Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@MyMa Mulla nyt tänään ma 41+0, jonka vuoksi on se lääkärikäynti ja mahdollinen käynnistys, jos soveltuu ja arpaonni suosii. Päätöksen teen vasta, kun tutkimus tehty ja kuulen vielä tarkemmin asiasta, koska kyllä mua jännittää.:censored:
Mulla on myös migreeni, mutta ei aurallinen. Se on ihanasti raskausajan pysynyt poissa! Ei ole tarvinnut pääkipuihin kuin muutamia kertoja lääkettä ottaa. Pelkäsin nimittäin sitä, kun eihän niihin kipuihin mikään paratabs auta... :confused:
 
@Josia ei se käynnistys mitenkään älyttömän kauheaa aina tarvitse olla. Käynnistyskeinoja on erilaisia, lievempiä ja voimakkaampia. Eikä siis aina tarkoita, että olet sitten ihan täysin eri lääketieteellisten toimenpiteiden ja kovien kivunlievitysten varassa koko synnytyksen. Kun vaan pysyt itse aktiivisena liikeellä (kävely, tanssi, lantion keinutus) niin paljon kun voimat antaa myöten, yrität rentouttaa mielen mahdollisimman paljon, hengitellä supistusten läpi ja miettiä niitä vaikka aaltoina (ratsastat aina yhden aallon kerrallaan etkä mieti tulevia) ja rentoutat leuan (rentouttaa myös kohdunsuuta) niin teet jo todella paljon auttaaksesi vauvaa maailmaan!
Tsemppiä kovasti sinne! :love:

Tuossa luettavaa jos jaksat/kiinnostaa http://www.babyidea.fi/aidille/kivunlievitys.html
 
@Josia Tsemppiä! Toivottavasti olet saanut vähän edes levättyä jos käynnistys on tänään. Mulla käynnistettiin synnytys 41+4 ja seuraavana aamuna poika jo syntyi, oli todella nopeeta eikä tarvinut kauan odotella vaikkei mitään merkkejä sitä ennen ollutkaan että aikoisi edes pihalle tulla. Kohta hän on täällä, tsemppiä ja voimia viimeiseen rutistukseen ❤

@Mandala ihana kuulla että raivoomiset on loppunut! Niin tuskastuttavaa kun mikään ei tunnu auttavan, mutta onneksi tämäkin taisi olla vaan kuuluisa "vaihe" :LOL: No pääasia että taisi mennä ohi, tai ainakin oli yksi parempi päivä välissä, auttaa kummasti jaksamaan itsekkin!

@MyMa Hui että tota päänsärkyä. En voi kun kuvitella :confused: Toi hormoonien pumppaus on kyllä niin:poop:

@atvk87 Mä kans suosittelen ihan sitä nestemmäistä kipulääkettä. Kun oltiin leikkauksen takia sairaalassa niin hoitaja opetti laittamaan supon, mutta tuntui kyllä niin inhottavalta tunkea mitään väkisin etten ole sen jälkeen edes kokeillut. Poika muutenkin tykkää siitä nestemäisestä että juo sitä kuin suurintakin herkkua :ROFLMAO: Se pojan vika huomattiin 3kkn iässä ja nyt ei ole mitään hätää, tosin voi olla että joskus vielä joudutaan korjausleikkaukseen. Ei pitäisi olla myöskään peritytyvää sisaruksien kesken mutta tiedän perheitä joilla jokaisella lapsella sama vaiva. Vähän jännittää että miten tämän tulevan käy.

Huhhei. Ei ole yhtään olo että olisin raskaana. Olo tuntuu liiankin normaalilta. Eilen valitin että en ole edes oksentanut ja 10min siitä niin eikö kakominen alkanut :ROFLMAO: Jotenkin sekään ei riitä oireeksi. Pitäisi nauttia siitä että ei ole vielä mitään oloja mutta vainoharhaisuus ottaa vallan :cautious: kaksi viikkoa vielä ultraan! Kunnon piinaviikot :poop:

Kiuski 5+2 ja poika 1v1kk
 
Kiitos tsempistä ja kokemuksista @Mandala ja @kiuski :) Ja pahoittelut, että pyörin tässä omassa kuplassa, kun hiukka jännittää :barefoot:Tuo Babyidean sivu on muuten hyvä! Tullut luettua paljon jo aiemmin. (y) Mulla on semmonen vuorikiipeilijä mielikuvaharjoite supistuksiin: kiivetään vuorelle kivun kasvaessa ja sit pääseekin liukuu toista puolta alas, kun hellittää. Se hyvä puoli pitkittyneessä latenssissa ja kivuissa ollut, että ehtinyt harjoitella erilaisia rentoutuksia. :whistle: Ja tilannehan tosiaan oli se, että kohdunsuu oli 3cm auki, kaula hävinnyt ja reuna pehmeä :eek: Päätettiin jäädä odottelemaan luonnollista käynnistymistä vielä, vaikka käynnistys olisi ollut mahdollista jo nyt. Nyt rohkeammin suhtaudun käynnistykseen, koska lääkäri sanoi, että onnistuisi varmasti tällä alulla. Ja sain rohkaisua ja voimia käynnistä myös paljon, kun kivut eivät ole olleet turhia. Jännittää :love:
 
