ja alkuillasta nukkuu rauhallisemmin ja alkaa sitten heräilemään tankkaamaan kun esikoinen saatu kasin pintaan yöunille. Oonkin viime aikoina siirtynyt melkein suoraan siitä sänkyyn katsomaan netflixiä tms. Kympin-yhdentoista pintaan nukahtanut/käynyt nukkumaan kun tietää, että esikoinen herää kuuden jälkeen niin pakko saada unta sitä ennen.

Mandala ja pikkumimmi jonka LA huomenna :love:
 
Nii kai sitä vois tänne pikkuhiljaa siirtyä ku eipä tonne plussaketjuunkaan tunnu enää kuuluvansa. Vaikka eipä tässä mitään vauva-arkea pääse vielä pitkään aikaan elämään. Lyhyesti meidän taustaa niille jotka ei tota plussaketjua enää seuraa: Nt-ultrassa todettiin sikiöllä pallukka mahan päällä, siitä kiirreellinen lähtete oysiin. Diagnoosina omfaloseele eli napanuoratyrä, vatsanpeitteiden ulkopuolella oli siis lopulta maksa, perna, suolistoa ja vatsalaukku osittain. Lapsivesipunktiossa kromosomit terveet. Rakenneultran jälkeen käytiin seurannassa kolmen viikon välein, lopulta viikon välien ja viimeiseksi olin 1,5 viikkoa osastolla seurannassa. Tyttö syntyi suunnitellulla sektiolla 29.4 ja teholla oltu siitä lähtien.

Maha saatiin suljettua lopulta viime sunnuntaina kymmenen operaation jälkeen. Sitten alkoi vierotus hengityskoneesta sekä maitojen alotus nenämahaletkuun ja lääkkeiden purku. Eilen yritettiin irrottaa hengityskoneesta, mutta oma hengitys oli vielä liian työlästä joten laitettiin takaisin. Odotus siis jatkuu milloin saatais tyttö syliin. :unsure:

Eilen pettymys oli kyllä ihan älyttömän kova, olin niin vihanen koko maailmalle että miks meidän pitää vielä lapsettomuuden lisäks käydä läpi tämmönen helvetti. Oloa ei helpota kun samassa huoneessa on toinen pieni vauva joka pääsee äidin/isän syliin aina kun mahdollista. Eihän se heidän vika oo ja en haluais tuntea näin mutta en sille mitään mahda. :( yö nukuttu ja tänään mieli kirkkaampi.

@atvk87 Ihana ku teillä tuntuu menevän hyvin<3 Onnea kotiinpääsystä :love:

-dino- ja typy pian 4vko
 
Paljon onnea @atvk87 :love::love::love:
@Roxanne ihanaa että saitte paikan noin läheltä, helpottaa arkirumbaa kyllä.

Miten voi @Mandala nkin vauveli olla jo kuukauden ikäinen! :eek: Hyvä että edes jonkin verran oot unta saanu, vaikka ainahan sitä enemmänki vois nukkua :D

Voi @-dino- tuntuu niin kurjalta teidän puolesta ja kovin tuttuja ajatuksia :( Vaikka sairaala-ajat ovat jo kaukana takana niin vieläkin tuntuu aina pieni kateuden pisto sydämessä kun muut pääsevät parin päivän jälkeen kotiin. Toivottavasti saatte tytön mahdollisimman pian syliin ❤

Meillä on flunssa onneksi ohi ja tyttö porskuttaa entiseen malliin. Meillä ollaan keskellä kehitysloikkaa selkeästi, pari viikkoa sitten alko yhtäkkiä 15min nukutukset iltaisin 1-2h nukutuksiksi. Kun pitää sata kertaa nousta sängyssä seisomaan ja höpötellä ja kikatella o_O Myös yöllä välillä ilmestyy pikku pää pinnasängyn laidalle huutelemaan että herää äiti leikkimään. Tosi ihanaa siinä noin 2.30 aamuyöllä... Myös neljä ylähammasta puhkeemassa yhtä aikaa. Ja konttaa ja ryömii jo ihan turbovauhtia, osaa ottaa ja antaa ja laittaa tavaroita hyllylle. Uskomaton on kehitysvauhti ollut nyt viimeiset pari viikkoa. Melkoinen hulabaloo siis meillä mutta eiköhän se tästä rauhoitu.

marrasmai ja pirpana 10,5kk
 
@-dino- ❤ oon niin pahoillani tosta, että kaiken jälkeen ette vieläkään saa tyttöä syliin. Yritetään miettiä sitä, että toi on niin lyhyt aika teidän elämässä kuitenkin. Vaikka ei se lohduta, mutta tulevaisuus näyttää valoisalta! :love: Varmaan kuitenkin ihan pian sekin vaihe on käsillä ja odotuksen jälkeen tuntuu vielä ihanammalta. Onneksi häneen voi tutustua jo ilmeitä ja kasvoja katsellen.
Jaksamista teille sinne! ❤

Yritin eilen 15 kertaa kirjottaa tänne, mutta onnistuin hoitamaan asiani niin, että koko ajan oli melkein vaan 1 käsi käytössä ja raskasta näpytellä vaan toisen käden tekstejä. Mies oli ihan aamusta iltaan töissä, kun on jääny viikolla niin paljon tekemättä. Kävi vaan kotona pari kertaa tekemässä ruoan ja syömässä ja piti vauvaa sen verran että sain syötyä ja käytyä vessassa yms.
Poika ei oikein nukkunut sellasia pätkiä, että ois kovin pitkäksi aikaa pystyny jättää itekseen. (Huom äiti ei pysty jättää) :D
Nukahti niitä pieniä pätkiä suoraan tissiltä syliin ja katoin tosta sovelluksesta, että söi eilen 16 kertaa. :D

Eka yö meni yllättävän hyvin, sain iteki nukuttua jopa niin sikeesti, että näin painajaisia. Kerran säikähdin kun olin rentouttanu kyljelläni ylemmän käden vauvan päälle.

