Alkionsiirroista plussanneiden vauvaketju vol 2

Voisin siirtyä tänne puolelle :):)

Vauva tosiaan syntyi kaksi viikkoa sitten. Hän oli 4,2 kg ja 51 cm eli olen ihan iloinen, ettei raskaus sikäli jatkunut pidemmälle. Kaikki meni lopulta synnytyksessä tosi hyvin, tosin mulla oli siinä sellainen verenvuotoepisodi minkä vuoksi hemoglobiini laski aika paljon. Viikon verran synnytyksestä olin kalpea kuin lakana ja lihakset tärisi hulluna, mutta nyt alkaa helpottaa. Emättimeen tuli syvä 2. asteen repeämä, välilihalle pienempi. Mielestäni nyt helpompi repeämä kuin esikoisesta, ainakin on tuntunut parantuvan jotenkin nopeammin. Mutta hei, ponnistin itselleni vissiin peräpukamankin, toivottavasti sekin sitten itsestään paranisi. Kipeä ei siis ole missään nimessä ole, mutta olen vaan huomannut sen. Ei ole peräpukamista kyllä mitään kokemuksia.

Imetys on nyt lähtenyt paremmin käyntiin kuin esikoisen kanssa. Siis nyt, 4 vuotta myöhemmin vasta, tunnistan, että esikoisen imuote oli täysin väärä. Tämä on paljon taitavampi imijä, toki isompikin jo syntyessään kuin esikoinen joten ehkä tissi ja suu sopivat paremmin yhteen. Esikoisen kanssa tosiaan saattoi kestää tunninkin helposti, että vauva sai otteen koko tissistä. Tällä kestää korkeintaa 5 minuuttia ja imu jo alkaa. Aika luksusta. Mutta maitoa tulee taas aivan hirveenä ja istuallaan imetys on tosi vaikeaa kun maito tulee niin vauhdilla, että vauva tuumaa tukehtua. Esikoisen kohdalla ei uskallettu ikinä kokeilla tuttia tai maitoa missään muussa muodossa kuin tissistä kun pelkäsin sen vaikuttavan imuotteeseen ja aiheuttavan rintaraivareita. Tämän kanssa varmaan aika sama linja kun sama pelko :LOL: Mutta toki tämä makuuimetys sitoo meitä ehkä alussa hiukan enemmän kotiin. Tosin en kaipaa mitään flunssapöpöjäkään niin tuskin tässä nyt ihan hirveästi mihinkään oltaisiin menossakaan.

Vauvahan on aivan ihana. Mun esikoinen syntyi vitivalkoisilla hiuksilla ja tällä on sitten pikimustat. Kuin yö ja päivä he ovat ulkonäöllisesti. Vähän odottelen, että onko vauva yhtä mahavaivainen kuin esikoinen oli, ainakaan vielä ei ole siihen merkkejä. Toki vasta kaksiviikkoinen, että kohtahan se suolisto vasta alkaa todenteolla kehittyä. (n):) D-vitamiinit aloitettiin.

Syntymäpaino saavutettiin 6 päivän iässä eli maitoa riittää. Täällä opetellaan uutta arkea esikoisen kanssa. Välillä 4-vuotias on kovasti avulias ja välillä taas niin mustasukkainen. Eilen vessassa käydessä oli liimannut prinsessa ruusunen -tarran vauvan naamaan :censored::censored::censored::censored: Mutta eiköhän me tässä kohta opita ja saada ulkoilurytmit ja muut toimimaan mallikkaalla tavalla. Ainoa toki jolla on puutteelliset varusteet ulkoiluun olen minä eli kunnon veden- ja tuulenpitävä takki, pipo ja ulkoiluhousut olisi ostoslistalla.

Kiloja tuli raskausaikana 4 kg, synnärille jäi 10 kg ja sitten vielä kotona lähtenyt 3 kg. Housut ei pysy päällä, edes ne mitä käytin ennen raskausaikaa. Taisi sitten kuitenkin paino pudota raskausaikana, vaikka ei se siltä kyllä yhtään tuntunut. Eikä se tosiaan haittaa, ylipainoa kuitenkin oli kymmenisen kiloa lähtötilanteessa.

Oikeastaan mulla ei ole juuri nyt mitään valitettavaa. Raskausaika oli niin kamala, että nyt on aika seesteinen, pirteä ja hyvä olo.
Melko haikeaa toki, kyllä tämä saattaa olla mun viimeinen vauvani ja sen mukaisesti häntä nuuskuttelen. Mutta en tiedä uskallanko enää koskaan olla raskaana tai synnyttää, sen verran inhottavaa se on. Sitten toisaalta mietityttää ne pakkasessa olevat 11 blastoa, olisiko siellä vielä meidän perheeseen lisäystä.