@Josia hyvä, että on kypsymistä tapahtunut niin ei pitkä latenssivaihe ole todellakaan ollut turhaa! Tiedän miten kivalta tuntuu kuulla tuo 3cm tieto, saa kivasti luottoa omaan kroppaan lisää, siitä on hyvä jatkaa (y) mulla ei itsellä pitkää latenssia kylläkään ollut niin pyrin kävelemään osaston käytäviä ja rappusia kovasti ja musaa kuunnellessa keinutin lanteita niin pitkää kun jaksoin olla pystyssä. Sitten otin tens:in kun aloin väsymään siihen, mutta mä en sitten lopulta pystyny olemaan makuulla supistusten aikana koko aikana niin siinä meni ne lepäämiset :ROFLMAO: ja olinkin sitten hups 8-9cm auki ja piti lähteä nopeasti saliin :whistle: mutta loppurutistusta varten kyllä nainen kaivaa jostain aivan uskomattomia voimia jopa vastoin omia odotuksia.

Kerro ihmeessä kuulumisia kun ehdit, on aina kiva jännätä ja myötäelää mukana! Hyvin se menee (y)

Meillä tiheä imu jatkunut. Rinnalla olo on muuttunut tänään lyhyiksi imuiksi jonka jälkeen selkää kaarelle ja kitinää. Ja joutunut tutilla kikkailemaan kun hamuaa: eka tissillä itkenyt - tutti suuhun - sitten parin minuutin päästä uusi onnistunut yritys. Ihanku oma tahto ”tehdään tämä MINUN aikataululla” :LOL:
Sitte meille tuli vasta seiskalta kaveripariskunta 1veen kanssa kylään eikä tämä typykkä oikeasti nukkunut ollenkaan kolmen jälkeen niin sänkyyn viedessä kovat hamuamiset vaan johti kovaan itkuun. Annettiin sitten suosiolla pulloa kun taisi olla niin yliväsynyt ja jo aiemmin hermostui hitaampaan herumiseen kun tankannut koko päivän tosi paljon. Nyt ei ahdistanut se pullo niin kauheasti kun ei ole stressihormonit ihan tapissa kun oli sen rintaraivarikauden aikana huh.

Nii ja oon nyt vienyt siinä ysiin mennessä sänkyyn johon on sitten jäänyt kunhan loikoillut vieressä jonkin aikaa (kännykkää selaillen), että toinen hakee unta painamalla naamaa mua vasten ja tuhisten :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Josia hienoa, että edistystä tapahtunut jo itsestäänkin! Ja ei tuossa vaiheessa nyt enää mitenkään voikaan ajatella muuta kuin omaa napaa, että dont worry:D Päivittele kun jaksat, täällä jännäillään uutisia!

@kiuski meillä kans se panadol on oikeaa herkkujuomaa:ROFLMAO: Yölläkin jos itkee (silleen meillä aina kaikki sairastelut alkaa) niin johan katse kirkastuu, kun sokerinen särkylääkelitku kaivetaan esiin;)
Niin ja voiko nyt kauheesti selkeempää oiretta olla kuin oksentelu:D Mutta sitä se piina kyllä on, ei siihen paljon järkipuhe auta... Tsemppiä!❤

@Mandala Eikö ookin jännä, miten se oma mieliala vaikuttaa. Siis kun sanoit, että kun ei ollut niin stressaava tilanne, niin pullon antaminen olikin ihan ok. Ymmärrän siis täysin, että imetyksen onnistuminen ahdistaa, mutta onhan sulla vielä aikamoista hormonihuuruakin:love: Ja sanon tän siis sillee söpösti, enkä vähättelevään täti-äänensävyyn:LOL:

Huoh päänsäryt nyt itseltä onneksi takanapäin, tänään kävin jo jumpassakin. Muutenkin paljon tasaisempi olo kaikin puolin, uusien lääkkeiden aloitus näyttää olevan aina se hankalin kohta fyysisesti ja henkisesti.

Hei asiasta toiseen ja haluaisin palata tähän ikuiseen palstan lempiaiheeseen :oops::poop:: onko jollain peräpukamat jääneet pitkäksi/pysyväksi vaivaksi synnytyksen jälkeen? Kun lapsi jo 1,5v ja vieläkin vähän oirehtii:unsure:

MyMa ja poju 1,5v
 
@MyMa mulla tuli ulkoiset pukamat ekassa raskaudessa ummetuksen takia lopussa ja tilanne ns räjähti käsiin synnytyksen ponnistuvaiheessa. Kesti aika kauan ennenku laskivat. Synnytyksen jälkeen ei tarvi kauhean kovalla olla vatsa kun heti turpoavat. Ja tokassa raskaudessa oli aikalailla alusta asti turvonneet. Kumma kyllä synnytys ei lisännyt niitä tällä kertaa mutta sama tilanne kun ekan jälkeen että tosi helposti turpoaa uudestaan :X3:

Ja joo uskon että hormonit aiheuttaa vielä osan näistä pirujen maalailuista :ROFLMAO:

Meillä muuten panadolia sanottu kai aina namitikuksi :whistle::LOL: eli siis herkkua täälläkin :D
 
