Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

@marrasmai onpas ollut pitkä sairauskausi teillä! :eek: toivottavasti nyt kortisonin myötä helpottaa

@Mandala ihanasti typy kasvaa :love: mut ikävää toi uhma. Kirjat kyl kuulostaa kivoilta! Kuulostaapa teillä yöt aika vilskeeltä :whistle: mut hyvä jos saat levättyä kuitenkin hyvin

@-dino- ikävää et tommosta vastoinkäymistä :unsure: mut ihanaa miten tyttö kuitenkin kehittynyt kun soseet maistuu yms. Ja hyvä toi maksukatto, en itekään moisesta oo kuullut

@kiuski tsemppiä sulle! Kaiken jälkeen vielä tommosenkin joudut kokemaan :unsure:

@atvk87 osanotot! :cry: oman lemmikin menetys on kaameeta. Voimia suruun! Toivottavasti tokotuksista ei nyt tulis mitään kaameeta kiukkua


Täällä elellään aika seesteisesti.. Oottelen et sais alkaa maistattaa soseita :whistle: nyt on velliä syöty iltaisin ja tyttö tykkää kyllä paljon ja on paljon kylläisemmän oloinen kuin pelkällä maidolla. Meillä rupes illat menee hirveen väsyneeks kitinä/huuto orkesteriks kun nälkä ei pysy poissa puolta tuntia pidempään ja ei jaksa neiti rinnalla koko aika olla, eikä mullakaan ollut voimia tunnista toiseen olla imettämässä, rinnatkin rupes olemaan niin herkät että ihan itketti välillä. Tulin siihen tulokseen että miks kiusata meitä molempia ja päädyttiin kokeilee velliä, kannatti kyllä.
Rokotuksista selvittin aika vähillä kiukuilla, nyt on vähän ollut mahavaivaa.

Eilen koettiin melkein sydänpysähdyksiä kun tätilässä käydessä :censored: tytös 12v serkku meinas istahtaa sohvalla nukkuvan tytön päälle... Aivan kauhee fiilis edelleen, tai siis jos jotain ois käynykkin. Täti ja serkku kyl säikähti enempi mitä tyttö, joka kaiketi vaan säikähti serkkunsa kirkasua, mut viime yö meni sit valvoessa ja miettiessä mitä jos. Tuli semmonen huono äiti fiilis kun "annoin tämmöstä tapahtua".

Nyt on tullu kausi ettei viihdy yksin juur ollenkaan. Hommattiin kantorinkka et saan edes jotakin välillä tehtyä/käsiä lepuutettua jos on "sylipula" koko ajan.
Tänään annoin pariks tuntia mun äidin huostaan neidin että sain siivottua. Eka kunnon siivous synnytyksen jälkeen :oops:
nyt ootellaan sit seuraavaa 4kk neuvolaa ja lääkäriä :)
mun selkä huutaa hoosiannaa kun nukun aina ihan ihme asennoissa kun tyttö on vieressä, mut jospa se tästä :rolleyes:

Love ja neiti 3kk2vko

(Alotin muuten ne minipillerit. En tiiä johtuuko niistä vai imetyksestä, mut mun limakalvot on hiekkapaperia :cautious: pitää kattoo mitä vois tehä että helpottas vähän oloa..)
 
Kiitos tsempeistä (taas) :)❤ Ja @love- teilläkin jo noin iso tyttö :love:

Meillä on nyt tällainen kerää koko sarja tautien kanssa, eilen iski tytölle vatsatauti :poop: Kyllä ei naurattanut kun oksensi kaaressa vaunut täyteen kun oltiin viemässä tyttöä lääkärille kuumeen takia. Saataiskohan ennen joulua olla vaikka pari päivää terveenä?
 
@marrasmai voi perse että vatsatautikin vielä :confused: Oksennustauti on se inhottavin ehdottomasti. Ei pelottavin niinku esim RS-virus mutta inhottavin :alien: koko ajan kuumotus päällä että koska taas kuurataan ja mitä kaikkea.
Käyttekö kerhoissa tms mistä noita tauteja tulee? Päiväkodista meillä yli ekat kuumeet ja vatsataudit, kotona ollessa ei ollut jumpan lisäksi muita vakituisia harrastuksia silloin mistä niitä olisi napattu kai.
 
@Mandala Ei olla elokuun puolivälin jälkeen käyty missään kerhoissa tai muskareissa. Vauvauntikurssikin piti siirtää jo kertaalleen, ja nyt varmaan taas kun eka uintikerta olisi maanantaina :cautious: Olivat isin kanssa käyneet toisen pappalomalaisen kanssa hiljaisessa pikkukahvilassa torstaina, ilmeisesti sieltä sitten pöpön saanut. Pitää varmaan kohta olla kuukausi täyskaranteenissa :poop:
 
Voi ei @marrasmai, tosi rankkaa tuollainen sairasteluputki! En voi kuin toivottaa tsemppiä ja pikaista paranemista. Toivotaan et teidän sairastelukiintiö olis nyt täynnä piiitkäksi aikaa.

@kiuski lle vielä isot pahoittelut ja virtuaalihalaus täältä, kamalaa että jouduit vielä tuollaisen kaavinnan kokemaan. :( Kaikkea hyvää toipumiseen, niin henkiseen kuin fyysiseenkin.

@-dino- kiva kuulla taas teidänkin kuulumisia, ymmärrän kyllä hyvin tuon että enemmän kaipaa samassa tilanteessa olevien vertaistukea. Mukava kuulla että ootte jo päässeet soseita maistelemaan, toivottavasti maitojenkin kanssa tulis pian edistystä.

@atvk87 voi surku tuo koiran menetys, otan osaa. <3 Lemmikin menetys on aina niin surullista. Teidän pojuhan kasvaa hienosti, sulta vissiin tulee jotain supermaitoa! (y):p

Mä palasin töihin pari viikkoa sitten, ja toistaiseksi fiilikset on ihan hyvät sen suhteen. On kieltämättä kiva saada vaihteeksi viettää enemmän aikaa aikuisseurassa, syödä lounaat ja juoda kahvikupposet rauhassa jne. Ja poikahan tunnetusti viihtyy päiväkodissa tosi hyvin ja on jo selvästi oppinut siellä uusia taitojakin. Lisäksi mä teen 4-päiväistä työviikkoa, mikä varmasti tulee helpottamaan arkea. Mutta kyllä sitä silti tulee joskus mietittyä, olisko pitänyt olla kotona vielä pidempään, kun tää oli mulle kuitenkin todennäköisesti ainoa äitiys- ja hoitovapaa ikinä. Jos ja kun töissä tulee stressaavampia vaiheita (nyt on vielä aika leppoisaa), niin nämä ajatukset voi vielä nousta pintaan. Mutta oli miten oli, päätös on tehty ja ihan hyvillä mielin mennään!

