Apua, attakaa! Vauva huutaa yötä päivää jalat ja kädet kankeina!

  • Viestiketjun aloittaja auttakaa hyvät ihmiset!
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä itki vauva ihan älyttömän paljon. annettiin NAN:ia. Tuttelista itki vielä enemmän, pulautteli paljon ja oli tosi tuskainen koko ajan.

Sitten ostettiin äidinmaidonkorviketta, sellainen kuin Nutrilon Comfort. Myydään ihan joka paikassa. Ja kas kummaa, jo samana iltana itkut vähentyi radikaalisti ja sit itki vain 5 min per päivä, kun aiemmin itki tuntikaupalla.

NAN ja Tutteli ovat tosi kovaa kamaa pikkuisen suolistolle.
 
"vieras"
Jätä siis NAN ja Tutteli kokonaan pois. Kokeile sitä Nutrilon Comforttia. On muuten samanhintaista kuin Tutteli ja NAN. Sitä saa joka paikasta, apteekista pyytämällä (hakevat takahuoneesta), Tarjoustalosta, Cittareista, Prismoista, K-kaupoista, S-Marketista. Meidän vauvan käsittämättömät huudot jalat jäykkänä ja ihan tuskaisena loppui seinään tolla korvikkeella.
 
Jos kerran asut Riihimäellä tai lähellä niin mä suosittelisin Hyvinkään terveystalosta semmoista lastenlääkäriä kuin Seppo Paajanen. Ihanasti kuuntelee ja on vuosien kokemus. Ikinä en muuten ole siitä Eremenkosta mitään hyvää kuullut eli älä hänestä välitä. Inhottavaa vaan, että jouduitte turhaan käymään.
 
"torsti"
Ensinnäkin... Olin ihan kauhuissani, kun ap selitti että lapsi hengittää raskaasti ja vaan odotteli miestään kotiin. Siis mitä!? Onko sulla jokin pätevä selitys tähän? Miksi mieskin laittoi työt vauvan hyvin voinnin edelle, kun ei voinut tulla aikaisemmin. Itsehän et "voinut" edes taksia tilata...

Loppi on tuppukylä joo, Riihimäestä en tiedä. Sun tarvii viedä se lapsi ihan oikealle lastenlääkärille, eikä millekään mamu eremenkkaselle... Tee valitus tosta lääkäristä! Meidän esikoinen myös huusi yöt läpeensä ja lääkärissä juostiin (virolaisen lääkärin mukaan turhaan). Lopulta soitin lastenpolille ja sain soittoajan suoraan lääkärille. Lääkäri sanoi heti ettei vauvat itke turhaan, vaan aina on jokin syy. Asiat hoitui lopulta nopeasti.

Sun täytyy nyt vaan itse selvittää mistä saatte riittävän ammattitaitoista apua, ei sun lasta kukaan kotoa tule lääkäriin hakemaan. Itse nyt otat itseäs niskasta kiinni ja soita vaikka sairaalan vaihteeseen ja pyydä yhdistää jonnekin missä noista asioista tiedetään. EI SAA OLLA LIIAN AVUTON!
 
[QUOTE="Sissi";22285083]Luottokorttiako ei muka ole millä maksaa taksi? Veikkaan provoksi tätä. Ei kukaan noi idiootti ole.[/QUOTE]

Meillä ei ole _yhtään_ luottokorttia, eli on ihmisiä joilla sellaista ei ole.
 
[QUOTE="torsti";22293929]Ensinnäkin... Olin ihan kauhuissani, kun ap selitti että lapsi hengittää raskaasti ja vaan odotteli miestään kotiin. Siis mitä!? Onko sulla jokin pätevä selitys tähän? Miksi mieskin laittoi työt vauvan hyvin voinnin edelle, kun ei voinut tulla aikaisemmin. Itsehän et "voinut" edes taksia tilata...

Loppi on tuppukylä joo, Riihimäestä en tiedä. Sun tarvii viedä se lapsi ihan oikealle lastenlääkärille, eikä millekään mamu eremenkkaselle... Tee valitus tosta lääkäristä! Meidän esikoinen myös huusi yöt läpeensä ja lääkärissä juostiin (virolaisen lääkärin mukaan turhaan). Lopulta soitin lastenpolille ja sain soittoajan suoraan lääkärille. Lääkäri sanoi heti ettei vauvat itke turhaan, vaan aina on jokin syy. Asiat hoitui lopulta nopeasti.