Eilen kakka vaihtu vaaleeseen mönjään siitä tummasta tahmasta ja tulee tosi paljo sellasia "märkiä pieruja", et vaipassa on vaan sentin läntti.
Tuli illalla eka sellanen kaaressa lentävä puklu kans. :eek:

Illalla oli kyllä asiat huonosti ja mikään asento ei ollu hyvä ja äiti taas meni vähä huonoksi siitä. Sit kun viimein rauhottui ja mentiin sänkyyn syömään, niin alko se hengityksen rohina ja tietty piti taas saada paniikki siitäkin. :D
Yö meni parilla syötöllä ja oikeesti nukuttiin ja hän nukkuu vieläkin. :)

Maitoa tulvii niin, että jatkuvasti märkä harso alla ja välillä kun irrottaa tissistä, nii jää kuin hana valumaan.
Haluisin sellasen sairaalamekon, missä on napit napaan saakka, mut peittäis olkapäät ja selän. Oon nyt nukkunu topissa ja vähä palelee hartiat.
Tietääkö kukaan onko semmosia kuluttajille myynissä/olemassa?
Joku napitettava pyjama vois kans olla.

Sit yks kysymys imetysasennoista, oon yrittänyt vaihdella niitä ja haluisin että se mahan päällä mahallaan toimis, mutta siinä vauva on jotenki tosi epävakaa ja keikahtelee reunalta yli ja päätä joutuu tukemaan, niin ei tunnu yhtään luonnolliselta. Eikö se vaan sovi meiän anatomioille, vai oonko liian aikasin liikkeellä? Salissa kun vauva oli siinä rinnan päällä noin, niin meni kans automaattisesti vähän kyljelleen siinä. Imetyksen tuen sivuilta löytyy paljon hyötyjä asennosta, mutta ei yhtään vinkkiä sen toteuttamiseen. :D

@Mandala hei :D tänään laskettu ja teiän tyttö jo kuukauden! Voi hyvänen aika!
Kiva että oli hyvä yö siellä, toivottavasti ois kehityssuunta. Kai se rytmi siinä alkaakin hahmottumaan. Ja nyt jo skarpimmat silmät hereillä, ihanaa :love:

@marrasmai miks äiti ei halua leikkiä öisin. :LOL: hauska toinen, hulabaloo kuulostaa just ihanalta!

Ja kiitos kaikille onnitteluista vielä :)

Poikanen 4 vrk
 
@-dino- voin vaan kuvitella teidän harmistusta :cry: ihan ymmärrettäviä tunteita käyt läpi, harmittaa kyllä teidän puolesta ihan älyttömistä..! kovasti voimia tähän kaikkeen lähetän ❤

@marrasmai voi toista pientä yöhulinoijaa :ROFLMAO: ”tää on vaan vaihe, tää on vaan vaihe” ;)

@atvk87 wau miten hyvin meni yö teillä :eek:
(y) Itsekin pidin viime yötä parhaimpana tähän mennessä kun syötiin about 4 kertaa :ROFLMAO: Oli toinen tissi pitkästä aikaa kivikova ja täynnä kun olin unisena syöttänyt toisesta tissistä pari kertaa peräkkäin ja kun syöttövälit pidemmät. Sen verran tiheästi pikkulikka tankkaa ettei ehdi millään enää täyttyä niinku alussa. Välillä mietin että voiko maitoa oikeasti muka riittää kun ’neljän tissillisen taktiikka’ on ihan juttu meillä :D

Imetyksen tuen sivuilla oli artikkeli vauvan vuorokaudesta (en nyt löydä sitä) missä just puhuttiin että illat on useimmille vauvoille levotonta aikaa. Jospa teidän poitsun illat itkuisia just siitä syystä. Meidän tyttö itkee aika vähän (akuutti tissin puute aiheuttaa sitä pääsääntöisesti) - ainakin veljeensä verrattuna - mutta illat on kyllä enemmän ähinää ja masun kipristelyä ja tietty tankkaamista kuin päivällä. Kai se vaan on vauvan fysiologiaa ja menee ajan kanssa ohi. Onhan se sellanen itku, mitä et saa heti korjattua millään, inhottavaa kuitenkin kuunnella :unsure:

Mä en oo koskaan saanut sitä mahan päällä imettämistä onnistumaan silleen että se ois mitenkään rentoa tai mukavaa ainakaan mulle, ehkä ei vauvallekaan. Joten kyljellään sängyssä ja eri tyynysäädöillä sohvalla. Kerran kävellenkin :D oltiin ekalla viikolla kauppakeskuksessa jotain tärkeää hakemassa ja syötin tyttöä jossain missä ei ollut selkä eikä käsitukea. Se vaan kesti ja kesti ja selkä alkoi huutaa hoosiannaa niin lähdettiin sitten autolle kävelee tyttö tississä kiinni :ROFLMAO: oli vielå toinen niin köykäinen niin oli helppo

Se rohina voi olla vielå synnytyksen jälkeisiä juttuja tai sitten maitoa. Meillä tyttö välillä rohisee kun maitoa joka paikassa, kun nenästäkin tulee puklua usein. Oon sitten laittanut keittosuolaliuosta tippoina ja käyttänyt nenäimuria että saa pois enimmät. Molemmat kannattaa muuten apteekista hankkia hoitopöydän varustukseen mikäli ei jo ole.
 
