Antakaa kun avaudun tyhmistä ihmisistä!

  • Viestiketjun aloittaja Ugh
  • Ensimmäinen viesti
Ugh
Olen 31-vuotias sinkkunainen, en mitenkään korkeasti koulutettu, vain AMK-tutkinnon suorittanut. En ole mitenkään eliittiä tai lähtökohtaisesti halua tuntea itseäni paremmaksi kuin muut.

Mutta.

Antakaas kun kerron millaisia ihmisiä taas eilen kohtasin baarissa:

- yksi jaksoi jauhaa jostain tietokonepeleistä niin kuin ne olisivat jotain tärkeää
- Yksi kertoi pitkästi, kuinka oli tilannut eräässä baarissa kolmen päivän aikana kerran jokaista drinkkiä ja alkoi näyttää minulle kuvia näistä drinkeistä. Lisäksi kertoi, että on enimmillään juonut 17 drinkkiä yhden illan/yön aikana ja että hänen mielestään on vähän noloa, jos joku ei juo ollenkaan.
- yksi luuli, että maitohappobakteereja ehdottomasti TÄYTYY syödä, jos matkustaa Aasiaan
- yksi vitsaili, että miksei ihmiset, joilla on rahaa matkustaa, mieluummin käytä rahojaan strippiklubilla
-...

Toivon siis löytäväni kumppanin, että voisin perustaa perheen joskus, mutta mitä ihmettä, ihmiset! En jaksa ihmisten typeryyttä! En tarkoita mitään asiaosaamista tai tietoa vaikkapa sarjoista, elokuvista ja bändeistä, vaan ihan vaan perusfiksuutta. Turhauttaa vietävästi.
 
vierailija
Eiköhän baariin mennä nollaamaan ja pitämään hauskaa, ne fiksutkin ihmiset. Keskustelun on tarkoituskin pysyä kevyenä eikä noikaan jutut kaikki ole varmaan tarkoitettu ihan vakavissaan otettavaksi... ehkä sä haet seuraa vähän vääristä paikoista?
 
vierailija
Outo tuo maitohappobakteeri juttu, että mistä lähti liikkeelle ja jankuttiko tosiaan, että niitä on pakko syödä matkalla...
En jotenkin pysty edes kuvittelemaan tuollaista tilannetta. Mitähän siis itse höpisit...
 
Ugh
Eiköhän baariin mennä nollaamaan ja pitämään hauskaa, ne fiksutkin ihmiset. Keskustelun on tarkoituskin pysyä kevyenä eikä noikaan jutut kaikki ole varmaan tarkoitettu ihan vakavissaan otettavaksi... ehkä sä haet seuraa vähän vääristä paikoista?
No mieluummin hakisinkin seuraa jostain muualta, koska en oikeastaan juo. Tämä eilinen oli viikottainen kokoontuminen, joka nyt vaan satutaan järjestämään baarissa. Jonnekin ulos kuitenkin täytyy lähteä, muuten ei ainakaan tapaa ketään. Mua kiinnostaa esimerkiksi savityöt, mutta niillä kursseilla tuskin montaa miestä on.
 
Ugh
Outo tuo maitohappobakteeri juttu, että mistä lähti liikkeelle ja jankuttiko tosiaan, että niitä on pakko syödä matkalla...
En jotenkin pysty edes kuvittelemaan tuollaista tilannetta. Mitähän siis itse höpisit...
Tyyppi kysyi, missä olin matkustanut ja mainitsin kaksi Aasian maata. Hän sitten kysyi, että "onko totta, mitä hän oli kuullut kaveriltaan, että kyseisiin maihin matkustaessa täytyy syödä jotain pillereitä... mikä niiden nimi nyt olikaan... jotain bakteereita?" Tämä nyt oli vain yksi pieni (huono) esimerkki.
 
