Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

Tervehdys kaikille!

Täällä on nyt viikko 16 meneillään ja innolla odotan, että viikkoja tulee lisää! Vatsa alkaa näkyä jo :) Me tosiaan odotetaan esikoisia ja mielessäni on käynyt seuraava asia: oletteko ostaneet tuleville kaksosillenne minkäkokoisia vauvavaatteita? Monestihan kaksoset syntyvät suht pieninä ja voi ollakin, että "normaalit" vauvavaatteet ovat eka kuukausina auttamattomasti liian isoja. Itse en ole vielä uskaltautunut ostamaan mitään, mutta seuraavan ultran jälkeen ajattelin uskaltautua jotain pientä nättiä hankkimaan :) Toki vaatehankintoja pystyy tekemään 56-62 cm koossa, mutta onko syytä hankkia myös pienempiä vaatteita juuri kaksosia ajatellen? Onko kenelläkään kokemuksia tai tietoa beibamboon vuokrauspalvelun toimivuudesta?
 
kannattaa varmasti 50cm ainakin hankkia. jos vauvat syntyy kovin pieninä, joutunevat hetken sairaalassa olemaan, sitten ehtii pienempiä hankkia. näin minä tein.

Onnea kovasti odotukseen!

Meilläkin kaksoset oli esikoiset, ja hienosti on kaikki mennyt. Nyt kun meillä on pienimmäinen "ykkönen" , sen vasta tajuaa miten upea kokemus ja etuoikeus kaksoset on! sen neuvon annan, että jätä ykkösten vanhempien "neuvot" arvoonsa.... kaksosten kanssa on "vähän" erilaista :D
 
SKE
heips kaikille!

tässä on saanut hieman kasailla itseään viime viikkoisen ultran jäljiltä vaikka lääkäri sanoikin ettei syytä huoleen, mutta mutta... toinen oli kasvanut ihan ok, noin + 200g edellisestä mittauksesta, toiselle oli tullut vain 50 g painoa lisää, molempien virtaukset kunnossa kuitenkin ja seuraava tarkastus "vasta" kahden viikon päästä mutta onhan tuo nyt ollut mielessä.. jospa se olis vain mittausteknistä heittoa, toivottavasti. :confused:

itse mamma on ollut viime aikoina vissiin hieman huonolla syömisellä ja juomisella, ketoaineet oli nääs koholla pissatestissä. lisää vettä ja leipää että pysyy kuosissaan :popcorn:, mutta tuo kyllä selittyy sillä että oli taasen migreeni ongelmaakin männä viikolla eikä oikein mikään uponnut. nyt sitten sain käskyn hakea ketosticsit apteekista että seurailen kotona tuota tilannetta. sokereiden kanssa mulla ei ole onneksi ollut ongelmia.

Onnea ElviiraKaroliinalle esikoisista!:heart:
 
Tervehdys,

täällä on yksi onnellinen kaksosia odottava lisää. Tänään käytiin juuri toisessa ultrassa ja siellä kaverin jammailivat. Viikkoja on 9+0, eikä housut meinaa enää mennä kiinni!
Ilmoittaudun innolla porukkaan mukaan, hauska kuulla muidenkin kokemuksia, kun meille tämä on kaikki ihan uutta.
 
  • Tykkää
Reactions: soja
Onnea siss1 :heart:

SKE kylläpä teillä nyt on kurjaa, kun tulee aina jotain murehdittavaa. Mutta varmasti kaikki on kunnossa, ja tosiaan toi mittaus on aina epätarkka. Meilläkin oli painoarvio molemmille sama masussa, mut syntyessä 32+3 oli paino eroa 250g, ja se nyt on kuitenkin noilla viikoilla aika paljon. Mutta hyvä että teillä vielä vauvat masussa, se nyt on kaikkein tärkeintä!!
 
Hei siss1! Sä oletkin mun kanssa lähes samoilla viiikoilla. Mulla nyt 9+2 (eli päivän ero ;) ) Ihan loistavaa! Voidaan vaihtaa kuulumisia ja tuntemuksia pitkin matkaa...
Mä kävin tänään neuvolalääkärillä ja siellä ne tosiaan temmelsi. On se vaan niiin, niin outoa, että niitä on siellä kaksi!!!! Aika hurjaa...