Täytyy vähän paremmalla ajalla lukea muiden juttuja, tämä nyt tällainen omanapainen päivitys.

Gemmy ja tyttö 2 vko
 
@Mandala ja @atvk87 Meilläkään poika ei suostunut muuta kuin istumaan ja neuvolassa näytettiin vihreää valoa sille että saa istua sylissä tuettuna jos siihen itse koko aika kerta pyrkii. Muistaakseni 6kk neuvolassa katsottiin vasta ne heijasteet, eli pistettiin poika istumaan pöydälle ja tökättiin oikealla ja vasemmalle ja katsottiin että ottaako käsillä yhtään vastaa kun meinaa kaatua :)

@MyMa ja @marrasmai Miks mä olen jotenkin vähän kade että olette töissä:ROFLMAO: on ollut niin raskaat 2viikkoa että joku työ kuullostaisi aika kivalta, pääsisi kotoonta pois ja ajatukset saisi muualle edes hetkeksi.

@gemmy Teretulemast! :love: Kuullostaapa ihanan rauhalliselta js hyvältä teidän alku! Kunpa jatkuisi noin eikä tulisi niitä mahavaivojakaan (y)

Täällä tuntuu että kaikki on vaa paskaa paskan päällä. Poika tekee ilmeisesti taas hampaita mikä on valvottanut öisin. Tai onko tullut jo jokin tapa kun öisin on pakko päästä kainaloon nukkumaan, muuten ei rauhoitu millään. Pitää varmaan ne hampaat ensin odottaa ja sitten taas petrata muutama yö että nukkuisi pinniksessä.. Mies ollut kipeenä viikon mikä tarkoittaa sitä että siitä ei ole ollut mitään apua. Kävin tarkastuttamassa myös crpn kun mun mielestä toi vuoto haisee jo pahalle, no se oli ok mutta pissatesti näytti plussaa eli jotain bakteeria on. Edelleen vuodan paljon vaikka kohta on jo kaksi viikkoa tyhjennyksestä... Aivan saletisti joku istukan palanen jääny sinne ja kohta olen kaavinnassa :cautious: Argh! No joo, tää on taas tällästä valitusta kun on vähän väsynyt ja nälkä. :unsure:

Kiuski ja poika 1v3kk
 
@marrasmai mun siskolle äiti aikoinaan kuulemma laittoi tuttipulloon tilkan kahvia maidon sekaan kun tykkäsi mausta :D oli siis sen ikäinen että itse pullosta joi.
Kovasti hyviä fiiliksiä toivottelen työtaipaleelle ja pikkutytölle äiti-ikävään ❤

@atvk87 ihana mörssäri :ROFLMAO:
:love: Hän on tosiaan ollut ns. ruoka-aikana kotona :love::D meillä tyttö oli sen 65 ja 6730 samassa neuvolassa.
Jännä muuten noi muumivaipat. Meillä niissä just pojalla tuli eniten niskakakkoja kun ne tuntui olevan matalaa mallia :cautious: ollaan käytetty tytöllekin liberoa ja pampersia. Vaikka esim kyllä Pirkka vaipat ois kemikaalittomia.

@love- hyvin kasvanut tyttö siellä, ihana kun toisen menojalka vipattaa :ROFLMAO:

Tervetuloa tänne @gemmy ja ihana kuulla että olet löytänyt seesteiset fiilikset :love: harmittelin sun puolesta kun odotusketjua luin, että pelkotilat ei jättänyt sua raskaana ollessa rauhaan, mutta onneksi nyt! Tietty onhan nämä perus huolet varmasti kaikilla mutta kuuluu asiaan.
Hyvä kun imetys on lähtenyt käyntiin hyvin (y)

Tänne ei mitään erityisempää kuulu. Nukkumaanmenot tytöllä itkuisia taas mutta tissi kelpaa ja rauhoittuu aina lopulta kuitenkin. Poika onkin alkanut 30-50min sijaan nukahtamaan vartissa mikä on miehelle kiva. Pääsin mä kyllä hänet kokonaan nukuttamaan myös tässä yksi ilta, oli ihanaa :love: mahdun hänen sänkyyn viereen vaikka ei ole vedetty sitä täysin pitkäksi sitä, oli ihana olla siinä lähellä.
Tuntuu että jotenkin etäännytty toisistamme, hän ei halua halia tai pusuja oikeasti melkein koskaan. Yritän miettiä oliko näin jo ennen vauvaa vai ei. Harmittaa kyllä ja toivon että olisi vain vaihe tuon uhman kanssa.