vierailija
"- yksi jaksoi jauhaa jostain tietokonepeleistä niin kuin ne olisivat jotain tärkeää"
Oma savityöharrastuksesiko sitten on tärkeä? Mun mielestä on lähtökohtaisesti jo typerää alkaa mitätöidä toisten harrastuksia. Et voi tietää, millaisia pelejä toinen pelaa. Peliharrastus voi olla hyvinkin älyä ja luovuutta vaativa harrastus, jos siihen kuuluu pelin suunnittelu ja uusien ominaisuuksien koodaaminen. Moni ihminen ei enää halua puhua niistä asioista, joita rakastaa, koska aina on joku lyttäämässä ja mitätöimässä. Olen aina rakastanut musiikkia, mutta kerran kun erehdyin kertomaan itselleni tärkeistä biiseistä, kaverini nauroi ja ihmetteli, miten voin pitää niin "huonosta" musiikista. Ei ole sen jälkeen tullut jaettua lempibiisejä kenenkään kanssa.
 
vierailija
Mikä nyppii - tuo maitohappobakt nyt ei mitään kummallista ollut, toki jos sen esittäjä ei kovin vetävä niin ymmärrettävää. Jotainhan sitä pitää ihmisille höpistä. Ja joo, jos kävisin vielä baareissa niin en tod odottaisi syvällistä keskusteluuraa löytäväni. Viimeksi kun kävin niin kumma kyllä löysin ihan ok keskusteluseuraa - tosin oli ulkomaalainen työmatkalla.
 
Ugh
"- yksi jaksoi jauhaa jostain tietokonepeleistä niin kuin ne olisivat jotain tärkeää"
Oma savityöharrastuksesiko sitten on tärkeä? Mun mielestä on lähtökohtaisesti jo typerää alkaa mitätöidä toisten harrastuksia. Et voi tietää, millaisia pelejä toinen pelaa. Peliharrastus voi olla hyvinkin älyä ja luovuutta vaativa harrastus, jos siihen kuuluu pelin suunnittelu ja uusien ominaisuuksien koodaaminen. Moni ihminen ei enää halua puhua niistä asioista, joita rakastaa, koska aina on joku lyttäämässä ja mitätöimässä. Olen aina rakastanut musiikkia, mutta kerran kun erehdyin kertomaan itselleni tärkeistä biiseistä, kaverini nauroi ja ihmetteli, miten voin pitää niin "huonosta" musiikista. Ei ole sen jälkeen tullut jaettua lempibiisejä kenenkään kanssa.
No joo, olet oikeassa. En viitsikään jauhaa omista mielenkiinnon kohteistaan vakavissani, vaan kun tiedän/oletan, ettei toinen ole samoista jutuista kiinnostunut, mainitsen ehkä vain lyhyesti ja huumorin kera asiasta.

Ex-miesystäväni oli myös tällainen, että kertoi, miten hänen mielestään jotkut asiat, joista pidin, olivat tyhmiä. Joskus alkuaikoinamme mies pyysi, että kerron, mistä asioista tykkään, vaikka "saattaakin sitten nauraa" niille asioille. Ehkäpä hänen myötään mulle kasvoi paksumpi nahka tämän asian suhteen. Ihan sama mulle, jos jonkun mielestä joku mun juttu on paska. Tämä mies oli myös koodaaja (koulutukseltaan tohtori), ja arvostan kyllä tosi paljon hänen osaamistaan, minusta se on kiehtovaa.
 
Ugh
Mikä nyppii - tuo maitohappobakt nyt ei mitään kummallista ollut, toki jos sen esittäjä ei kovin vetävä niin ymmärrettävää. Jotainhan sitä pitää ihmisille höpistä. Ja joo, jos kävisin vielä baareissa niin en tod odottaisi syvällistä keskusteluuraa löytäväni. Viimeksi kun kävin niin kumma kyllä löysin ihan ok keskusteluseuraa - tosin oli ulkomaalainen työmatkalla.
Mun ongelma on se, että olen introvertti (sen ajan kun olen sosiaalisissa tilanteissa, olen kyllä sosiaalinen ja puhelias), joten rajallisen sosiaalisen sietokykyni haluaisin keskittää laatuihmisiin... Eli haluaisin nähdä jotain syvyyttä ihmisissä. Toki ymmärrän, että aiheet, jotka mua kiinnostaa, ovat taas jollekin toiselle vastaavasti täysin turhanpäiväisiä.
 
