alopecia

  • Viestiketjun aloittaja kalju
  • Ensimmäinen viesti
kalju
kärsiikö joku teistä alopeciasta?sairastuin tähän "tautiin"n.kuukausi sitten ja nyt pelkäänkin menettäväni hiukset kokonaan :'( tällä hetkellä läiskiä on neljä,yksi suuri ja muut hieman pienempiä :/ jos joku voisi kertoa omista kokemuksista olis tosi ihanaa.nyt käyn läpi tällasta hyväksymisprosessia joka on tosi rankkaa :'( joudun ostamaan peruukin,ja haluaisin myös kuulla millasta on elää peruukkipäänä... kiitoksia jos joku jaksoi lukea :/
 
En sairasta itse, mutta olin aikoinaan hyvä ystävä äidin kanssa, jolla 2 alopeciaa sairastavaa lasta.
Hänen lastensa kohdalla ainakin kävi niin, että kaikki karvoitus lähti. ts. tukka, kulmakarvat, ripset..jne. Mutta muistaakseni ne tuli aika ajoin takaisinkin? EN ole ihan varma, tästä on jo 10v aikaa.

Oletko kenteis käynyt heidän nettisivuillaaan? Siellä varmasti on tietoa!
 
täällä myös
hei! Minulla alkoi ilmetä laikkukohtia viime syksynä ja kesällä lähtivät kulmakarvat ja ripset pois... tällä hetkellä on vielä jonkun verran hiuksia päälaella ja joudun pitämään huivia tai hattua ulkona. en halua missään tapauksessa sua lannistaa omalla kertomuksella vaan näin on mulla edennyt. oletko käynyt alopecia sivuilla? itse olen sieltä lukenut monenlaisia "tapauksia" ja on ollut helpottavaa keskustella siellä. itse olen tällä hetkellä etsimässä sopivaa peruukkia terveyskeskuslääkäri kirjoitti maksusitoomuksen mikä korvaa siitä täällä helsingissä 170E. olisi ihana kun löytäisin ihan "itseni" näköisen peruukin missä olisi hyvä liikkua tuolla muiden äitien kanssa muskareissa ja jumpissa! oletko muuten ottanut lääkäriin yhteyttä jotta katsoisivat sinun tilanteesi?
 

Yhteistyössä