Alotin urheilemaan jotta laihtuisin, mutta lihon vaan?!

Viestiketju alueella 'Laihdutus' , aloittaja MeliH, 05.12.2018.

?

Pitäisikö minun laihduttaa siten, että painaisin 50kg

  1. Kyllä

    1 ääntä
    50,0%
  2. EI!!!

    1 ääntä
    50,0%
  1. MeliH

    MeliH Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2018
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Eli siis olen 16-vuotias tyttö joka on n. 164cm pitkä. Aloin käymään salilla noin kaksi viikkoa sitten, mutta sitä ennen olin harrastanut tanssia monta kertaa viikossa. Aloin käymään salilla sen takia että saisin lihaksia ja pudottaisin painoa (alkuperäinen paino 53kg), mutta nyt painoni vaan nousee ja nyt olen 55.5kg. Teenkö jotain väärin? Jos osaat auttaa niin se olisi mukavaa. Tiedän ettei tuloksia näy heti, mutta en uskonut että painon pitäisi nousta...
     
    #1
  2. Liisamaija

    Liisamaija Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    05.12.2018
    Viestejä:
    1
    Saadut tykkäykset:
    0
    Heippa! Vaikka painaisit yli 10 kiloa enemmän, olisit vielä normaalipainoinen. Laskin painoindeksisi nykyisellä painollasi ja se on noin 20. 20-25 on normaali, nykyään normaalin alaraja on taidettu vetää yhdeksääntoista.
    Lihas painaa enemmän kuin sama tilavuus rasvaa. Jos olet onnistunut saamaan lisää lihaksia, se selittää painonnousun. Rasvaa on voinut silti hävitä.
    Naishormonit vaikuttavat siihen, että rasvaa varastoituu reisiin ja pakaroihin. Mutta sillä on tarkoituksensa: jos nainen sattuisi tulemaan raskaaksi ja olisi huonot ajat ja pulaa ruuasta, vararavintoa olisi lähellä kehittyvän lapsen tarpeisiin. Eli naisellisilla muodoilla on biologinen tarkoituksensa, ja sitä vastaan on vaikea taistella.
    Ylipaino ei tietenkään ole suotavaa, mutta siitähän Sinun kohdallasi ei ole kysymys.
    Tsemppiä!
     
    #2
  3. iconib446

    iconib446 Uusi jäsen

    Rekisteröitynyt:
    01.10.2019
    Viestejä:
    2
    Saadut tykkäykset:
    0
    Se pitää sydämesi terveenä, boostaa aineenvaihduntaasi ja antaa sinulle hyvän hien pintaan. Kuitenkin, jos teet pelkkää aerobista liikuntaa tai teet sitä liikaa – se voi pahimmassa tapauksessa vain lisätä ongelmia. Pidemmät aerobiset liikuntasessiot kuin 90 minuuttia ja säännölliset 16 kilometrin mittaiset juoksulenkit voivat syödä lihasmassaa, mikä on tarpeellista kiihdyttämään aineenvaihduntaa, mikä puolestaan polttaa kaloreita.
     
    #3
Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri
Kotiliesi
Koululainen
Ruoka.fi
Parnasso
Seura
Suomen Kuvalehti
TM Rakennusmaailma
Tekniikan Maailma
Vauhdin Maailma
Golfpiste
Vene
Nettiauto
Ampparit
Plaza
Muropaketti