@MyMa , toivottavasti siellä on sairastelut takana ja töihinpaluu on sujunut hyvin! Mainitsit jossain vaiheessa pojan ruokakikkailuista, meillä on kans alkanut nyt olla samanlaista. Meillähän oli pitkään sellainen unelmatilanne että poitsu söi kaiken mitä lautaselle laittoi, mutta nyt on kyllä alkanut valikoida, ja parsakaalit sun muut terveelliset jutut lentää äkkiä lattialle. Tosi ärsyttävää! :mad:

@Mandala lle tsemppiä esikoisen uhmaan ja pikkusiskon hulinoihin! Ihanaa että oot päässyt välillä myös viettämään laatuaikaa kaksin esikoisen kanssa. Mä oon monesti miettinyt että jos tässä olis vielä toinen lapsi kuvioissa niin miten sitä ehtisi antaa riittävästi huomiota isommalle. Meidän poitsu ei sitä paitsi ole koskaan ollut mikään sylikissa tai muutenkaan hellyydenkipeä, yleensä viihtyy sylissä muutaman sekunnin ja sitten on jo kiire muihin touhuihin. Välillä pitää oikein muistuttaa itseään siitä, että tarjoaa tarpeeksi syliä, hellyyttä ja kosketusta, vaikka poika ei niitä varsinaisesti pyydäkään.

Mitäs vielä… @love- teillä kans arki tuntuu rullaavan kivasti! Varmasti säikäytti tuo tapaus mistä kerroit, mutta kaikenlaista sattuu ja vauvat on loppujen lopuksi tosi vahvaa tekoa, joten ei kannata yhtään huonoa omaatuntoa potea asiasta. Onneksi ei mitään pahempaa sattunut!

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille! :)

Roxanne ja poju 1 v. 10 kk
 
Huh, kun ei enää pidä jokapäiväisenä ohjelmana tätä foorumia, niin herkästi unohtuu. Oli kyllä aika hässäkkä viikonloppu, niin en kerennyt vastaamaan @Mandala :) Kiitos kun kyselit kuulumisia.

Kiitos osanotoista! Vaikka kyseessä olikin "vaan" lemmikki, niin oli se silti perheenjäsen. Mutta enää ei ole kipua eikä kärsimystä sillä.
Ja kiitos maitokehuista :love: Eipä siihen voi vaikuttaa mitenkään, mut oon hyvä meijeri! :ROFLMAO:

Meiän kiukkuilija on edelleen kiukkunen ja vaativa. :D Mutta nyt paljon enemmän muitakin tunteita ja ilmeitä tietysti. Tylsistyy tosi nopeasti, hereillä ollessa pitää jatkuvasti vaihtaa aktiviteettia. Esimerkkinä tänään jaksoi kuunnella mun laulua ja hänen hytkyttämistään 3 minuuttia, sitten kuunneltiin sellasta lelupianoa 2 min, sitten harjoteltiin mahallaan leikkimatolla 5 min, sitten istui sylissä muutaman minuutin, sitten oli olkapäätä vasten ja käveltiin, sitten katsottiin koirien touhuja, ilmeiltiin ja pelleiltiin. Kyllästyy siis hyvin äkkiä yhteen tekemiseen ja pitää keksiä uutta nopeasti. En tiedä, voiko vauvaa sitten totuttaa siihen että hänelle on aina virikkeitä tarjolla? Että onko tää itseaiheutettua, vai onko vaan sen luontonen?
Nyt on oppinu näyttämään kieltä ja päristämään, kuolahuivin saa vaihtaa pari kertaa päivässä. :LOL:

Ehkä jotain rintaraivarikauden alkua havaittavissa, toivotaan että ois kesy versio. :sneaky:

Mun piti saada kirjottaa kunnolla, mut tuolta noi huutelee jo suihkuun. Just perus et mies ei jaksa keksiä ohjelmaa niin paljon ja pyytelee mua apuun heti kun poika tylsistyy. :ROFLMAO:

Palaan ehkä tänään myöhemmin kommentoimaan muiden juttuja. :barefoot:
 
No niin! :D

Pakko se on nyt alkaa kiinteitä alottelemaan, kun toinen vie kaiken suuhun ja yrittää kumartua kaikkea kohti suulla ja kielellä, äsken kylvyssä suihkusta vettä halus suuhunsa. :LOL:
Oiskohan se herkkyyskausi nyt käsillä.
Syöttötuoli saadaan tällä viikolla.

@love- uskon että säikäytti, mutta ei siinä varmasti ois mitään käynyt! Ja älä ainakaan itteäs syyttele, vahinkohan se olis ollu, mut edelleen vaan jossia. Onneks ei sattunu! (y)
Minkä kantovälineen siis hommasitte?
Käy hakee apteekista jotain niitä hormonivoiteita alakertaan, raskaus, imetys ja varmasti myös ne pillerit tekee ton. Tsemii!

Voi ei @marrasmai :( Olispa lyhytkestoinen! Karanteeni kuulostaa ikävältä, mut ehkä se sit vaan on pakko. Että pääsee vastustuskyky taas paremmalle tolalle.

@Roxanne kiva että on vaan nelipäivänen työviikko! Onhan tossa totuttelemista ja sitten jos se on ainoa äitiysloma/hoitovapaa, niin varmasti mietityttää. Mut työelämässä puolensa tietysti! Ja pääasia et lapsi viihtyy hoidossa, niin ei tarvii sitä surra. (y)

@Mandala hyvä että nukahtaminen sujuu leppoisasti ja yöt menee suhteellisen hyvin. Oli meilläkin kolme rotaa, että kai se ihan asiaan kuuluu? :D
Viihdyttämisen tarve ja tylsistyminen tuntuu just tutulta! Apua, onko se joku toukokuisten juttu. :D
Ja onneksi teitä on kuitenkin kaksi aikuista, niin vaikka välillä tuntuu, ettei pojalle jää niin aikaa, niin kyllä sitä sit kuitenkin on. Ja toi on väliaikaista. Kohta ne jo leikkii yhdessä. :love:
Milleen teiän kiinteet?

Oltiin siellä osteopaatilla toinen kerta, siitäkin jo yli viikko. Oli hartiat ja latsit jumissa, vähän toinen kylki ja niskassa jotain vielä. Mennään marraskuun alussa vielä kolmannen kerran. Tuntuu, et niistä hoidoista on kyllä ollu apua
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
@Roxanne kiva kuulla että töihin paluu on sujunut hyvin. Itse ainakin silloin nautin siitä tosi paljon. Oli kai se kotona olo jo riittänyt siinä 1v8kk kohdalla mulle :whistle:
Mäkin vasta vauvan tulon myötä aloin miettimään, että miten paljon meillä on halailtu ja sylitelty pojan kanssa. Hän ei myöskään kauhean innokas ole ollut näin isompana. Mutta se että hän kieltäytyy kun tarjoaa/ehdottaa käy välillä sydämen päälle kyllä :unsure: liittynee ehkä uhmakauteen myös.