Tyttö sai kaapista löytynyttä mango pilttiä isältään viime viikolla kun olin pojan kanssa muskarissa. Oli kolannut ulos vaan kai suurimman osan. Banaania raapustin lusikalla kärkeen vähän yhtenä päivänä niin se meni kyllä mahaan asti. Eli ei mitään kunnon kokeiluja meillä, ei vaan yhtään jaksa alkaa tehtailemaan soseita :ROFLMAO::whistle: eikä hän ole niin älyttömän kiinnostanutkaan niin ei kiire. Maissinaksuja ostin taas valmiiksi kyllä odottamaan motoriikan kehittymistä ja kiinnostusta.
Onneksi kakkaa tullut tytöltä ihan ookoosti viime päivät eikä niin kauheasti vaivannut häntä. Syön kyllä joka päivä kuivattuja luumuja, alkaa tulla jo korvista :sick:

Tyttö ei oikeasti kauheasti enpä röyhtäile. Vaikka päivisin aina yritän niin ei useinkaan enää tule siinä ajassa mitä jaksan yrittää (ei ei kauaa :ROFLMAO:).

Tänään vihdoin ja viimein laitoin postiluukkuun sen sopimuksen jolla luovutetaan meidän loput kaksi alkiota klinikan tutkimuksiin. Tekipä tiukkaa ja mietin heti perään että pitäiskö sittenkin soittaa että tuhoaa sen ja maksan sittenkin sen 160eur säilytyksestä. Vaikka en edelleenkään lisää halua kun asiaa miettii kaikilta kanteilta niin kyllä oli vaikea koko homma; niin lopullista :unsure: siis edelleenhän voisin olla raskaana ja synnyttää uudestaan koska vaan mutta se ei todellakaan oo tarpeeksi iso syy uutta lasta miettiä :D
 
Voi @kiuski :( Onpas raskaan kuuloista elämä nyt siellä. Toivottavasti pian olisi ohi vuoto ja muu.
Pojan hampaissa suunnitelma kuulostaa hyvältä! Ja toivotaan että mies paranee nopeasti!
Hyvä kuulla että istuskeluun on lupia saatu muuallakin. :D

@Mandala millon maissinaksut olis hyvä siis aloittaa?
Ja haleja tuosta lopullisuuslomakkeen täyttämisestä. <3
Kiva et menee hyvin ja saat jo edes vähän omia juttuja esikoisen kanssa. :love:

Meillä tuli 4 kk sunnuntaina täyteen ja sen kunniaksi annoin nuolasta omenaa pari kertaa, tykkäs kyllä. Muuten en oo vielä kiinteitä miettinyt juuri. Sen maistelututin kaivoin esiin ja keitin, mutta siinäkin luki +6 kk.

Mulla oli tänään se kohdunkaulan tähystys. Lääkäri kysyi kun tulin ovesta, että oonko käyttänyt sitä ovestin-geeliä(?) niin kuin ohjeistettiin ja siinä samalla muistin, että sitähän käskettiin keväällä käyttää viikko ennen tutkimusta. :confused:
No en ollut siis käyttänyt. Vähän epämukavalta tuntui ja kaks koepalaa otettiin. Tosi paljon kirveli se etikka. Nyt vuotaa kunnolla, oikein purskahtelee välillä verta. Otin panadolia kun tulin kotiin.
Ei näkynyt mitään poltettavaa, vastauksiin menee kolme viikkoa. Oli taas opiskelija mukana!

Poikanen 4 kk
 
@atvk87 siis eihän siitä maistelututista mitään vaaraa ole vaikka aiemmin tarjoaa. Kai se on vaan joku oletus ett sen ikäisellä olisi motoriikka kohdillaan tms.

Maissinaksuja taisin pojalle antaa joskus 5kk iässä ekaa kertaa. Tyhjää energiaahan ne on ja hammashoitoihmiset kai dumaa ne kun takertuu hampaisiin ja sellanen napostelumentaliteetti on huonoa hampaille. Mutta hyvää harjoitusta ne antaa vauveleille ja ne sulaa suuhun tosi nopeasti niin tukehtumisvaara on aika pieni.

Siis oon ihan totaalisesti unohtanut mitä sulla tutkittiin nyt?
 
