alkuraskaus ja alkoholi!!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja "apua"
  • Ensimmäinen viesti
"apua"
Tein eilen positiivinen raskaustestin ja nyt pelottaa tosi paljon kun se ilmoitti että viikkojakin olisi jo yli neljä.
Olen käynyt baareissa tosi monia kertoja ja juonut suuria määriä alkoholia.
Kuinka suurella todennäköisyydellä minulle tulee sasiras lapsi, tai ylipäänsä onko sikiö kerennyt vahingoitua?:(
 
"vieras"
No se testi tehdään aina niin, että niitä viikkoja on vähintään se 4+. No itselläni on niin olemattoman lyhyt kierto, että 3+6 on tullut hailakka haamu, mutta käytännössä siis jokaisella plussaavalla on vähintään toi neljä viikkoa kasassa.

Käytännössä myös hyvin hyvin moni on ehtinyt siinä ennen plussaa juodakin jotain. En kyllä tiedä miten monta kertaa olet ehtinyt käydä baarissa kun itse hedelmöittymisestä on pari viikkoa aikaa.

Mutta ei siis ole haittaa. Mutta lopeta nyt se juominen.
 
gdc
``Alkio kiinnittyy kohtuun noin viikko hedelmöityksen jälkeen. Useimmat eivät huomaa tapahtumaa lainkaan, mutta joillekin alkion kiinnittyminen saattaa aiheuttaa tiputteluvuotoa ja kuukautiskipujen kaltaisia tuntemuksia alavatsassa.``

Eli jos viikkoja on nyt 4+ niin alkio on kiinnittynyt n. viikko sitten. Ehkä et viikossa ole ehtinyt juoda mahdottomasti.
 
"äiti"
Tiedätkös että samaa olen itse miettinyt. Tein raskaustestin rv 7, ja sitä ennen kolme todella kosteaa baarireissua :(

Lapsi on nyt 6-vuotias, ja vieläkin mietin että mitäs jos koulussa tulee jotain keskittymisongelmia tjn. Syyllisyys painaa edelleen, en pääse irti.
 
Raskaus ja alkoholi
Hyvä kun pohdit asiaa! Onneksi kuitenkin alkio kiinnityttyään kohtuun, elää vielä sellaisen pienen ruskuaispussin turvin, ennen kuin istukka alkaa napanuoran kautta välittämään ravintoa ja verta yms. Itse kävin ultrassa 6+3 raskausviikoilla, eli siis raskausviikolla 7 niin kuin sanotaan. Siellä se ruskuaispussi näkyi.
 
ED.
Hyvä kun pohdit asiaa! Onneksi kuitenkin alkio kiinnityttyään kohtuun, elää vielä sellaisen pienen ruskuaispussin turvin, ennen kuin istukka alkaa napanuoran kautta välittämään ravintoa ja verta yms. Itse kävin ultrassa 6+3 raskausviikoilla, eli siis raskausviikolla 7 niin kuin sanotaan. Siellä se ruskuaispussi näkyi.
Eli siis sinne ruskuaispussiin se alkoholi ei pääse. Nyt vaan juomatta loppuaika!
 
köh
mutta alkiolla ei käsittääkseni ole mtn yhteistä verenkiertoa äidin kanssa vkoon 7 asti... älä huolehdi turhia, muuten oot koko raskausajan ihan pelko persiissä ja onko se sit kivaa... pääasia et tästä lähtien pysyt jaffassa..
 
"hmm"
Mun käsittääkseni taas just alkuraskaudessa alkoholista on eniten haittaa lapselle? Ja että vähäinen altistus ei haittaa, jos siis on vasta joku toka viikko menossa, mutta oletko juonut vähän siideriä vai paljon kirkkaita, ne on ihan eri asia. Suuremman alkoholimäärän kanssa voi kai vaikuttaa jo ihan alkuraskauteen? Tai näin mä olen käsittänyt.
 
Noin alussa ei ole mitään vaikutusta kehitykseen. Etkä myöskään ole voinut (vielä) juomisella aiheuttaa keskenmenoakaan vaikka sitäkin joku väläytteli. Jos meneekin kesken, ei syy ole sun juomisella.

Tsemppiä, ja onnea odotukseen =)
 

Yhteistyössä