Kirjottelen huomenna enemmän, kun on se jälkitarkastuksen lääkäri. Vitsin jännää!
Nuha jatkuu pojalla edelleen, sain nenäfridalla imettyä aamulla lusikallisen räkää, kun oli ensin paineyrjönnyt koko meiän sängyn pulautukseen. :cautious:
Se sähkönen nenäimuri tuli kans postissa, mut siin on niin kova pörinä, et pieni pelkää sitä. :unsure:
 
Miten mullakin sellanen olo että @Josia ei kyllä enää yhtenä kappaleena ole:whistle:

@MyMa Mulla kans tuli raskauden aikana jotakin pukamia muistaakseni, mutta ihme kyllä ei sitten vaivanut synnytyksen jälkeen kun pari kuukautta. Tai en tiedä oliko repeytymät vai mitkä. Yhdellä kaverilla ne kans vaivasi vielä vuodenkin jälkeen ja se kävi niitä jotenkin poistattamassa, hirtetäänkö ne vai mitä? :poop:

@atvk87 Voi ei, ne sähköiset imurit on kuulemma hyviä, mutta eihän siitä mitään apua ole jos toinen pelkää :unsure: Itse olen saannut kyllä fridallakin hyvin kaikki pihalle. Ja tsemppiä huomiseen! Sitten rohkeasti vaan kaikki vaivat tiskiin, sitä vartenhan se tarkastus on :)

Voi että kun ottaa päähän!! Poika on juuri siinä iässä kun ylettää jokaiseen juttuun ja kaikki pitää repiä alas. Tänään otin sitten olohuoneesta taulut alas kun piti sohvaa vasten roikkua niissä, hellalta kävin repimässä sen tänään varmaan 50kertaa irti, talouspaperirullat ja leivinpaperit on levitelty pitkin lattioita. Onneks mies otti tilanteen haltuun töistä tullessaan ja mä saan nyt makkarissa hengitellä paperipussiin ja vaan lepuutella mun viimisiä hermosoluja.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@kiuski voi ei mä muistan nuo ajat (piakkoin taas edessä :censored:), kyllä siinä hermoja koetellaan. Meillä ihan parhaat investoinnit hermojen säilytykseen oli tämä https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Kotiin/Turvatuotteet/Emma-Liesisuoja-50-cm.html sekä pitkä kenkälusikka joka laitettiin keittiön laatikoston kahvojen taakse. Tottakai sitten kaukosäätimet yms piti aina piilottaa sohvatyynyjen taakse kun pitkään oli ettei älynnyt sieltä niitä etsiä. Tietysti kaikkea muutakin hienosäätöä piti tehdä mutta noilla pääsi jo pitkälle.

@atvk87 voi pientä nuhanenä. Onko saanut nukutuksi? Entä sun oma nukkuminen?
Huomisen uutisia odotellessa! Kuten kiuski sanoi niin valitat ihan kaikesta vaan suoraan!

Mä en henk koht neuvolalääkäreille anna erityisempää arvoa kun meidän neuvolassa ne on tavallisia lääkäreitä eikä anna kauheasti vaikutelmaa, että näistä asioista erityisemmin tietäisi. Ei mun jälkitarkastuksessakaan mitään sanonut niihin alamahakipuihin liikunnan jälkeen (on tosin kadonnut jo), sanoi vaan ett älä liian rankasti jumppaa :rolleyes: mutta jospa sun vaivoihin löytyisi paremmin kommenttia sieltä!

@Josia mikä tilanne?

Meillä tiheä imu jatkuu. Parasta on saada nukahtaa tissi poskelle tai sohvalla/sängyssä jos istun vieressä niin naama reittä vasten :love: yöt on paljon rikkonaisempia nyt mutta ollaan torkkuiltu sohvalla just tissi suussa päivällä. Joutuu useimmiten syöttäessä edelleen tutilla kikkailla typykkä rauhalliseksi ennenku suostuu alkaa syömään ja illalla eilenkin täys huutoitku (oli tosin taas raapaissut itseään silmään kun isin kanssa oli mun ollessa nukutushommissa) joten pulloa kehiin :rolleyes: ja muutenkin tosi pitkään kesti nukahtaminen kun vääntelehti paljon normaalia enemmän. Pieruja vääntänyt eilen ja tänään, varmaan rotan jotain jälkimaininkeja.
 
Voi kuulkaas @atvk87 @kiuski @Mandala
täällä ihan rauhakseen telkkua tuijottelen kotona:geek::coffee: Nappuloiden avulla sain nukuttua viime yön, mistä voittajafiilis siitä! (y) Muuten on jo vähän surku olo, kun ei mitään tapahdu. Ei auta lenkit, ei näköjään lepääminen, ei nukuttu yö. Lauantaina sit vissiin käynnistys, jos ei siihen mennessä mitään tapahdu...