Mutta siis oikeasti mun ennen iloinen, osallistuva ja innostuva pieni poika on muuttunut angstiseksi teiniksi huhhuh. Ne ilmeet ja käytös on joskus niin jäätävää. Tarhakaverin synttäreillä missä oli muitakin parhaita tarhakavereita niin kulmat kurtussa mökötti ja vasta sitten alkoi osallistumaan kun uhkailtiin kotiinlähdöllä.
Ja se muskari huoh. Häntä kiinnostaa siellä tasan tarkkaan eri soittimien soittaminen, kaikki muu saa aikaan mökötystä. Mua ei siis itseäni kiinnosta sinne viikko toisensa jälkeen mennä yrittää innostaa poikaa niin jäädään kauden puolessa välissä pois kun se on mahdollista, ei tarvi maksaa toista erää sitten enää.
Pelottaa joskus että kaikki se kinaaminen ja rähjääminen mitä joutuu/tulee tehtyä hänen kanssaan saa hänet jäämään tuollaiseksi. Ehkä aiheeton pelko, kun kaiketi tämä vaihe loppuu joskus. Mutta on sillä varmaan paljon merkitystä miten itse suhtautuu mihinkin tilanteisiin. Ja tiedän että siinä on itselläkin korjattavaa koska tulistun helposti.

@love- voi hitsi tuota säikähdystä, onneksi mitään ei käynyt! Mutta pystyn samaistumaan tuohon kelailuun. Meillä kun ei ole hissiä ja kannetaan vauva yms ylös ja alas parit porrasvälit niin usein vauva sylissä huomaan kuvittelevan ns sieluni silmin että kompastun hän sylissä. Inhottava tunne.

Mäkin suosittelisin jotain rasvaa alakertaan. Telkkarissakin se joku mainos Vagisan tuotteesta eli kyllä semmoisia saa ilman reseptiä.

@atvk87 voihan toukokuiset ja viihdytyksen tarve :ROFLMAO: meillä ei aivan noin nopeasti kyllästy sentään. Mutta en kyl jaksais vaihtaakaan niin nopeasti touhuja :whistle:
Ja tuli tuosta sun pohdinnasta mieleen mitä työkaveri (useampi lapsi) aikoinaan sanoi sellaisena esikoiseen liittyen yhtenä tärkeänä havaintonaan. Hän siis sanoi että kun kyse ei ole vastasyntyneestä niin hänen mukaan turha heti samalla sekunnilla jokaiseen kitinään reagoida. Mutta toki onhan lapsissa eroja mikä ääntely kelläkin mitä tarkoittaa eikä kukaan vanhempi jaksa huutoa/kitinää kuunnella kauheasti. Mutta ehkä voisi kokeilla pientä siedätyshoitoa asiassa?
Meillä väkisinkin tulee esikoisen takia joskus hetkiä että en ehdi vauvan luo just hetinyt jos jotain peruskitinää tms.

Ja siis miten teillä rintaraivarit näkyy? Toivottavasti ei pahene!! Ainakin se lakkoilu oli niin perseestä ja ahdistavaa silloin meillä. Mutta ei ne raivarit onneksi aina tarvi tarkoittaa lakkoilua. Meillä välillä vieläkin jotain raivoamista mutta onneksi kuitenkin aina (kop kop) syönyt silti. Mutta tosiaan tuttipullo ja korvike mukana hoitolaukussa ettei se yksi kerta uusiudu :rolleyes:

Kiinteät on vieläkin odottamassa :whistle: mua ei jotenkin yhtään huvittais :ROFLMAO: on saanut välillä maissinaksun ja jotain yksittäisiä lusikan kärjellisiä jostain mitä sattunut olemaan käsissä itellä. Ei yhtään mitään säännöllistä siis. Pojan kanssa alettiin silloin 4kk soseilla heti joka päivä lounas. Sitten muistaakseni joidenkin viikkojen jälkeen otettiin toinen annos päivään. Oliko se nyt sitten aamupuuro vissiin.
Tiedän kyllä että mitä pidempää tätä venyttää niin sitä nopeampaa tahtia pitää uusia makuja tarjota. Eikä ne kai enää 4kk aloituksellakaan suosittele mitään 1vko/ruoka-aine tahtia vaan vähän reippaampaa.

Katoin valmiiksi jo tämän että saa ideaa miten sitten voisi aloitella tässä jossain vaiheessa https://simppelisormiruokakeittio.com/simppelin-sivukonttori/sormiruokailun-aloitus
Ja tietty jos jaksais tässä jotain muuta ruokaa tehdessä sopivasta raaka-aineesta jonkun sosemössön tehdä niin mikäs siinä senkun ääntä kohti. Tää tissittely on vaan niin helppoa etten jaksais haluais ei huvittais :LOL:
 
Ainii pikaisesti @atvk87 meillä jo esikoisella toimi viihdytyksenä jos meinasi kaikki muut keinot loppua kuin kännykästä YouTubesta näytin Hey Bear kanavan baby sensory videoita :D niitä on yksinkertaisia mustalla taustalla liikkuvia kuvia tai sitten vähän ”monimutkaisempiakin” videoita mutta aina on molemmilla hetken ainakin toiminut.
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Mandala siis toi oli ihan kärjistetty ääriesimerkki, millasta välillä on. :D Ei siis onneksi tollasta koko ajan. :ROFLMAO:
Kyllä mä aina hetken annan kitistä, mut sit alkaa huuto tai kiljunta ja se heti hiljenee, kun meen näkyviin. Usein saan sillain tehtyä jotain, et otan pojan leikkimatolla lähistölle ja puhun koko ajan ääneen. :D
Kiitos videovinkistä! :)

Hei jee! Eilen tapahtu uus motorisen kehityksen käänne, mitä oonkin odotellut, nimittäin poika kurotti selinmakuulla kädet suorina ylöspäin! :love: Nyt kun sen hiffas, niin oon harjoittanut taitoa ojentelemalla siihen yläpuolelle tai eteen tavaroita (tai mun hiuksia, joista tykkää napata). Osteopaatista 1,5 viikkoa, oliskohan se nyt siitä sit?

Ja päätin, että jatketaan sittenkin täysimetyksellä, kun se on niin hyvin sujunut. Jotenki "hävettäis" luovuttaa, vaikka kyse ois vaan siitä, että sais vähän jo kokeilla ruokia. :eek: Imetys on aivopessy mut?
Luin tota samaa simppelin blogitekstiä ja sitten valiolla oli aika selkeä sormiruokailutouhu. Tekis mieli vielä jotain kirjaa, mutta katsotaan nyt.
Eilen kasattiin syöttötuoli ja kainaloista pidellen on siinä istunut pari kertaa ihan minuutin. Iso meteli alkaa heti kun pääsee pöydän ääreen, on tosi innoissaan. :barefoot:

Nii ja ne rintaskitsoilut on sellasia, että hänellä on nälkä -> nappaa tissistä kiinni -> irrottaa ja huutaa -> nappaa kiinni -> irrottaa ja huutaa -> nappaa kiinni, alkaa imeä, irrottaa, huutaa... Tää vois toistua kymmeniä kertoja, mut yleensä muutaman jälkeen otan hetkeks syliin ja kävellään lenkki tai vaihdan paikkaa ja asentoa. Myös jos on salainen röyhtäys jumissa, niin tuota tapahtuu. Mistä niitä sit erottaa toisistaan. :LOL: Onneks sama keino toimii molempiin.
Pulauttelu on vähän vähentynyt, semmoset isot kaaripulautukset tuli lauantaina viimeks, muuten vaan sellasia pieniä "suullisia".

