Alkuvaiheessa olevia kaksosten odottajia?

Tervetuloa mukaan tuplaodotukseen eevuliini, ei näitä kaikille suodakaan =)!
Muista pitää huoli itsestäsi ja levätä aina kun siltä tuntuu. Nauti olostasi, keskiraskaus on kuitenkin monesti sitä helpointa aikaa. Itselläni ainakin näin loppua kohti mentäessä alkaa olo olla jo tosi tukala... mutta kyllä sitä jaksaa kun miettii, mikä on sitten palkkana kaikesta tästä!

-Tuplat-76 rv 33+3
 
Löysin itselleni näköjään sattumalta oman keskustelupalstan. Raskausviikkoja takana 7 + 3 ja kävin tänään varhaisraskauden gynellä vatsakipujen takia. Siellä sitten selvisi, että odotan kaksosia. Sieltä sitten menin vielä normaalisti töihin (työnteosta ei tosiaan enää tullut mitään :)), illemmalla tirautin muutaman kyyneleen avokilleni, joka kuitenkin otti asian ihanasti vastaan, vaikka oli hänellekin "järkytys". Huhuh, mikä päivä. Jotenkin olen kuitenkin jo sopeutunut tähän ajatukseen, vaikka raskaus ja lasten syntymän jälkeinen elämä pelottaakin. Toistaiseksi on kuitenkin hyvä olo ollut.. Mitä nyt vähän vatsakipuja ja pientä aamupahoinvointia, joka voi tietty johtua myös flunssasta ja viimeaikojen lyhyistä yöunista. Tosiaan esikoisia odotan, ikää 26v, eikä suvussamme ole yhtään kaksosia, niin se maailma heittelee uusiin suuntiin :) Mukavaa odotusaikaa kaikille!
 
Hei vaan Pikku Myy -85!
Meitä on tässä ryhmässä aivan alussa ja loppumetreillä olevia odottajia. Jos haluat jutustella enemmän myös samoilla viikoilla olevien kanssa, suosittelen käymään liittymässä myös Monikko-onnea foorumiin :)

Tuplat-76 , rv 34+1
 
:) Odottajat :)


NM
RV
Monesko
Sukupuolet
Ikä
LA
Pluskaksi
34vkoa5pvä
2 & 3
31
14.Maaliskuuta
Millie73
34vkoa4pvä
Esikoiset
Tytöt
38
15.Maaliskuuta
Tuplat-76
34vkoa1pvä
4 & 5
35
18.Maaliskuuta
Elviira Karoliina
32vkoa1pvä
Esikoiset
Pojat
33
1.Huhtikuuta
Tuttipullonkeittäjä
32vkoa3pvä
2 & 3
Poika & ?
Neiti80+Nykeröt
29vkoa0pvä
Esikoiset
Poika & tyttö
31
23.Huhtikuuta
Huulirasva
27vkoa6pvä
3 & 4
1.Toukokuuta
Mamma-mamma
25vkoa3pvä
3 & 4
18.Toukokuuta
Enya
25vkoa1pvä
2 & 3
32
20.Toukokuuta
Siss1
25vkoa1pvä
Esikoiset
32
20.Toukokuuta
Malendra
23vkoa1pvä
Esikoiset
3.Kesäkuuta
Stinuliini
22vkoa1pvä
2 & 3
eevuliini87
15vkoa3pvä
Esikoiset
24
Pikku Myy-85
7vkoa5pvä
Esikoiset
26



:heart: Syntyneet :heart:

NM
Pvä/RV
Sukupuoli
Paino
Pituus
Sukupuoli
Paino
Pituus
SKE
6.12
(34+5)

Poika
2,815 g
45,5 cm
Tyttö
2,050 g
45,2 cm
LA0212
30.01
(37+5)

Tyttö
2915 g
48 cm
Poika
3310 g
48 cm
 
Hei vaan Pikku Myy -85!
Meitä on tässä ryhmässä aivan alussa ja loppumetreillä olevia odottajia. Jos haluat jutustella enemmän myös samoilla viikoilla olevien kanssa, suosittelen käymään liittymässä myös Monikko-onnea foorumiin :)