@atvk87 Kerrohan sit jälkitarkastuksesta, kiinnostaa kuulla :)
@kiuski Tsempit sinne kotiin! Ihanaa, että on se puoliso siinä jakamassa :)
 
Juuri tulin kans kyselemään @Josia kuulumisia, mutta siinähän ne lävähtikin silmien eteen :D Mutta se voi alkaa ihan varoittamattakin yhtäkkiä, älä menetä toivoa! Mulla ei ainakaan ollut MITÄÄN merkkejä illalla kun menin nukkumaan ennen synnytystä, ja yöllä meni lapsivedet poks o_O

@kiuski täällä samaa kiukkua ja tahdon ilmausta...Onneksi ne pahimmat hampaidenteko-karjunnat on toistaiseksi takanapäin, mutta ku minä itte kaikkea:confused::D Ja jos kielletään hänen korkeudeltaan vaikka rattaisiin istumaan meneminen (sisällä) niin johan taas on kitarisat näkyvissä :ROFLMAO: Toisaalta ihaniakin juttuja on, poju on alkanut kovasti jakamaan pusuja :love: Nytkin kun lähdin tänään kotoa, niin halasin lähtiessä olkkarissa, ja sitten lapsi vielä juoksi perään eteiseen antamaan pusun, en kestä! :cry::love:

@atvk87 Mulla samat kokemukset ja ajatukset kuin @Mandala lla, että jälkitarkastus on vähän semmoinen jee jee rasti ruutuun-käynti. Tai no riippuu ihan täysin lääkäristä, onhan jotkut tosi omistautuneita sun muuta ja antaa hyviäkin neuvoja. Meillä neuvolassa pyörii tk:n puolelta 4 eri lääkäriä, joista 2 on tosi ihania ja hyviä, yksi hajuton ja mauton mutta ihan ok, ja sitten yksi jonka vastaanotolla jokainen käynti kestää minuutin ja tyyliin reseptit on valmiiksi kirjoitettu ja moro vaan. Voitte arvata kuka näistä oli mun jälkitarkastuksessa :ROFLMAO: Sanoin että en oo miettinyt mitään ehkäisyä, ja löi minipillerit kouraan.

Niin ja nenäimurista; me ollaan kans tykätty ihan siitä itse imettävästä Fridasta, se toimii hyvin, on kätsy pitää mukana, ja ei pidä kovaa ääntä. Semmoinen ehkä itsestäänselvä asia, että limat tulee ulos parhaiten, kun vauva on pystyssä tai edes kyljellään. Selällään maatessa pitää imeä painovoimaa vastaan :cool::D

@Mandala Tiheä imu jatkuu, mutta raivaritko on nyt takanapäin? Ihanalta kuulostaa noi sylissä nuokuttelut, se oli ihan parasta pienen kanssa :love: Miten tuntuu, että esikoisen kanssa ehtii/pystyy touhuamaan? Onko kovin mustis? Vai kuinkas paljon hän olikaan päikyssä?

Kiitos muuten pukama-kommenteista. Mulla ei siis oo koskaan tullut näkyville mitään, mutta jos maha on :poop: kovalla niin tulee verta :unsure::( Ajattelin kysyä tuolla klinikalla jossain välissä gyneltä tätä.

Tänään muuten haettu 5-päiväinen hyvälaatuinen blasto matkaan! :love: Kohdun limakalvokin oli kuulemma kuin "tuuhea sammalmätäs" joten varmaan sit hyvä :p:LOL:

MyMa ja poju 1,5v
 
@Mandala Kiitos vinkistä! Rumahan tuo on kuin mikä, mutta pääasia että välttyis tulipalolta ja muulta tuholta :whistle:

@Josia Hyvä että olet saanut nukuttua! Kuule lähtö voi olla hetkenä minä hyvänsä (y) Nyt sitten vaan SSS käyttöön, ehkä se niillä käynnistyy ;)

@MyMa Joo luojan kiitos tällä hetkellä ei huudeta hampaita! Kaikki on kyllä niin minä itse. En saa edes syöttää enää, jugurtit yms muu kiva sotkeva pitää itse saada lusikoitua suuhun. Ihana että löytyy yrittämistä mutta kun aina ei jaksaisi siivota vaikka suht hyvin tuo jo sujuukin :ROFLMAO: Voih noi kuolasuukot on niin parasta :love: Koska muuten meinasit alkaa testaamaan vai maltatko odottaa testipäivään asti?

Aivan tosiaan joo, enhän mä edes tajunnut että yleensä jälkitarkastus on neuvolassa! En ole kyllä yhtäkään pätevää lääkäriä siellä vielä nähnyt. Itsellä oli tarkastus sairaalassa sen repeämisen takia ja vaikka m*lkku lääkäri olikin niin tutki ja kyseli ihan kiitettävästi.
 
@kiuski joo ruma ku hitto :ROFLMAO:

@MyMa oih jännää, täällä sormet ja varpaat ristissä teidän blastolle! :love: Kerro heti kun testaat!
Suurin raivarikausi meni ohi onneksi huh!