Meillä muskari lopetettiin vähäisen osallistujamäärän vuoksi. Meitä oli 6 äiti-vauvaparia ja 7 ois ollu minimi. :rolleyes: No, alotin sit äiti-vauvajoogan tilalle.

Ja @Mandala ihan varmasti on pojalla joku vaihe nyt vaan. Kyllä siitä mököttäjästä vielä kuoriutuu se teiän oma tuttu söpöliini. Varmasti koettelee välillä ja omat valinnat ja teot mietityttää, muttet varmasti ole itse siiihen vaikuttanut mitenkään.
Ja tulistumiseen: hyvä vaan, että näkee erilaisia tunteita ja niiden näyttämistä! Eipähän tuu sellasta suomalaista mölliskömiestä. :D
Haleja!

Poikanen 4 kk 18 päivää (katoin oikein preglife-sovelluksesta iän :D )
 
Onpas ikävää @Mandala tuo esikoisen muuttunut käytös, mutta ihan varmasti vaan joku vaihe taas kyseessä. Kyllä sä sen iloisen ja innostuneen taaperon saat vielä takaisin! :love: Ymmärrän kyllä että omakin pinna palaa siinä herkästi kun toinen vaan murjottaa. Kuten @atvk87 kin sanoi niin älä suotta pode huonoa omaatuntoa siitä, ihan hyvä vaan että lapsi näkee erilaisia tunteita. Hyvä juttu että voitte jättää muskarin kesken, tylsäähän se ois raahautua sinne viikosta toiseen jos ei kerran touhu oikein nappaa. Kiva kuulla että tytön rintalakkoilu on helpottanut ja syömiset sujuu hyvin! (y)

Mä ymmärrän kans hyvin sen kurjan fiiliksen kun jos lapsi ei suostu halaamaan tms. :unsure: Mä monesti katselen päiväkodin pihalla kaihoisasti niitä lapsia, jotka juoksee iloisesti venhempansa syliin. Meidän poitsu juoksee yleensä karkuun, ja aamulla tarhaan viedessäkin painelee vaan suoraa päätä omiin leikkeihin eikä edes katso taakseen, kun yritän vilkuttaa ja huutaa heipat. :oops: Toisaalta onpa tähän jo tottunut, kun poika on aina ollut aika itsenäinen tyyppi, ja kiva tietysti sekin että lapsi viihtyy päiväkodissa eikä jää perään itkemään…

@atvk87 , kiva et siellä pikkuisen taidot kehittyy ja että osteopatiasta on ollut apua. (y) Aika vaativalta tapaukselta teidän vesseli kuulostaa, mut siinäkin voi olla kyse erilaisista vaiheista. Mä muistelen et meidän poitsu oli kiukkuisimmillaan vähän ennen kuin oppi ryömimään. Turhautti varmaan, kun ei päässyt minnekään vaikka kuinka yritti. Sit tosiaan helpotti, kun pääsi itse liikkeelle ja sai omassa tahdissaan tutkia paikkoja.

Toki kuten @Mandala kin sanoi, voi olla hyvä vähän siedättää lasta tylsyyteen sillai ettei ihan heti pomppaa eteen viihdyttämään kun kitinä alkaa. Mä mm. totutin meidän pojan ihan pienestä pitäen siihen, että kun heräsi päivä- tai yöunilta pinniksessä niin en heti rynnännyt paikalle vaan annoin pojan ihan rauhassa heräillä ja viihdyttää itseään jonkin aikaa. Kun tottui siihen, niin edelleenkin (lähes 2-veenä) malttaa pysyä sängyssä sen aikaa että jos mulla on esim. ruoka kesken niin ehdin rauhassa syödä sen loppuun ennen kuin makkarista alkaa kuulua vaativampaa ääntä. (Meidän poika nukkuu siis edelleen pinniksessä, ei ole Luojan kiitos oppinut vielä kiipeämään pois sieltä.) Hänellä on muissa asioissa aika lyhyt pinna, joten uskon kyllä että tällä siedätyshoidolla on ollut osuutta asiaan.

Kiinteiden aloituksesta: mähän olin aikoinaan niin innokas, että tein Excel-taulukon johon merkkasin, milloin maistettiin mitäkin ruokaa ekan kerran ja mikä oli pojan reaktio. :ROFLMAO: Tykkäsin myös siitä, että saatiin päivään enemmän tekemistä ja rytmiä päiviin, ja poika enemmän täytettä vatsaan. Mutta mitäpä sitä kiirehtimään, jos imetys sujuu hyvin ja vauva on tyytyväinen – helpommallahan siinä pääsee! (y)

Meille ei kuulu kummempia. Työ- ja päiväkoriarki sujuu jo sen verran rutiinilla, et tuntuu kuin olis ollut pidempäänkin töissä! Poika on selvästi oppinut tarhassa uusia asioita – esim. jos alan laulaa niin rupeaa aina pyörimään ympäri ja tekee käsillä jotain liikkeitä josta en oikein saa selvää mitä tarkoittavat… :LOL: mutta siis selvästi ovat päikyssä harjoitelleet jotain ”koreografiaa” jota yrittää toistella. Tosi liikkistä! :love:
 
@Mandala Eikös ne ekat vuodet oo melkein yhtä pitkää vaihetta. Varmasti taas jossain vaiheessa syli kelpaa, kun on tottuneempi vauvaankin.

Täällä oltiin taas loppuviikko osastolla kun tytön kunto meni niin huonoksi, eilen päästiin kotilomalle. Lievästi sanoen rankkaa on ollut kun käytännössä uus työ pitänyt opetella ja hoitaa tässä ohessa kun omaa aikaa kotona on päivittäin jotain minuutti ja 2-5h yöunet koostuu repaleisista pätkistä. Päällimmäisenä on kuitenkin ollut huoli tytön voinnista, oli taas tullut paha neutropenia (valkosolukato). Ottavat nyt jotain kattavampia geenitestejä jospa niissä näkyis jotain, kun niin herkästi on nyt kaikki mahdollinen tytölle tarttunut imetyksen lopettamisen jälkeen. Oon epätoivoissani jopa parina päivänä tiristänyt tisseistä teelusikallisen maitoa tytölle siinä toivossa että sais vähän vastustuskykyä. On muuten vähän hapanta (?) ja ihan keltaista maito kun en oo enää kuukauteen imettäny, onkohan se ihan kosher? Aion vetää nyt myös omatoimi-letrokierron, uskaltaakohan niitä ottaessa antaa edes sitä teelusikallista tissimaitoa tytölle?
 
@marrasmai voi ei :unsure: toivottavasti tyttö olisi pian kunnossa! Eikös rintamaito "pyri olemaan" lapselle parasta? Alkuun ainakin mulla oli ihan keltaista maito.. toi happamuus on kyl jännä. En kyllä osaa noihin letroihin ottaa kantaa.