@atvk87 hyvä että sait yöllä oikeen nukuttua sikeesti (y) semmonen sairaalan mekko ois kyllä tosi kätevä. :geek: taitaa tosiaan olla ihan tyypillistä että vauvat levottomampia iltaisin, niin se on täälläki nyt ku typy on vähemmän lääkitty. Toimisko toi mahan päällä imettäminen sohvalla nii että vauva/sinä sais tukea selkänojasta? Ihan puhdasta arvailua ku kokemusta ei oo. (n)

@Mandala Ootko jo miettiny ristiäisiä/nimiäisiä? Mua vaan ahistaa koko ajatuski, en tiiä mistä ammentaisin voimaa alkaa miettiä koko juhlia. :unsure: Tiiän että mistään leipomuksista ei tarttis stressata ja juhlapaikkaki järjestyy jos ei jakseta kotona pitää. Haluttais kuitenki tyttö kastaa ja papiks meidän vihkipappi, täytyis vaan soittaa että millonkohan hän mahtaa olla kesälomalla..

Mä en hoksannu osastolla käydä puntarilla joten ei mitään tietoa paljoko saliin jäi painoa, ei sillä että sillä mitään merkitystä ois mutta ois ollu kiva tietää. :whistle: Jälkivuoto taitaa loppua nyt kokonaan, tosi niukkaahan se on ollutki. Yöt menee hikoillessa, maito alkaa valua vasta ku unesta havahdun. Vettä menee monta litraa päivässä mutta silti vessassa ei tarvi käydä ku muutaman kerran :eek: nyt vasta alkanut olemaan nälkä, ekat viikot meni vähillä ruuilla ku ei vaan tullu nälkä nii ei hoksannu syyä.

Tyttöä on päästy nyt enemmän hoitamaan, punnitessa saa sentään käsien varassa pientä kannatella. Hengitysputken imuissa avustaminenki sujuu jo leikiten. Nyt tosiaan ku rauhottavia lääkkeitä purettu alkaa erottaan omaa luonnetta ja oppii pikkuhiljaa erottaan mikä mahtais olla hätänä jos itku tulee (ääntä ei muuten kuulu hengitystuubin takia). Maha kun on kiinni niin ei se ponnistaminenkaan ole niin rajoitettua ja voidaan kokeilla kaikki lääkkeettömät rauhoittelu keinot ensin ja jos mikään ei auta niin sitte vasta lääkitään.

-dino- & typy
 
Meillä on nimiäiset esikoisen 3vee juhlien kanssa viikon päästä. Ei mitään kauhean erikoista siis. Pojan nimiäiset oli mökillä ihan omat juhlat aikoinaan, mutta nyt kun alettiin miettimään mikä ruljanssi se aina on tuo juhlien järjestys niin ei jaksa synttäreistå kuukauden parin päästä uusia juhlia. Kun sitte elokuun lopulla on mun nelikymppiset mitä ehkä maybe juhlistetaan jotenkin isommin kun perus synttäreitä. Liikaa juhlia :D

Voisitko sä @-dino- yhdistää leipomuksien yms suhteen avun ja silti saada vihkipappi? Vai onko eri paikkakunnalla? Uskon kyllä että ei huvittais koko asiaa vielä edes ajatella kun on niin paljon jo kaikkea muuta huolta ja hässäkkää.
Onko ristiäisissä joku iän takaraja mihin mennessä pitää olla tehty? Maistraattiin pitää 2kk sisällä viedä lomake nimen kanssa. Toki senhän voi viedä koska vaan, ei tarvi juhlia siihen.

Niin jännä tuo ettei itkusta ääntä kuulu, eipä ole tullut ajatelleeksikaan. Meneekö sitten naama ruttuun niinku vauvoilla menee itkiessä, vai mistä tunnistaa?

Mullakin jälkivuoto kesti about 3vko, nyt tullut vaan rusehtavaa valkkaria mutta pikkuhousunsuojalla pärjännyt tämän viikon.
Mulla ei sitä hikoilua oo tullut tällä kertaa. Jännä miten sekin voi vaihdella. Viimeksi oli infernaalista. Oli pakko silloin vaihtaa raskaana käyttämä alumiiniton dödö tavalliseen heti synnytyksen jälkeen, nyt ei oo.
 
@Mandala itseasiassa se aika on 3kk maistraattiin, ristiäisissä sama. (y) Nimiäiset kyllä houkuttais sikäli ettei tarttis kummeja miettiä. En kyllä mitenkään oo uskovainen mutta silti tämmösistä perinteistä on vaikee luopua. Ja jotenki helpompaa ku joku "johtaa" sitä tilaisuutta :D tai yksissäkään nimiäisissä en oo ollu joten en tiiä.

Vihkipappi on ihan omalta paikkakunnalta. Sama pappi myös siunasi mummon ja anopin haudan lepoon joten siksikin hänet haluaisin. Lapsen tädit ja mun äiti siis varmaanki auttais leipomisessa eikä sen ruuan todellakaan tarvi olla pääosassa. Jotain helppoa. Täytyy nyt miettiä ketä kaikkia kutsutaan ees. Isoin ongelma varmaan on saada kaikkien aikataulut sopimaan yksiin. Toivottavasti pystyn olemaan tekemättä tästä kovin vaikeeta itelleni, jos joku ei pääse niin ei se maailma siihen kaadu. :rolleyes: oho tulipa melkonen sepustus.

