Apua! Downin syndrooma.

Meillä todettiin lapsivesipunktiossa, että lapsella on down-syndrooma. Olen 22-vuotias, mieheni 31. Meillä on 8.5kk ikäinen lapsi. Huomenna menemme keskustelemaan raskauden jatkosta tai mahdollsesta lopetuksesta. Viikkoja on tällä hetkellä n. 18. Onko muita down-lasten äitejä tai niitä jotka ovat keskeyttäneet raskauden? Millaisia kokemuksia, mitä tahansa tietoa? Tunnun olevani tällä hetkellä todella hukassa sekä lamaantunut ja epätietoinen jatkon suhteen... Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia ennen huomista keskustelua.
 
down lapset ovat niin kovin erilaisia. itse tunnen kaksi perhettä joilla pieni down lapsi. toisella eka vuosi oli tosi rankka, nielemis- sekä sydän ym ongelmien vuoksi, mutta toisella perheellä lapsi on todella lievästi kehitysvammainen. voimia päätökseen. down lapset ovat usein ihania ja aurinkoisia lapsia.
 
Mie oon ite mieheni kanssa päättänyt, että jos meille olis tullu tai tulis diagnoosiksi donw, ni ei keskeytettäisi raskautta. Meille lapset ovat lahjoja jokainen, ku niitä ei tehdä vaan saadaan, jos saadaan. Mutta sehän jokaisen oma päätös. Ite olen hoitanut monia donw lapsia/ aikuisia ja he ovat tosi ihania ihmisiä. Tsemppiä päätöksen tekoon ja jaksamisia teille.
 
Mun vauvalla oli paljon turvotusta np-ultrassa ja lopulta päätettiin tehdä istukkabiopsia. Vauvalta löytyi downin syndrooma. Me päätettiin jatkaa raskautta. Nyt meiän poika on 2v5kk. Juuri on oppinut kävelemään ja on aivan valloittava persoona :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja maya777:
Hei! Ajattelin tulla ilmoittamaan, että raskautta jatkettu ja tällä hetkellä viikkoja 32+3 <3 Helle tekee pikkaisen tuskaa, mutta muuten kaikki hyvin :)
Kiva kuulla! =) Jaksamisia helteisiin, kohta saattekin jo pienen syliin... :heart:

madicken ja down-poju 4v
 

Yhteistyössä