Sun täytyy nyt vaan itse selvittää mistä saatte riittävän ammattitaitoista apua, ei sun lasta kukaan kotoa tule lääkäriin hakemaan. Itse nyt otat itseäs niskasta kiinni ja soita vaikka sairaalan vaihteeseen ja pyydä yhdistää jonnekin missä noista asioista tiedetään. EI SAA OLLA LIIAN AVUTON![/QUOTE]

Peesaan.... VAATIKAA allergiatutkimuksiin pääsyä
 
"Äiti"
Nyt kun selvisi, että olet Riihimäen nurkilta, niin et voi kyllä nyt vedota tuppukylään ja et pääse kunnon lääkärille. Ehdotan yhä, että soitat ja pyydät tutkimuksiin Lastenklinikalle Helsinkiin. Monet käyvät joka päivä töissä Hesassa Riiihimäeltä, joten ei voi olla liian pitkä matka vauvan takia!

Voi olla että tuo terveyskeskuslääkäri ei ollut nähnyt edes koskaan ennen vauvaa. Osaamattomuus helposti peitetään töykeyden ja piittaamattomuuden avulla.

mielestäni Lastenklinikka on paljon asiantuntevampi kuin yksityinen. Ja he ovat ainoa paikka, jossa voivat ottaa vauvan tarkkailtavaksi osastolle ja tehdä samalla tutkimuksia. Lääkärin on vaikea 15minuutissa osata tulkita vauvan vaivoja.

ennen lääkäriä pitäisi tietenkin kokeilla noita vatsalle hellävaraisempia tuotteita, jotta tietäisi auttaako ne ennen muita tutkimuksia. Eihän niitä tutkimuksia ihan huvin vuoksi ajeta, vaan vikana keinona, jos muut konstit/arvaukset ei auta.
 
juupsispuubis
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta olen kokenut saman. Meillä lapsi kirkui ja huusi raajat jäyykänä AINA kun oli hereillä. Tavattiin käsittämätön määrä erikoislääkäreitä, neuvolalääkäreitä, sairaalassa, yksityisellä lastenlääkäriasemalla ja lastenklinikalla. Mitään apua ei ollut. Kokeiltiin kaikki tipat, olla ilman mitään tippoja, maidoton dieetti, jotain allergiakorviketta, vyöhyketerapiaa: ei mitään apua yhtään mistään. Lasta tutkittiin, mutta mitään ei löytynyt. Lapsi oli "terve".

Väsyneenä ei ajattele selvästi. Ja se väsymys EI OLE MITÄÄN siihen HUUTOON verrattuna. Se kirkuminen on pahinta mitä olen elämässäni kokenut. Jos olisin uudelleen samassa tilanteessa niiin parkeeraisin lastenklinikan aulaan ja sanoisin, että en lähde ennen kuin lapsi hiljenee. Eli VAADI, VAADI, VAADI!!!!

Supervoimia ap!!! :hug:
 
