Alkuraskauden monikkoperheet

Kiva kuulla muiden odottajien ja vauvat jo saaneiden kuulumisia. Tuo sosiaalitoimen asia ratkesikin jo. Sieltä ei ole resurssia nyt antaa perhetyöntekijää. Neuvolasta voisi joku tulla keskustelemaan. Mutta se ei ole tarpeen, koska tarve olisi ihan vain käytännön avulle.

Nyt oikeastaan vasta tajusin sellaisen ihanan jutun, että nyt mennään jo 32viikolla ja vauvoilla on edelleen kaikki kunnossa. En ole joutunut vuodelepoon ja vaivat on lähinnä väsymystä, paikkojen puutumista ja selkäsärkyä. Vain epämukavaa, ei siis mitään vakavaa. Vaikeimmat viikot olivat ehkä 20-30, kun väsymys tuntui armottomalta, liikkuminen todella hankalalta, supistuksia oli paljon ja hempparit kävi 100 pinnassa. Nyt tuntuu, että kroppa on alkanut sopeutua valtavaan mahan kasvuun. Vaatteita on laiteltu ja alkaa tosissaan tuntua sille, että meille oikeasti tulee kohta taas vauvoja taloon. :)

Ihan eri lailla on nyt osannut taas nauttia noiden isompien kanssa puuhailusta kotona, kun tietää että kohta kaikki muuttuu ja pitää opetella uudenlainen arki. Rauhallinen sunnuntaiaamu tai päikkäreitten jälkeinen loikoilu sohvalla 1 vuotias kainalossa tuntuu ihanan ylelliseltä. Miehen työasiatkin saattavat ratketa parempaan suuntaan, joten nyt jännäillään, miten siinä käy.
 
Tervehdys

En olekkaan tänne ennen kirjoittanut,mut nyt piti tulla purkaan ajtuksi ku pää on sekaisin kuin Haminan kaupunki.... :)

Kävin eilen neuvolassa ja en tiedä pitäisikö nyt olla iloinen vai järkyttynyt..
Hb ja verenpaine oli hyvät,sekä pissa puhdas. Paino tippunut alusta 2 kg vaikka syön joka välissä.Maha on kasvanut ihan valtavasti,kohdunpohja kolme sormea yli navan :)
Sit kun neuvolatäti alkoi kuunteleen sydänääniä masusta vasemmalta ylhäältä ,sanoin et vauva on oikealla alhaalla,mutta hups keikkaa,sekä ylhäältä et alhaalta löytyi sydänäänet.Neuvolatäti tuumas et tästä se masun kova kasvu johtuu,täällä onkin kaksi vauvaa.:heart::heart: Siinä sit oltiin ihmeissään ja ollaan edelleen.Kahdessa ultrassa olen käynyt eikä silloin ole kuin yksi näkynyt.Lääkärikin halus viel tutkia ja kuunnella ja oli samaa mieltä et niitä ois kaks.Onko kellään ollut toinen vauva näin pitkään piilossa?Odotan nyt ultraa kuin kuuta nousevaa,mut se on vasta kuun lopussa eikä saanut sitä aikaistettua.
Anteeksi oma napainen kirjoitus. Tuntuu vaan et oli pakko saada johonkin purkautua,pää on niin sekaisin.:)

Hillankukka42 + naperot 18+2
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on ollut hiljaista. Joko kaikki on vauvelit saaneet? :)

Meillä ollaan saatu 37 viikkoa täyteen, joten vauvat ovat sen puolesta "valmiita". Ihmeellisen hyvin on kaikki mennyt tähän asti. Vyötärölläkään ei ole kuin 10 cm enempi kuin yhtä odotellessa on ollut. Tosin tuo ympärysmitta on isompi ihan ylhäältä alas, kun aiemmin on ollut vain keskimaha isona... :D Tuntuu siis siltä, että vauvaa on kylkiluista häpyluuhun asti koko välillä... Ja molempiin suuntiin painaa kovasti. Saisivat minun puolesta jo saapua maailmaan. :)

Hyvä juttu on, että nyt olen muutaman yön saanut paremmin nukuttua. Ikävää puolestaa se, että juuri toivuttiin 2 viikon flunssasta, niin iski uusi tauti. Kuumeessa ollaan koko porukka jo viidettä päivää. Toivotaan, että menee ohi ennen synnytystä :)

Onnea uusille odottajille ja vauvat jo saaneille! :)
 
Oletteko aavistelleet ennen ultraa, että vauvoja olisi enemmän kuin yksi? Minulle on jostain tullut sellainen vahva tunne. Joka raskaudessa olen miettinyt kaksosia vaan en koskaan näin vahvasti ja tämä on ehkä viimeinen mahdollisuus niin ehkä siksi se kaksosajatus on mielessä voimakkaasti, kai sitä mielen syövereissä vaan kovasti toivoo kaksosia :) Saas nähdä :) Väsymys ja palelu on järkyttävää ollut tässä odotuksessa.
 

Yhteistyössä