Apua miten epäterveellistä ruokaa ihmiset syö! :0

  • Viestiketjun aloittaja hmm
  • Ensimmäinen viesti
aghjf
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Jos suomalaiset ei kerta syö epäterveellisesti, niin miksi täällä maassa on niin paljon sydän- ja verisuonisairaita?
juu, enemmän niitä kuin jotain palstailijaa. Itsekin pidän karppauksesta ja tiedän sen hyödyt, ja oon samaa mieltä että hiilaritkin tekee pahaa, mut todellakin vain jos niitä saa liikaa. Ihan kuten mitä tahansa muutakin: Liika tupakka on paha, liika alkoholi on paha, liika rasva on paha, liika kolesteroli on paha, liika proteiinikin on paha ja liika rautakin on paha.
Et voi tietää mitä karppaus vaikuttaa vuosien mittaan.Toi villitys on ollut vasta niin vähän aikaa.Voi olla että terveys meneekin alamäkeä loppupelissä.
 
hei
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
:D Itte käytän voita, suolaa JA kermaa yleensä vielä samassa ruuassa!!! Mitä rasvasempaa sen parempaa!! Omg!!! Ja laihtunut 15kg sillä!!! KELAA! Vähänkö kuolen kohta tähän ruokavaliooni!
Tässä pilee vaan se ongelma, että pitkäaikaisesti käytettynä nuo tuhoo verisuonet. Elikkäs paino kyllä putoo, mutta haittavaikutuksiakin on.
No ei tuhoo. Juuri oli iso meta-analyysi (jossa peräti 350 000 ihmistä ) ja siinä todettin ettei tyydyttyneella rasvalla ole MITÄÄN yhteyttä sydän- ja verisuonitauteihin. Meta-analyysissa tutkittiin vanhoja tutkimuksia, myös pitkä-aikaisvaikutuksia.

Mulla on kaikki arvot parantunut karppauksen myötä (verensokeri, kolesteroli, maksa-arvot). Ja kovaa eläinrasvaa syön yli 150 g päivässä. Ainut mikä tukkii suonet on kovetettu kasvirasva eli transrasva ja hirveet määrät hiilareita.
Noh, kuulepas. Kun suomalaiset vaihtoivat oikean voin margariiniin, niin kuolleisuus sydän- ja verisuonisairauksiin tipahti huomattavasti. Viitsitkö linkittää jostain tuon tutkimuksen? Mä itse uskon siihen, että kaikkea voi syödä, kun syö kohtuudella.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20071648

Tossa linkki tutkimukseen. Jos viittaat Pohjois-Karjala projektiin ni se on pelkkää roskaa. Sydäntaudit alko vähenemään muutama vuosi ENNEN koko projektia ihan koko maailmassa, syynä esim. tupakanpolton väheneminen ja transrasvojen poisto margariineista. Ja esim. Svetsiläisillä on euroopan korkein eläinrasvan kulutus ja korkeimmat kolesteroliarvot ja silti monta kertaa vähemmän sydän- ja verisuonitauteja!

Mä oon tutkinu näitä jo yli vuoden ja oon vakuuttunut että eläinrasva on terveellistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja aghjf:
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
siis useimmilla meistä on se ongelma. Harva muistaa enää oikeasti mikä on se sopiva määrä mitäkin, ja varmaan useimmat ei edes välitä. Meillä on niin älytön tarjonta olemassa erilaisia ja aina vaan epäterveellisempiä herkkuja, ja ne tuodaan niiin näkyvästi esille ihan joka hetki,että vaikee se on kenelle tahansa olla skarppina. tai karppina, miten vaan.

Puhumattakaan siitä puolesta ettei ole kyse edes pelkästään herkuista, vaan kun ruokateollisuus pyrkii koko ajan tekemään ihmisten arkea helpommaksi, tarjoamalla valmismakaronilaatikkoja ja pizzoja ja aina vaan uusia juttuja, kananmunatkin saa varmaan kohta valmiiksi keitettynä, niin on todella TYÖLÄSTÄ tänä päivänä syödä terveellisesti.