Okei! Meiän kaveri on hammaslääkäri ja niiden lapsi on kyllä syöny maissinaksuja. :D
Semmosta toi saattais änkee jo suuhun. Mut kokeilen ehkä sitä maistelututtia kumminkin jossain vaiheessa.

Nii mul oli papasssa muutoksia ja en voinu raskausaikana mennä tohon tutkimukseen ku lähete tuli. Tai kuulemma ois voinu, mut ei mielellään tehdä vuotamisen takia. Tai meni vähä ohi ku ei ollu enää ajankohtaista.
 
Mä nyt tästä intoutuneena lykkäsin Maissinaksun tytön käteen, tai siis annoin itse napata kiinni. Hieman ohjasin kättä suuhunpäin kun toinen vaan tuijotti omaa kuvaa mun kännykän ruudusta. Pidin siis kamera auki että näin mitä tapahtuu kun tyttö istui mun sylissä. Kyllä näytti innoissaan massuttavan sitä mutt kolasi suuhun sulaneet mujut ulos :D tyttö kaluaa sopivan kokoisia leluja (ja mun kättä) välillä oikein antaumuksella joten en ihmettelis jos vaikka hampaita olisi tulossa
 
Ei nyt liity vauvoihin mut vuodatan teille silti mitä mulle on taas käynnyt! Eli siis mulla alkoi tuo maha vähän kipuilee ja kävinkin sitten sairaalassa näytillä kun tuntui että parempi kun joku sen katsoisi varmuuden vuoksi. Noh siellähän oli kohtu vielä täynnä raskausmateriaalia joka alkoi jo tulehtumaan. Lääkäri olisi ottanut mut kaavintaan jo samana yönä kunhan mun mahalaukku olisi ensin tyhjentynyt mutta päätettiin sitten että heti aamusta uus yritys paaston kautta.

Aamulla sitten osastolle odottelemaan omaa vuoroa. Samat lääkärit jotka tekee sektiot niin tekee myös kaavinnat joten mun vuoro oli silloin kun kenelläkään muulla ei ollut mitään hätää, kaavinta kun on helppo ja nopea toimenpide. Oli siis puhetta että salissa noin 20min nopeassa humautuksessa, herätys suoraan siellä ja sen jälkeen muutama tunti muodonvuoksi seurantaa osastolla ja kotiin. Tai siis noin se yleensä menee.

No kun käsky kävi aamupäivästä niin heti leikkausvaatteet päälle ja saliin. Kipusin pöydälle ja esivalmistelut käyntiin. Viimeinen muistikuva kun sanottiin että nyt laitetaan uni, hengitä rauhassa. Seuraavaksi herään 3tunnin päästä heräämöstä. Ei sit mennytkään ihan putkeen. Nopea humautus vaihtui kunnon uneen ja yhden lääkärin kaveriksi oli hälytetty ensin toinen ja niiden kaveriksi vielä kolmaskin. Kuten lääkäri kauniisti asian ilmaisi niin olin vuotanut kuin härän kurkusta, vajaa 900ml mikä on kaavinnaksi todella paljon kuulemma. Pari pussia sitten tankattiin takaisin päin verta. Oli ollut tosi huono näkyvyys ja materiaali tiukassa kiinni. Salissa oli paineet pudonnut tämän tästä joten niitäkin tarkkailtiin tovi. Olo oli kuin jyrän alle jäännyt. Hb putosi reilu 40 yksikköä niin sekin teki jo ihan kamalan olon, samoin mun kurkku oli todella kipeä siitä hengitysputkesta ja oksensinkin jonkin aikaa verta. Koko päivän makasinkin sängyssä katetrin kanssa ja yritin saada päätä selväksi. Jouduin jäämään sairaalaan yöksi, mikä oli kyllä ihan hyvä kun en edes sängystä päässyt ylös. Aamulla olo oli jo ihan ok ja pääsin aamupäivästä kotiin.

Nyt sitten tupla antibiotit ja toivo että ei tullut kohtuun reikiä! Ainakin hcg lähti heti laskuun mikä vaikuttaa hyvältä, ei siis pitäisi varmaan olla enää mitää jäänteitä. Vatsa on vielä aika hellä mikä vaikeuttaa vähän pojan hoitamista. Sohvalla kun makaa niin kaikki hyvin, heti kun nousee niin alkaa pikkasen huippaa. Tällä hetkellä hb onneksi jo 88.