@atvk87 ihana et pojalla uusia liikkeitä! Toi tissi-huuto-tissi-huuto kombo on täälläkin tuttua. Tai meillä enempi syvää huokailua ja kitinää, väsyneenä sit enempi huutoa.. Ja se kantorinkka/reppujuttu, siis semmonen manduca-merkkinen. Näyttää se vyö samalta ku rinkassa nii on mulle sit kantorinnka :giggle:

@Roxanne ihana toi exeli :ROFLMAO: melkein oon ite samanlainen :barefoot: kiva et arki rullaa!

Meille ei kummempia. Pää suhisee etten meinaa saada oikein kiinni taas teksteistä kiinni. Tyttö kasvaa ja kehittyy, kääntyy nyt selältä mahalleen ja mahalta selälleen. Pyörii siis vähän. Hirvee vimma eteenpäin ja istua jos haluais, mut ei toki vielä saa.. Eteenpäin mennään (y) miniloma tytön ja mun äitin kanssa naapurikaupunkiin :)

Love ja tyttö viikon vajaa 4kk
 
Ughhh tytöllä vatsatauti :X3: joka kerta kun oksentanut (tai nyt enää yökkii kun maha tyhjä) tullut kakkaa myös. Huomaa kyllä ettei ole oma itsensä kun suostui makaamaan sohvalla pyyhkeiden päällä rauhallisesti kylkiasennossa mihin nyt torkahtikin. Yritin tarjota tissiä mutta ei imenyt, enkä saanut pumpattuakaan kuin tyyliin 5ml :confused: kyllähän tämmöiset huolettaa :unsure:
 
@atvk87 Kiva kuulla että osteopaatista on ollut apua (y) ja Pahoittelut koiran menetyksestä :( Välillä meinaa ihan itku tulla kun ajattelee sitä hetkeä kun tuon oman joutuu päästämään pois. Vaikka kiroankin sitä hiton karvaa joka päivä.. :whistle:

@marrasmai No jopas nyt riittää sairastelua, ihan kun ette olisi jo tarpeeksi kärsineet :( Olet varmasti ihan tosi väsynyt..

@love- käy apteekista hakee jotain pimppapalloja, esim vagisan. Mulla auttoi kuiviin limalalvoihin ja nyt musta onkin tullut joku hemmetin lähettiläs niiden suhteen kun tyrkytän kaikille niitä:ROFLMAO:

@Roxanne Kiva kuulla että arki rullaa (y) ihanaa toi tanssi mitä hytkyttelee menee :love: Meilläkin poika nyt innostunut katsomaan fröbelin palikoita ja kovasti yrittää jotain jo matkia, yleensä se on just sellasta pyörimistä ja käsien heiluttelua :ROFLMAO:

@Mandala Voi ei sielläkin vatsatautia. Onko tyttö saanut juotua ja syötyä mitään? Herkästi vaan lääkäriin jos kovasti nuukahtaa! Itse kesällä odottelin ehkä turhankin kauan sitä menoa sinne.

Tänne ei oikein mitään. On ollut vähän apeat fiilikset. Jouduin taas ravaamaan sairaalassa sen keskenmenon takia. Jos lapsen saaminen maksaa niin nähtävästi ei toi menettäminenkään ihan ilmaista ole, sellanen 400e jo mennyt. Nyt pitäisi onneksi olla ohitse. Ärsyttää vaa kun hormoonit on jotenkin ihan sekasin. Ihan sellanen fiilis että menkat alkaisi, tai jos mentäisiin normikierron mukaan niin nyt alkaisikin. Monta päivää jo puskenut finnejä ja turvotusta, puhumattakaan tästä vitutuksesta :poop: Saas nähdä monta viikkoa vielä menee.

Poika on ollut tosi helppo nyt. Pari yötä meni vähän itkiessä kun laitoin sen taas pinnasänkyyn nukkumaan mutta viime yön nukkui heräämättä :) Ja nyt kun on ollut itse vähän väsynyt ja jaksamaton niin onneksi pojan serkut (kaikki noin 10v) on leikittänyt sitä ihan kamalasti. Ei siinä paljon äitiä enää muistella kun serkut tulee leikkimään, hyvä että kerran tunnissa tulee pyörährämään sylissä :ROFLMAO: Siellä on myös yksi avulias tyttö joka vaihtaa aina vaipatkin :whistle::love:

Kiuski ja poika 1v 3kk
 
Heips taas pitkästä aikaa! :) Töihinpaluu on vienyt sen verran mehuja,ettei ole muka ollut aikaa palstailla :D ja tuolla hoitoketjussa enemmän on nyt tullut kirjoiteltua. Olen kyllä lukenut aika usein mitä täällä höpötellään.

@marrasmai voi kökkö että olette taas joutuneet sairaalaan (n) Joko alkaa vointi parantua, vai oletteko jo peräti päässeet kotiin? Tuosta imetyksestä; säkin siis ilmeisesti lopetit imetyksen ajatuksella josko seuraavaa lasta pääsisi yrittämään? Muutenhan periaatteessa vielä voisi koittaa uudelleen jatkaa imetystä.. Iso päätös sekin, hankala tilanne kyllä :( Haiseeko maito happamalta vai mistä tuo käsitys? Mulla tulee muuten vieläkin ainakin kerran viikossa rinnoista vähän maitoa, vaikka helmikuussa lopetin imetyksen :confused:

Sulla on kyllä varmasti tosi raskasta nyt tuo arki, tsemppiä!! Itsellekin tuli yllätyksenä töihin paluun jälkeen se, että omaa aikaa ei ole oikeastaan yhtään. Kun ennen oli kuitenkin edes ne päikkäriajat eikä nyt aina sen oman nukkumaanmenon kanssa ollut niin tarkkaa, kun sai seuraavana päivänä vaikka vähän paikkailla päikkäreillä. Nyt kun tulee töistä kotiin, niin tietysti haluaisi sen kaiken mahdollisen ajan olla lapsen kanssa. Ja iltaisin lapsen nukahdettua ei jaksa tehdä mitään, kun lapsikin menee myöhemmin nykyään nukkumaan kuin ennen. En nyt kehtaa miehellekään sanoa, että lähtekää hei viikonlopuksi mummolaan että saan olla yksin :ROFLMAO: Totuttelua vaatii tämä.

@love- mä olen myös saanut @kiuski pimppapallo-mainoksesta osani, ja ne kyllä tehoaa tosi hyvin :D:ROFLMAO: Voikohan estrogeenigeeliä käyttää imetyksen aikana? Sehän auttaisi varmaan myös. Mutta ihan noi kosteuttavat Vagisanit tms on kyllä aivan taivaan lahja!

@Roxanne hienoa kun teillä on arki alkanut pyöriä hyvin, ja mukava kuulla että erityisesti päikyssä sujuu hyvin! (y) Mua jännittää pojan pk aloitus ihan sikana :eek: Jotenkin kun meillä on ihan reipas, mutta muiden lasten seurassa vähän arka poika. Että kuinka reppana siellä seassa pärjää :( Eikä olla vielä saatu edes päätöstä, että mihin päikkyyn pääsee. Mulla on nyt täys työaika kun mies on kotona, mutta vuoden alusta koitan kans järjestää 4-päiväisen viikon.