On niin paljon helpompaa ja hetkellisesti palkitsevampaa valita se sipsipussi kaupan hyllyltä, hintaan 2,5e kuin valita erilaiset kasvikset ja pilkkoa niistä salaatti, hintaakin sille tulee vaikka mitä etenkin jos haluat syödä luomuna. Joku toinen valitsee sen valmissalaatin jossa sitten on taas hiilareita ja lisäaineita kastikkeen muodossa tms.
 
minä
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on kaikki arvot parantunut karppauksen myötä (verensokeri, kolesteroli, maksa-arvot). Ja kovaa eläinrasvaa syön yli 150 g päivässä. Ainut mikä tukkii suonet on kovetettu kasvirasva eli transrasva ja hirveet määrät hiilareita.
Noh, kuulepas. Kun suomalaiset vaihtoivat oikean voin margariiniin, niin kuolleisuus sydän- ja verisuonisairauksiin tipahti huomattavasti. Viitsitkö linkittää jostain tuon tutkimuksen? Mä itse uskon siihen, että kaikkea voi syödä, kun syö kohtuudella.[/quote]

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20071648

Tossa linkki tutkimukseen. Jos viittaat Pohjois-Karjala projektiin ni se on pelkkää roskaa. Sydäntaudit alko vähenemään muutama vuosi ENNEN koko projektia ihan koko maailmassa, syynä esim. tupakanpolton väheneminen ja transrasvojen poisto margariineista. Ja esim. Svetsiläisillä on euroopan korkein eläinrasvan kulutus ja korkeimmat kolesteroliarvot ja silti monta kertaa vähemmän sydän- ja verisuonitauteja!

Mä oon tutkinu näitä jo yli vuoden ja oon vakuuttunut että eläinrasva on terveellistä.[/quote]


Ja ihminenhän on luonnostaan lihansyöjä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja hih:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Jos suomalaiset ei kerta syö epäterveellisesti, niin miksi täällä maassa on niin paljon sydän- ja verisuonisairaita?
juu, enemmän niitä kuin jotain palstailijaa. Itsekin pidän karppauksesta ja tiedän sen hyödyt, ja oon samaa mieltä että hiilaritkin tekee pahaa, mut todellakin vain jos niitä saa liikaa. Ihan kuten mitä tahansa muutakin: Liika tupakka on paha, liika alkoholi on paha, liika rasva on paha, liika kolesteroli on paha, liika proteiinikin on paha ja liika rautakin on paha.
Et voi tietää mitä karppaus vaikuttaa vuosien mittaan.Toi villitys on ollut vasta niin vähän aikaa.Voi olla että terveys meneekin alamäkeä loppupelissä.
sen mä tiedän, että kun vaikeasti ylipainoinen saa painon normaaliin, vaikka sitten karppaamalla, niin se painonlasku on se oleellinen asia mikä terveyteen vaikuttaa, ja se vaikuttaa myönteisesti. Jos sä laihdut esim. 50kg, niin sun sydän ja ne verisuonetkin on ja pysyy taatusti paremmassa kunnossa kuin 150kiloisena. Olettaen että esimerkkihenkilö ei ole ketjupolttanut 50 vuotta ja täysin deeku.
 
hinajisto
Alkuperäinen kirjoittaja aghjf:
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
Juu sama täällä. Kokeilin syödä leipää pitkästä aikaa ja vatsakivut oli yhtä helvettiä, ripaskaa lensi... Nyt on iho kunnossa, massu toimii, veriarvot parempia kuin yläasteella ja mieli kirkas. Ja rasva pääasiallisena energialähteenä.

