Apua kiitos!!

Olen siis 16vuotias tyttö, ja epäilen, että olen raskaana. Menkat ovat jääneet kokonaan pois, ja kolmena aamuna oksennellut. Poikaystäväni kanssa harrastimme seksiä n.2vk sitten, ja huomasimme vasta seksin jälkeen, että komdomi oli hajonnut.
Koen itseni valmiiksi lapsen kasvatukseen, ja minä että poikaystäväni haluamme lapsen. Poikaystäväni on itse yli 20 vuotias, ja hän on pitkän aikaa haaveillut omasta lapsesta. Mutta apua tarvitsen siinä, että miten kerron asian vanhemmilleni? Heidän mielipiteestä huolimatta, aborttiin en suostu. Enkä mielellänikään lasta halua antaa poiskaan. Mitä teen? Kiitos etukäteen kaikille vastaajille =)
 
Sen jälkeen, jos raskaustestin tulos on positiivinen soitat rohkeasti omaan neuvolaan ja varaat ajan ensimmäiselle neuvolakäynnille, josta saat infopaketin tulevasta vauvasta ja vanhemmaksi tulemisesta ja siitä mitä saat syödä ja mitä et... Siellä sitten varataan aika siihen ensimmäiseen ultraan joka yritetään sijoittaa sinne viikolle 12, että nähdään se niskapoimun turvotus... Minä jännään nyt itse täällä oman lapsenipuolesta... huomenna mennään ylimääräiseen ultraan, kun ei nuo sydänäänet kuuluneet enää neuvolass, mutta viimeviikolla ne kuuluivat hyvin ultrassa... jänkittää nyt että onko kaikki hyvin vai ei... Onnea teille :)
 
Kiitos paljon vinkistä. tiedätkö yhtään, että tuleeko neuvolassa käynti erikseen maksamaan? jos kyllä niin kuinka paljon suunnilleen?:) onnea ja tsemppiä myös sinne sinulle ja pienokaiselle, toivon teidänkin puolesta että kaikki tulee menemään hyvin :)
 
Ei se siellä mitään maksa, kun meet sinne eli voit sinne mennä ihna peraukisena :DD
Mutta kyllä sieltä mulle tuli ainakin sellanen 13 euron sosiaali ja terveyskustannukset lasku, jossa sitten kela oli jo ottanut vähennyksensä.
 
hmm... Rupesin itse miettimään sen jälkeen, kun tänne kirjoittelin että HUPS olenkos nyt töppässy ja kirjotellut tänne taas mitä sattuu, koska nyt en itse ollutkaan varma tuliko se neuvolakäynnistä se lasku, vai mistä lääkärin käynneistä se tuli... kaikki laskut samalla nimelle... mistä sitä tietää mikä lääkärilasku tämä nyt taas oli, kun siinä lukee vaan se sosiaali ja terveyskeskus... plaaplaaplaa.... Hmmm
 
Täällä nyt on paljon muuhun vastailtu, muttei tuohon kuinka asiasta kerrot vanhemmillesi. Itse jännäsin kans asian kertomista, itsekkin kun olin vielä alaikäinen raskaaksi tullessa. Odotin sitten sitä päivää että 18 tulee mittariin ja kuinka noloa, mutta kyllä, kerroin vanhemmilleni asiasta tekstiviestillä. :ashamed: Viikkoja oli kerennyt jo kertymään 17 (vaiko 16) tuohon mennessä. Suosittelen ottamaan asian vaan rohkeasti puheeksi kotona, koska oma äitini olisi halunnut tietää jo hyvissä ajoin jotta asioista olisi voitu puhua jo pitemmän kaavan mukaan, ja kaikkia vaihtoehtoja olisi ehditty rauhassa pohdiskella yhdessä. Reaktio ei kuitenkaan siltä suunnalta ollut läheskään niin kammottava mitä sen odotin olevan, äitini tuntien hän kun on äkkipikainen ja jyrkkä alkuun, mutta ei tällä kertaa niin äkkipikainen ja jyrkkä kuin mitä pienemmissä ja ei niin elämää mullistavissa asioissa.

Tsemppiä ilouutisen kertomiseen! Hyvin se menee vaikka alku saattaa olla nihkeää ja mielipiteet vanhempiesi puolelta eriäviä omiesi kanssa. :hug:
 
Noh tosta vanhemmille kertomisesta, minulle se ei nyt ollut niin vaikeaa koska äitini on niin läheinen ja muu perhe, että kaikki kerrotaan. Mutta mielestäni jos ei tiedä tarkalleen mitä sieltä tulee vastaan, niin odottaa sinne plus 12 viikoille... niin ei ole sitten niitä niin suuuria keskenmenon riskejä :) Minä nyt haluaisin huutaa koko maailmalle olevani raskaana... :)
 

Yhteistyössä