Meillä poika on pääsääntöisesti joka päivä päiväkodissa vaikka oon kotona. Sellasen 6h päivässä. Siellä on iso kaveriporukka ja paljon kivaa tekemistä niin ei ollut oikeasti mitenkään vaikea päättää pidetäänkö siellä vai jääkö kotiin mun ja vauvan kanssa. Jotkut aamut kun mukavasti alkaa uhmalla ja pelleilyllä niin kyllä varsin mielelläni sinne vien :ROFLMAO: eikä tarvi lounasta hänelle joka päivä miettiä :whistle: Kyllä nostan hattua niille ketkä saa elämän pidettyä kasassa ja miellyttävänä kokemuksena kaikille osapuolille kun on kotona useampien lapsien kanssa, mutta meille tämä oli ehdottomasti paras ratkaisu. Koen että mukavaa kun saa vauvan kanssa samalla tavalla kahdenkeskistä aikaa kuten pojan kanssa aikoinaan kun tuo tempperamenttinen ja tomera 3vee pitää kyllä oikein kovin kiireisenä :ROFLMAO:

Vitsi näitä keloja. Nyt kun vauva iltaisin nukutetaan meidän sänkyyn ja menen olkkariin niin koen vähän huonoa omaatuntoa että siellä se on yksin :LOL: sama oli pojan kanssa. Onneksi oman ajan arvostus nopeasti sitte korjaa huonot omantunnot :ROFLMAO:
 
Onnea @MyMa kyytiläisestä (y) :love:
Kuulostaa pahalta toi hedari, toivottavasti et sit enää raskausaikana kärsi siitä.
Tuleeko sitä tahto-kiukkua katsellessa sellanen olo, että mitäs tulikaan tehtyä? :D Haha, no ei vaan.
Hauskoja vaiheita noi kaikki. Jotku vaan on sit niin temperamenttisia, et jää päälle noi kiukut/tahdot.

@Josia kyllä se voi alkaa koska tahansa. Mäkin menin illalla nukkumaan, enkä tiennyt, että puolentoista tunnin päästä alkaa supistukset. :sneaky: Tsemii! Hyvä ku saat vielä levättyä. :)

@Mandala tottakai on hyvä ratkaisu viedä hoitoon, jos oikeus on ja lapsi siellä viihtyy. :p Saa tytölle lisää omaa aikaa. :love:
Onneks se raivarikausi hellitti. Kuulostaa tosi toimivalta toi teiän systeemi! Onko sulla itkuhälytin makkarissa, kun meette olkkariin?

@kiuski joo, se on jännää, kun on erilainen polku jossain asiassa itsellä, mitä muilla, niin ei tajuukaan, millä kaavalla joku asia menee "normaalisti". Just toi että täällä tekee terkka jälkitarkastuksen, ellei oo mitään erityistä. Kuulemma nyt koulutetaan ympäri Suomen terkkoja jälkitarkastamaan. Kai se on sit sitä, kun lääkäripulaa joka puolella, niin saa tommosista yleensä rutiinijutuista irrotettua edes.
Käärit keittiön johonki lainapeitteeseen syömisen ajaks. :D
Ja noi kaikki vinkit, mitä tossa tulikin, varmasti hyviä ja toimivia!

@-dino- ei oo viikkoon kirjotellu? :D

Jooh, nuha jatkuu, ei edistystä suuntaan tai toiseen. Pulautukset on ehkä vähä hellittäneet?
En oo huomannu eroa, imeekö räkää fridalla pystyssä vai selinmakuulla, ongelma tulee tuol omassa kurkussa, kun tulee joku "vuoto" siihen imuun, niin ei saa pitkään välttämättä hyvin imettyä. En osaa selittää tarkemmin. :ROFLMAO::poop: Alkaa "kurisee" noi missä olis nielurisat (mulla ei oo).
Eilen oli ihan kamala päivä, kun kakkaa ei tullut ja oli aivan yliväsyny ja huus ja kitis vaan. Sit taas ku katkasimesta muuttu koko lapsi ja ilme ja nukahti sillä sekunnilla ku kakka pärähti vaippaan. Annoin sit poikkeuksellisesti nukkua kakka vaipassa vajaa kolme tuntia. Koska sitä nukuttamista oli yritetty sekä mun, että miehen toimesta jo useamman kerran ja monta tuntia. :confused: Meni tosi paljo taas järki, mulla seiso sämpylätaikina keittiön pöydällä varmaan viis tuntia. :rolleyes:
Tuo poika on kyllä niin maha-mieliala-lapsi. :LOL:
On kyllä muuten kunnon "pöllö"! Kuikuilee millon mitäki ja välillä unohtaa syödä, kun näkee jotain kiinnostavaa. Puita tykkää vaunuista katella kauheesti.
Oltiin tiistaina kaverin ja hänen vauvansa kanssa liinaillen lounaalla kaupungissa ja meni tosi hyvin! :)
Alko vähä kitisee ku käveltiin takas autolle ja liinasta purku kaukaloon sai hirveen raivon ja itki koko kotimatkan. Mut parempi niin, ku et ois kaupungilla huutanu.
Aivan saakelin vaikea muuten syödä, kun toinen on tossa edessä, pelotti koko ajan et tipauttaa jonku oliivin toisen päähän. :ROFLMAO::ROFLMAO:
Tänään tuli kela-kortti. :love:

