Ansiosionnainen+kotihoidontuki

Hei!
Minulla on asia, johon ei edes työvoimatoimisto osannut sanoa yhtään mitään, vaikka vannoin, että olen tarkistanut asian liitosta! Osaiskohan kukaan kertoa asiasta?

Olisin halunnut jättäytyä tänään työttömäksi, mutta se ei onnistunut kun saan kotihoidontukea! Tässä kuussa ajattelin vielä ottaa kotihoidontukea kun lapsella on hoitopaikka vasta 1.9 alkaen.

Kyselyjeni mukaan saan jättäytyä koska vain työttömäksi ja saada kotihoidontukea ja ansiosidonnaista päivärahaa, mutta ansiosidonnaisesta vain vähennetään kotihoidontuki paitsi kuntalisää. Kotihoidontuki tulee Kelan mukaan kokonaisena niinkuin ennenkin, tulisi vain vähän lisää rahaa kun ansiosidonnainen on sen verran suurempi kuin tämänhetinen kotihoidontukeni.

Työvoimatoimiston mukaan tämä ei ole mahdollista vaikka työttömyyskassasta sanotaan ihan toisin! Uskomatonta ;(.

Kuulemma vasta kun olen esittänyt todistuksen, että kotihoidontuki loppuu olen virallisesti työtön!

Ansiosidonnaisessa on työttömäksi ilmoittautumisen jälkeen viikon karenssi, mutta silti saisin parilta viikolta minun mielestä ansiosidonnaista elokuulta? En tiedä paljonko summa oikeasti olisi (varmaan aika pieni) mutta haluan kaikki etuudet mitä minulle kuuluu, enkä halua menettää niitä työvoimatoimiston epäpätevyyden vuoksi!

Oliskohan kellään omakohtaisia kokemuksia asiasta?

 

Yhteistyössä