Mikä nyppii - tuo maitohappobakt nyt ei mitään kummallista ollut, toki jos sen esittäjä ei kovin vetävä niin ymmärrettävää. Jotainhan sitä pitää ihmisille höpistä. Ja joo, jos kävisin vielä baareissa niin en tod odottaisi syvällistä keskusteluuraa löytäväni. Viimeksi kun kävin niin kumma kyllä löysin ihan ok keskusteluseuraa - tosin oli ulkomaalainen työmatkalla.
Joo en mäkään olisi heittäny kirvestä kaivoon tuon maitohappobakteerimiehen kohdalla, muut äijät ois ollu ehdoton ei.

Siis kyllähän sen miehen pitäisi tietää miten paljon nykyään matkustellaan Aasiassa, mut toisaalta ehkä hänelle oli just kantautunut ne matkaripuli-kertomukset.

Ei aina se small talkiltaan hyvä mies ole se paras. Tiedän monta korrektia miestä jotka on huonoja puolisoina, sit taas on semmoisia jotka väläyttävät small talkin aikana riemukkaasti jotain junttia, mutta ovat hyviä, kunnollisia perheenisiä ja ihan hyvissä ammateissa.
 
No joo, olet oikeassa. En viitsikään jauhaa omista mielenkiinnon kohteistaan vakavissani, vaan kun tiedän/oletan, ettei toinen ole samoista jutuista kiinnostunut, mainitsen ehkä vain lyhyesti ja huumorin kera asiasta.

Ex-miesystäväni oli myös tällainen, että kertoi, miten hänen mielestään jotkut asiat, joista pidin, olivat tyhmiä. Joskus alkuaikoinamme mies pyysi, että kerron, mistä asioista tykkään, vaikka "saattaakin sitten nauraa" niille asioille. Ehkäpä hänen myötään mulle kasvoi paksumpi nahka tämän asian suhteen. Ihan sama mulle, jos jonkun mielestä joku mun juttu on paska. Tämä mies oli myös koodaaja (koulutukseltaan tohtori), ja arvostan kyllä tosi paljon hänen osaamistaan, minusta se on kiehtovaa.
No olet aika herkkä.
Tuo miehen "saatan nauraa niille sun asioille sit" oli ääliömäinen lause, mut ei sekään tee miehestä huonoa, jos sen lauseen esittää iloisesti.

Ja miten tuosta voi loukkaantua, eihän mies vielä siinä vaiheessa tienny sun mielenkiinnon kohteista?
 
Ja saahan sitä sillein hyväntahtoisesti nauraa toisen mielenkiinnon kohteille. Ei se poissulje sitä etteikö se ihminen joskus kuuntelisi niistä kiinnostuneena. Ehkei ekoilla treffeillä kannata möläyttää nauravansa.

Iät ja ajat on naiset päivitelleet toistensa juttuja, naiset päivittelee miesten moottorin pärinöitä ja miehet taas naisten zumba-steppi-aerobiciä.
Se on vaan läppää.

Eikä sen oikean tartte olla ihan samasta asiasta kiinnostunut kuin sä. Mä kuolisin tylsyyteen jos mun mies tykkäisi tismalleen samoista asioista kuin mä. Me ollaan laajennettu toistemme kokemusmaailmaa esittelemällå harrastuksiamme.
 
Ugh
Joo en mäkään olisi heittäny kirvestä kaivoon tuon maitohappobakteerimiehen kohdalla, muut äijät ois ollu ehdoton ei.

Siis kyllähän sen miehen pitäisi tietää miten paljon nykyään matkustellaan Aasiassa, mut toisaalta ehkä hänelle oli just kantautunut ne matkaripuli-kertomukset.

Ei aina se small talkiltaan hyvä mies ole se paras. Tiedän monta korrektia miestä jotka on huonoja puolisoina, sit taas on semmoisia jotka väläyttävät small talkin aikana riemukkaasti jotain junttia, mutta ovat hyviä, kunnollisia perheenisiä ja ihan hyvissä ammateissa.
Maitohappobakteerimies :D

Ja tosiaan ei small talk ole munkaan vahvaa aluetta. Mutta onhan se nyt vähän blaah, kun yksikin mies kertoi olevansa Tinderissä ja kertoi siellä tavanneensa jonkun oikiksessa opiskelevan naisen ja laittaneensa tälle ensimmäiseksi, että "wanna take a look at my briefs?" Ei välttämättä huono mies, mutta olen kyllä vähän varuillani tuollaisen kanssa, että onko ihan playeri tai alkaako tulla lisää seksuaalisia vitsejä heti kärkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Maitohappobakteerimies :D