Voiskohan tää kroppa toimia joskus niin kuin pitää? Joku kerta vielä kuolen siihen leikkauspöydälle kun alapää sekoaa :poop: Et sellasta tänne tällä kertaa :ROFLMAO:
 
Voi ei @kiuski.. kyllä on vaikeimman kautta mennyt, varmasti säikäyttääkin vaikka olit onneksi unessa kriittisen ajan. Hyvä, että menit näytille kun tulehdustakin jo oli. Toivottavasti nyt rupeaa vointi paranemaan ja arvot laskemaan. Käytkö kontrolloimassa hcgtä vielä?
 
@kiuski voi hyvää päivää mikä reissu sulla. :( toivottavasti toivut nyt nopsaan eikä mitään lisää tuu ❤

Lyhyesti meidän kuulumiset: ei päästy trakarista ja nyt ollaan takas osastolla. Kahteen kertaan keuhkoputkea operoitiin ja ylimääräset saatiin pois, mutta ei silti pärjännyt ilman. Lisäks todettiin tytöllä vaikea uniapnea että laitetta lähetään hakeen vielä oulusta jahka se sinne tulee. Yöhoitoa myös järjestetään että päästäis kotiin. Loppuvuodesta mahollisesti uus yritys trakarin pois ottamisesta. Syömistä nyt harjotellaan, mam-nokkamuki on ainaki parin päivän kokeilulla osottautunut parhaaksi (y)

-dino- & typy 5kk ❤
 
@kiuski voi hyvää päivää mikä reissu sulla. :( toivottavasti toivut nyt nopsaan eikä mitään lisää tuu ❤

Lyhyesti meidän kuulumiset: ei päästy trakarista ja nyt ollaan takas osastolla. Kahteen kertaan keuhkoputkea operoitiin ja ylimääräset saatiin pois, mutta ei silti pärjännyt ilman. Lisäks todettiin tytöllä vaikea uniapnea että laitetta lähetään hakeen vielä oulusta jahka se sinne tulee. Yöhoitoa myös järjestetään että päästäis kotiin. Loppuvuodesta mahollisesti uus yritys trakarin pois ottamisesta. Syömistä nyt harjotellaan, mam-nokkamuki on ainaki parin päivän kokeilulla osottautunut parhaaksi (y)

-dino- & typy 5kk ❤
 
@kiuski voi ei :unsure: kuulostipa hurjalta :unsure: kovasti voimia toipumiseen! ❤

@-dino- hitto että uniapneakin vielä.. meneekö siis maito hänellä nokkamukista? Miten muuten teidän typyn kanssa kiinteät, onko niitä mahdollisuus kokeilla joskus sitten vasta myöhemmin?

Meillä 5kk neuvola. Eipä siellä mitään ihmeellistä, 67,5cm ja 7290g eli reilu 500g tullut kuukaudessa painoa lisää joten laskusuhdanne ei onneksi ole jatkunut. Pitkä tyttö hän on. Tuli rotan viimeinen ja samat piikit kuin viimeksi. Fun times ahead siis:censored: oon vielä tän illan yksin pitämässä taloutta pystyssä kun mies joutukin ylitöihin yllättäen. Ei voi kun toivoa parasta ja pelätä pahinta :ROFLMAO:

Muutenhan tuo pikkumimmi on ollut ihan jees mutta illat on kovan viihdytyksen tarpeessa eli sohvalla istuskelu on hänen mielestä ihan :poop: mutta sylissä kyllä sitten mielellään katselee elämää ja kotipuuhia.
Ratasistuimeen pistettiin vloppuna ekaa kertaa lämpöpussin sisään. Tykkäsi kovasti ja nukkuikin tosi hyvin ulkona ollessa. Harmi kun aamupäikkärien kannalta huono kun nukahtaa ennen kotoota päiväkodille lähtöä kun puen ja laitan kantokoppaan. Siinä helppo kantaa portaat alas vaunuille ja takas tullessa ylös jossa jatkaa partsin ovella unia. Viime vkolla veti noin kolmen tunnin tirsat siten. Joten joutuu vielä venkslaamaan ratasistuimen ja vaunukopan vaihtoa.

