Apua maton virkkaukseen!

  • Viestiketjun aloittaja "Kotimamma"
  • Ensimmäinen viesti
"Kotimamma"
Olen täysin amatööri ja tekemässä ihka ensimmäistä virkattua mattoa. Olen nyt päässey Aura -maton 8kierrokseen, jota en sitten ymmärrä millään

Ohje löytyy http://www.kangasaitta.fi/kangasaitta/web.nsf/pages/D2F1F2562D16407FC225787A005C1041/$file/Aura_matto_01092011.pdf

Ja kierros jota en ymmärrä millään menee näin :

2 p
yhteen (= 3 kjs, virkkaa yhtä langankiertoa vaille
valmis p, ota lanka koukulle ja vedä se koukulla
olevien 2 s:n läpi), toista *2 kjs, 1 p kjs-kaaren 2.
s:aan, 2 kjs, 2 p yhteen (= virkkaa yhtä langankiertoa vaille valmis p kahteen peräkkäiseen s:aan, ota
lanka koukulle ja vedä se koukulla olevien 3 s:n
läpi)*, virkkaa loppuun 2 kjs, 1 ps yhteenvirkatun
p -ryhmän kärkeen, 1 ps (krs:n aloituskohta siirtyy
kjs-kaareen) = 57 p.

Osaako joku auttaa ihan selkokielellä.

Teen ensin 3 ketjusilmukkaa, sitten loppuu ymmärrys, mikä on yhtä langankiertoa vaille valmis pylväs :D Voi apua! Tähänkö tää tyssäs?
 
No et virkkaa sitä pylvästä loppuun, siis jätät pylvään virkkaamisessa sen viimeisen vaiheen tekemättä ja aloitat seuraavan pylvään. Sitten kun sekin pylväs on viimeistä työvaihettaan vaille valmis, sulla on koukulla 2 pylvääntekelettä, jotka virkkaat yhteen sillä viimeisellä työvaiheella.
 
..
ok, eli teen 3 ketjusilmukkaa sitten nuo kaksi pylvästä yhteen. sitten 2 ketjusilmukkaa , sitten 1 pylvään kjs-kaaren 2. s:aan, sitten taas ketjusilmukoita kaksi, ja sitten

2 p yhteen en taas ymmärrä tota vikaa -----(= virkkaa yhtä langankiertoa vaille valmis p kahteen peräkkäiseen s:aan, ota lanka koukulle ja vedä se koukulla olevien 3 s:n

läpi)
 
"Vierailija"
Apua, samassa tilanteessa olen, eikä ymmärrys enää riitä. Voiko tätä vielä jotenkin enemmän avata, kuinka tämä etenee? Etenkin tuo vika osuus on hankala. Intoa olisi, taito vaan puuttuu:(
 

Yhteistyössä