Onkos sulla esikoiset tulossa vai entuudestaan lapsia? Mulla on yksi vauhdikas 3-vuotias kotona. Aika rankkaa ollut nyt, kun ollut TODELLA huono olo kokoajan. Mut toivottavasti loppuis pian. Kohtahan tämä alkutaival on selviydytty...
Ja joo - mulla on jo raskausfarkut jalassa!!! Omat kiristää jo sen verta....
 
Enya, on tää ihanaa että on kohtalotovereita, ja näinkin spesiaalissa asiassa. Pidetään yhteyttä!

Neiti80, järkytys oli aikamoinen meilläkin, mutta kyllä se pian alkoi tuntua jo harvinaiselta aarteelta, jota vaalitaan nyt hellyydellä. Meillä sattui vielä olemaan ivf-hoito alla, ja tarkalleen tiedettiin että yhdellä munasolulla raskauduttiin. Eli meidän kaverit ovat identtisiä :)

Meillä on esikoiset aluillaan, joten tosiaan ollaan ihan kuutamolla kaikesta. Vähän hermostuttaa sellainen vaiva, että nyt jo liikkuminen on tuskaista. Ilmeisesti hormonit ovat jo hyrräilleet siihen malliin, että ns. suoliluunivel on jo löystynyt niin, että kumartuessa silmissä kipunoi. Huomenna toivottavasti saan lähetteen fysioterapeutille.. Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Mietityttää vaan että mites sitten ison mahan kanssa?

Onko kukaan ajatellut käyvänsä monikkoperheiden tapaamisissa vielä?
 
Minulla ei kokemuksia kaksosista (tuossa yhdessä 9 kk vesselissä riittää ihan tarpeeksi hommaa, tsemppiä vaan kaikille kaksoisäideille), mutta Beibamboosta kyllä. Ihan loistava tuote, hyvä mitoitus ja pehmeä materiaali (bambu-puuvilla-sekoite muistaakseni). Tykkäsin myös siitä, että tuote on suomalainen ja varmasti eettisesti oikein tuotettu, myrkytön jne.

Me käytettiin Beibamboon vuokrauspalvelua ja oltiin tosi tyytyväisiä. Ei jäänyt pieneksi käyneitä vaatteita nurkkiin kuleksimaan ja päivitys kokoa isompiin kävi helposti. Mun siskolla 3- ja 5-vuotiaat pojat, joilta saatu paljon vaatteita, joten Mini Set riitti meille hyvin. Maksoi muistaakseni jonkun pari kymppiä kuukausi. Löytyy myös isompi vaatesetti, joka voisi olla hyvä, jos kyseessä kaksoset.

Tsemppiä kaikille!
 
Minäkin täällä!:wave:

Täällä ois kans yks, joka eilen varhaisultrassa sai tietää odottavansa tuplia! Hurjalta tuntuu; pelottaa, jännittää, järkyttää, silti olen onnellinen, jne. Esikoiselle piti hankkia kaveri, nyt niitä tuleekin kaksin kappalein. :)
Joku muukin oli kirjoittanut, että pelkää tuplien raskausaikaa enemmän kuin vauva-aikaa, ja sama täällä. Olen melkein kauhusta kankeana, kun mietin mitä mutkia matkaan voi tulla(olen hoitoalalla).

diiseli rv7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Neiti80
Hei taas!

Kiitos Linkola Beibamboon kokemuksista - tuo vahvisti sitä, että haluan ainakin kokeilla heidän vuokrauspalvelua vauvojen synnyttyä ja juurikin niinä aikoina, kun vaatteet käyvät vauvoille vaan muutaman kuukauden tai jopa vain muutaman viikon. Tuntuu nimittäin todella helpolta vaihtoehdolta vuokrata niitä.

Meillä on huomenna ultra ja jännittää ihan vietävästi! Pieniä liikkeitä tuntuu jo vatsassa, ihania pieniä sipaisuja, mutta kovasti odotan varmistusta ultrasta ja lääkäriltä, että kaikki on hyvin.

