Altistuminen bensalle raskaana?

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Oon ihan alkuraskaudessa ja juuri plussasin, rv4+0. Eilen illalla tankkasin auton ekaa kertaa ikinä yksin, ostin juuri ekan autoni ja nyt vasta opettelen ylipäätään tankkaamaan sitä. No onnistuin sitten roiskimaan bensaa vähän kädelle paljaalle iholle. Itse asema oli jo kiinni, niin en päässyt pesemään käsiäkään minnekään ennenkö pääsin kotiin (2h kuluttua), ainoastaan huuhtelin aluksi pienellä määrällä vesipullosta pahimmat pois ja pyyhin kädet housuihin.

Nyt sitten heräs kauhea ahdistus, että oon ihan alkuraskaudessa altistanut lapseni bensiinille, joka on kai sikiölle haitallinen liuotinmyrkky ja ties mitä kaikkea. Pikkaisen iski paniikki ja ahdistus!! Vaikka jotenkin tuntuu, että kai tätä nyt kaikille autoa ajaville raskaana oleville täytyy tapahtua??? Kai???

Joten olkaa kilttejä, kertokaa miten olette tankanneet autoa tai muuten saaneet vähän bensaa kädelle tms raskaana ja silti lapset on olleet ihan terveitä eikä ole saaneet mitään rakennevikoja tai sairastuneet syöpään tms. Yritän kovasti olla panikoitumatta! En kehtaa edes soittaa myrkytystietokeskukseen, kun tuntuu että tää ei oikeasti pitäis olla iso juttu, eihän???
 
vierailija
Olihan tämä provo taas, olihan.. :unsure:

Jos olet tosissasi niin ei sulla ja lapsella mitään hätää ole. Ajattelepa hiuslakkaa, hiusvärejä, dödöjä, meikkejä, huuhteluaineita sun muita kemikaaleja joita imeytät itseesi ihosi kautta joka päivä.
 
vierailija
Olihan tämä provo taas, olihan.. :unsure:

Jos olet tosissasi niin ei sulla ja lapsella mitään hätää ole. Ajattelepa hiuslakkaa, hiusvärejä, dödöjä, meikkejä, huuhteluaineita sun muita kemikaaleja joita imeytät itseesi ihosi kautta joka päivä.
Ei ole provo. :D Mutta tajuan itsekin, että tämä on naurettava pelko, sen takia haluan kuulla sen muiltakin että saisin sen vielä kunnolla jakeluun. Eli kiitos sun viestistä!
Ja itse asiassa raskaana just en värjää hiuksia tai käytä hiuslakkaa tms. juuri koska oon tällainen hysteerinen ja pelkään että vahingoittaisin lasta. Meikkiä ja dödöä sentäs käytän etten ihan överiksi vedä, mutta lähelle.
 
vierailija
No mä tankkasin autoa kesällä 2016 ja bensaa roiskui kädelleni. Pyyhin sen paperilla pois ja kotona pesin vedellä. Pelkäsin että tulee ihottumaa tms mutta ei tullut mitään. Siitä lähtien olen ottanut ne kertakäyttökäsineet kun tankkaan.
Vauva syntyi sitten 2 kk päästä lasketun ajan lähellä ja on nyt melkein 2 vuotias ja täysin terve lapsi :)
 
vierailija
No mä tankkasin autoa kesällä 2016 ja bensaa roiskui kädelleni. Pyyhin sen paperilla pois ja kotona pesin vedellä. Pelkäsin että tulee ihottumaa tms mutta ei tullut mitään. Siitä lähtien olen ottanut ne kertakäyttökäsineet kun tankkaan.
Vauva syntyi sitten 2 kk päästä lasketun ajan lähellä ja on nyt melkein 2 vuotias ja täysin terve lapsi :)
Kiitos. :) En edes tiennyt että tankkaukseen on kertakäyttöhanskoja. Pitää kyllä käyttää tästä lähtien.

Luulen, että kemikaaleille altistuminen on pahempi asia alkuraskaudessa kun lapsen elimet on vasta kehittymässä, kuin loppuraskaudessa, mutta oli tuo silti lohduttavaa, että muillekin on käynyt noin.
 
vierailija
Kiitos. :) En edes tiennyt että tankkaukseen on kertakäyttöhanskoja. Pitää kyllä käyttää tästä lähtien.

Luulen, että kemikaaleille altistuminen on pahempi asia alkuraskaudessa kun lapsen elimet on vasta kehittymässä, kuin loppuraskaudessa, mutta oli tuo silti lohduttavaa, että muillekin on käynyt noin.
No siis normaalit kertakäyttöhanskat käy, käyt ostamassa sellaisen 100kpl paketin tokmannilta ja pidät sitä autossa. tai ostat sellaiset hienot kukalliset osaksi muoviset puutarhahanskat joita käytät tankatessa. :)
 
vierailija
”Opettelen tankkaamaan”

Voi jeesus, tee meille muille tielläliikkujille palvelus ja palauta ajokorttisi välittömästi poliisilaitokselle. Aloituksesta päätellen olet niin hukassa, että lasten hankkimiset ja autolla ajelut kannattaa unohtaa nyt suosiolla.
 
vierailija
Okei, kiitos näistä viimeisimmistä kommenteista.
Ja kyllä pistittekin miettimään, juuri olen saanut kortin ja toinen kerta elämässä kun tankkasin. Nyt kun läikkyi bensaa, niin täytyy kyllä sanoa, että olen varmaan sitten ihan mahdoton säheltäjä ja vaaraksi liikenteelle. Pitäisi todella heti mennä viemään kortti poliisille. Ja varmaan kannattaisi mennä pyytämään aborttia myös äkkiä, koska olen selkeästi kykenemätön vanhemmaksi. Ja vanhempi lapseni pitäisi myös antaa adoptoitavaksi tai vähintään tehdä itsestäni lastensuojeluilmoitus. Joo-o, hyviä pointteja kyllä tuli.
t. AP
(Btw ahdistus tuosta bensasta onneksi meni parissa päivässä ohi. :) )
 

Yhteistyössä