Joo tyttö on ihan itkevän näkönen mutta vaan ilman ääntä. Monitorit vaan huutaa :D
 
No nii @-dino- hyvin edistyy ja tutustutte silti. :love: Paljon typy muuten painaa nyt? Mäkään en ajatellu ettei itkun ääni kuulu, jaksatko kertoa siitä lisää?
Muistahan syödä myös! :p

Eikö nimen toimittamiseen saa käyttää 3 kk? Me ajateltiin ristiäisiä heinäkuun lopulla tai elokuun alussa. Nimeä ei oo vieläkään. :D A baby has no name.

@Mandala uuu isot synttärit! Ja noi lasten juhlien yhdistäminen kuulostaa oikeesti kivalta ja järkevältä, varmaan aika samat ihmiset niihin kuitenkin tulis?

Tää jälkivuoto on kyl kamalaa, jos oisin koira, nii diagnosoisin itelleni kohtutulehduksen. :D

Meil on ollu aivan erilainen päivä kuin eilinen, eilen söi kerrallaan noin 20 minuuttia ja tänään aika tarkalleen 12 minuuttia joka syöttö. On myös enemmän heruttanu tissillä ennen ku alkaa imemään ja tuloksena kaikki paikat maidossa. :D Sitten on nukkunu tissiltä heti aina 20 min - 1 h. Eli pelkkää syliä koko päivä!
Kokeilin pumppua ekaa kertaa ja en tiennyt kauanko saa pumpata, ohjeissa lukee et sammuu itsestään 30 min kuluttua, mut imetyksen tuen sivuilla luki että 10-15 min kerrallaan. Kymmenessä minuutissa sain 50 milliä pulloon. Se on nyt jääkaapissa ja aion pakastaa, eikö normaali minigrip-pussi käy siihen?
Oon miettiny pääni puhki tota maidon luovuttamista, koska sehän ois tosi hienoa, mut kerkeenkö enää tehdä muuta ku imettää ja pumpata, jos siihen alkaa? Sit pitäis logistiikka miettiä kans, ei huvittais autoilla ainakaan vauvan kanssa sinne viemään... :unsure:

Oltais menty iltalenkille isännän mukaan kantoliinan avulla tänään, mutta vauva nukkuu väärään aikaan, niin ei voinu enää odottaa. Sit ku on nukkunu näin kauan, niin varmaan vaippa ja syöttö ois ennen lähtöä ja sit taas et nukahtaisko jälleen suoraan syönniltä. Haha, vauvantahtista elämää!

Siitä viime yöstä vielä, ett mentiin nukkumaan vasta 23 aikaan, sillon syötin sängyssä, sit puol kaks, puol neljä, ja sit kuuden jälkeen ku herättiin muutenkin, mut ei siin tosiaan ollu ku kaks syömisherätystä. Puol neljän syötöllä nukahdettiin niin, ett jäi tissille. :whistle:
Jokaiseen inahdukseen ja rääkäsyyn tietty havahtuuu, mut ei ne johdakaan välttämättä ääntelijän heräämiseen. :LOL:

Nyt jännitän kauheesti miten tää ilta menee. :eek:
 
@atvk87 se 10-15min per tissi on ihan riittävä aika (y) täällä oulun seudulla haetaan maidot kotoaki, jos kyselisit onko teidän sairaalalla samanlaista palvelua? Tuli muuten mielee että pidempi puuvillanen kauluspaita vois ajaa pyjaman virkaa? Harmi ku ette päässy lenkille yhdessä, eiköhän se rytmi siitä ala muodostua :)

Tyttö paino tänään 3480? Jos oikeen muistan :D alle syntymäpainon kuitenki. Turvotukset on nyt loppunu oikeastaan kokonaan ku maha saatiin kiinni ja nyt liikkuu paljo niin pissaa tulee reilusti. Huomena tais tulla ravitsemuslabrat. Pituuski pystyttiin ottaan viimein pari sitte, oli 51,4cm. Äänestä en muuta osaa sanoo ku että se putki siellä äänihuulten toimintaa haittaa ku nenästä keuhkoputkeen kulkee.

Nimi meillä sentään on ja sitä myös sairaalassa käytetään. (y)
 
Joo 3kk olikin :LOL:

En muista tuliko esikoisesta aina jämähdettyä sohvalle vauvan nukahdettua tissin jälkeen syliin, mutta nyt kun on tosiaan tuo esikko ja hommiakin hoidettavana niin joskus joutuu kyllä tyttösen vaan laittaa makoilemaan itsekseenkin. Ja ruokailuhetket on välillä haastavia kun tyttö alkaa huutamaan sitterissä just kun käyty syömään. Esikoisen kanssa ei oikeasti juurikaan ollut ongelmaa kun syötiin sohvalla istuen. Alettiin ruokapöytää oikeasti käyttämään vasta kun esikoinen alkoi syömään kiinteitä :D jos ois Stokken tripp trapp ois kätevä kun sais sellasen vauvakaukalon kiinni millä sais vauvan korkeammalle tasolle vaikka pöydän viereen seuraksi, sitteri on kuitenkin ihan lattiatasossa vaan.

Oon antanut Disflatyl tippoja ennen nukkumaan käymistä jokunen ilta tässä ja en tiedä onko se ollut parempien unien takana, mutta eilen en jaksanut enää lätkämatsin jälkeen sänkyyn mennessä nousta hakemaan sitä ja yö oli tosi ähisevä ja muriseva vaihteeks taas. Just tietty kun valvoi ite niin pitkään myös :sleep::sleep: nyt voi tehdä pesän päiväksi sänkyyn mulle ja vaaville kun vietiin esikoinen päiväkotiin ja tehtiin pieni lenkki.

