Apua!Mitä maksan uusperheessä?

Moi

Haluaisin kovasti kuulla muiden mielipiteitä, miten näiden raha-asioiden ois hyvä jakaantua.

Asun siis mieheni omistamassa talossa, jota hän on aina maksanut yksin ja maksaa edelleen. Miehelläni on 2 alakouluikäistä lasta, jotka ovat viikon meillä ja viikon äidillään systeemillä.
Jotta suhteemme oli mahdollinen, muutin siis mieheni luokse uudelle paikkakunnalle. Samalla työmatkani piteni niin että ajan joka päivä yhteensä 130km autollani.
Sovimme alussa että maksan ruoka kulut koska mies maksaa asuntoa.
Olen maksanut kuitenkin joinain kuukausina talon vastiketta ja toki ne ruokakulut. Maksan myös sähkölaskun.
Tienaan melkein puolet vähemmän kun mieheni ja nyt tietysti nuo ajokulut teetättää paljon itselle.
Minulla ei ole siis lapsia, mutta toiveissa on että joskus yhteinen.

Ostan mieheni lapsille joskus/harvemmin muiden perus ruoka, yms hygieenia tarvikkeiden lisäksi jotain nami ylläreitä,joulukalenterit, vaatteita jos tiedän että jotain tarviivat ja bongaan vaikka alesta, askartelutarvikkeita yms...jotain pikkujuttuja ja se on ihan ok koska ilahtuvat näistä.
En laske senttejä, vaikka itsellä usein tiukkaa tekeekin.

Olen miettinyt silti että kuuluuko minun maksaa lapsien kaikki ruokakustannukset ja hygienia?
ymmärrän että mies maksaa taloa(olen tarjoutunut että voin maksaa joka kk vaikka vastiketta mutta ei), mutta kun en ole näiden lasten elättäjä kuitenkaan niin en osaa ajatella mikä on oikein tässä?
Itse olen jättänyt omat harrastukset hyllylle koska tuntuu että kaikki raha menee autolla ajoon ja ruokakauppaan :(

Kiitos asiallisista kommenteista
 

Yhteistyössä