Apua kaivataan villin ja uhmaikäisen rauhoittamiseen

Taas tuli koettua yksi kamalimmista hetkistä: Olimme vierailulla vauvaperheessä, siis minä, tyttö 8 kk ja poika 4 v. Poikamme oli yhtä "eloisa" ja tottelematon kuin aina. Käveli sohvilla, heitti tyynyjä ja murusteli kakkua pitkin eteisen lattiaa. Kun komensin, tämä oli niin kuin korvat olisivat jääneet kotiin. Hävettää!!! ja pelotta mikä hulttionuori tuosta meidän pojasta on tulossa. Toisinaan osaa kyllä olla kilttikin ja myös rauhallinen. Rakastaa kuunnella pitkiä satuja ja yhdessä leikkiessä pysyy rauhallisena, joten mitään epänormaalia ADHD:ta tms en epäile. On vaan niiin kurja, kun hän käyttäytyy noin. Päätin taas kerran, että en lähde pojan kanssa enää kyläreissuille!!! Miten te selviätte näistä tilanteista? Olemmeko aivan poikkeavia? :'( :kieh: :kieh:
 
auvi
Mun vanhin poika, nyt jo 13v., oli ihan samanlainen vilpertti. Rajojaan vaan kokeilevat, menee kyllä aikanaan ohi. Huomion kerjuuta taitaa olla vaan, varsinkin kun on pienempiä siinä ihailun alla.
=)
 
Mamis74
Viimeisessä Hyvä Terveys lehdessä oli hyvä juttu vilkkaiden lasten hieronnasta. Se rentouttaa ja rauhoittaa vilkasta lasta. Mulla 3-vuotias uhmaikäinen, joka on melkoinen häslääjä ja vilkeri. Olen ottanut tavaksi, kun meno alkaa mennä villiksi, ottaa pojan syliin ja hieron kevyesti hartioita, käsivarsia ja jalkapohjia. Poika rauhottuu ja alkaa hieronnan jälkeen yleensä leikkimään rauhallisesti. Nykyään jo pyytää hierontaa, tykkää kovasti. ;)
 

Yhteistyössä