Annoin koiralle kerran selkään loppui lattialle pissiminen kuin seinään.

  • Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti
"koirallinen"
Veikkaan, että aloittajan otsikko ja kirjoitustyyli on raflaavampi kuin mitä todellisuus olikaan. Jotkut koirat ei opi tuhannestakaan toistosta ja hellistä sanoista. Joskus koiria voi oikeasti hiukan tönäistä ja ärähtää (EI lyödä, huomatkaa ero). Meillä esim oville ryntäily loppui sillä kun murahdin ja tönäisin koiraa. Se ei lainkaan pelästynyt, vaan ikään kuin havahtui tajuamaan, missä mennään. Ei väkivaltaa, ei pelkää tms, vaan on tasapainoinen ollut jo 5 vuotta.

JOS aloittaja oikeasti pieksee koiraansa, asia on aivan eri. Väkivalta ei ole ikinä mikään ratkaisu.
 
?
Jos pennun mielestä on liian kylmä ulkona, se ei ehkä halua tehdä.
Siis ei voi olla kyse tuosta,tykkää kaivautua lumeen ja kahlata hangessa,ei myöskään pakkaset hetkauta.
ja tuon niskasta nappaamisen jälkeen teki pissat heti ulos ja nyt pyytää itse ulos eikä tuota mitään ongelmaa hädän teko,haistelee innokkaana paikan mihin pissiä/kakkia ja tekee tarpeet.
aikasemin haisteli ja ei mitään hädän tekoon viittaavaakaan,ei paljon kehuja voinut antaa.
sisältä ulos kantaessa siis kun oli kyyristynyt sontimaan ei tehnyt mitään ,lopettti siis ja odotti että pääsee sisälle takaisin.ulos kantaminen tapahtui ääneti,ei mitään torumista ei mitään ainoastaan koiran ottaminen syliin ja pihalle niin ei ei mitään=(
 
?
[QUOTE="koirallinen";22941257]Veikkaan, että aloittajan otsikko ja kirjoitustyyli on raflaavampi kuin mitä todellisuus olikaan. Jotkut koirat ei opi tuhannestakaan toistosta ja hellistä sanoista. Joskus koiria voi oikeasti hiukan tönäistä ja ärähtää (EI lyödä, huomatkaa ero). Meillä esim oville ryntäily loppui sillä kun murahdin ja tönäisin koiraa. Se ei lainkaan pelästynyt, vaan ikään kuin havahtui tajuamaan, missä mennään. Ei väkivaltaa, ei pelkää tms, vaan on tasapainoinen ollut jo 5 vuotta.

JOS aloittaja oikeasti pieksee koiraansa, asia on aivan eri. Väkivalta ei ole ikinä mikään ratkaisu.[/QUOTE]

nappasin niskavilloista kiinni tai nahasta miksikä tuota sanotaankaan ja karjuin varmaan naama sinisenä että ei sisälle ei sonnita pissata..koira tapitti mua aikansa ja aivan kuin olisi tajunnut et ai ihan kuin mä luulin et ulkona tehdään kaikkea muuta ja sisälle tullaan paskomaan..sen jälkeen tuli ekat pissat rapun eteen ja ilta lenkillä sonti mehtän laitaan!
mikä lie tajuaminen tapahtui sille ja nyt osaa tosiaan ite vinkaista kun on hätä ulos.
 
MITÄHÄN KOHTAA ET OSAA LUKEA?
SE EI MITÄÄN JOS KOIRA EI PYSTY PIDÄTTÄMÄÄN VAAN TEKEE SIKSI TARPEENSA KUIN SE ETTÄ OLET SEN KANSSA PÄIVÄN ULKONA SE EI TEE HÄTÄÄ VAAN MENEE PASKALLE SISÄLLE.
Oikeesti, tämä ei ole ensimmäinen vastaava tarina, jonka olen kuullut. Pentu on koko ikänsä tehnyt sisälle, parhaassa tapauksessa oikein kehuttu siitä, miten hienosti asiat on tehty paperin päälle. Siinä nyt ei ole mitään erikoista, että pentu toimii niin kuin tähän mennessä on ollut sallittua..

Pentuja on erilaisia, toiset tajuaa nopeammin, toiset vähän pidemmällä viiveellä. Pääsääntöisesti kaikki kuitenkin jossain vaiheessa tajuaa, että sinne uloskin saa - ja pitääkin tehdä asiat.