Ai niin @atvk87 ei kannata välttämättä tehdä aluksi ihan älyttömän pitkää lenkkiä. Mulla ainakin tuli alapää helposti kipeäksi kun oli eppari leikattu ekassa. Vaikka kävely tuntuikin hyvältä niin eppari ja sisään tullut haava kipeytyi inhottavasti ekoilla parilla viikolla synnytyksen jälkeen.
Ja tosiaan kuten @-dino- sanoi niin kyllä ne rutiinit siitä kehkeytyy ajan kanssa. Meilläkin näin tokalla kertaa oli vaikea miettiä mm. että oliko järkevää jättää turvakaukalo ja rattaiden adapterit autoon vai aina mukaan ottaa kotiin, ett mikä olikaan kätevintä, ei muistanu enää. Ja aluksi unohtui hoitolaukku kotiin tai siellä ei ollut kaikkea mitä olisi tarvinnut. Nopeasti taas sitten se kaikki liikkeelle lähtö yms rutinoituu ettei tarvi enää miettiä eikä mene kauheasti aikaa että pääsee ulos.
Oon ihan tyytyväinen että yksin aamuisin saan tissin jälkeen molemmat itseni lisäksi valmiiksi ja ulos jossain 15minuutissa :D
Kesäaikaan paljon helpompaa tietty jo vaatteiden puolestakin.
 
Iltaa! Neuvolaterkka tulikin jo tänään käymään! :eek: Pojan paino 3570g, eli ylittänyt jo syntymäpainon ja perjantaista tullu 174g lisää, eli hyvin menee. (y)
Saatiin ohjeeksi, ettei tartte herättää ees yöllä syömään, jos nukkuu vaan.
Muutenki kaikki vauvalla kunnossa kuulemma.
Perjantaina sit neuvolakäynti, eka kerta ku pitää viedä poika johonki! :eek:

Kyseli mun vointia ja ku kerroin, että oon ottanu buranaa tai burana + panadol kolme kertaa päivässä, niin ensin oli vähän sillee, et koitas ny lopettaa pikkuhiljaa ne särkylääkkeet, mut sit hän katto ton mun repeämän ja sano, että on aika paha, että ei ihme jos on kipeä ja käski olla varovainen, ettei se repeä (erityisesti istumaan meno) ja soittaa heti, jos tuntuu tarttevan lääkäriaikaa.
Tuli jotenki hyvä mieli, että piti sitä sen verran kipeän ja pahan näköisenä, että sain sit anteeks noi lääkkeet kun itelläki vähä huono omatunto niistä.
Kaverilla repes ne ompeleet ja haava tulehtu ja siitä tuli sit kuuden viikon ab-kuuri, nii sitä olis aika kiva välttää!

Pitää tosiaan ottaa varovasti ja ehkä toi roskikselle kävely on nyt mun lenkki vaan. :D

Tänään mun sisko tuli meille ja halus koko ajan pitää vauvaa sylissä. Yllättäen vauva nukku melkein 3 h tossa illalla ja taas piti huolestua, et miten se nyt tälleen, onko joku hätänä. :D
Mut pitäis vaan muistaa toi, että ei kannata tottuu mihinkään juttuun / rytmiin.

Must toi vartin lähtö @Mandala kuulostaa aika uskomattoman hienolta, oot kyl hyvin jo rutinoitunu ja selkeesti harjoitus tekee mestarin, et ei tokan vauvan kans oo sit enää niin hidasta hommaa.

Must on ihanaa vaan pesiä vauvan kanssa ja ihastella häntä, onhan hän niin toivottu ja odotettu! :love: Tokan kanssa ei varmasti kerkee enää samalla tavalla, niin ihanaa kokea tämä nyt.

Pojunen 5 vrk
 
@atvk87 onpa kummallista että mussutti sulle lääkkeiden käytöstä :cautious: kyllä mulle epparin ja repeämän takia laitoksellakin oikein tarjottu panadol+buranaa säännöllisin kellon ajoin ja suositeltiin kotonakin syötävän jos on kipeä. Eihän siitä haittaa ole joten älä yhtään edes mieti mokomaa asiaa vaan syö jos kerran tarviit.
Hienosti poitsu kasvanut :love:

Se on hassua miten voikin olla huolissaan kaikesta pienestäkin näiden kanssa. Itsekin olen tarkastellut monen monta kertaa että hengittääkö yms :LOL: ja kun toinen ahmii maitoa ja vetää sitä henkeen niin voi tulla yli 10s hengityskatkokin niin alussa niistäkin olin huolissaan. Vastasyntyneille on hengityskatkot muutenkin kai aika yleisiä, kunhan ei vaan hurjan pitkään kestä (yli 20s) niin ei vaadi tutkimuksia. Ehkä itellä välillä mielessä se ennenaikaisuus ja sen puolesta vähän ehkä enemmän huolta jopa ku esikoisen kanssa.

Siis meillä on jo vaatteita jäänyt nyt pieneksi, en kestä :cry::D ekat 50 koon vaatteet mitä kiireen vilkkaa ostettiin on pieniä. Mutta 56 on osaksi liian isoa.
Ensi viikolla on toinen neuvola milloin pojalla 3vee neuvola ja mulla kai jälkitarkastus samalla. Ihan hyvä jos on koska nyt on vähän pöksyihin tullut parina päivänä punertavaa vähän taas mikä mietityttää. Alamahalla ollut hentoa kipuilua mutta jotenkin yhdistänyt sen esikoisen syliin nosteluun mitä nyt tehnyt enemmän.

Miten @atvk87 oletko tarjonnut/meinannut tarjota tuttia? Me ollaan nyt annettu esim liikenteessä tai kotona jos kädet täynnä ja tarvii niin sanotusti ostaa aikaa vähän. Varmaan tutti hälle kelpaa kun sitä lisämaitoa piti antaa joten imuote tuttiin oli helpompi löytää. Esikoinen ei syönyt ennen 3-4kk ikää vaikka yritettiin.
Öihin tutista ei ole ollut juurikaan mitään apua vielä.

