alkuraskaus ja lihoominen :(

Hei!

Ooks kellään muulla samankaltainen ongelma tai oisko jollain joku hyvä vinkki kertoa mulle, ku oon nyt iha raskauden alkuvaiheessa 8 viikolla, ja oon ruvennu lihomaan jo:( mulla ei mee vanhat farkut päälle, kiristää jne.
Pahin täs on että stressaan yli paljo tämän takia:( mikä on huono juttu!

Olin juuri pari kolme kk enne raskautta laihduttanu ja olin tyytyväinen itteeni; ja nyt oon taas karhun kokonen :( en mässäilee eritysemmin ku ei tee mieli muuta ku ruokaa vaa.

Mua harmittaa tosi paljo, naisena, ku on kesä ja kaikki näyttää hemmetin hyvältä sit minä oln tänmönen;(

Mä en haluu ees kattoo itteeni peiliin ku pidän itteeni nii rumana ja läskinä :(
 
Et oo välttämättä lihonut vaan se on nesteturvotusta.:) Johtuu siitä kun lihakset rentoutuu joten imujärjestelmäkään ei toimi niinkuin ennen. Juo paljon vettä ja syö vaiks ananasta. Kyllä se siitä laskee vielä.

Mulla kävi samoin toissapäivänä. Yhtäkkiä ilmesty kauhee pallo siihen missä mun lituska maha ennen oli (oon kans ihan alussa vasta) ja kauhee pisto kylkeen jos koitti vetää mahaa sisään. :D Ja sitten paitapuseron napit ei menny tissien kohdalta kiinni vaikka olin 2 päivää aikasemmin kokeillut et hyvä on. :D
Vieläkin on ihan turvonnut olo mut kun kävin vaa'alla niin olin laihtunut 2kg.
 
No, mullla on tullut jo 30 kg....menen synnyttämään noin parin viikon päästä. Olin myös juuri treenannut itseni huippukuntoon muutamia vuosia ennen raskautta. Arvaa ärsyttääkö..... :mad: Mutta ei tälle minkään voi- mulla oli kamala hiilarihimo ekat 6-7 kk ja turvotusta sekä väsymys sitä laatua, ettei ole jaksanut liikkua yhtään...

Toisaalta olen aiemminkin lihonut tuon määrän ja saanut ne veke. Kovalla työllä tosin.
 
hei! :) 30kg???? :D eikäää, mä en kestä, mulla tulee varmaan samaan verran, voi eii, mäki oon parhaimmillaan painannu 87kg, ja nyt oon 76, eli mä varmaan teen ennätyksen :D noh kai niit saa pois sit jos oon ennenki laihduttanu 25kg kuudessa kuukaudessa niin enköhä saa tästäki sit tiputettu!

ja Siri-Anna, mä ymmärrän sua jos tekee mieli jotain on pakko saada...ei sille voi mitään...
mä en oikeesti ymmärrä niitä jotka ei liho juuri ollenkaan, eikö ne sit syöö ollenkaan vai mikä siinä on?
 
No mä kuulun sakkiin hyvin maltillisesti painoa keränneet, eli mulla nyt viikkoja 30+1 ja painoa tullut lisää 8kg :D ja kyllähän mä syön, mut ilmeisesti määrät pysyneet kohtuullisina kuitenkin...jäätelö on suurin intohimo <3
 
Täällä kanssa yksi lihooja! Raskausviikko 13+0 ja olen tämän vuoden puolella lihonnut + 6kg! Tätä ennen olin omasta mielestäni aivan huippu mitoissa, joissa en ole vuosiiin ollut! Oli litteää vatsaa, pysty käyttää mitä tahansa toppia! Toista se on nyt. Vatsa pömpöttää ja käsivarsiin tullut lisää tavaraa. Minuakin vähän ällöttää vaikka mies koittaakin kehua että oon yhtä nätti edelleen. Mutta olen kääntänyt tämän siinä mielessä positiiviseksi että nyt "kehtaan" käyttää kaikkia ihania mekkoja kun ei haittaa jos vatsa vähän näkyy. Se saakin näkyä <3 parivuotta sitten harmittelin kun ei kehtaa käyttää mekkoja kun näyttää ihan siltä että olisi raskaana :D samoin vihasin toppeja jotka ovat edestä löysiä, nimitin niitä raskauspaidoiksi :D Nyt voin niitäkin sit käyttää hyvällä omalla tunnolla :) Minulla on ihan vaan tullut syömisestä tuo kaikki lihoominen. Ennen söin tosi niukasti. Hädintuskin yhden lämpimän aterian päivässä. Tätänykyään täytyy syödä ainakin 2 lämmintä ateriaa, aamupalaa, iltapalaa ja välialoja. Karkkia menee normaalia enemmän kun tekee mieli hyvää ja annan itselleni nyt vähän löysää noitten herkkujen kanssa. Ennen jokapäiväinen liikunta on jäänyt kokonaan pois alati pahanolon takia. Luotan vahvasti siihen että pääsen kiloistani eroon synnytyksen ja imetykseen jälkeen ja alan tekemään vaunulenkkejä :)
 
En stressais sen painon nousemisen kanssa alkuraskaudessa vielä, koska silloin vaan muuttuu aineenvaihdunta aika paljon ja tulee huonovointisuutta. Siis lepääminen ja terveellisesti, kohtuudella syöminen voi olla ainoa mikä auttaa, ainakin itselläni. Jos stressaa painosta ja yrittää laihduttaa niin tulee vaan huonovointisemmaksi. Se voi olla vaikea hyväksyä että vatsa kasvaa. Itsellänikin on siihen mennyt aikaa.

Silti kehotan kyllä liikkumaan läpi raskauden ja syömään kevyesti ja kuitenkin hyvin. Jos antaa itsensä mennä sellaiseen ylisyömiseen niin ongelmat varmasti pahenee eikä pääse liikkeelle kunnolla. Itselläni nyt ollaan viikoissa 27 ja painoa tullut n. 7 kg, varmaan tästä vähän vielä tulee mutta toisaalta ruokahalu on aika paljon pienempi nyt kuin alussa koska vatsaan ei vaan mahdu enää oikein ruokaa ja väsymystä on ollut sen verran paljon ettei oikein jaksa enää syödä.
 
joo totta, mua ei häiritse vatsan kasvaminen ollenkaan, päin vastoin se kasvaa koko ajan ja mä oon iha rakastunu! lähinnä tarkotin niiku ku muualta alkaa paisua :(

Kaikista pahin on se et mulla ei ole ikinä ollu selluliitia, ja nyt jalat on täynnä, ja se tuntuuu erittäin pahalta..iha niiku parin viikon sisällä tullu :( en tie miten pääsisin eroon niistä, tuskin mitenkään ku vast synnytyksen jälkeen:( harmittaa tosi paljoN!
 
Tuttua... Mulla menossa nyt rv 32, painoa on tullut 5 kg ja siitä suurin osa tuli ekalla kolmanneksella ja tuntui menevän suoraan vaan reisiin ja takapuoleen! Farkkuja ei voinut pitää enää kauaa plussaamisen jälkeen. Nyt loppuvaiheessa ei varmaan painoa oo niin tullut sen takia, että mahalaukku lienee tuol jossain lytyssä eikä pysty syömään kun pieniä annoksia kerralla. Et voi se painonnousu siitä vielä tasaantuakin!
 

Yhteistyössä