No nii! Siitä jälkitarkastuksesta. Sen siis teki mun ystävä, joka erikoistuu naistentauteihin ja gyneen, eli on siis asiantunteva sillä saralla. En tiedä onko noi tk- tai neuvolalääkärit yleensä sit yleis- tai lastenlääkäreitä?
Oli myös terveydenhoitaja, joka kysyi että saako osallistua ja tehdä kans tutkimuksen näyttöä varten, kuulemma 25 näyttöä tarvitaan, että saa alkaa tekemään niitä jälkitarkastuksia itsenäisesti. No, tottakai se mulle sopi. Ei enää tunnu yhtään erikoiselta levitellä ihmisille tota värkkiä, kun hoitojen aikana sitä niin monta kertaa ja paljon ronkittu. :ROFLMAO:
On siis kuulemma aivan 3.asteen repeämän rajalla, että sulkija ei oo menny niin paljoa, että merkattais kolmoseks. Mutta arpi on mutkalla ja puolet ei oo aivan kohdakkain, niin se aiheuttaa kiristystä ja oli pari sellasta nirhaumaa/punottavaa kohtaa, et siihen "hankaa". Kaks lirpaketta, toinen tosiaan siinä peräaukolla ja siinä se toinen punoittava kohta ja kuulemma muuta ei voi tehdä kuin odotella ja yrittää pitää vatsaa pehmeänä, ettei menis kovalle. Kokeili myös peräaukon sisältä ja sanoi, että ehjältä tuntuu kudokset siellä. (y)
Sit tuli mulle ylläri, nimittäin sieltä emättimestä tulee ulos "jotain"?? Mikä kuulemma voi estrogeenin nousun myötä alkaa roikkua enemmän ja sit sen voi paikallispuudutuksessa poistaa. Ei siis ollut kohdunlaskeumaa tms, mutta ommellessa jäänyt emättimen sisäpuolta (pohjaa?) jotenkin huonosti. :eek:Puol vuotta kehotti odottelemaan, ennen kuin harkitsee mitään toimenpiteitä.
Sanoi että on varmasti kipeä ja kiristävä se arpikudos, parantunut hyvin, mutta pehmenee vaan ajan kanssa, että nyt ei mitään mahda. Kaikki muuten näytti siistiltä ja oli hyvin palautunut. :) Eli ei mitään peruuttamatonta oo tapahtunut ainakaan. :p
Sain myös kehuja lantionpohjan kunnosta, oon kuulemma treenannut hyvin. Ööööö. :ROFLMAO: No tosi vähän oon kyllä!
Sanoi vielä, että muista mainita tästä arpijutusta sit ku meet ens kuussa sinne kolposkopiaan ja en ollu ees muistanu koko juttua. Äääää.
Mulla oli siis muutoksia papassa kahdesti ja sain armonaikaa synnytyksen jälkeiseen elämään, mut en vaan jotenki ajatellu, että se tulee jo. :cautious:

No nyt mua tarvitaan taas! :D

Poikanen 2 kk + 2 viikkoa
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@atvk87 kuulostaa vähän hurjilta noi jotkut jutut, varsinkin kun sulla niitä kipuja ollut. On sulla sitten ihan ”hyvin” revennyt, toivotaan oikein pikaista paranemista! Ja hyvä että kuitenkin suurimmaksi osaksi asiat hyvin. Voin lämpimästi suositella Pegorion jauhetta jos haluaa/tarvii pitää tuote pehmeänä. Meillä pojalle annetaan päivittäin kun on sitä kakkausongelmaa ja ite raskaana muutaman kerran otin. Ei siis tee muuta kuin just pehmentää kakkaa.

Meillä ei ainakaan ole lastenlääkäreitä neuvolalääkärit, varmaan ihan yleisiä vaan. Pojan aikaan jälkitarkastuksessa joku lukioikäisen näköinen pikku tyttö.

Meillä tytöllä kakkaa tuli vähänlaisesti pari päivää niin aloin syömään magnesiumia. Ootko @atvk87 sitä itse syönyt? Ainakin tänään tullut taas paljon kakkaa, en tiedä auttoiko magnesium vai tuliko muuten vaan just tänään enemmän. Jotenkin se kova ähellys ja potkiminen nyt sängyssäkin tuntunut vähentyneen.

Minkälainen liina teillä on? Meillä on babybjörn kantoreppu ja on se siis ihan jees, jotenkin vaan tuntuu olevan niin paksu ja iso se itse reppu. Mutta useat liinat mitä kattonut niin tuntuu ett hermot menis ennenku saisin sellaisella vauvan siihen.
Synnytyssaliin kun saatiin leivät ja juomat niin mähän pudotin juustoa leivältä vauvan päälle kun oli siinä tissillä. Kätilö nauroi että aloitetaanko jo kiinteät :ROFLMAO:

Itkuhälytin joo käytössä, laitan ihan tytön lähelle että vaikka ovi jätetäänkin auki eikä olkkari älyttömän kaukana niin kuulee kaikki ähinätkin. Tunnistaa sitten sellaiset ähinät mistä voi olettaa että kohta silmät aukeaa :LOL: just tulin tähän takaisin tytön viereen makaamaan kun silmät oli auennut. Kestää jonkin aikaa että syvemmin nukahtaa. Kyllä tässä siis usein joutuu huoneessa ramppaamaan illan aikana joko antamassa lisää tissiä tai olemassa vaan lähellä että silmät menee takaisin kiinni. Parhaimmillaan ollut kyllä parikin tuntia omaa aikaa kun nukahtanut syvästi. Sitten sitä tuijottaa kelloa että pitäiskö mennä sänkyyn jo ettei liian pitkään valvo jos yöllä heräillään :D

Miten muut ootte tehnyt jos syöttämällä nukuttanut, röyhtäytättekö silti? Mä en tosiaan öisin useinkaan muista/ole hereillä tai niinku nyt ei vaan viitsi nostaa pystyyn sitä varten kun tissillä jo torkkuu.
 