Varmasti turhauttavaa, kun ei tule edes tilannetta, jossa pentua pääsisi ulkona kehumaan oikeasta toiminnasta ja jossain määrin ymmärrän, että hermotkin saattaa siinä mennä. Kuitenkin olis syytä muistaa, että viisikuukautinen koiralapsi on tosiaankin vielä ihan kakara.
 
"just just"
Siis ei voi olla kyse tuosta,tykkää kaivautua lumeen ja kahlata hangessa,ei myöskään pakkaset hetkauta.
ja tuon niskasta nappaamisen jälkeen teki pissat heti ulos ja nyt pyytää itse ulos eikä tuota mitään ongelmaa hädän teko,haistelee innokkaana paikan mihin pissiä/kakkia ja tekee tarpeet.
aikasemin haisteli ja ei mitään hädän tekoon viittaavaakaan,ei paljon kehuja voinut antaa.
sisältä ulos kantaessa siis kun oli kyyristynyt sontimaan ei tehnyt mitään ,lopettti siis ja odotti että pääsee sisälle takaisin.ulos kantaminen tapahtui ääneti,ei mitään torumista ei mitään ainoastaan koiran ottaminen syliin ja pihalle niin ei ei mitään=(
Meillä koira oppi kyllä hyvin tekemään tarpeensa ulos. Sitten lähdettiin reissuun parin sadan kilometrin päähän. Koiraparka yritti pidättää koko reissun ajan. Pentu oli vaan niin epävarma, ettei meinannut uskaltaa tehdä tarpeitaan vieraassa paikassa. Sitkeän odottelun tuloksena sitten teki lopulta tarpeensa ulos. Kehuttiin ja koira hoksasi, että näinhän tässä kuuluu toimia. Ei ne vaan aina ymmärrä mitä niiltä odotetaan.
Älä nyt turhaan hehkuta tota hermostumistas. Jos meinaat jatkossa pärjätä laumanjohtajana, niin kannattaa keskittyä hermojen hallitsemiseen. Sulla vaan loppui konstit kesken, mutta sehän on sun häpeäs. Koiras tietää sen nyt, mutta olisitpa ymmärtänyt pitää sen vaan teidän välisenä salaisuutena.
 
Kyllähän tuosta sun otsikosta ja kirjoituksesta sai sen kuvan,että aika kovalla kädellä,lyömällä koulutit koiraasi!
 
"vieras"
voi voi, ootpas tyhmä. mitä teet jos se huomenna pissii taas sisälle? annat uuden selkäsaunan? todella tehokasta!

5 kuukautta vanhalta koiralta ei vielä voi odottaa sisäsiisteyttä-
 
?
[QUOTE="vieras";22941383]voi voi, ootpas tyhmä. mitä teet jos se huomenna pissii taas sisälle? annat uuden selkäsaunan? todella tehokasta!

5 kuukautta vanhalta koiralta ei vielä voi odottaa sisäsiisteyttä-[/QUOTE]

Minä en odotakkaan TÄYTTÄ SISÄSIISTEYTTÄ.
jos vahinko nyt tapahtuu tapahtukoon,kuitenkin se tekee hätänsä ulos niin yrittää sentään.se on eri juttu jos tullaan sisälle eikä yritä edes ulos mitään.
noh kuitenkin yhtään vahinkoa ei ole tullut vaan osaa 4-5 tunnin välein pyytää ulos jos tulee hätä.
 
"madame"
[QUOTE="huh huh";22940124]Herkät tai pelokkaat koirat tekee tarpeensa usein pitkään sisälle. Koiraa ei kannata ottaa, jos ei ole pienintäkään kärsivällisyyttä.

No, edestä löytää sen minkä taakseen jättää. Todennäköisesti koirastasi ei tule enää hyvää koiraa tekemälläkään, teit pahimman virheen minkä koiranomistaja voi tehdä. Ja tuo on myös laitonta. Ja pahoinpidellyistä koirista tulee vaarallisia pommeja, täysin arvaamattomia. Kuten tulee pahoinpidellyistä lapsistakin usein.[/QUOTE]

ei tule! jos lapsi on kunnolla piesty,tai vaan vähänkin siitä tulee arka ja hiljainen,sellainen miellyttäjä,katoaja. terv.vähän piesty lapsi.