Tuplat-76 , rv 34+1
Varmaan tyhmä kysymys paljon tätä palstaa käyttäville, mutta mistä siis löydäm !monikko-onnea"-foorumin. Olen vasta alkanut käyttää tätä sivustoa, enkä ole ihan perillä meiningeistä :)
 
Minulla on ollut pari päivää alavatsan kohdalla jatkuvaa särkyä, joka ei ole samanlaista kuin minulla yleensä olleet mahan venymisestä aiheutuvat kivut. Kävin terveyskeskuksessa, joka epäili virtsarakontulehdusta, mutta testin tulos osoitti, että minulla ei ollut virtsarakontulehdusta. Molempien sydän äänetkin onneksi kuului selkeästi<3 Jouduin menenmään lääkäriin, joka sitten totesi ettei mitään hälyttävää onneksi ole. Lääkäri muistutti minua jälleen, että minun pitäisi ottaa rennommin. Olen ollut seitsemän päivää putkeen töissä. Onneksi pääsen nyt ansaituille vapaapäiville:)
 
eevuliini87 onneksi kaikki oli hyvin lekurissa. Nyt vaan lepäät ja alat ottamaan duunissa easimmin, jos vaan on mahdollista. Mä olin ainakin siinä alkuraskaudessa ihan puhkipoikki olossa kokoajan. Sitten 3 kk jälkeen energiat alkoi palautumaan ja nyt taas tän viimeisen viikon aikana on alkanut maistua päiväunet uudestaan.

Pikku Myy-85 monikko-onnea suojatun foorumin löydät googlen tai muun hakukoneen kautta. Ne foorumin ylläpitäjien pitää sut ensin sinne hyväksyä ja sitte sun pitää siellä esitellä itsesi. Se prosessi on aika pitkä kestäen n. 2 vkoa siitä kun ensin niille meilaat. Katso ohjeet monikko onnea foorumin sivuilta.

T. Millie ja huomenna poks-poks-poksuu 35vkoa!
 
Mahtuiskohan yksi odottaja vielä mukaan? :)

Eli olen 23-vuotias yhden pojan 04/10 äiti. Nyt odotamme toista, tai siis eilen Nt-ultrassa tarkentuikin että toista ja kolmantta. :O :) Ihan luomuja ovat ja todella isona yllätyksenä tämä meille tuli. Meillä vauvoilla on vain yksi yhteinen istukka ja heidän välissään yksi kalvo, onko näin jollakin muulla täällä??! Ultraava lääkäri sanoi tämän olevan vielä vähän enemmän riskiraskaus, kuin normaalisti kaksosraskaus olisi. Viikkoja on nyt täynnä 14+0, eli LA 9.8 ja synnytyssairaalamme on TYKS. Hieman pelonsekaisin tuntein tässä ollaan, kun lääkäri mainitsi sen "vielä vähän enemmän riskiraskaus" :(.

Sinful ja tupla-pampulat 14+0
 
La0212 suurenmoiset onnittelut!!!

Toivottavasti ehditte hieman kertomaan vauva-arjesta. Täällä kun alkaa hieman jännittää, mitä kaikkea onkaan kaksosten kanssa tulossa.

Täällä tuli eilen 35 viikkoa täyteen, jopa sairaalan mukaan. Joka laahaa aina päivän perässä neuvolaan verrattuna :D

Huomenna pitäisi raahautua kontrolliin äitipolille. Haluaisin jo tuon langan pois, mutta eivät taida sitä vielä ottaa... Ehkä ensi tai sitä seuraavalla viikolla. Hirmu pelottavia aina nuo kontrollipäivät. Pelottaa joutua osastolle takaisin, vaikka eihän siellä enää ikuisuuksia tarvitsisikaan viettää. Täytynee vain uskoa, että kaikki on hyvin.