Ja jos joku väittää karppausta "nuoreksi dieetiksi" niin millä luulette, että ihmiset elivät ennen kuin viljelystä tuli elämäntapa? Muistaakseni on joku kirjakin jossa tutkittu viljelyn aloittamisen romahduttaneen väestön terveystason...
 
Jauhelihasoossejakin on moneen lähtöön. Joitain syödään arkena ja joitain vähän enemmän pyhäpäivänä.

Ja mitä himpskatin merkitystä on jollain kastikkeella, ellei sitä tarjoilla joka päivä kolme kertaa?
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja Niinkö:
Mä en karppaa, mutta puhtaat tuotteet, kuten voi ja kerma, ovat ehdottomasti kropalle parempia kuin jotkut kevytpaskat. Jotka sisältää melkoisen liudan lisäaineita...

Juu ja paistakaa vaan öljyssä, teette ite transrasvaa, ja sehän se vasta terveellistä onkin! ;)
Tätä en tiennytkään. Itsekin karppaan. Harvoin kyllä paistettaessa lisään mitään, siis öljyjä tai voita, mutta joskus kun lapsille lätyt paistan, niin öljyä on tullu käytettyä. Itkut kun olen kuvitellu tarjoilevani terveellistä.

Pitääpä heti mennä googlaan, ja jos näin on, niin tuo öljypull lähtee kyllä. Vai voiko sitä muuten käyttää, jos ei kuumenna?
Juu, kyllä öljyä saa, ja piotääkin käyttää, mutta ei ruoanvalmistukseen. Ja sitten VAIN kylmäpuristettua öljyä, siinä on rasvat kohdillaan! ;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Alkuperäinen kirjoittaja miltski:
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
:D Itte käytän voita, suolaa JA kermaa yleensä vielä samassa ruuassa!!! Mitä rasvasempaa sen parempaa!! Omg!!! Ja laihtunut 15kg sillä!!! KELAA! Vähänkö kuolen kohta tähän ruokavaliooni!
Tässä pilee vaan se ongelma, että pitkäaikaisesti käytettynä nuo tuhoo verisuonet. Elikkäs paino kyllä putoo, mutta haittavaikutuksiakin on.
No ei tuhoo. Juuri oli iso meta-analyysi (jossa peräti 350 000 ihmistä ) ja siinä todettin ettei tyydyttyneella rasvalla ole MITÄÄN yhteyttä sydän- ja verisuonitauteihin. Meta-analyysissa tutkittiin vanhoja tutkimuksia, myös pitkä-aikaisvaikutuksia.

Mulla on kaikki arvot parantunut karppauksen myötä (verensokeri, kolesteroli, maksa-arvot). Ja kovaa eläinrasvaa syön yli 150 g päivässä. Ainut mikä tukkii suonet on kovetettu kasvirasva eli transrasva ja hirveet määrät hiilareita.
Noh, kuulepas. Kun suomalaiset vaihtoivat oikean voin margariiniin, niin kuolleisuus sydän- ja verisuonisairauksiin tipahti huomattavasti. Viitsitkö linkittää jostain tuon tutkimuksen? Mä itse uskon siihen, että kaikkea voi syödä, kun syö kohtuudella.
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/20071648

Tossa linkki tutkimukseen. Jos viittaat Pohjois-Karjala projektiin ni se on pelkkää roskaa. Sydäntaudit alko vähenemään muutama vuosi ENNEN koko projektia ihan koko maailmassa, syynä esim. tupakanpolton väheneminen ja transrasvojen poisto margariineista. Ja esim. Svetsiläisillä on euroopan korkein eläinrasvan kulutus ja korkeimmat kolesteroliarvot ja silti monta kertaa vähemmän sydän- ja verisuonitauteja!