Mulla on kaikki alkuraskauden oireet hävinneet, nyt kun viikkoja on kasassa 17. Tuntuukin hullulta, kun mitään oireita ei ole, että onko tuolla masussa ketään. Masu on kylläkin kasvanut muutamana viimeisenä viikkoina huomattavasti ja painoakin on tullut 3-4 kiloa lisää, joten eivätköhän vauvat siellä porskuta menemään :)

Ihanaa sunnuntaipäivän jatkoa kaikille ja paljon onnea uusille tuplaodottajille <3
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Ilmoittaudun varovasti mukaan! Hetki ollaan tässä sulateltu asiaa, ja ollaan onnesta soikeina! Toivotaan vaan että molemmat pikkuiset pysyisivät matkassa loppuun asti! =)

Stiinuliini 7+2 (ultratätin mukaan)

Piti vielä sanomani että päiviämme ilostuttaa 2,5-vuotias pojan vesseli
 
Viimeksi muokattu:
Rekisteröityminen Monikko-Onnea -palstalle onnistui lopulta. Kyllä siinä useampi viikko meni. Suosittelen sitä silti kaikille! Paljon monikko-odottajia ja -vanhempia sekä paljon tietoa. On ollut todella innostavaa lukea muiden kirjoituksia ja nähdä kuviakin monikoista. Shokki helpotti ja tuli tunne, että hei kyllä minäkin pärjään.
Taidan jatkaa itse kirjoittelua siellä, kyseessä kun on suljettu palsta, niin tuntuu turvallisemmalta.

Onnea ja iloa odotukseen kaikille!
 
Hei,

ultra takana ja ihania uutisia: vauvat voivat hyvin, vastaavat viikkoja, vettä riittävästi eikä mitään hälyyttävää ollut. Virallinen rakenneultra on vasta 2 viikon päästä, jolloin tietty selviää enemmän. Identtisiä poikia täällä siis odotellaan ja suurin huoli on poissa vaikkakin edelleen jännittää tämä tuplaodotus.

Voikaa paksusti!
 
SKE
Oi, uusia tuplia ketjussa! Onnea kaikille!

Täällä taas mennään onnen kukkuloilla! Nyt ultrassa molemmat kasvaneet hyvin eli edelliset mittaukset ja "jumiutunut" paino B:llä oli vain mittauksesta johtuvaa... puuh! Iso helpotus! Siis aikaisemmat kaksihan olivat tietenkin "väärin" ja tämä tämän kertainen "oikein" ;)

Nyt RV 29 ja painot 1500/1400 g. Kohdunsuu jo monta viikkoa samassa, joten saan käydä kävelyllä voinnin mukaan, JEE! Ja mikä parasta, saan jättää tuon pistoksena otettavan verenohennuspiikin pois! Sen pistäminen alkoi olla tuskaa kun mahan alueelle en sitä enää saanut pistettyä, nahka on yksinkertaisesti niin pinkeällä ettei siitä saa edes kiinni, joten vaihtoehdot olivat kainalo ja sisäreisi, auts! :O

Tämän lääkärin mukaan voi olla tyytyväinen jos päästään viikoille 34. Lähinnä aikaisempien ennenaikaisten synnytysten vuoksi oli sitä mieltä että voivat tuossa vaiheessa jo pullahtaa... Toivotaan että päästään vähän pidemmälle kuitenkin :heart:

Kaikkea Hyvää kaikille!
 
SKE kiva kuulla että teillä noinkin hyvin menee!! mukava varmasti päästä liikkeelle edes vähän. Itse en kyllä uskaltas vielä paljoo touhuta. En haluu pelotella, mut ois kyllä hyvä että tonne 34 asti nyt ees pääsisitte, ei se keskosen elämä kuitenkaan niin helppoo ole. mut maaginen 30 jo niin lähellä, että saatte kyllä jo tuulettaa =)
 
SKE
soja, juu, kyllä se sairaalassaolo on vielä hyvin mielessä, varovasti mennään. Nyt lähinnä ajatuksella että voi muutaman sata metriä kävellä kaupassa etsimässä kaikkea puuttuvia juttuja... sekin on ihanaa vaihtelua neljän seinän sisällä kököttämiseen =)

Itsekin mietin jo aiemmin ihan samaa kuin tuo lääkäri nyt viimein sanoi ääneen että jos nuo mun kaksi "normiraskautta" on olleet ennenaikaisia niin ei oikein voi olettaa että tämän kaksosraskauden kanssa pääsisi edes yhtä pitkälle... toivoahan voi muttei se ole kovinkaan todennäköistä. Siihen pitää nyt vain varautua ja valmistautua.
 