@Mandala voi apua, oksennustauti :mad::confused: Meillä ei ole sitäkään vierasta vielä nähty kertaakaan pojan syntymän jälkeen :coffee: Voi että, toivottavasti menee pian ohi. Ja erittäin herkästi lääkäriin, vaikka onkin vain "tavallinen" tauti!! Noin pieni kuivahtaa herkästi.

Täällä tosiaan työssäkäynti alkanut, ihan hyvin periaatteessa on mennyt. Välillä poika on jäänyt vähän itkemään aamulla kun lähden, mutta yleensä vaan heiluttelee isin kanssa eteisessä. Mulla on vähän epäsäännöllinen työrytmi eli olen joskus aamuisin kotona, joskus iltavuorossa jne, niin selvästi poikakaan ei oikein pääse kiinni siihen rutiiniin että koska äiti on töissä ja koska ei. Kun välillä mies sanoo että leikkipuistosta tullessa etsiskelee kotoa kaikista huoneista äitiä :cry: Mutta ei mitenkään itkeskellen, vaan enemmänkin ihmetellen.

Flunssat on nyt toistaiseksi takana, korvatulehdus sieltä taas sitten löytyi. Ab:t syöty ja nyt jo terveenä. Kovasti tapailee puhetta ja muutamia sanoja jo tulee, mutta ei enempää. Selkeästi tämä myös lasta ärsyttää ja turhauttaa, kun ei äiti ja isä aina tajua mitä hänen korkeutensa haluaa. Ja temperamentti on ainakin äidiltä peritty, välillä nallet lentelee ja karjunta kuuluu, jos ei heti ala tapahtua kun pikkuherra käskee :D

Perjantaina sitten taas alkionsiirto, kolmas jo putkeen. Huoh, saisi jo alkaa onnistua.

MyMa ja poju 1v 8kk
 
@atvk87 ai, mää en oo tollasta taitoa osannu ees kaivata :D hyvä jos osteopaatista ois ollu apua (y) ja mitä ruokailuun tulee niin saat muuttaa mieltäs vaikka joka päivä.

@Roxanne en kestä! Excel-taulukko :D ite en ees muista oliko ekana luumu vai peruna-porkkana :rolleyes:

@marrasmai ihan hirveän uuvuttava alkusyksy ollu teillä :( tulis tyttö nyt vihdoin kuntoon ❤ letroista ja rintamaidosta en tiiä mutta ehkä en ite antais.

@love- kivan kuulosta menoa sielä, pään surina kuulostaa kans melko tutulta :D

@Mandala yök. Oksennustauti. :( herkästi sit vaan lääkäriin ettei pääse kuivuun.

@kiuski voi eikö se jo nyt loppuis tuo piina keskenmenon kans :( onneks pojalla leikittäjiä niin saat ite levätä.

Täälä menee kivasti :love: kolmen viikon kova työ alkaa tuottaan tulosta ja tyttö syö osan maidoista pullosta. Työtä vielä toki on mutta on tämä merkittävä askel kohti nenämahaletkun poistoa. (y) tän syömisasian kans jääny kyllä ihan yksin, tukea eikä neuvoja tuu hoitajita eikä lääkäreiltä. Puheterapeuttiki käy kattoon, mutta ei hälläkään mitään käänteentekeviä neuvoja oo ollu antaa. Vaikka suomalaiset on tunnetusti huonoja kehumaan itseään niin tästä otan kyllä kaiken kunnian itelleni ja oon ihan helvetin ylpeä siitä mitä oon saanu aikaan. :love:

Vaihtu fysioterapeutti joka käy nyt vähän useemmin ku edellinen. Typy ei edelleenkään käänny mahalleen eikä siis kannustetakkaan. Muutaman kerran kokeillut mitä mahallaan olosta sanoo, ei lyhyet (noin 1min) ajat ainakaan näytä pahalta tuntuvan. Kovin koittaa kyllä lähteä rymimään :D

-dino- & typy 5,5kk
 
@marrasmai voi ei, siellä ei siis vieläkään olla terveitä :unsure: kun sanot että kunto meni heikoksi niin tuliko kuumetta vai oliko muuten jotenkin voimaton tms? Kunpa oikeasti nyt paranisi, onhan toi ihan karmeaa, että noin pitkittynyt :(

@Roxanne ihana excel :giggle: mä aloin kirjaamaan ihan paperille vain, että mitä saanut ja onko syönyt itse vai syötetty. Pojan kanssa en kirjannut ylös ja jossain vaiheessa piti yrittää pinnistellä oikein että mitä on vielä kokeilematta.
Tosi hyvä, että arki on alkanut rullaamaan mukavasti (y) mekin monta kertaa mietitään, että mitähän ne on tarhassa tehnyt kun kotona puuhaa tai puhuu milloin mitäkin. Nykyään jo tietty näin isolta voi yrittää kysellä mitä ovat tehneet, leikkineet, syöneet mutta harvoin mitään järkevää tai pitkää selostusta asiasta tulee.

@atvk87 meillä oli tuollaista raivarointia pojan kanssa joskus myös. Meni kyllä ohi ennenku sitten 6-7kk iässä alkoi kunnolla tökkimään ja siirryttiin kokonaan korvikkeeseen. Toivottavasti teillä menee pian ohi kun on kuitenkin aika ärsyttävää joutua kerta toisensa jälkeen kikkailla.
Ja älä siitä ruokailujutusta ota stressiä, hyvin on aikaa miettiä vielä!

@kiuski ihanaa, että siellä on leikittäjiä lapselle kun omaa fiilistä pitää hakea. Mekin vaikka koetaan, että on hyvä tukiverkko niin samassa kaupungissa ei oikeasti ole sellaisia ihmisiä kelle kehtais soittaa, että otatteko lapsen/lapset. Reilu tunnin ajomatkan päässä on sitten molemmat isovanhemmat kellä poika varsinkin on yksin viettänyt aikaa mikä on tosi tosi jees, mutta sellaisia pieniä (esim elokuviin meno) käyntejä ei oikeasti tule tehtyä kun ei jaksa järkkää hoitajaa. Tyttöä nyt ei tietty vielä viitsi jättääkään ulkopuolisten hoidettavaksi, vaikka periaatteessa voisi kun pullosta suostuu juomaan.

@love- miten meni miniloma? onhan se ekoja kertoja pienen vauvan kanssa ihan eri meininki kun lähtee yöksi pois kotoa omien tavaroiden ja rutiinien yms luota.

@MyMa milloins teidän poitsu lähtee tarhamaailmaan? Onhan se jännittävä juttu kyllä vanhemmille, mutta varmasti teilläkin ihan hyvin menee :) Mites hoidot, eteneekö miten?
Niin ja toi oman ajan puute kun palaa töihin. Siihen on vähän tottumista ollut itselläkin. Joskus sitä vaan väsyneenä töiden jälkeen toivoi, että tulee pojan nukkumaanmenoaika että saa vähän aikaa vaan olla, että kukaan ei vaadi susta mitään :whistle: mulla lungi toimistoduuni niin ei ole ollut töistä uupunut että aina sitä netflixiä tai tietokonepelejä jaksoi.

@-dino- kiva kuulla teidän kuulumisia taas! tosi hyvä jos maitoa menee paremmin :love:

Meillä se oksennustauti ei tainnutkaan olla tauti, mutta en voi ymmärtää mitä helvettiä se oli. Tyttö pari tuntia oksensi ja kakkaili mahan ihan tyhjäksi ja makoili vaan sohvalla välillä torkkuen. Jonotin TUNNIN kaupungin terveysneuvontaan, että kysyn miten kannattaa jatkaa. Siellä sanottiin, että kun tissiä ei suostunut ottamaan niin voisi viedä lastensairaalaan tsekkaukseen kun on niin pieni kuitenkin. Mutta kuin ajoitettuna niin puhelun päätyttyä hän avasi silmät ja oli ihan normaalin oloinen, söi tissiä heti perään. Sen jälkeen ollut ihan oma itsensä :cautious: tankkasi tissiä kovasti ja tarjosinkin tiheästi. Yö meni ihan normaalisti. Kun soitin sinne päivystysnumeroon eilen heti ekan tissittelyn jälkeen, että kannattaako enää tulla niin pohdittiin yhdessä että mistä voisi johtua tuollainen. Kun aivan täysin selvästi oli oksentamista eikä puklausta, aina yökkäyksen aikana naama meni punaiseksi.
Ainoa mikä päivässä oli erilaista ennen oksentamista oli, että sai maissinaksujen lisäksi Ella's luumusosetta pussista imukorkin kanssa imeskellä. Mutta siitäkin kolasi ulos tyyliin melkein kaiken. Ja mä söin suurimman osan siitä aamupuuron kanssa, että ei varmaan ollut pilalla. Se ella's luumusose on kyllä sellasta tuhdin näköistäkin, ihanku kuivatuista luumuista soseutettua (kun vertaa esim piltin yms vetisiin luumusoseisiin), että olisiko jotenkin käynyt mahan päälle. Mutta mun mielestä yhdessäkään oksennuksessa ei ollut luumun väriä, että epäilen sen mahaan asti päätyneen. Tosi tosi outoa. Siellä päivystysnumerossakin nainen oli samaa mieltä, että vatsatauti tuskin ekana vauvalla ilmenisi. Varmasti ennemmin pojalla tai meillä aikuisilla.

Ollaan siis vähän maisteltu eri juttuja nyt. Esim kaurapuuroa on saanut kaksi kertaa, ekalla kerralla tykkäsi kovasti. Kurkun sisustaa tai syödä itse samoin keltaista kiiviä, päärynä- ja mangososettakin maistanut. Eipä mitenkään älyttömän kovasti tykkää edelleen ja paljon kolaa ulos. Mutta 6kk rajapyykki kolkuttaa ovelle niin pakko vaan jatkaa. Mitenkään säännöllistä ei vielä ole kylläkään. Vähän tekee mieli jo alkaa leipomaan lettuja, pannareita yms. Pitää vaan ehkä enemmän kokeilla yksi ruoka-aine kerrallaan, mutta en ole saanut aikaiseksi ostella bataattia sun muuta vielä.

Muuten on ollut perus menoa, mutta päiväunet alkanut vähän muuttaa muotoaan kai. Aamupäikyt ollut lyhkäisemmät ja yksin ei ole halunnut nukahtaa enää sohvallekaan vaan äskenkin piti makoilla vieressä. Tai sitten nukutan sänkyyn. Illat ollut vielä kiukkuisia, tai viihdytystä vaativia. Kun mies leikki pojan kanssa ja mä halusin tehdä vohveleita niin laitoin tytön kantoreppuun naama eteenpäin yks ilta niin se toimi ihan hyvin.
Tavaroiden ottaminen on jo paljon harjaantuneempaa ja suuhun vienti. Ei useinkaan vaikuta kauheasti olevan menohaluja jos lattialle mahalleen laittaa, vähän vaan nostaa pyllyä eikä juurikaan pyöri.

Nukkumishommat parantui (ainakin miehen suhteen) kun siirrettiin pinnis meidän sängyn viereen seinäksi. Poika kun melkein joka yö tulee meidän huoneeseen niin kiipeää pinnikseen niin mies ei joudu kapuamaan sohvalle enää :D nukkuu siinä hyvin sitten ilman ongelmia eikä tytönkään möykkäämiseen herää.

Typykkä 5,5kk :love:
 
Viimeksi muokattu:
@Mandala no hyvä ettei ollut tautia! Aika erikoisen kuulosta kyllä että pienestä määrästä luumua tyhjenis koko tyttö noin. Mikään ei kuitenkaan oo mahotonta, raju vatsantoiminta saattaa kyllä aiheuttaa pahoinvointia. Oliko maha toiminu normaalisti ennen tätä?
 
Tsemppiä @MyMa siirtoon! (y)

Kiva kuulla teistä @-dino- ja äitinä sä oot oman lapses asiantuntija ja saat olla tosi ylpeä! :love:

Koitan päästä kirjottelemaan enemmän tänään.
Poika, joka ei oo enää viikkoon nukkunu aamupäikkäreitä, kärsii nyt sylipulasta ja nukkuu mun päällä mahallaan :love:
 
  • Tykkää
Reactions: MyMa
Hiphei! Poika käänty tänään selältä mahalleen! :love: On harjotellut sitä koko viikon, mutta jäi aina vaiheeseen ja kierähti takaisin ja sit hermostui. Luulin, että tähän menis kauemmin. :LOL:
Mies näki ekana! Onneks jaksoi sit hetken päästä vielä uudelleen kääntyä, että mäkin näin. :p
On muuten hyvin löytänyt äänenkäytön, tänäänkin on kiljunut isoon ääneen monta kertaa ja putkeen ja oikein tyytyväisenä kiljumisen jälkeen kattoo, että millasen reaktion sai. :D
Ihanaa kun mies on ollu kaks päivää melkein koko päivän kotona ja on ollu pojan kanssa tosi paljon. Mulla olis aikaa tehdä omia juttuja, mutta en malta, ku tykkään vaan seurailla niiden touhuja. <3

@marrasmai voi kuinka tyhmää nyt toi sairastelukierre! :( Toivottavasti menis jo paremmin. Ja löytyispä joku syy!
En kans antais hormoniboostattua maitoa tytölle. Voitko säilöä sitä pakkaseen ennen ku alotat kuurin?
Tsemiä oikeesti tohon rankkaan arkeen. :( Kuulostaa kyl tosi haastavalta ja raskaalta ja päälle vielä tää syksyn pimeys, joka imee kaiken energian, ku seiskalta illalla tuntuu, että on keskiyö.