Mä oon tutkinu näitä jo yli vuoden ja oon vakuuttunut että eläinrasva on terveellistä.
En puhunut pohjois-karjala projektista. Vaan olen perehtynyt kuolleisuus-juttuihin. ( syihin jne.) alkaen 40-luvulta. MUt tack tutkimus linkistä! Pitää lukea. :) Mä olen sun kanssa samoilla linjoilla ton eläinrasvan kanssa. Tai jos tarkennat vielä hieman omaa kantaasi niin helpompi kommentoida. :)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Alkuperäinen kirjoittaja aghjf:
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
Juu sama täällä. Kokeilin syödä leipää pitkästä aikaa ja vatsakivut oli yhtä helvettiä, ripaskaa lensi... Nyt on iho kunnossa, massu toimii, veriarvot parempia kuin yläasteella ja mieli kirkas. Ja rasva pääasiallisena energialähteenä.

Ja jos joku väittää karppausta "nuoreksi dieetiksi" niin millä luulette, että ihmiset elivät ennen kuin viljelystä tuli elämäntapa? Muistaakseni on joku kirjakin jossa tutkittu viljelyn aloittamisen romahduttaneen väestön terveystason...
Mutta voiko tuollainen olla oikeasti terveellistä, että yksikin leipäpala saa p*skan lentämään? Siis elää tavallaan erityisruokavalion mukaan, vaikkei allerginen oikeasti olekaan.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Juu sama täällä. Kokeilin syödä leipää pitkästä aikaa ja vatsakivut oli yhtä helvettiä, ripaskaa lensi... Nyt on iho kunnossa, massu toimii, veriarvot parempia kuin yläasteella ja mieli kirkas. Ja rasva pääasiallisena energialähteenä.

Ja jos joku väittää karppausta "nuoreksi dieetiksi" niin millä luulette, että ihmiset elivät ennen kuin viljelystä tuli elämäntapa? Muistaakseni on joku kirjakin jossa tutkittu viljelyn aloittamisen romahduttaneen väestön terveystason...
Oletko varma, ettei sulla ole keliakiaa? Tai jotain vilja-allergiaa? Ei tuo kuulosta enää karppauksen ansiolta vaan siltä, että sulla olisi ollut joku sairaus alunperinkin, jonka vuoksi elimistösi ei ole sietänyt jotain viljaa tai gluteenia.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Niinkö:
Mä en karppaa, mutta puhtaat tuotteet, kuten voi ja kerma, ovat ehdottomasti kropalle parempia kuin jotkut kevytpaskat. Jotka sisältää melkoisen liudan lisäaineita...

Juu ja paistakaa vaan öljyssä, teette ite transrasvaa, ja sehän se vasta terveellistä onkin! ;)
Tätä en tiennytkään. Itsekin karppaan. Harvoin kyllä paistettaessa lisään mitään, siis öljyjä tai voita, mutta joskus kun lapsille lätyt paistan, niin öljyä on tullu käytettyä. Itkut kun olen kuvitellu tarjoilevani terveellistä.

Pitääpä heti mennä googlaan, ja jos näin on, niin tuo öljypull lähtee kyllä. Vai voiko sitä muuten käyttää, jos ei kuumenna?
Juu, kyllä öljyä saa, ja piotääkin käyttää, mutta ei ruoanvalmistukseen. Ja sitten VAIN kylmäpuristettua öljyä, siinä on rasvat kohdillaan! ;)
Siis voisitko kertoa lisää. Miten siitä öljystä tulee transrasvaa paistaessa? Ja mitkä öljyt ovat kylmäpuristettuja?
 
Mun verenpaineessa ei ole mitään vikaa ja kolesteroliarvot on loistavat, ja niinpä minä laitan kastikkeeseen kermaa ja vaikka en suoraa suolaa, niin maustesekoituksia kuitenkin. Ja niissä on sitä natriumglutamaattia joissain. :xmas: Paha minä. :xmas:
 
hinajisto
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hinajisto:
Alkuperäinen kirjoittaja aghjf:
dinsku: Monilla karppaajilla vaan on ollu niin iso ongelma hiilareitten kanssa että tää "kaikkea kohtuudella"-filosofia ei oikein toimi. Mä en kestä lainkaan viljoja ja sokerikin turvottaa. En voi hyvin korkeahiilarisella vaikka söisin täysin virallisten ohjeitten mukaan.
Juu sama täällä. Kokeilin syödä leipää pitkästä aikaa ja vatsakivut oli yhtä helvettiä, ripaskaa lensi... Nyt on iho kunnossa, massu toimii, veriarvot parempia kuin yläasteella ja mieli kirkas. Ja rasva pääasiallisena energialähteenä.