Minun neuvola lääkärini käski raskauteni alkuvaiheessa minua kunnioittamaan kaksoisraskauttani. Mielestäni hyvä ohje kaikille :heart:

vielä pari-kolme viikkoa raskautta suunnitelimissani jäljellä :)

Niin ja meille on syntymässä 3. ja 4. lapsi tuota taulukkoa ajatellen ;)
 
Onnittelut LA0212 hyvän kokoisista vauveleista! Mitenkäs teidän vauva-arki on ruvennut sujumaan?

Itse kävin viikko sitten äitiyspolilla ja vauvojen kooksi arvioitiin 2300g ja 2600g. Toinen kulkee keskikäyrillä toinen keski- ja yläkäyrän välissä. Ilmankos tämä vatsa oikeasti alkaa tuntua ihan valtavan kokoiselta! Maksa-arvot olivat onneksi hieman laskeneet ja pissa oli puhdas. Seuraava aika tuli ensi viikon perjantaille, jolloin viikkoja olisi 35+5.

Viimeinen viikko on kyllä ollut kieltämättä tosi hankala. Lonkat paukkuu ja ei oikein tiedä istuisko, makaisko vai seisoisko, kun joka asennossa kolottaa jotain paikka. Lisäksi olen saanut kuvioihin mukaan issiaskivun vanhasta välilevynpullistuma-vammasta. Eilen mittasin vatsan ympäryksen seisaaltaan ja se oli 119cm eli vinha on kasvuvauhti edelleen. Oletettavasti molemmat lähentelevät jo kolmea kiloa ensi viikolla.

Olen tässä kypytellyt ajatusta pyytää käynnistystä viikolle 36+/37+ elleivät nämä älyä itse ennen sitä putkahtaa ulos. Silloinhan keuhkojenkin pitäisi olla jo kehittyneet. Omat voimavarat alkavat olla jo loppuun käytetyt ja siima venytetty niin äärimmilleen, että pienimmästäkin poikkipuolisesta asiasta rupean ärhentelemään miehelle ja lapsille... Ja sitten se tietty hetken päästä harmittaa :ashamed: Tästä kaikesta huolimatta oikein onnellista odotusaikaa teille kaikille... mennään päivä kerrallaan. Lopussa kiitos seisoo ;)

Tuplat-76, rv 34+5
mies-75, tytöt -04 ja -05, poika -09, LA 18.3
 
Moikka kaikille!
Mua on alkanu pelottaa/jännittää loppua kohti ihan kaikki.. :attn: kun on niin vähän kokemusta vauvoista ja nyt niitä on kohta 2. Tää on kuitenkin niin helppoa, kun ne on vielä vatsassa, voit lukea kirjasta mitä tapahtuu :LOL: Miten sitä oikeesti tulee selviämään kaikesta? Onneksi mulla on edes äiti apuna, mutta silti joudun kyllä aika paljon olemaan ihan yksin ja sitten mulla on vielä tuo lehmä-lauma.. :attn:

Enhän mä edes tiedä mitä kaikkea vauvat tarvitsee..
 
^ elä suotta pelkää. miekään en ollu vaihtanu YHTÄÄN vaippaa koskaan ennen kun omille tuplille. Kyllä sen oppii. Ja se mitä vauvat tarvitsee on rakkautta ja ruokaa ja säännöllisesti puhtaat vaipat! =)
 
Heissan!

Onnea uusille odottajille! Muistan niin hyvin sen ensi järkytyksen kun kuultiin että kaksoset on tulollaan! Mulla kyllä oli sulattelemista vielä synnärilläkin, että ei siihen ajatukseen totuttu täälläpäin missään vaiheessa...

vauva uutisia: Vauvat on ylihuomenna kaksiviikkoa vanhoja, imetys on ainoa ongelma.. Hyvin nukkuvat ja heräilevät syömään 4 tunnin välein..