Nimimerkki
RV
Monesko
Ikä
LA
SKE
28+
LA2012
25vko1pvä
2 & 3
21
Helmikuu
Pluskaksi
21vko1pvä
3 & 4
31
14.03
Millie73
21vko
Esikoiset
37
15.03
Tuplat-76
20vko5pvä
4 & 5
35
18.3
Elviira Karoliina
18+vko
Esikoiset
33
01.04
Tuttipullonkeittäjä
18vko6pvä
Neiti80
14vko
Enya
11vko4pvä
2 & 3
Siss1
11vko3pvä
Diiselikissa
9vko2pvä
Stinuliini
8vko5pvä
2 & 3
 
Moi,

Huh-huh, ompas viime kirjoituksesta aikaa. Vähän hävettää. Muka niin kiireistä =). Oon käynyt täällä kyllä muiden juttuja innolla lukemassa.
:heart:Tuhannesti :heart: onnea uusille tuplaodottajille: Tuplat-76, Enya, Siss1, Neiti80, Diiselikissa ja Stinuliini! Mahtava joukkohan meitä on jo tänne löytänyt.

SKE, Hyvä, että olet saanut luvan pieneen liikehdintään. Koitahan jaksella siellä kotona ja ota iisisti. Kyllä sinua on koeteltu ihan tarpeeksi tän raskauden aikana. Elviira Karoliiina , onnea poikalupauksista! Mukavaa, että ultra meni hyvin. Niitä tulee aina etukäteeen jännitettyä.

Diiselikissa älä turhaan murehdi, että mitä komplikaatioita ym. kaksoisraskaus voi aiheuttaa. Vaikka kaksoisraskaudet luetaan aina riskiraskauksiin, niin ei se sitä tarkoita, että jotain varmasti menee vikaan. Ja eiköhän se ole niin, että jokaisessa raskaudessa on riskinsä oli kyse yksikkö –tai monikkoraskaudesta. Minusta vähän likaa tulevia äitejä pelotellaan tolla riskiraskaudella kaksosten ollessa kysessä. Toki riskeistä pitää olla tietoinen, mutta...

Siss1, mites sinulla on niiden suoliluuvaivojen kanssa? Pääsitkö fysioon? Tuplat-76, minua kyllä kanssa “matkustusjalkaa” vipattaa, mutta olen päättänyt etten lähde mihinkään. Täällä (Irlannissa) ei suositella lentämistä ollenkaan kaksoisraskaudessa ja ajattelin (kerrankin) noudattaa niiden suosituksia. Vaikka mieli tekisi mennä. Kun ei sitä vaan kahden muksun kanssa niin vaan enään lennellä...

LA0212, onnea tyttö –ja poikauutisisista! Sulla tais olla joku hieman ammattitaidoton ultraaja. Eihän ne sais sanoo tolleen. Menisin kyllä käväsemään lääkärissä noiden kipujen takia ellei ne sitten oon noita kohdun kasvukipuja. Mulle lekurit on sanonut, että lääkäriin vaan jos ilmenee jotain ihmeellisiä, normista poikkeavia kipuja (etenkin jos niihin liittyy mitään huonoa oloa, heikkoutta, kuumetta, vuotoa, turvotusta etc.). Ainakin itselleen saa mielenrauhan. Enya, mites sulla se pahoinvointi on jatkunut? Toivottavasti nyt jo vähän parempi.

Siirrympä hetkellisesti oman navan tuijottamiseen. Mulla oli tänään rakenneultra. Kaikki näytti olevan molemmilla vauveleille ihan oli. Olivat kasvaneet ihan odotuksen mukaisesti ja näyttivät aktivisilta. A painoi 360 g ja B 377g. Nyt niille voi ehkä alkaa miettiä nimiä, kun ultraaja ilmoitti että kaksi tyttöä olisi tulossa. Toisaalta voihan se hovissa vielä muuttua..