Ostettiin sittenkin se ikean Langur syöttötuoli tytölle kun inhoan sen pojan vanhan tuolin putsaamista. Tuohon sai tarjottimen vaikka eka luulin ettei saa. Ollaan kokeiltu pari kertaa antaa istua siinä ihan joku minuutti tms. Neuvolassa sanoikin että sivuttain ei sais antaa kauheasti röhnöttää istuen mutta ees taas heiluminen tai eteenpäin röhnötys ei ole haitallista. Ikeasta meillä on myös semmoinen syöttötuolin puhallettava tukityyny millä saa tuettua ihan hyvin sinne. Mutta jos maissinaksujen yms maistelua jatketaan niin sylissä kyllä.
Vloppuna annettiin maissinaksuja niin mahaan meni tällä kertaa ainakin vähän :D

Pojan uhma on ottanut uutta tuulta alleen taas ja sepä vasta kiristelee hermoja. Kuitenkin ollut itse huolissaan minkälaista esimerkkiä hänelle näyttää tunteidensäätelystä yms kun itse tempperamenttisena ihmisenä joskus räjähdän kyllä tai sitte tulee helposti oltua passiivis-agressiivinen kun painii samojen asioiden aiheuttamien samojen ongelmien kanssa joooooooooka helvetin päivä välillä niin tilasin kolme kirjaa aiheesta. Fanni elefantti kavereineen kirjoissa kohtaa eri tilanteissa eri tunteita ja niiden säätelyä. Kirjoissa on vielä aikuiselle luettavaa aiheesta, tehtäviä lapsen kanssa yms. Vaikutti hyvältä ja sieltä on otettu meille jo käyttöön tunnelämpömittari käsitteenä.
 
Voi ei @kiuski mikä koettelemus :( Toivottavasti olis nyt sitten oikeesti ohi ja pääsis kroppa toipumaan. Halauksia täältä ❤

Kiva kun jaksat käydä kertomassa kuulumisia @-dino- :) Tylsää tuon trakarin kanssa, mutta hienoa että nokkamuki jo menee (y)
Jaksamista! ❤

Täällä äiti on vähän väsynyt. Viikonlopun aikana nukkunu yhteensä ehkä noin 11h, joista 2,5 viime yönä. Että ei muuta ku reippaana töihin :confused: Saatiin nyt viimein joku inhalaatiojuttu jonka pitäis rauhoittaa tytön yskää, ihan kiva tälleen kohta 7 viikon sairastamisen jälkeen. Kehitysloikka myös jyllää täysillä ja herää yskän lisäksi myös yökauhuun, nälkään, janoon, planeettojen väärään asentoon jne jne :poop: Ei halua nukkua omassa sängyssä, nukkuu huonosti meidän välissä/mun päällä.

Marrasmai ja yökukkuja 1v2kk
 
@Mandala nenämahaletkun kautta maidot menneet edelleen, eilen meni suun kautta 1/11osa maitomäärästä (osa tietty rinnuksille) pullosta syönti ei sit ikinä lähteny oikeen käyntiin, refleksi-imemisen kausi meni ohi ja otettiin pieni aikalisä syönnin kans. Vielä saa paaaaaaaljon töitä tehä ton maidon kans sillä siihen 20ml syömiseen menee noin puol tuntia, että tällä tahdilla ei vuorokaudessa riitä tunnit vaikka kokoajan syöttäis. Soseet alotettiin 4kk iässä ja niitä mielellään syö 2-3krt päivässä.

Facessa varmaan tuliki vastaan mainos noista kirjoista ja niitä pikaisesti vilkasin. Toivottavasti on apua (y)

@marrasmai tsemppiä ❤ on kyllä pitkä sairastelurupeama ollu. Toivottavasti inhalaatiosta ois apua ja saisitte koko porukka nukuttua.
 
@marrasmai siis 7 viikkoa, apua :( oon kuullu joka paikasta että pitkää tautia liikkeellä mutta 7vko on jo aivan liikaa. Saitteko sellasen lasten astmapiipun (pitkä putki mikä laitetaan lapsen naamalle ja astmapiipusta painetaan toisesta päästä sinne putkeen) vai mikä toi inhalaatiojuttu on?
Tollasilla unilla ois varmaan jo melkein helpompi että tulisit ite kipeäksi ja ”pääsisit” sairaslomalle niin voisit päivälläkin lepää :unsure: toivottavasti alkaisi jo helpottamaan pian.

@-dino- ihanko lusikalla syö soseita? Kiva jos soseet maistuu typylle! (y) Saatteko sairaalalta soseetkin? Ihan mielenkiinnosta kyselen että kun maksatte kuitenkin typyn sairaalassa olosta niin kuuluuko siihen teidän ruokailut hintaan? Kyllä monesti ootte mielessä, että miten pitkään siellä olette jo olleet ja joudutte olemaan, ihan uskomattoman paljon lämpimiä ajatuksia sinne ❤
 
kiitos tsempeistä! :) Joo just sellainen lasten astmapiippujuttu, jotain kortisonia siinä tais olla. Ventolinea ei voida käyttää kun se ei oo yhteensopiva tytön sydänlääkkeen kanssa.