Imuote on molemmilla huono, siksi imetys ei onnistu kuin rintakumilla.. sairaalassa pääsivät pullon makuun niin nyt ovat sitten myös laiskoja rinnalla.. Jos jollakin on kokemusta miten saa imuotetta muutettua/parannettua niin vinkkejä otetaan mielellään vastaan.. :) mielellään imettäisin edes sen verran mitä kerkeää kahta imettelemään, jotenkin tuntuu että on epäonnistunut jos jo pariviikkoisena pitää siirtyä kokonaan korvikkeisiin...

nim. Imetykseen turhautunut
 
neiti 80, elä huoli.. se tulee kyllä sitten hyvin luonnostaan, ja lehmäthän odottelevat vuoroaan kiltisti, eläimet onneksi ovat hyvin sopeutuvaisia :) Meilläkin hevoset odottelevat kiltisti tallissa, hieman joustavasti pääsevät sisään/ulos.. :)
 
tuosta imetyksestä on paljon tarinaa vauva.infon monikkopalstalla, sain itse sieltä tukea kun opeteltiin ja itkettiin ja opeteltiin keskoskaksosten kanssa imetystä! Rohkaisen jatkamaan harjoittelua, miulla se kannatti.... mutta miehen tuki oli kylloä tarpeen! eikä se imetys autuaaksi tee. jokaisen pitää tehdä niinkun parhaiten jaksaa
 
Tervetuloa mukaan vaan Sinful 89 ja onnea kaksosuutisista!

Poistun itse tästä takavasemmalle, koska mulla aiotaan käynnistää synnytys keskiviikko aamuna. Syynä pikkusten pienikokoisuus ja siihen liittyvät riskit. Tuun sitten kertomaan miten meni, kunhan pääsen joskus koneen ääreen.

Mukavaa loppuodotusta teille kaikille!

T. Millie ja typyt 35+4

P.s. Kiitos Soja imetysvinkeistä
 
Millie73: toivottavasti kaikki menee hyvin :) Onnea!

Minäpä piipahdin taas polilla, tänään on siis rv 30+0! Olihan vauvat vähäsen kasvaneet, 1350g ja 1550g :) niin pieniä vielä :heart: että mahtuvat poikittain mun vatsaan, ovat poski poskea vasten :LOL: Kai ne sipisee jotain sisaruksien salaisuuksia, mihin on hyvä potkaista äitiä :)
tytön virtauksia piti mittailla tovi, kun aluksi näytti, että ne on liian suuret, mutta eipäs sitte kuitenkaan onneksi olleetkaan.
2viikon päästä uusi aika ja ens torstaina normineuvola

Neiti80 ja nykeröT 30+0 :)
 
Minäkin ajattelin päivittää kuulumisia pitkästä aikaa!
Aika kulunu supernopeeta! Parissa ultrassa tullut tieto että tyttösiä olisivat nämä meidän vauvat :heart: Ikää mulla on 33 jos tohon taulukkoon haluu lisätä =)
Joku täällä aikasemmin myöskin ilmoitti että toinen vauvoista rauhallisempi kuin toinen.. Meillä sama juttu! Toinen tuntuisi olevan oikea ikiliikkuja :LOL: Toinen selvästi rauhallisempi mutta toki hänkin ilmoittelee olemassa olostaan kun saa vuoron :) Monet tutut kertonut että vauvojen luonne säilyy myös synnyttyään eli jos mahassa ollessaan on vilkkaampi niin todennäkösesti myös myöhemminkin =)
Mulla tullu hiukan närästystä ja pitempiä kävelylenkkejä ei pysty tekee kun nivuset kipeytyy. Onko kellään muulla tullu sellasia sydämen tykytyksiä? Mulla monesti jos sohvallakin on puoli istuvassa asennossa tai sängyssä pitkällään ni saattaa sydän rueta tykyttää tosi kovasti.. Mistähän lie johtuu?!
Oikein onnellista ystävänpäivää kaikille täällä kävijöille ja masuasukeille sekä tietenkin jo syntyneille vauvoille :heart: Ja Millielle tsemppiä koitokseen!

Mamma-mamma ja typykät =)
 
Viimeksi muokattu:
Mamma-mamma: mulla ainakin on tuo poika hyvin rauhallinen, se vain kääntyilee ja joskus potkiskelee,mutta tuo tyttö... :LOL: se myllertää, potkii, kutittelee.. aina menos johonkin suuntaan, nytki kaivertelee jaloilla kylkeen mahdollista hätätietä ;) Siksi se varmaan onki pienempi, kun kaikki energia menee tuohon mylläämiseen :heart:
 
Moi kaikille ja tervetuloa mukaan kaikki uudet kaksosodottajat!

