Anoppi

  • Viestiketjun aloittaja Väsynyt
  • Ensimmäinen viesti
Väsynyt
Onko muilla vastaavia kokemuksia, anoppini \|O päästeli suustaan kaikenlaista vihjaavaa, kun sain ensimmäisen lapsemme alkoi mieletön mielistely.

Olen tosi vähän hänen kanssaan tekemisissä, hän komentelee miestäni, yrittää huolehtia hänen vaatetuksestaan jne..

Mieleni tekisi joskus sanoa paljonkin asioita ihan suoraan, mutta onhan hän kuitenkun anoppini ja mieheni äiti.... en tiedä.

Jane :ashamed:
 
Anoppi-suhde on kyllä yksi vaikeimpia asioita, joita muuten ihana avioliitto on tuonut tullessaan.

Minulla on iäkäs, hyvin kohteliaasti käyttäytyvä anoppi, joka ei koskaan sano pahaa sanaa, mutta on krooninen valehtelija. itse olen tottunut rehellisyyteen ja suorapuheisuuteen, ja minun on todella vaikea kestää sellaista ilmapiiriä, että mikään asia ei ole ihan niin kuin se sanotaan. Lapsetkin joutuvat ikävään välikäteen, kun anoppi esimerkiksi valehtelee ettei ole antanut mitään herkkuja, ja sitten lapsilla on naamat sokerissa kun ovat syöneet pussillisen munkkeja. Lapset ovat anopin kanssa mielellään, mutta tilanne on hankala, sillä en luota häneen lainkaan.

Sanokaapas te, joilla on hyvä anoppisuhde, että miten ihmeessä sellainen tehdään?
 
Hoppeli
Minulla ja anopilla on mielestäni hyvä suhde. Pohjan sille loi jo ensimmäiset tapaamiskerrat. Tulimme hyvin juttuun ja pystyimme keskustelemaan kaikenlaisista asioista. Jo ensimmäisillä tapaamiskerroilla silloinen tuleva anoppini sanoi, ettei aio puuttua elämäämme, neuvoja voi antaa jos niitä kysytään, mutta ei tuputa. Hänellä on itsellään ollut juuri sellainen kaikkeen väliin tuleva anoppi ja sen vuoksi päättänyt, ettei koskaan olisi omalle miniälleen samanlainen. Eli olen itse päässyt aika vähällä, joten kovin paljon en neuvoja voi antaa, mutta asioista suoraan puhuminen ainakin helpottaa omaa oloa.
 
Vissiin helpointa valita hyvä anoppi... Mulla myös anopilla karmeita kokemuksia omastaan, joten on päättänyt itse olla toisenlainen. En kyllä osaa neuvoa, mitä tehdä hankalan kanssa. Puhua asioista tapahtumahetkellä?
 

Yhteistyössä