Voi vitsi mä odotan ekaa hymyä kovasti kun toi unihymyili on jo niin suloista :love: esikoinen aikoinaan ekaa kertaa hymyili kattotuulettimelle :ROFLMAO::ROFLMAO: jännä nähdä kelle tyttö ekaksi hymyilee.
Oon kyllä miettinyt ett miten noi kehitysvaiheet menee tälleen vähän ennenaikaisilla, että meneekö samoissa kuin täysaikaisilla.

Ai niin uusille äideille suosittelen the wonder weeks kirjaa ja/tai kännysovellusta. Sen teorian mukaan vauvat käy tietyillä viikoilla tietyt kehitysloikat aivoissa läpi ja varsinkin kesken kehitysloikkaa vauvat on paljon itkuisempia tietty kun isoja asioita tapahtuu. Mulle ainakin oli ekaa kertaa tosi helpotus tietää että enempi itkuisuus on ihan jostain tietystä syystä, ei hajottanut niin paljoa.
 
Moi kaikki uudet ja lämpimät onnittelut @atvk87 ja @-dino-! Kirjotin eilen pitkät sepustukset tänne tietokoneella ja kommentoin enemmän kaikille, sit jouduin jostain syystä päivittämään sivun ja kaikki katosi.. Joten suppeampi versio nyt kännykällä :D

@atvk87 tuosta takanoja-asennosta kyselit. Mä en myöskään koskaan saanut sitä toimimaan sängyssä, tai ehkä jos olis ollu joku viis tyynyä alla. Sohvannurkassa sen sijaan sain sen hyvin onnistuun, kun laitoin vaan pienen tyynyn selän taakse, ja sit isompi sen kyynärpään alle, jolla vauva makasi. Eli vauva oli vähän niinkuin puoliksi kyljellään ja puoliksi mahallaan nojaten mun kyynärtaipeeseen koko pituudeltaan. Tajusko tästä mitään :D

ja sanon vielä että älä tosiaan tunne huonoa omaatuntoa särkylääkkeistä. Ihme juttu että niistä piti mainita! Jos kipeetä tekee, niin syödä täytyy. Sulla vasta 5 vrk kauheesta mankelista kuitenkin. Itte taisin syödä samaa komboa 3x vrk ainakin viikon, vaikka tehtiin vaan pieni eppari. Olin muutenkin jotenki tosi heikkona synnytyksen jälkeen kun vuosin 1,5L verta, niin oli jotenki semmonen sattuu joka paikkaan-olo. Ja nauti nyt pesimisestä, se on niin ihanaa :love: sitä ei sitten toisen kanssa enää niin helposti pystykään.

@-dino- onko teillä mitään tietoa kotiin pääsystä, tai arviota koska voisi toivoa? Jos oot kertonut niin on menny multa ohio_O Uskontonta henkistä painetta joudutte kyllä kestämään:confused: Hirmuiset tsempit! Päivä päivältä lähemmäs kuitenkin sitä oman perhe-elämän aloitusta:love:

@Mandala onko teillä tytöllä muuten mitään ongelmia ennenaikaisuudesta? Onko se määritelmä jotain "hieman ennenaikainen" vai miten ne meni, kuukaudenko etuajassa hän saapui?

@marrasmai aah, tsempit taas yöhulinoihin, noi on niin rasittavia vaiheita. Onko teillä muuten tilanne vieläkin sama, että päikyt sujuu vaan liikuvissa vaunuissa?

Meillä ei mitään ihmeellistä. Hyvin sujuu kaikki lapsen kanssa. Itsellä vaan alkaa vähän pää hajoilla tähän kotona olemiseen, vaikka kesän jälkeen oonkin menossa töihin. Osittain sekin, kun en haluaisi palata vanhaan pestiini, mutta kun muutakaan ei ole löytynyt. Niin ahdistaa ja vähän masentaakin:(

MyMa ja poika 1v3kk
 
@MyMa joo iltapäiväikkärit edelleen vaan liikkuvissa vaunuissa, aamupäikkärit tissillä :whistle: Viime yö oli ihan hirvee, ei yhtään suostunu omassa sängyssä nukkumaan, mut ei sit oikein kunnolla meidän välissäkään. ONNEKS tää on taas vaihe vaan (toiv. muk.). Meillä on nyt siis reilun viikon aikana puhjennu myös peräti viisi (!!!) hammasta, eli nekin varmaan vaivaa jonkin verran. Voiko hampaiden puhkeaminen aiheuttaa ilmavaivoja? o_O Hirvee rupsuttelu iltaisin ja öisin.

Meilläkään ei muuten oikein toiminut se maha-asento, eniten oon imettänyt sängyssä kyljellä maaten.
 
Huh, tänne pitäis kirjottaa monta kertaa päivässä, että muistais kaiken. :D

@-dino- miten teillä sujuu? Onko saatu hengityskone jo irrotettua? Muutitteko jo?

Kiitos tsempeistä särkylääkkeiden suhteen! Jos makaan sängyssä, niin pärjään kyllä ilman, mut jalkeilla on pakko ottaa, kun se paine alkaa sattumaan kovasti.
Kai siin oli pointtina, että jos mulle tulis rinta- tai kohtutulehdus, niin en huomais oireita kun oon doupattuna koko ajan.
Eilen otin vaan iltapäivälääkkeen, kun tulevat kummit tulivat kylään. :)

@Mandala toi on muuten jännä, et millai se sit vaikuttaa kehitysvaiheisiin, että onkin aloittanut kohdun ulkopuolisen elämän aiemmin. Tavallaan luulis, että samalta viivalta lähtis, mutt sit taas. Kerro jos huomaat eroja!
Toivottavasti sulla ei oo mitään vinossa, hyvä että tarkastus tulee jo. :) Mulla vasta 5.7.
Ja voi että toi vaatteiden pieneksi jäänti! Toinen kasvaa. :love:
Noi vaatteet on kyllä tosi erimallisia ja kokosia, tosiaan jotku 50 ei mahu, mut sit jotku on ihan telttoja päällä.