Viime yö meni onneksi jo vähän paremmin vaikka paljon heräili taas. Siirryin itse puoli neljän aikaan sohvalle, tyttö rauhoittuu nyt taas jostain syystä isin kainaloon paremmin vaikka muuten illat ja viikonloput roikkuu mun lahkeessa.

Kyllä vaatii @-dino- teiltä melkoista kärsivällisyyttä maidon kanssa ja muutenkin. Paljon olette mielessä, voi kun nyt ei tulis enää takapakkeja!

@Mandala voi että sielläkin ollaan jo niin isoja :love: Niin se aika vaan menee. Mitkä fiilikset on olleet sen alkiopäätöksen jälkeen?
 
Me saatiin ventolinea just siihen astmapiippuun kun oli RS-virus. Mutta siitä ei huomattu vaikutusta. Jospa kortisoni ois tehokkaampi!

Alkaa tuntumaan ihan hyvältä ratkaisulta se alkiojuttu jo. Ei pyöri mitenkään ajatuksissa enää. Varsinkin kun tyttö ollut kiukkuinen niin miettinyt, että eipä tähän tarvi uudestaan enää tieten tahtoen itseään saattaa kun nämä vauvakiukkuilut saa päätökseen :ROFLMAO: vaikka ei mitenkään kiire ole hänen kasvamisen suhteen. Mutta siis jotenkin sellanen kateellinen tai jännä olo itsellä kun lukee jonkun olevan raskaana että hän saa vielä kokea sen ja synnytyksen mutta mä en. Ei keskustelupalstalla vaan muualla. En halua enää lukea niistä kun ei enää ainakaan tarvi opiskella niihin liittyen, siis artikkeleita yms. mitä ennen tykkäsin kovasti lukea. Ja vähän harmittaa tai ärsyttääkin kun näkee tosi kivoja äitiysvaatteita. Mutta kyllä tämä tästä :D
 
@Mandala juu lusikalla (y)

Ja nyt päästetään kela-Pirkko ääneen :D mullahan tuli oma hoitomaksujen maksukatto täyteen jo ennen tytön syntymää, sen verran kerkes ultrakäyntejä olla ja osastolla olo sitte täytti loput. Alle 18v lapsen voi liittää vanhemman maksukattoon joten soitin potilasmaksutoimistoon heti seuraavana päivänä synnytyksestä. Näin alaikäisestä ei mene maksuja ollenkaan (muuten maksettava 7vrk/per hoitojakso ja sen jälkeen maksutonta) ja mulle loput osastopäivät katon täyttymisen jälkeen oli puoleen hintaan. Lapsi saa tietty kaikki ruuat sairaalan puolesta (sosevalikoima on osastolla ainaki aika suppee et jos jotain muuta haluaa nii ite sit tuo) Oulussa me vanhemmat ei saatu ruokia, mutta täällä keskus-sairaalassa saadaan eli seki on sairaalakohtasta. On kyllä ihan mieletön etu kun ei tarvi ruokailuja miettiä.

Verot maksan tästä eteenpäin ihan mielelläni.
 
  • Tykkää
Reactions: Roxanne ja MyMa
Heihoi,

Hienosti kasvaa tyttö @Mandala :) mikäs kiukku siel on meneillään? Kuulosti mielenkiintosilta noi kirjat! Toivottavasti on hyötyä ja saat sitä opiskelua vähä eri muodossa.

@-dino- munkin mielestä kiinnostavaa kuulla teidänkin nykyarjesta, kun ei semmosesta mitään tiedä. Hyvä järjestelmä meillä Suomessa!

@marrasmai hitto miten kauan ootte tosta jo kärsineet. :( toivottavasti se inhalaattori helpottaa öitä.
Paljon kahvia sulle! :D

Meil oli tänää rokotukset, nyt jännittää ilta. Pistot meni paremmin ku viimeks, huus vaan ihan hetken, mut ei itkeny niin ku viimeks kyyneleet silmissä.
Viimeisen (Jes!) rotan otti irvistellen, mutta nopeemmin ku kaks ekaa kertaa. Tollasistakin hyvin huomaa, että toinen kasvaa. :)

Nyt vietellään imetys- ja kantovälineviikkoa, molemmat onki tällä hetkellä mun ainoita harrastuksia. :D

Jouduttiin maanantaina lopettaa yks meiän koirista, just se mun agilitykoira, jalkavamman takia. :( Treeneissä ei päästy käymään kuukauteen.
Alkaa jo vähä helpottaa, kunhan ei ajattele asiaa yhtään.