@Mandala kiitos, kokeilen tarvittaessa pegorionia. Mulla on aina ollu maha ennemmin löysällä kuin kovalla ja nyt kun oli menkkojen aikana ihan ripuli, nii se haava ei kertaakaan ärtynyt. :D eli sekö ois se tavoiteltava. Hih.

Jatkuuko ne teiän pojan kakkajutut vielä?
Syön joka päivä magnesiumia, kuulin sillon heti alussa, että se vois auttaa vauvan mahavaivoihin, niin oon siitä asti käyttänyt. Ja oon tosi hyvä ottaa vitamiinit, muistan joka päivä! Ne on pöydässä mun paikalla koko ajan. :D

Onko se teidän reppu rintareppu, mitä bb yleensä? Semmonen onkin aika huono pidemmän päälle, tarkoitettu vartiksi saamaan kädet vapaaksi. :D
Meil on 5-metrinen puuvillaliina, teen kietaisuristi-sidonnan, kyllä siinä vähän askarrella saa. Kiinnostais kovasti oppia muitakin sidontoja! Toi liinailu on kyllä ihan oma maailmansa. :geek: Alkuun käytin trikooliinaa, mut sitä ei suositella ku ihan kevyille sen venymisen ja jouston takia. Meillä on myös Tula standard kantoreppu, mut siihen poika on nyt liian pieni ja liian iso vauvatuen kanssa. :unsure: Pitää odottaa että paneeli yltää polvitaipeisiin, niin voi ottaa sen taas käyttöön.
Mies tykkää kans kantaa ja just tänään sidoin hänelle liinan ja vauvan ennen lääkäriin menoa, niin he kävivät metsäsuunnistuksella ettimässä meiän koiran kaulasta pudonnutta tutkapantaa. :D

Yöröyhtäytys riippuu asennosta. Jos nousen istumaan ja syötän kehtoasennossa, niin on pakko röyhtäyttää. Jos syötän maha-maha, nii en, enkä kyljellään. Koska meil on tosiaan nostettu pääty. Siinä ei tuu sitä härväämistä, vaik ois röyhtäys jumissa.
Just viime yönä oli valunu poikittain ja heti alko ähinä.

Miten sä maltat sit jäädä vielä hereille, kun se yöherääminen sit tulee kuitenkin. :D
Toivottavasti ei tarvii montaa kertaa rampata! :)
Hahhah toi salissa heti juustoa. :ROFLMAO:

Hei milleen te saatte kynnet leikattua? Ei tuu mitään, ku yks nykii käsiään ja en haluu sormeen leikata. Ainoastaan öisin on niin syvässä unessa, että vois nukkuessa leikata, eikä sillon nää mitään. :rolleyes:
 
Sen meidän kantorepun voi laittaa selkään myös. Ja vauvan mahan puolella saa myös kasvot eteenpäin. Kun oltiin Lapissa niin mies kantoi silloin 2vee poikaa selässä kun oltiin pallastunturilla. Toi on siitä hyvä että sopii periaatteessa vastasyntyneellekin kun on semmonen niskatuki, mutta tyttö kun oli semmonen märkä rätti niin ei heti kokeiltu. Tula free to grow on monien suosittelema, pitäis ehkä käydä testaa jossain.

Joo ne pojan kakkausongelmat senku jatkuu:X3: Taas eilen pinnisteli kakkaa vastaan koko illan, halusi vaan että masua paijataan kun tuntui inhottavalta. Se on jotenkin niin syvällä pään sisällä toi ongelma etten näe miten se tuosta paranisi kun kohta vuoden ollut. Pikku Jätissä olisi joku uroterapeutti mikä just noihin ja kuivaksi opetteluun tarkoitettu niin pitää varmaan kohta alkaa soittelee sinne. Samalla kun tietty pottailu on mahdotonta tämän kaiken myötä kun ei niihin suostu mitää tekee. Puoli vahingossa yhdet pissat saatu tyyliin puoleen vuoteen... :rolleyes:

Kynnet leikkasin eilen silleen ett tyttö istui sylissä selkä mun mahaa vasten ja ihmetteli telkkaa :D onhan se silti tarkkaa puuhaa kun sätkii mutta on jo 3 vuoden kynnen leikkauksen kokemus niin onnistuu joten kuten :ROFLMAO: pojan kanssa pelkäsin sitä aina etten vaan leikkaa sormea.

Kyllä sitä jotenkin omaa aikaa miehen kanssa arvostaa niin kovasti että sitä hetken haluaa istua olkkarissa ilman että kukaan lapsi haluaa jotain tai on kiinni ihossa :LOL:

Musta tuntuu nyt hankalalta tulkita wonder weeks loikkia kun ekat pari loikkaa meni kyllä sen kalenterin mukaan mutta kolmas loikka olisi vasta aikaisintaan ensi viikolla tulossa mutta nyt tekee jo jotain niitä. Ehkä se ennenaikaisuus sekoittaa jonkin verran sitten. Tärkein oppi koko hommassa itselle aina ollut, että ajoittaiselle selittämättömälle itkuisuudelle on oikeasti kyllä syy.
 
Olin törmännyt ennen vaan bb rintareppuun, mut Google paljasti, et niillä on myös ergonominen kantoreppu. :)
Näyttää tosiaan aika muhkulta, se tula ftg on tosi hyvä ja myös se Explore, siin voi kantaa edessä kasvot menosuuntaan, eli sopii pöllöille. :D

Hyi vitsi mikä aamupäivä meil oli. Yö meni hyvin, nukku 22-02.15 ja 03-7.30 ;)
Mut aamusyötöllä rupes nukkuu ja sit ku pääsin irrottautuu, nii rävähti silmät auki ja rupes yrjö lentää. Ensin oksens, nostin selältä syliin ja sit pulautti. Vein khh hoitoalustalle ja oksens kolme kertaa peräkkäin. Sänky, kodinhoitohuone ja mä oltiin ihan oksussa. Sit kakka vaipassa ja vauvaa ei voi laskee selälleen ja mä yksin kotona. Oli kyl pieni taiteilu, ku laskin sit kylppärin matolle mahalleen nii pulautti siihenkin. Voi pieni raukka. :(
Räkää taas imetty vaikka kuinka ja imasin sit ne oksusarjan jälkeiset maidot yms sielt nenästä kans. Sitä roikku rään kanssa sieraimista sillee et ne liikku jojona hengityksen tahdissa. Onneks ei taida olla kauheen kivuliasta.
Mentiin suihkuun ja sen jälkeen kitis puol tuntia sylissä ja vähä puklas ja sit ku ei tullu enää mitää suust, nii uskalsin syöttää ja nyt nukkuu. Pääsispä viel ite täältä sängystä lähtee pyykille.
 
@atvk87 hitto mikä meno siellä :unsure: kyllä huomaa taas miten erilaisten ongelmien kanssa me kaikki painitaan. Kuulostaa kyllä aikamoiselta teillä nuo yrjöilyt. Onko pienellä räkää tai limaa niin paljon, että jotenkin laukaisee oksennus/puklausrefleksin tms vai onko vaan sitä kovaa puklausta mitä teillä ollut?
Meillä oli muutama päivä yhdessä vaiheessa semmonen, että alkuillasta jonkun syötön jälkeen kun nosti syliin (yleensä vaipan vaihdolle mennessä) niin puklas viisi kertaa. Se oli just aina viisi kertaa, en tajuu :LOL: mutta ne oli sentään semmoisia, että hartioiden päällä ollut harso nappasi suurimman osan, ei siis mitään tuommoista kun teillä :confused:
Kunpa nyt menis se räkätauti ohi edes, on se usein koko elämä vauvan kanssa uusiksi kun tulee tuollaista ylimääräistä :notworthy:
 
@atvk87 No eipä ihme että kiristelee ja tuntuu epämukavalta kun olet noinkin lähellä 3.asteen tuomiota. Noi ylimääräiset lärpäkkeet kuullostaa pahalta, mutta hyvä että sekin voidaan leikata jos on tiellä :) ja hui mikä aamu teillä on ollut! Uskomatonta miten kauas se oksennus voikin lentää ja että kuinka paljon sitä tulee. Olin pojan kanssa nesteytyksessä sairaalassa hetki sitten kun sillä oli niin paha vatsatauti. No vaihdoin siinä kakkavaippaa hoitotasolla kun se oksensi koko vatsan tyhjäksi. Siinä hetken seisoin oksennuksen sekä paskan seassa ja ihmettelin että miten pääsen painamaan hälynappia että hoitaja tulee avuksi. Onneksi ei tarvinut siivota niitä jälkiä:ROFLMAO:

@Mandala Mä en röyhtäyttänyt jos nukahti rinnalle tai viereen. Varmaan olisi pitänyt mutta en jotenkin raaskinut väkisin pitää hereillä jos ehti jo nukahtaa. Suosittelen tulan ftg reppua! Kokeilin liinoja ja manducaa mutta mikään ei ollut niin simppeli ja hyvä kuin tuo. Toki makukysymys mutta mä tykkäsin ja mieskin sillä kanniskellut :)

Tänään olenkin seilannut merellä kamalassa aallokossa koko päivän, tai siis siltä tuntuu. Aivan järkky olo ja oksennuskaan ei auta. Ainoa milloin on ok niin paikoillaan sohvalla mutta se kun ei aina ole ihan mahdollista ton taaperon kanssa... Mut hei enää joku 6viikkoa niin alkaa helpottaa hip hei! :poop::ROFLMAO:

Kiuski 5+5 ja 1v1kk
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Lueskelen tätä ja alkionsiirroista plussanneiden palstaa kun itsellä on alkamassa lahjasoluhoidot nyt syksyllä. Täällä tuntuu aina olevan hyviä neuvoja pulmatilanteisiin, niin osaisko joku vinkata miten siskoni saisi laitettua silmätippoja 4,5kk vanhalle vauvalle? Ei kuulemma meinaa onnistua millään ja pitäis laittaa viisi kertaa päivässä. Sieltä tippapullostakin kuulemma tulee tipat tosi huonosti eli miten sattuu, mikä nyt ei ainakaan helpota asiaa.
 

Yhteistyössä