Ostin sen wonder weeksin ja siel oli et seuraava juttu 25 päivän kuluttua. :D Jänskää.

Mä en oo tota tuttiasiaa edes miettiny, terkka kysy samaa. Ehdotti et jos ns kaikki on jo tehty ja vauva ei rauhotu silti, nii semmoses tilanteessa vois kokeilla. Isä oli eilen ainaki antanu imee sormea, ku olin pesulla ja sillee oli kitinättä odottanut ravintolan saapumista.
Ei mulla oo ainakaan mitään tuttivastaisuutta, mut sehän putoilee ja aiheuttaa silleen omia ongelmia. :LOL: Luin jostain et ois pimeessä hohtavia tutteja, nii se ois hyvä yötä ajatellen.

Ja apua! Miks kerroit tosta hengityskatkosta? :eek: Nyt pitää tarkkailla tiiviimmin. :LOL: Kyllä tässä saa huolissaan olla, juu.

Eilen tuli ekaa kertaa sitä murinaa ja ähinää, tunnistin sen heti ku olit siitä jutellut. :D
Eilen oli muutenkin tosi erilainen päivä, nukku pitkiä pätkiä ja söi lyhyesti. Olin jo tietty huolissani, mutta kai se sit riittää. Illalla oli isoimmat itkut mitä vielä koskaan ja vaikee oli rauhottuu mihinkään asentoon tai tekemiseen, isän kans edes takas kävely sit rauhotti toisen.
Yöllä meni 5 h syömättä! :eek: kelatkaa jos osais nukkuu iteki koko ton pätkän, eikä heräis avaaman liivejä joka inahduksesta. :ROFLMAO:
Nytkin oon oottanu yli tunnin tissi tyrkyllä jo viis kertaa, ku toinen vaan ähisee ja möyrii ja näyttelee niitä merkkejä syömiseen, mut ei käy kiinni, antaa vaan valua. :giggle:
Kauheesti pystyy kyl liikkumaan ja siirtymään tollee ku ponkasee mun reidestä jaloilla vauhtia.

@MyMa kiitos onnitteluista ja kiitos tosta maha-maha imetysvinkistä! Kokeilen jotain rakennelmaa. :LOL: Noi rakennelmat on muuten hankalia yksin, jos on sentinkin joku käsi tai vauvan nenä väärässä paikassa, niin ei sitten onnistu. Miestä välillä pyydän korjaamaan tyynyä tai asentoa ku ei omat kädet yllä.

Toi sun työkuvio on kyllä tosi kurja. :unsure: inhottavaa, jos ei huvittais palata ja muuta ei löydy. Onhan tässä toki vielä aikaa, vaikka kesäsin työmarkkinatkin hiljenee.
Oliko teillä pikkukakkossuunnitelmia lainkaan?

Tänään ollaan suunniteltu ekaa kylpyä! :) Miehellä on varpajaiset tänään kans.

Poika jo viikon ikäinen! :love:
 
@MyMa on kyllä inhottava työtilanne :unsure: ootko ihan aktiivisesti etsinyt töitä, vai onko vaan huono tilanne sun katsomien töiden suhteen? Toivon että löytyis edes työhakumahdollisuuksia! se on niin iso muutos mennä takas töihin äitiysloman jälkeen niin todellakin toivois, että olisi kiva fiilis mennä takaisin.

@atvk87 anteeks ei ollut tarkoitus mitenkään pelotella niillä hengitysjutuilla! :confused: Jos et oo kiinnittänyt huomiota aiemmin niin tuskin mitään on. Meidän typy vaan tissillä maitoa henkeen vetäessä sitä tekee, teki enemmän aiemmin, niin sen on väkisin huomannut. Ei muuten kyllä ole mitään katkoksia ollut.

Niin siitä wonder weeksistä just tullut mieleen että voisiko kehitys laahata kuukauden jäljessä kun se teoria nojaa just laskettuun aikaan, eli ajanlasku aivojen kehitysloikkien kanssa alkaa lasketusta ajasta eikä milloin vauva on syntynyt. Eli eka leap tulee olemaan vasta tietyn ajan päästä LA:sta.

Oho 5h tosi hienoa! Uskon, että säkin jossain vaiheessa pystyt nukkumaan paremmin silloinkin kun vähän ähisee siinä vieressä.
Ainakin nyt toisen kanssa olen nukkunut ihan hyvin silloin kun tyttökin. Tai ainakin mun kellon unia loggaava sovellus kertoo niin :D viime yönä meilläkin 4h pätkä kellon mukaan jee. Mutta sitten neljän viiden välissä olikin ihan hereillä ähisemässä ja tankkaamassa monta tissillistä. Onneksi siinä tullut torkuttua kuitenkin vielä puolikoomassa, havahduin seiskalta ettei esikoinen olekaan kiivennyt sänkyyn vielä ja piti mennä herättämään.