Meidän vanhin sälli huusi aikanaan 2vko iästä 1,5kk ikään juurikin ap:n kuvailemalla tavalla. KIRKUI raajat jäykkänä ja naama pinkeänä. MIKÄÄN ei auttanut, ei niin mikään. Syömisenkin aikana kirkui. Kukaan ei keksinyt mitään vikaa, ennen kuin lastenlääkäri lopulta huomasi että alaraajojen pulssit olivat heikot ja niissä oli viivettä yläraajan pulsseihin nähden liikaa. Siitä lähdettiinkin sitten jo ambulanssilla Helsinkiin klinikalle ja lapselta operoitiin päivystyksenä synnynnäinen sydänvika.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22292956:
Tulin nyt kertomaan kuulumisia. Elikkä..huoh.. lääkäri ei välittänyt pätkääkään,vastaanottovirkailija oli tympeä ja sanoi että ei täällä voi tehdä mitään, paitsi kattoa EHKÄ korvat..Selitin että kuule, mulla on puolitoistavuotias lapsikin, että kyllä tiedän millaista yöitkut sun muut jutut on,että tää on nyt ihan erilaista..jos joku on joskus käynyt Riihimäen terveyskeskuksen päivystyksessä, niin olette varmasti törmänneet tähän vastaanottovirkailijaan joka on kun sitruunan syönyt.Pääsin lääkärille, joku Eremenko oli tämä. Hän ei tehnyt mitään! Paineli vatsaa ja pisti meidät kotiin. Lähti vielä kesken kaiken vastaanottohuoneesta kävelemään kun olin pukemassa vauvalle vaatteita. Sanoi vain että soita tai mene neuvolaan. MUTTA KUN EN SAA SIELTÄ APUA! Aina vaan toitotetaan tätä että vauvat nyt itkee! Juttelin siellä odotushuoneessa erään neljän lapsen äidin kanssa ja hän sanoi minulle että vauvan itkuun on AINA joku syy. Niinpä..Mut ei tuntunut kiinnostavan tätä lääkäriä. Kerroin myös kaikki korvike vaihtojutut sun muut ja sen soijankin mutta ei sanonut siihen mitään.Kaikenlisäksi vauva rauhottui tunnin ajomatkan aikana ja nukahti joten nää ei ottaneet mua tosissaan enään sitten kaiketi. Olisivat täällä kotona kuulemassa !
Noh, en nyt sitten tiiä..Voiko niitä koliikkikeinuja lainata jostain? Jos se ei olekaan toimiva on vähän turha ehkä ostaa sellasta heti..olettasin että ovat aika tyyriitä kumminkin.?
En tosiaan nyt tiedä mitä pitäisi tehdä..kai odotan sinne neuvolaan sitten vaaa ka kuuntelen huutoa. Kaikki vaan sanoo että on koliikkia..Musta ei. Eikö sen pitäisi alkaa iän puitteissa vasta kuukauden päästä koska lapsi on 2kk?
Joku kysyi syökö keskosen rautatippoja, niin ei syö, eikä sellasista meille mitään mainittu koskaan tehollakaan.
Hei! Kuulostaa hyvin samanlaiselta kun mun kummi-tyttö. Sillä oli vaan hirveän paha koliikki ja huus just yötä päivää ja maito lens kaaressa ulos. Se mikä helpotti oloa oli a) räsymatto ruttuun mukula vaunuihin oikealle kyljelleen kapaloituna ja sit vaan vaunuilla räsymaton yli. Eli vissiin tuo pomppiva kyyti ajo ilman pois... b) Sylissä vauva pitkällään ja sit hypytettiin ja keikutettiin. Tuo ei rauhottunut autossakaan vaan sit piti turvaistuinta keikuttaa... Kokeile myös et laitat mukulan polviesi päälle mahalleen(itse istut) ja kevyesti läpyttelet takapuoleen. Ja neuvolassa ei meinannut täti tietystikään ens alkuun uskoa... Mut lastenlääkäri sairaalasta anto sit diagnoosin erittäin paha koliikki. Jaksamista sulle(oli vaavelilla sit koliikki tai jotain muutaa) ja toivottavasti sulla on tukiverkkoa, että saisit myös itse levättyä!
 
alkuperäinen
[QUOTE="Äiti";22295578]Nyt kun selvisi, että olet Riihimäen nurkilta, niin et voi kyllä nyt vedota tuppukylään ja et pääse kunnon lääkärille. Ehdotan yhä, että soitat ja pyydät tutkimuksiin Lastenklinikalle Helsinkiin. Monet käyvät joka päivä töissä Hesassa Riiihimäeltä, joten ei voi olla liian pitkä matka vauvan takia!

Voi olla että tuo terveyskeskuslääkäri ei ollut nähnyt edes koskaan ennen vauvaa. Osaamattomuus helposti peitetään töykeyden ja piittaamattomuuden avulla.

mielestäni Lastenklinikka on paljon asiantuntevampi kuin yksityinen. Ja he ovat ainoa paikka, jossa voivat ottaa vauvan tarkkailtavaksi osastolle ja tehdä samalla tutkimuksia. Lääkärin on vaikea 15minuutissa osata tulkita vauvan vaivoja.

ennen lääkäriä pitäisi tietenkin kokeilla noita vatsalle hellävaraisempia tuotteita, jotta tietäisi auttaako ne ennen muita tutkimuksia. Eihän niitä tutkimuksia ihan huvin vuoksi ajeta, vaan vikana keinona, jos muut konstit/arvaukset ei auta.[/QUOTE]