Poikanen 4 kk 10 päivää
 
@atvk87 tosi tosi harmi teidän koiran kanssa :cry: tiedän tunteen kyllä.. meillä poika oli 4kk ikäinen kun meidän kisu jouduttiin lopettamaan. Oli ihan kauheaa joutua viemään lääkäriin kesken päivän vauvan kaa kahdestaan taksilla kun mies ei päässyt. Kisu oli lopettanut syömisen ja mentiin tsekkaa mistä voi olla kyse. Munuaiset oli sitten tyystin finaalissa 14vee kissa herralla joten sinne jäi. Oli ihanaa saada olla siellä ihan loppuun asti paijaamassa häntä vaikka itkin vaan ihan hulluna, mutta vauva tietty teki asiasta vähän vaikeaa vaikka onneksi ei ollut mikään megakitinäpäivä. Tyhjän kantokopan kanssa kotiin paluu oli karmeaa vaikka vauvan hoito onneksi vei ajatuksia muualle, sitä toimi ihan vaan automaatiolla ekat päivät sen jälkeen.
Kovasti voimia sulle, noi on tosi isoja asioita joutua kokemaan :unsure: ❤
 
En muuten tienny kelan hoitomaksukatosta, hyvä että semmoinen on. Mieti @-dino- jos vaikka Jenkeissä asuisitte miten kallista ois. Varmaan oikeasti joku miljoona dollaria menisi.. onhan joku joku synnytyskin siellä lääkärikuluissa muistaakseni useampi kymmenen tuhatta dollaria, huhhuh.

@atvk87 ei meillä mitään yleistä kauheaa kiukkuisuutta, illat vaan on tupannut olemaan kiukkuisia. Tuntuu ett joutuu koko ajan viihdyttää ja vaihtaa huonetta. Sohvalla ei kelpaa istuskella missään asennossa oikeasti. Paras on jos on vaikka kotipuuhia ja saa sylistä katsella ja olla mukana keskellä touhuja. Ratasistuimessa myös tykännyt ulkona katella niin ollaankin lähdetty vähän ulos ennen iltapalaa.
Pitää ns keksiä illat uusiksi kun kotona ollessa ollaan yleensä vaan puuhailtu, leikitty ja touhuttu olkkarissa pojan kanssa ennen iltapalaa.

Maanantaina kun sai sen kolmannen rotan niin ollut tänään selvästi itkuisempi ja vääntelee mahaa ilmeisesti. Ja vaikka yleensä nukkuu ihan reilusti päiväaikaan niin tänään ei nekään sujunut. Aiemmat rotat sai kiukkuiseksi viikon päästä.

Ja siis tosta rotasta me saatiin kolmatta kertaa 5kk neuvolassa. Poika sai vaan kaksi kertaa mun mielestä ja vielä kysyin terkalta että ”ai tulee vielä uusi satsi, eli kolmas?” niin sanoi että joo.

Meillä yöt on periaatteessa ihan jees jos arvioi sen perusteella miten väsynyt on päivisin. En siis ole juurikaan väsynyt. Jos vähän on väsyttänyt niin nukun tytön kaa päikyt. Kivasti jo pitkään ollut sänkyyn menorytmi sama eli 19-20 aikaan mennään sänkyyn hänen kanssa, riippuen miten on päikkäreitä nukkunut varsinkin iltapäivästä eteenpäin. Nyt ei ole ollut kauhean itkuinen sängyssä edes ja nukahtaa yleensä aika nopeasti, jään kyllä yleensä somettamaan siihen viereen kunnes mies tulee pojan nukutuksesta. Siinä ajassa mitä ite oon sängyssä (klo 22-23 alkaen) siihen kunnes noustaan (noin klo 7) sängystä syö 4-6 varmaan ainakin. Ja heräilyjä siihen päälle, aamuyöt varsinkin repaleisia kun innoissaan välillä huutelee tai härvää muuten vaan torkahtelujen välillä. Aamuyöstä tutti on sellanen OFF nappula että kun se tippuu suusta (kuulen sen tipahduksen kevyen unen ja puoliunen läpi :LOL:) niin ähellys alkaa samantien :D

@atvk87 mites teidän pieni kiukkuilija? Kävittekö jo toisen kerran osteopaatilla?
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä