Anoppi ei kunnioita poikaansa, neuvoja?

  • Viestiketjun aloittaja miniähkö
  • Ensimmäinen viesti
miniähkö
No niin, alkanut vähän ärsyttämään, vaikka aikaisemmin olenkin yrittänyt pitää mieheni ja anopin välisenä asiana...

Eli kertokaahan toimivia vinkkejä miten laittaa erittäin itsepäinen anoppi ruotuun, kun ei lainkaan kunnioita poikansa mielipiteitä ja kasvatustapoja ja "kävelee hänen" ylitseen meidän omassa kodissamme. En ole aiemmin puuttunut asiaan, koska muutoin välini anoppiin todennäköisesti tulehtuisivat. Eilen jouduin kuitenkin ärähtämään anopille, kun ei yhtään kuunnellut taas poikaansa, vaikka hän sanoi monta kertaa samasta asiasta (lapsemme kasvatukseen liittyen) ja anoppi ei ottanut kuuleviin koviinsa, eikä "totellut" poikansa kehoituksia.
Anoppini ei ilmeisesti kykene ymmärtämään, että poikansa on täysivaltainen itsenäinen aikuinen omassa kodissamme ja meidän kodissa pätee mieheni ja minun säännöt, ei anopin. Anoppi luule voivansa vieläkin sanella pojalleen miten tämän tulisi toimia hänen mielensä mukaisesti. Lisäksi ahdistelee miestäni vierailuista, jos ei pääse omasta mielestään tarpeeksi usein lapsenlapsiaan katsomaan. Anoppi ei ymmärrä, jos meillä on muitakin menoja tai muuten vaan halutaan ottaa vähän etäisyyttä (niin, miksiköhän...)

Neuvoja, kokemuksia?
 
"alkup."
no sanotte että harvennatte tapaamisia jos ei meno muutu?
Vähän näin olemme toimineetkin. Tosin mieheni ei ole sitä äidilleen sanonut suoraan, vaan yrittänyt, että ymmärtäisi itse, että jos haluaa päästä useammin kyläilemään niin voisi olla käyttäytyä vähän suopeammin. Anopin mielestä kun hänessä ei taida olla mitään vikaa, vaan me olemme vain "hylänneet" hänet.

Olen sanonut miehelleni, että puhuisi äidilleen suoraan, mutta haluaa hoitaa asian omalla tavallaan.

Minä taas, jos sanoisin suoraan, niin välit menisi varmasti lopullisesti ja haluaisin kuitenkin pitää välit lastemme takia.
 
"alkup."
[QUOTE="...";30126774]Miksei miehesi itse sano äidilleen, että nyt riittää? Miksi sinä miehesi asioita hoidat?[/QUOTE]

Niinpä... Hän ei vaan jostain syystä uskalla suututtaa äitiään. Ja asia ei häiritse häntä niin paljon, koska on tottunut lapsesta asti, että äitinsä sanelee miten asiat hoidetaan.

Ilmeisesti vaihtoehdot on vain lopettaa vierailut siihen asti, että anoppi itse tajuaa mistä kiikastaa tai sitten minä joku kerta vaan räjähdän anopille ja välit menee.

Ja kuten sanoin en haluaisi asiaan puuttua, mutta kun tätä on jatkunut niin kauan ja en enää jaksa. Ja miehen sanomiset äidilleen ei auta, eikä uskalla hermostua äidilleen kunnolla, jotta ottaisi asian vakavasti tai jotain...
 
Suorat sanat
Välit ei välttämättä mene. Mä olen räjähtänyt anopilleni 18 vuoden aikana kaksi kertaa. Toisen kerran ennen lapsia ja toisen kerran juurikin näistä lastenkasvatusasioista. Väleissä ollaan edelleen. Tosin mun mieheni kyllä osaa sanoa äidilleen itsekin eli ihan pikkuasioista mä en sano. Nämä kaksi kertaa oli sellaisia että annoin tulla mitä kuuluu ja kuka käskee -menemättä kuitenkaan henkilökohtaisuuksiin- ja sen jälkeen saatiin taas rauhaisaa eloa pitkäksi aikaa ;)
 

Yhteistyössä