@Roxanne ihana toi koreografia :barefoot::love: oi!
Ja kiitos vinkistä excelistä, mies niitä harrastaa, nii voisin ite ottaa suttupaperille keittiössä ja hän saa siirtää hienompaan muotoon! :D

Ollaan nyt annettu pojalle "jätskiä", eli jäädyttää ämmää siihen maistelututtiin. Saa ite syödä ja treenata, mut maku on tuttu. :D Sain vinkin kaverilta, jonka laps tekee hampaita ja ikenet kutittaa, niin toi kylmä on hyvä apu.

@Mandala onneks ei ollu mahatauti, huh! :eek: Oispa se ollu "vaan" siitä luumusta, jos se oli tosiaan niin tujua kampetta.
Kiva, että maistelut on siellä alussa ja tosiaan, teillä kohta tulee oikeesti "kiire" alkaa maistattaa uusia makuja!
(kylläpäs mä käytän nyt paljon lainausmerkkejä, mitä tää nyt on? :D)
Täällä on hei samaa käymässä päikkäreiden suhteen! Ettei enää tarttiskaan niin monia ja jaksaa valvoa pidempiä pätkiä välillä.

Kiva, että poika pääsee teiän huoneeseen niin, että mahdutte kuitenkin kaikki. (y) Onko tää viikko ollu kans samanlainen möksis?

@love- hyvä että menee hyvin ja motoriikka kehittyy! :) Mitäs sä oot ajatellut kiinteistä? Ja Manducaa piti kommentoida, et sehän on hyvä klassikko kantoreppu. (y)

@kiuski toivottavasti olis nyt ohi ja kierto lähtis normaalisti käyntiin. Sais jo muuta ajateltavaa. Mukava kuulla, että menee pojan kanssa hyvin ja on leikittäjä-apulaisia. :)

Jaha, perjantai-illan huumaa, lähen nukkumaan. :ROFLMAO:

Poika 4 kk 3 viikkoa (kääntyi selältä mahalleen vasemmalle - muistiinpanoks itelle)
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
@atvk87 ihana kiljuja sielläkin :LOL: meillä tytön puhe on ollut alusta asti erilaisia kiljahduksia mutta nyt vasta viime päivinä alkanut hakemaan konsonantteja. On oikeasti ihan hönön näköinen kun huulet törröllään sylkee kaikkea P, T, F kirjainten yrityksiä :ROFLMAO: tämän uuden kielen ja suun käytön myötä oppi sylkäisemään tutin suustaan "PTHYI" kuuluu vaan kun lentää :ROFLMAO: Aamulla sängyssä sain sen naamaani kun maattiin naamat vastakkain ja yks alkoi siinä höpöttämään. Lentää aika pitkälle myös :D

Epäiletkö että tekee hampaita kun annat äm-jädee?

Voisi itsekin kokeilla kun ollaan jo jonkin aikaa epäilty että tekee ekaa hammasta. Kohta on itellä taas maidontuotanto varmaan kohdillaan ett saattaisi pumpulle saada tavaraa kun tiheää imua tuntuisi olevan nyt sen oksentelun jälkeen ollut:rolleyes: mutta on taas helppoa kun voi tunkea tissin suuhun joka itkuun ilman että tulee vielä enemmän huutoa :LOL:

Tyttö on alkanut ihanasti paijailemaan kun on tissillä. Paijailee tai sivelee rintaa. Jos ei iltaisin nukahda tissille niin sitten naamatusten maataan niin naamaakin paijailee tai tutkii kädellä. Jotenkin niin söpö :love:

Ja hitsi mä oon onnellinen kun on alkanut sujumaan pojan pöntöllä/potalla käynti ihan hyvin. Kuitenkin sen ummetuksen takia tulleen kammon takia oli niin paha pattitilanne että en uskonut sen suttaantuvan ilman terapeuttia tms. Mutta nyt tånäänkin käynyt useamman kerran ja viimeisellä kerralla itse pyysi päästä pöntölle kun oli taas kakkahätä. Meinasi olla jo vaikea saada hänet pois pöntöllä o_O annetaan katsoa kännykästä youtubea koska selvästi toimii eikä muuten saa katsoa kuin tosi harvoin. Viimeksikin ehti katsoa 1,5min videota kun oli valmis. Ennen siellä istuttiin ja istuttiin kun pinnisteli vastaan ettei antanut tulla. Siis ollaan ihan äimänä miehen kanssa tästä äkkinäisestä käännöksestä mutta mahtavaa että tunnelin päässä on valoa että joskus ollaan vaipattomia kokonaan!!! :love:

En tiedä liittyykö tähän vai onko vaan parempi vaihe mutta iltapusua kysyttäessä sen on myös saanut :eek: ❤ kaikki pusut, halit ja jopa yläfemmat kuitenkin ollut pannassa pitkään :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne
Ihana kuulla, että on kiva vaihe meneillään @Mandala :) toi juttelu on kyllä kivaa, täällä kiljunta on ollu sellasta kiekumista. Sitä ennen oli guu guu! :D
Nyt tulee usein myös semmosia, mitkä kuulostaa "höh".

Ei siis tosiaan vielä hampaita, mutta ihan vaan sen maistelun alotukseks, että saa ite viedä suuhun jotain. Juoksevana maito ei siellä tutissa pysy kauheen hyvin.

Mäki ootan tota paijailua! Nyt lähinnä raapii, jos sattuu koskemaan :D

Mahtavaa, että pojalla menee nyt hyvin vessajutut! Varmasti kerkes siinä jo kaikki skenaariot miettimään. Onneksi siinäkin on tullut parempi jakso! :)
Voihan olla, että kesti pienellä miehellä näin kauan sopeutua pikkusiskoon.
Onneksi äiti saa pusuja ;)
 
Joo tyttö myös raapii, kaapii ja kiskoo vaatteita :D pitää huolehtia aina kynsien leikkauksesta tai on rintakehä naarmuilla :D

Mitäs poika on siitä makututista tuumannut? Meidän poika ei vauvana tykännyt kylmästä. Sai itkuraivarit jos tarjosin hampaiden takia itse tehtyä smoothieta jäädytettynä :rolleyes:

Kun tehtiin eilen kanaa uunissa ja bataattia niin menin nyt sitten kuitenkin samalla tekemään bataattisosetta ja kanabataattisosetta, tuli pari jääpalamuottia täyteen mistä voi sulatella. Oon lukenut paljon päiväkirjamerkintöjä pojan ajoilta niin kyllä se oli helppoa olla sekasyöjä (syöttää soseita ja antaa itse syödä) niin tehdään tytön kanssa samoin. En jaksa olla 100%:sti kumpaakaan suuntautumista koska ei tietenkään ole pakko. Liikenteessä ollessa varsinkin usein paljon helpompaa ottaa sosetta mukaan kuin miettiä sormisyötäviä miten ne säilyy mukana jne. Molempia kokeillut ja se ravintoloissa sormisyömisten siivoaminen lattioilta on aina yhtä ihanaa :ROFLMAO: ei sitä täystuhoa kehtaa sinne jättääkään, varsinkin kun suuhun menee vaan se 10% :ROFLMAO:
 

Yhteistyössä