Ensinnäkin, en todellakaan ole "nurkilta" Täältä Riihimäelle on 30 kilometriä, ainut bussi täältä lähtee joskus 5 aikaan aamulla ja sekin Hyvinkäälle, muut menevät vieläkin kauemmas. Ja kun ottaa huomioon 2 lasta joidenka kanssa pitäisi matkustaa johkin niin ei tule mitään. En saa lastenhoitoapua mistään ja mies..noh..pelkää työpaikkansa puolesta niin että jos nyt senkin menettää ja mulla ei ole työpaikkaa minne palata niin milläs sitten maksat lääkärilaskuja taikka hommaat niitä luottokortteja. Sinä tai te jotka haukuitte köyhäksi äidiksi jolle ei suotaisi lapsia ym. Kysyn vaan: Miksi teillä oletan ns.paremmilla ja rikkailla äideillä itsellänne ei ole parempaa tekemistä kun lukea köyhän äidin tarinoita netistä joltain kaksplussan sivulta? Luulisi olevan kaikenmaailman muuta mukavaa tekemistä, rahalla saa eiks vaan! Toivon ettette olleet tosissanne noilla kommenteillanne.
 
"torsti"
Ei mekään rahassa ryvetä! Ollaan pienituloisia ja luottokortteja ei ole. Silti en ole koskaan ollut noin AVUTON! Sua koitetaan täällä neuvoa, mutta ei, ei sulle kelpaa mikään! Senkun sit kärsit huutavan vauvan kanssa, kun et viitsi asian eteen mitään tehdä! Lopetetaan tää ketju tähän, ap EI halua apua lapselleen, kunhan PROVOILEE! Oikeesti tosi säälittävää...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22296009:
Ensinnäkin, en todellakaan ole "nurkilta" Täältä Riihimäelle on 30 kilometriä, ainut bussi täältä lähtee joskus 5 aikaan aamulla ja sekin Hyvinkäälle, muut menevät vieläkin kauemmas. Ja kun ottaa huomioon 2 lasta joidenka kanssa pitäisi matkustaa johkin niin ei tule mitään. En saa lastenhoitoapua mistään ja mies..noh..pelkää työpaikkansa puolesta niin että jos nyt senkin menettää ja mulla ei ole työpaikkaa minne palata niin milläs sitten maksat lääkärilaskuja taikka hommaat niitä luottokortteja. Sinä tai te jotka haukuitte köyhäksi äidiksi jolle ei suotaisi lapsia ym. Kysyn vaan: Miksi teillä oletan ns.paremmilla ja rikkailla äideillä itsellänne ei ole parempaa tekemistä kun lukea köyhän äidin tarinoita netistä joltain kaksplussan sivulta? Luulisi olevan kaikenmaailman muuta mukavaa tekemistä, rahalla saa eiks vaan! Toivon ettette olleet tosissanne noilla kommenteillanne.
 
"Tara"
En epäile provoksi vaan toivotan ap.lle jaksamisata ja voimia selvittää syy lapsen jatkuvaan huutoon. Mutta pisti silmääni että mies pelkää työpaikkansa puolesta ja sanon että haloo. Nyt ravistelet itseäsi enemmän hereille ja mietit asiaa järjellä. Ei kukaan voi menettää työpaikkaa sen takia että vie sairaan lapsensa lääkäriin!! Mietippä mitkä syytökset jos jotain vakavaa tapahtuisi ja mies ei ole uskaltanut olla pois töistä että olisi saanut lapsensa hoitoon.
 
vielä..
Voi ei, mimoista kohtelua olette saaneet terveyskeskuksessa ! :(
Miten miehelläsi on vapaapäiviä jos lähtisille, kaikki Lastenklinikalle Helsinkiin, tai vaikka menisit vauvasi kanssa ja mies menisi toisen lapsen kanssa johonki siksi aikaa? Kyllä tuo jtn muuta huutoa on! Ja lastenklinikalla kyllä kuunnellaan ja tarkkaan. Ja varsinkin kun kerron KAIKKI. Nykypäivänä on tosi pvaikea saada AMMATTIMAISTAapua, jos sitä tarvitsee :/ tsemppiä,jaksamisia, ja pysy lujana. Ja koittakaa päästä miehen vapaapäivänä lastenklinikalle.
 