Nyt oon kyl tajunnut että tämä neiti puklaa paljon enemmän kuin veljensä. Tuntuu ettei harsot kyllä riitä mihinkään vaikken heti yhdestä puklusta pesuun laitakaan. Joskus välillä ärsyttää oikein kun just vaihtanut uuden potkupuvun tms ja sitte tulee vanhat maidot suoraan molempien päälle. Noh perus kotiäidin parfyymi olla puklunhajuisena :ROFLMAO:

Sanoi eilen päiväkodin oma hoitaja, että nyt on pojasta huomannut, että pikkusisko on tullut taloon, että hakenut huomiota siellä tekemällä jotain pieniä typeryyksiä. Kotona ei ole mitenkään erityisesti, paitsi aamuisin on tahallaan ärsyttänyt eri tavoin tällä viikolla, jolloin väkisinkin hermot palanut (v*ttuilevaa naurua ja riisuu vaatteitaan kun pitäisi olla lähdössä ulos yms). Pitäis nyt jotenkin pitää huolta että huomioi häntä kovasti, vaikka tottakai koko ajan onkin näin tehty. Onneksi mies jää lomalle just niin voi sitten vielä enemmän yrittää huomioida silloin kun vauva tississä kiinni.

Huomaa kyl taas olevansa kotona vauvan kanssa kun ehtii kännykkää räpeltää niin ett akku loppuis jo melkein päivällä :ROFLMAO: mitäs sitä muutakaan sohvalla istuessa :D
 
@Mandala kyl mä ihan vitsillä heitin ton pelottelun :D ei hätää. Siis joo, kaikkee tollasta normaalia ois, mitä ei oo vielä kokenut, niin ne tulee sit yllärinä kaikki ekaa kertaa kumminkin.
Tässä kans puhelin laturissa ja sängyssä maaten, vauva makaa mahaa vasten ja nukkuu. Ekaks koin huonoa omatuntoa siitä, että on koko ajan puhelin kädessä, mut ei kai toi pieni siitä vielä ymmärrä. Sit ku rupee pitää kontaktia, niin onki ihan eri asia. :)

Nii, toi on kyl outo, milleen se sit laskee sen kehityksen, jos on syntyny ennen due date. Koska pakostikin teiän tyttö on taidoissa eri levelillä ku joku toissa päivänä syntyny.

Ja voi teiän poikaa, oireilu kai kuuluu ihan asiaan. Kiva että ovat tarkkasilmäisiä hoidossa. :)

Ollu taas ihan erilainen päivä ku eilen. :D ei saa tottua mihinkään...
 
Joo ei näiden lapsosten kanssa voi kyllä tottua mihinkään. Huomannut vielä tuon 3-vuotiaan kanssa jopa. Varsinkin just uniasioissa. Onneksi hän kuitenkin nukkuu sentään pääsääntöisesti paremmin. Vaikka tuli viime yönä meidän väliin neljältä niin oli rauhallisin kuitenkin. Vauva heräsi kahdelta murisemaan ja ähisemään ettei syvää unta tullut sen jälkeen kyllä oikein ollenkaan :alien:
Mutta toisaalta se on myös lohdullista ettei tarvi tottua jos on vaikka pari huonoa kitinäpäivää tai huonounista yötä kun tietää, että hyviäkin päiviä tulee sitten taas pian. Ekalla kerralla tuli aina maalailtua piruja seinille eri asioista heti jo kerrasta "no nyt se heräilee lopun elämäänsä tunnin välein" tai "se ei varmaan enää ikinä syö kunnolla (kiinteää) ruokaa" yms. Onneksi vanhemman salainen ase on mantra "se on vaan vaihe" :LOL:

Ekalla kertaa tunsin myös huonoa omaatuntoa kännykän räpläyksestä vauva-aikana, mutta ihan turhaa. Siinä tissillä ainakaan mitään haittaa ole sitä tuijotella kun toinen keskittyy syömiseen. Näin toisella kerralla muutenkin vähemmän omantunnontuskia ehkä mistään :D

Vitsi oon tyytyväinen kun meni tosi hyvin reissu keskustaan tänään. Mentiin paloautotapahtumaa katsomaan kolmistaan kun mies töissä. Syötiin ja hengailtiin, esikoinenkin oli ihan kävellen vaan kun en tykkääkään meidän tori.fi ostoksista, tuplarattaista. Eipä tuo esikoinen rattaita ole tarvinnut säännöllisesti 1,5 vuoteen kuitenkaan, paitsi just ehkä kaupungilla ennen. Kotona sitten ollutkin enemmän hässäkkää kun uhmakiukkua ja toisen vatsanväänteitä ja jatkuvaa tankkausta yhdistettynä megapukluihin. Ja eilisistä leipomuksista oli jäänyt rasvaa uunin pohjalle näköjään niin sain just uunia lämmittäessä palohälyttimet huutamaan ja kauhean hajun koko kämppään :ROFLMAO: tilataan siis pitsaa kun ei sinne voi mitään ruokaa laittaa ennenku saa putsattua :ROFLMAO:
 
Huhhuh, siis tuntuu et oma olo menee huonommaksi päivä päivältä. Nyt on eilen ja tänään ollu jotain liitoskiputyyppistä, et esimerkiksi sukkien pukeminen seisaallaan ja liikkeelle lähtö särkee ja sellasta menkkamaista jomottelua alaselässä ja jossain, en tiedä, kohdussa vai emättimessä.
Lisäks mikään side ei istu niin hyvin, et imis vuodon öisin niin, ettei sitä valuis perseeseen ja kirvelee ku koko ajan märkä. :( kokeilen varmaan laittaa talkkia.
Tänään pojan neuvola, nii kysyn vähä omista vaivoista kans, en vaan oikein osaa kuvailla niitä, et missä sattuu ja miten.

Palaan sit myöhemmin vauvajutuilla, enkä pelkällä valituksella. :poop: :LOL:
#sorisiitä
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa

Yhteistyössä