niin ja ne koirat ei yks kerta niitä pilaa. vaikka väkivaltaa en kannatakkaan
 
"vieras"
Minä en odotakkaan TÄYTTÄ SISÄSIISTEYTTÄ.
jos vahinko nyt tapahtuu tapahtukoon,kuitenkin se tekee hätänsä ulos niin yrittää sentään.se on eri juttu jos tullaan sisälle eikä yritä edes ulos mitään.
noh kuitenkin yhtään vahinkoa ei ole tullut vaan osaa 4-5 tunnin välein pyytää ulos jos tulee hätä.
tod.näk. teit jotain väärin ennen, annoit vääriä merkkejä tms mistä pentu ei tajunnut että ne pitää tehdä ulos eikä sisälle. Tai se ei vaan yksinkertaisesti tajunnut asiaa kehuista yms huolimatta. Antamallasi selkäsaunalla tuskin on mitään tekemistä asian kanssa, se on pelkkää sattumaa. Vai meinaatko että koira ymmärsi kun sanoit sille että ÄLÄ PERKELE TEE SISÄLLE VAAN ULOS! No tuskin.
 
?
[QUOTE="vieras";22941467]tod.näk. teit jotain väärin ennen, annoit vääriä merkkejä tms mistä pentu ei tajunnut että ne pitää tehdä ulos eikä sisälle. Tai se ei vaan yksinkertaisesti tajunnut asiaa kehuista yms huolimatta. Antamallasi selkäsaunalla tuskin on mitään tekemistä asian kanssa, se on pelkkää sattumaa. Vai meinaatko että koira ymmärsi kun sanoit sille että ÄLÄ PERKELE TEE SISÄLLE VAAN ULOS! No tuskin.[/QUOTE]

Tajuaa tai ei niin kummasti tajus pyytää sen jälkeen ulos ja ihan ite :D
mitä lie sattumaa kokenut,koirat kun tuppaa olemaan viisaita kun niitä vain huvittaa..
 
?
[QUOTE="vieras";22941467]tod.näk. teit jotain väärin ennen, annoit vääriä merkkejä tms mistä pentu ei tajunnut että ne pitää tehdä ulos eikä sisälle. Tai se ei vaan yksinkertaisesti tajunnut asiaa kehuista yms huolimatta. Antamallasi selkäsaunalla tuskin on mitään tekemistä asian kanssa, se on pelkkää sattumaa. Vai meinaatko että koira ymmärsi kun sanoit sille että ÄLÄ PERKELE TEE SISÄLLE VAAN ULOS! No tuskin.[/QUOTE]

vissiin teki sitten kasvattajakin :D
tosin kumma että yksi vain niistä 7 pennusta eli minun ei tajunnut ulos tehdyn saloja..
tai tehnyt ulos edes VAHINKO pissaa sen parhaillaan lähemmäs 4 tuntia lenkillä olon johdosta vaan säästi ja säästi sisälle,ja pennuillahan ei pitäisi sitä pidätys kykyä olla kuten joku tuolla totesi ;D
 
No sehän voi jokainen vetää oman johtopäätöksen miten haluaa..
se on netti niin jännä paikka että se on sama mitä kirjoitat se väännetään ihan mihin muotoon tahansa vain pätemisen vuoksi :D
En mie kyllä mitään kirjoita pätemisen vuoksi,kuten kirjoitin ällöttää ihmiset,jotka kouluttavat lyömällä,ilmeisesti et kuitenkaan ihan lyönyt koiraa ja toivottavasti et myöskään koskaan tule lyömäänkään.
 
?
En mie kyllä mitään kirjoita pätemisen vuoksi,kuten kirjoitin ällöttää ihmiset,jotka kouluttavat lyömällä,ilmeisesti et kuitenkaan ihan lyönyt koiraa ja toivottavasti et myöskään koskaan tule lyömäänkään.
en lyönyt,nappasin niska karvoista kiinni ja hieman ravistin tai sen tyylisesti.
kuiteniin normaalia tujumin että tajusi ettei ole leikistä kyse.
 
?
[QUOTE="lammas";22941607]5kk:n ikäiseltä koiralta ei vielä saa vaatia sisäsiisteyttä.[/QUOTE]

Olenko vaatinut täyttä sisäsiisteyttä?EN.
ainoastaan yritystä edes ulos tekoon ja nyt se toimii tuon herätyksen jälkeen.
 
"vieras"
vissiin teki sitten kasvattajakin :D
tosin kumma että yksi vain niistä 7 pennusta eli minun ei tajunnut ulos tehdyn saloja..
tai tehnyt ulos edes VAHINKO pissaa sen parhaillaan lähemmäs 4 tuntia lenkillä olon johdosta vaan säästi ja säästi sisälle,ja pennuillahan ei pitäisi sitä pidätys kykyä olla kuten joku tuolla totesi ;D
Kasvattaja nyt muutenkin kuulostaa vähän ?pölöltä?. Pennuilla ei ole samanlaista pidätyskykyä kuin aikuisella koiralla, mutta kyllä se pystyy pidättelemään jonkin verran jos esim. kokee ettei ole turvallista pissata (esim. ulkona).

Niin, ei siinä ole mitään ihmeellistä. Koiranpennut kun on yksilöitä.

Ihmeellistä on jos sun koira niskavilloista revittäessä tajuaa että sen pitää vinkua ovella jos haluaa ulos- hehhe kuule.
 
koiraihminen
mun mielestä on väärin kasvattaa pentua pelon varjossa....

toi kuvastaa vähän sitä tää aloittajan teksti, että pentu pelkää jopa lenkillä omistajaansa.... rento ja omistajaansa luottava pentu tai aikuinen kyllä tekee tarpeensa uloskin, ei siihen tunnin parin lenkkiä tarvita....

Mulla oma pentu oli sisäsiisti jo kolmikuisena, vahinkoja sattui sen jälkeen mutta ei niihin sais mennä kovalla kädellä väliin... jo se että niskasta ravistaa, on liikaa sisäsiistiksi opettamisessa....
Koira pois osaamattomista käsistä. kärsii ressukka.
 
"vieras"
ei v***u mikä ketju :DDDDDDD

porukan pitäs ensinnäkin OPETELLA LUKEMAAN ja toisekseen LÖYSÄTÄ VÄHÄN PIPOO. kyse ei oo kuitenkaan ollu mistään verille pieksämisestä :D
 
?
mun mielestä on väärin kasvattaa pentua pelon varjossa....

toi kuvastaa vähän sitä tää aloittajan teksti, että pentu pelkää jopa lenkillä omistajaansa.... rento ja omistajaansa luottava pentu tai aikuinen kyllä tekee tarpeensa uloskin, ei siihen tunnin parin lenkkiä tarvita....

Mulla oma pentu oli sisäsiisti jo kolmikuisena, vahinkoja sattui sen jälkeen mutta ei niihin sais mennä kovalla kädellä väliin... jo se että niskasta ravistaa, on liikaa sisäsiistiksi opettamisessa....
Koira pois osaamattomista käsistä. kärsii ressukka.
Kärsii hyvinkin xD
kiesus xD
mitenhän tuo koira pelkää mua ulkona?tai muita ulkoiluttajia jotka vieneet sitä ulos kun ei ole hätäänsä tehnyt xD
Repesin ihan täysin tolle sun tekstille sori!
Jos tuo olisi traumoja saanut ja pelkäisi mua ei se mun perässä kulkisi ja saisi hepulia kun katoan näkyvistä,eiköhän se sitten hakeutuisi noiden ihmisten perään jotka hyysää ja höörää sitä jatkuvasti.
minä olen se joka pitää kurin,eli opetan "sääntöjä" joten mun pitäisi olla se paska mutta koirapa pitää mua ylinpänä "äitijumalana" se varmaan vihtuttaa sua xD
 
"vieras"
5kk:n ikäselle rupee vasta kehittyyn pidätyskyky enemmän, veikkaan että kyllä niitä vahinkoja tulee vielä vaikka kuinka paljon.
Ja pakko sanoa, että älä missään nimessä lähde lenkille heti ruuan jälkeen, voi tulla se vatsalaukun kiertymä.
 
"vieras"
Hyi helvetti, että mä halveksin väkivaltaisia ihmisiä. Ihan vaan tiedoksi, mutta tuo on laissa kiellettyä. Koirakiellon ansaitsisit.

Lisää tosiaan tarvitaankin noita nyrkillä kasvatettuja koiria. Voit ap olla tosi ylpeä itsestäsi, siis todella!
 
"heh"
Kärsii hyvinkin xD
kiesus xD
mitenhän tuo koira pelkää mua ulkona?tai muita ulkoiluttajia jotka vieneet sitä ulos kun ei ole hätäänsä tehnyt xD
Repesin ihan täysin tolle sun tekstille sori!
Jos tuo olisi traumoja saanut ja pelkäisi mua ei se mun perässä kulkisi ja saisi hepulia kun katoan näkyvistä,eiköhän se sitten hakeutuisi noiden ihmisten perään jotka hyysää ja höörää sitä jatkuvasti.
minä olen se joka pitää kurin,eli opetan "sääntöjä" joten mun pitäisi olla se paska mutta koirapa pitää mua ylinpänä "äitijumalana" se varmaan vihtuttaa sua xD
Tekstisi perusteella sä et voi olla muuta kuin teini-ikäinen...:headwall:
 

Yhteistyössä