km
Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;22292956:
Tulin nyt kertomaan kuulumisia. Elikkä..huoh.. lääkäri ei välittänyt pätkääkään,vastaanottovirkailija oli tympeä ja sanoi että ei täällä voi tehdä mitään, paitsi kattoa EHKÄ korvat..Selitin että kuule, mulla on puolitoistavuotias lapsikin, että kyllä tiedän millaista yöitkut sun muut jutut on,että tää on nyt ihan erilaista..jos joku on joskus käynyt Riihimäen terveyskeskuksen päivystyksessä, niin olette varmasti törmänneet tähän vastaanottovirkailijaan joka on kun sitruunan syönyt.Pääsin lääkärille, joku Eremenko oli tämä. Hän ei tehnyt mitään! Paineli vatsaa ja pisti meidät kotiin. Lähti vielä kesken kaiken vastaanottohuoneesta kävelemään kun olin pukemassa vauvalle vaatteita. Sanoi vain että soita tai mene neuvolaan. MUTTA KUN EN SAA SIELTÄ APUA! Aina vaan toitotetaan tätä että vauvat nyt itkee! Juttelin siellä odotushuoneessa erään neljän lapsen äidin kanssa ja hän sanoi minulle että vauvan itkuun on AINA joku syy. Niinpä..Mut ei tuntunut kiinnostavan tätä lääkäriä. Kerroin myös kaikki korvike vaihtojutut sun muut ja sen soijankin mutta ei sanonut siihen mitään.Kaikenlisäksi vauva rauhottui tunnin ajomatkan aikana ja nukahti joten nää ei ottaneet mua tosissaan enään sitten kaiketi. Olisivat täällä kotona kuulemassa !
Noh, en nyt sitten tiiä..Voiko niitä koliikkikeinuja lainata jostain? Jos se ei olekaan toimiva on vähän turha ehkä ostaa sellasta heti..olettasin että ovat aika tyyriitä kumminkin.?
En tosiaan nyt tiedä mitä pitäisi tehdä..kai odotan sinne neuvolaan sitten vaaa ka kuuntelen huutoa. Kaikki vaan sanoo että on koliikkia..Musta ei. Eikö sen pitäisi alkaa iän puitteissa vasta kuukauden päästä koska lapsi on 2kk?
Joku kysyi syökö keskosen rautatippoja, niin ei syö, eikä sellasista meille mitään mainittu koskaan tehollakaan.
ihan kuin meidän esikoisen tarina. 2kk vanhasta hoin neuvolassa ja joka paikassa että on ihan varmaan allerginen tai jotain muuta vikaa on, mutta kukaan ei puhunu kuin koliikista ja toivotti jaksamista. apua ei saanu yhtään mistään. lopulta 6kk vanhana vauvan tilanne oli niin paha että joutui sairaalaan ja lopuksi hänellä todettiin laaja-alaiset ruoka-allergiat!! ainoat ruuat mitä pystyi syödä oli maissi ja poronliha, niitä söi ekan vuoden, sekä apteekista saatavaa nutrijunior-korviketta (nykyään ko. korvikkeen tilalla neocate). sit kun mulla oli mustaa valkoisella allergioista niin neuvolatäti ihmetteli:"no en olisi ikinä uskonut kun sillä on niin hyvä iho!"

vauva alkoi muuten heti nukkua 12 tunnin öitä putkeen kun allergia saatiin hoitoon. oli kuin eri ihminen sen jälkeen! jos joku ois uskonu äidin eli minun mielipiteeseen niin vauvan ei ois tarvinnu puolta vuotta kärsiä kovista kivuista ja mä olisin säästyny puolen vuoden valvomisen aiheuttamalta unettomuudelta. en osannu enää nukkua sit kun viimein sai nukkua.

esikoisen aikana en ymmärtäny mennä yksityiselle lastenlääkärille, sieltä olis saattanu saada apua aiemmin. suosittelen ap:lle jos julkiselta puolelta ei apua saa.
 
"ella"
Mikä olet pääkaupunkiseudulta, ehdotan että menette päiväsaikaan Lastenklinikalle, jotta he ottasivat vauvan sinne vaikka pariksi päiväksi tutkittavaksi: refluksi ja allergiatutkimukset.