Ja tosiaan ei small talk ole munkaan vahvaa aluetta. Mutta onhan se nyt vähän blaah, kun yksikin mies kertoi olevansa Tinderissä ja kertoi siellä tavanneensa jonkun oikiksessa opiskelevan naisen ja laittaneensa tälle ensimmäiseksi, että "wanna take a look at my briefs?" Ei välttämättä huono mies, mutta olen kyllä vähän varuillani tuollaisen kanssa, että onko ihan playeri tai alkaako tulla lisää seksuaalisia vitsejä heti kärkeen.
No Tinderissä voi tulla vaikka mitä vastaan...en siis itse ole sitä tarvinnu, mut mitä olen kuullu.
 
Ugh
No olet aika herkkä.
Tuo miehen "saatan nauraa niille sun asioille sit" oli ääliömäinen lause, mut ei sekään tee miehestä huonoa, jos sen lauseen esittää iloisesti.

Ja miten tuosta voi loukkaantua, eihän mies vielä siinä vaiheessa tienny sun mielenkiinnon kohteista?
Nimenomaan yritin tätä samaa sanoa tuolle tietokonepelikommentoijalle :) Eli olen samaa mieltä kanssasi. En loukkaantunut tuosta, mutta olihan se vähän urposti sanottu :)

Tällaisessa saattaa joissain tapauksissa olla taustalla kuitenkin isompi ongelma. Olen ollut suhteessa, jossa järjestelmällisesti itsetuntoani on nakerrettu. Eli tällainen VOI olla myös varhainen merkki henkisestä väkivallasta.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Ugh
Ja saahan sitä sillein hyväntahtoisesti nauraa toisen mielenkiinnon kohteille. Ei se poissulje sitä etteikö se ihminen joskus kuuntelisi niistä kiinnostuneena. Ehkei ekoilla treffeillä kannata möläyttää nauravansa.

Iät ja ajat on naiset päivitelleet toistensa juttuja, naiset päivittelee miesten moottorin pärinöitä ja miehet taas naisten zumba-steppi-aerobiciä.
Se on vaan läppää.

Eikä sen oikean tartte olla ihan samasta asiasta kiinnostunut kuin sä. Mä kuolisin tylsyyteen jos mun mies tykkäisi tismalleen samoista asioista kuin mä. Me ollaan laajennettu toistemme kokemusmaailmaa esittelemällå harrastuksiamme.
Kyllä. Edelleen samaa mieltä.

Väkivaltaisen suhteen kokeneena tulee kuitenkin herkemmäksi havaitsemaan mahdollisia vaaranmerkkejä. Joissain tapauksissa sarkasmi on henkistä kiusantekoa.
 
vierailija
Mistä olisit halunnut keskustella miesten kanssa jotta olisivat olleet edes vähän kiinnostavia, vai olisitko halunnut että mies kyselee ja on muutenkin kiinnostunut?
Baari, tuo paikka missä ihmiset pilaantuvat heti kynnyksen ylitettyään. Ihmisiä sielläkin on, eikä kaikki edes pää täynnä.
 
AP ei taida tietää sit mitään intohimosta, kun ei tajuu IT-alaan intohimoisesti suhtautuvia. Siin alalla pärjätäkseen sitä on löydyttävä. Ite IT-alalta koulutus ja välillä IT-hommissakin ja aika tuskaa siellä olla kun itseltä ei löydy alaa kohtaan yhtään palavaa intohimoa.

Niin eihän ne pelimarkkinat oo kuin sen 100 miljardin bisnes niin ei tietenkään ole tärkeää. Vittu nää ihmiset on tyhmiä, jotka katsovat maailmaa oman navan kautta eikä osaa yhtään toisen suhteen asettua. Ja kuka oikeasti kuvittelee, että baarissa, jossa suurin osa juo ja juo aika suuria määriä, että ulosanti olisi jotenkin maailmoja mullistavaa pohdintaa ala Hawkins.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok

Yhteistyössä