Oikein hyviä vointeja vaan jokaikiselle! T. Millie+ typyt
 
mun palleroiden laskettu aika on 23.4, siirtyi ekassa ultrassa (1.5 oli, se alkuperäinen)
Täytän 31v tänä vuonna ja esikoisia ovat, vai esikoinen ja kuopus? :confused: Ja Seinäjoelta mut voi sitte maalis-huhtikuun tietämis bongata jakaantumasta :heart:

Mulla on aikalailla kaikki oireet kadonneet, itseasias jo ennen rv:tä 8, maha kasvaa vaan, että ilmeisesti olen yhä raskaana ja nukkuminen on lähellä sydäntä :) syödä pitää lähestulkoon koko ajan, kun ei pysty paljon syömään, on ihan niinkuin olis vatsa täynnä koko ajan.

Mä olen edelleen välillä erittäin kauhuissani ja välillä onneni kukkuloilla.. Ja välillä tuntuu niin epätodelliselta, varsinkin kun ei vielä tunne pienten liikkuvan (kerran luulin tuntevani,mutta ehkä se oli vaan joku ilmakupla, kun ei toista kertaa oo tuntunu)

neiti80 ja nykeröT
 
Heippa!

No, viime kerralla käydessä oli hyvä ja tarkka ultraaja, viimein. Aiemmilla kerroilla eivät ole edes huomanneet tarkistaa millä viikoilla olen yms. turhaa säätämistä.. Ärsyttää itseä kun sattuu kaiken maailman peukalokeskellä kämmentä ultraajat, uutiset on mitä sattuu ja hermoilen turhasta..

Tämä viimekertainen (rv 24+0) ilmeisesti huomasi jo mun naamasta että antaa nyt jotain tärkeää tietoa ja erittäin tarkasti ultrasi molemmat lapset, ikävä kyllä niin tarkasti että ultraus kesti 1,5h, sain supistuksia kesken kaiken ja meinasin pyörtyä jolloin jouduttiin etsimään oksennuskuppia ja vesilasia ympäriinsä (ultraus oli jossain sijaistiloissa ja lääkärillä ollut tietoa missä mitäkin on), tällä kertaa munuaisaltaat oli hieman laajentuneet molemmilla lapsilla, kun se edellinen antoi tuomion vain tyttö sikiölle, noh kuulemma ne edelleen ovat juuri ja juuri sallittujen mittojen sisällä että niitä vain seuraillaan ja jos ne menee yli mittojen niin sitten synnytyksen jälkeen informoidaan asiasta lastenlääkärille joka niitä tarkastelee, golfpalloa ei poikasikiöllä aiota edes seurata koska ei kuulemma vaikuta mitenkään sikiön sydämentoimintaan nyt eikä tulevaisuudessa..

Missä vaiheessa ootte menny sairaalaan supistusten vuoksi?? nyt on menossa rv 25+4, ja supistuksia tulee joka päivä yksittäisiä kipeitä ja kivuttomia, viime ultran jälkeen on tullut 3 päivänä parin tunnin jaksoja jolloin on säännöllisiä ja tosi kipeitä.. seuraava aika on vasta rv 28+0, missä vaiheessa kannattaa käydä tarkastuttamassa kohdunsuun tilanne?! Onko näihin mitään lievitystä olemassa?!

t. LA0212 ja kamala päivä :stick:

ps. onnea pienistä kuplista neiti80, kyllä ne kohta osottautuvat varmoiksi liikkeiksi :) Eikö ole huojentavaa alkaa tuntea liikkeitä ja tietää että siellä ihan oikeasti, oikeasti on kaksi pientä nykeröä :)
 
SKE
LA0212,

kyllä mut kutsuttiin käymään heti silloin RV 22 kun soitin säännöllisistä kipeistä supistuksista, ne ehtivät kestää 3 tuntia ja tihentyivät kokoajan ja sille tielle jäin sairaalaan kun ne olivat aukaisseet kohdunsuuta. Eivät tosin loppuneet itsestään, siihen tarvittiin estotippa, mutta kyllä sinuna soittaisin äitipolin päivystykseen ehdottomasti!
 

Yhteistyössä