apua mitä ne on?????

meidän 2,5 v ikäsen pojan pyllyssä siis ihan siinä reijässä/reijällä kamalasti näppylöitä...ei valita että ne ois kipeitä eikä ne kutise eikä ne satu ulostaessa.....
voisko olla mahollista että tavan ontelosyylät tarttuu niin jos on samassa uimaaltaassa(lasten) toisen lapsen kanssa jolla on ontelosyyliä....
voiko mahdollisesti kyseessä olla esim. kondylooma...voiko tarttua käsien kautta....minulla oli muutamia kondyloomia ennen kun aloin häntä odottamaan mutta nyt ei ollenkaan!
lääkärissä käytiin kun niitä oli 2näppyä nyt niitä on 20....:(
lääkäri kyllä vakuutti niiden olevan molluskoita mutta lisiikö ne nopeasti..miten niistä pääsee eroon...
ahistaa ihan kamalsti...
auttakaa jos jollain vain jotain tietoa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.12.2004 klo 20:47 eräs äiti kirjoitti:
siis ei ne ole märkäsiä... ne on ihan kunnolla ulkonevia näppyjä ei siis semmosia kuin esim. finni.
ne on ihan vieri vieressä....
voihan ne olla niitä molluskoja, mutta eipä ruvet ollu meidän tytöllä märkäsiä... :whistle:
 
Onko ne vaaleita päästään..kukkakaalimaisia? Kasvaako pikkuhiljaa? Silloin vois olla kondylooma....
Sehän voi pikkusella todennäkösyydellä tarttua synnytyksessä mutta ei ole kovin todennäköistä jos sinulla silloin ei ollut itellä syyliä.
 
ne näpyt on ihan ihon värisiä kauttaaltaan...ja tasasia tänään soitan lääkärille ajan. saa nähä mikä synnytys siitä tulee kun poika pelkää lääkäreitä kuollakseen:( en tiedä mistä sen pelon on hankkinu.
en muuten synnyttäny alakautta mutta leikattiin kylläkin sitten vasta kun olin 10cm auki ja poika jo kanavassa....
 
Voivat olla molluskoita. Esikoisen epäilen saaneen ne juuri uimahallista, ensin oli vain muutama ja sitten yht'äkkiä niitä ilmestyi paljonkin. Seuraava sai ne isommalta, kun tunki samaan kylpyyn ja tietenkin vaippa-alueelle, oli alle vuoden vanha.
 
Molluskat tarttuu lapsesta toiseen kyllä. Ja jos niitä on paljon, ne voi olla vierivieressä pepussa, tuntuen inhottavilta kun esim. lapsen peppua pesee. Minä käytin omaani aikoinaan ihotautilääkärillä, kun ensimmäiset kolme ilmestyi ja ne hävisivät hyvin, eli eivät levinneet, kuten kaverilla, jolla niitä oli vierivieressä ja jolta tartunta saatiin. Mutta jos et ole varma mitä ne on, mene ihmeessä lääkäriin, niin ei tarvitse epäillä.
 

Yhteistyössä