Meillä on meneillään 33+3 ja olo alkaa olla jo aika tukala! Viime viikolla jannujen painot oli 2,1kg ja 2,2kg, joten eipä tuo oo ihmekään, jos olo alkaa olla ahdas ja tila alkaa olla käytetty. Jannut olivat kääntyneet poikittain masuun pötköttelemään. Kasvu on edelleen hyvin tasaista ja kaikki hyvin. Meillä on kans suuri ero vauvojen liikkeissä: toinen on kuin elohopea ja potkii ihan mahdottomasti ja toista saa välillä vähän jopa hätistellä liikkumaan. Kiva nähdä tulevaisuudessa, onko tämä ero luonteessakin huomattavissa.

Kuinka paljon teille muille on kerrottu tulevasta synnytyksestä ja suunnitellusta synnytystavasta? Meillä asia on vielä hyvin vaiheessa ja se mietityttääkin kovasti. Meillä on ollu äitipolilla laskujeni mukaan 5 eri lääkäriä ja viimeisillä kerroilla aihetta on vähän sivuttu, mutta nekin mielipiteet on ollu toisistaan eroavia. Toinen lääkäri meinas, et leikkaus on edessä ja toinen ei nähnyt mitään estettä alatiesynnytykselle. Mulle itelle on ihan sama, kunhan me kaikki kolme (tai iskä mukaan lukien neljä) selvitään synnytyksestä ehjin nahoin, se on pääasia :)
 
Poikittain niillä on varmaan eniten tilaa :) ja itteasias nuo potkut ei tunnu niin ikäviltä tuolla jenkkakahvois :LOL:

Mulle ei oo vielä puhuttu koko synnytyksestä yhteen mitään, toki sama homma, että joka kerta on eri lääkäri kun käy polilla. Toissa kerralla tohtori oli huolissaan, kun ovat niin pieniä ja nyt edellinen maanantaina oli sitä mieltä, että hyvin ovat kasvaneet. Onko tarkoitus luoda jännitystä odottajalle?? :) Toki ne kyllä aina kysyy, että onko kysyttävää, niin kai sitä vois ittekki kysyä, eikä vaan aina sanoo, ettei oo mitään kysyttävää :)

neiti80 ja nykeröT 30+3
 
Hei!

Ja tervetuloa uusille!

Meillä ei myöskään ole ollut kahta kertaa samaa lääkäriä äitipolilla. Saa nähdä kenen kanssa asioin tulevana perjantaina... Synnytyksestäkään ei ole ollut mitään puhetta. Viimeksi siitä jotain kyselin, ja koska meillä molemmat vauvat on raivotarjonnassa, suositteli alatiesynnytystä... ajankohdasta ei osannut sanoa. Tuumasi vain, että vielä on hieman varhaiset viikot... (niin kun minä 33+5 olisin vielä itsekään ollut käynnistystä vailla : / ) Mutta nyt perjantaina kyllä kieltämättä aijon ottaa käynnistyksen esille. Viime yönäkään en saanut nukuttua kun pieniä puolentunnin pätkiä :attn:. Mulla on alkanut pistää tuohon rintojen väliin rintalastan viereen aina kun makaan. Ihan kun siinä ois mustelma tai jotain. Se on tosi kipeä. Tosin sappikin sijaitsee aikalailla samoilla paikoilla ja kun mulla on ollut nuita hepatoosioireita, niin voihan se olla sitäkin.

Jokatapauksessa alan olla jo kurkkuani myöten täynnä tätä raskaana olemista. Aikaisemmin pohdin kovastikin sitä, miten synnytys menee, mutta nyt alkaa olla jo sellainen olo, että aivan sama, keinolla millä hyvänsä, kunhan vain loppuis jo tämä tukala olo ja saisin kaksi pikkutuhisijaa kainalooni. :kiss:

Tuplat-76, rv 35+3
 

Yhteistyössä