Etkö voisi mitenkään itse imettää? Ehkä se saattaisi auttaa?
Niin, miksi et imetä? Ja jos huuto jatkuu, eikö silloin kannata hylätä se vastike?
Ja ottaisin nyt nopeasti hakun sen vyöhyketerapeutin ja vaikka järjestäisin sen paikalle!!
Ja yhteys jonnekin että asia selviää.
 
hei ap

ensiksikin PALJON voimia!! tiedän milt sinusta tuntuu ja mikä hirveä tilanne teillä on.

nyt teet näin:

1. soita sinne riihimäen terveyskeskuksen päivystykseen (tajusin juuri, että on lauantai joten olisiko päivystävä sitten joku lähisairaala)
2. kerro lääkärin nimi, jolla olitte
3. VAADI, että hän kirjoittaa teille KIIREELLISEN LÄHETTEEN lastenlääkärille, syinä lapsen katkeamaton huuto, keskosena syntyminen, raskas hengitys. sano, että ette pärjää kotona enää päivääkään.
4. jos vastaanottovirkailija ei kuuntele, VAADI uudestaan!
5. VAADI niin kauan, että sinulle kerrotaan tai voit myös pyytää, että lääkäri soittaa sinulle, jonka jälkeen saatte lähetteen. jos vastaavat, että sama lääkäri ei ole paikalla, VAADI soittoaika päivystävälle lääkärille. älä lopeta puhelua ennen kuin lähete on tulossa tai sinulle on luvattu että lääkäri soittaa tänään.
6. jos pääset puhumaan lääkärin kanssa, kerro rauhallisesti, että sinulla on jo yksi lapsi ja tiedät mikä on normaalia mikä ei. kerro, kuten täälläkin, että lapsi huutaa jalat tikkujäykkinä ja häntä koskee kovasti, mikään ei auta vauvaa.

sun täytyy nyt vaan VAATIA, vauvallasi on oikeus päästä kiireellisesti tutkimuksiin, mitkään terveyskeskuslääkärit ei riitä. sinä olet miehesi kanssa ainoa, joka voi huolehtia vauvan oikeuksista, vauvasi on sairas ja tarvitsee apua!

supervoimia ja ennenkaikkea päättäväisyyttä, saat lapsesi hoitoon kun et kuuntele yhtäkään tylyä kommenttia tai vastaväitettä, toistat, että päivystävän lääkärin on soitettava sinulle TÄNÄÄN.
 
"vieras"
[QUOTE="Äiti";22295578]Nyt kun selvisi, että olet Riihimäen nurkilta, niin et voi kyllä nyt vedota tuppukylään ja et pääse kunnon lääkärille. Ehdotan yhä, että soitat ja pyydät tutkimuksiin Lastenklinikalle Helsinkiin. Monet käyvät joka päivä töissä Hesassa Riiihimäeltä, joten ei voi olla liian pitkä matka vauvan takia!

Voi olla että tuo terveyskeskuslääkäri ei ollut nähnyt edes koskaan ennen vauvaa. Osaamattomuus helposti peitetään töykeyden ja piittaamattomuuden avulla.

mielestäni Lastenklinikka on paljon asiantuntevampi kuin yksityinen. Ja he ovat ainoa paikka, jossa voivat ottaa vauvan tarkkailtavaksi osastolle ja tehdä samalla tutkimuksia. Lääkärin on vaikea 15minuutissa osata tulkita vauvan vaivoja.

ennen lääkäriä pitäisi tietenkin kokeilla noita vatsalle hellävaraisempia tuotteita, jotta tietäisi auttaako ne ennen muita tutkimuksia. Eihän niitä tutkimuksia ihan huvin vuoksi ajeta, vaan vikana keinona, jos muut konstit/arvaukset ei auta.[/QUOTE]

Eipä kauheasti lähdetä lastenklinikalle riihinäen nurkilta. Kuuluu nimittäin eri sairaanhoitopiiriin, joten oikea suunta on hämeenlinna vai meneekö jopa tampereelle asti.

Ap:lle voimia! Toivottovasti syy selviää mahdollisimman pian. Itsekin suosittelen hakeutumista lastenlääkärille. Onko vauvallanne vakuutus? Onko toiset lapset minkä ikäisiä? Ajattelin, että josko sitä apua kehtaisi antaa kun itsekin täällä riihimäen liepeillä asutaan.
 

Yhteistyössä