Ja jos joku väittää karppausta "nuoreksi dieetiksi" niin millä luulette, että ihmiset elivät ennen kuin viljelystä tuli elämäntapa? Muistaakseni on joku kirjakin jossa tutkittu viljelyn aloittamisen romahduttaneen väestön terveystason...
Mutta voiko tuollainen olla oikeasti terveellistä, että yksikin leipäpala saa p*skan lentämään? Siis elää tavallaan erityisruokavalion mukaan, vaikkei allerginen oikeasti olekaan.
No eiköhän mun veriarvojen ja kolesteroliarvojen parantuminen puhu puolestaan. Mulle ei vaan sovi viljatuotteet. Joku voisi sanoa tätä "ärtyneen paksusuolen oireyhtymäksi" jonka sain pois muuttamalla ruokavaliota. Tätä on suvussa, mm. äidinäitini sontii VERTA syötyään vaaleaa leipää/muita käsiteltyjä viljoja. Ja äitini taas paisuu kuin pullataikina syötyään nopeita hiilareita.

Toki minulla on tuttavia jotka vetelevät makaroonia, pottuja, riisiä ja pullaleipää, ovat 50-kiloisia ja suht terveitä. Se mikä sopii yhdelle, ei välttämättä taas toiselle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Jos suomalaiset ei kerta syö epäterveellisesti, niin miksi täällä maassa on niin paljon sydän- ja verisuonisairaita?
koska syövät liikaa hiilihydraatteja, mukaterveellisiä kevyt-tuotteita, lisäaineita, liian vähän kasviksia...
liika rasva ja suola nostaa sydän ja verisuonisairauksien riskiä.
Juuri nämä ovat pääosassa noiden sairauksien syntyvyydessä.
 
hinajisto
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko varma, ettei sulla ole keliakiaa? Tai jotain vilja-allergiaa? Ei tuo kuulosta enää karppauksen ansiolta vaan siltä, että sulla olisi ollut joku sairaus alunperinkin, jonka vuoksi elimistösi ei ole sietänyt jotain viljaa tai gluteenia.
Kumpaakaan ei ole todettu, mutta enpä sitten käynyt antamassa koepalaakaan (ainoa josta keliakian voi todeta, ilm. ). Karppauksen myötä sietokykyni on parempi vähemmän käsitellyille viljoille (tosin en pysty syömään pitkäjaksoisesti) mutta oireet vaaleita viljoja kohtaan taas paheni. Ennen vetelin pullaa, makaroonia ynnä muuta ja ihmettelin pahaa oloa.
 
;)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Niinkö:
Mä en karppaa, mutta puhtaat tuotteet, kuten voi ja kerma, ovat ehdottomasti kropalle parempia kuin jotkut kevytpaskat. Jotka sisältää melkoisen liudan lisäaineita...

Juu ja paistakaa vaan öljyssä, teette ite transrasvaa, ja sehän se vasta terveellistä onkin! ;)
Tätä en tiennytkään. Itsekin karppaan. Harvoin kyllä paistettaessa lisään mitään, siis öljyjä tai voita, mutta joskus kun lapsille lätyt paistan, niin öljyä on tullu käytettyä. Itkut kun olen kuvitellu tarjoilevani terveellistä.

Pitääpä heti mennä googlaan, ja jos näin on, niin tuo öljypull lähtee kyllä. Vai voiko sitä muuten käyttää, jos ei kuumenna?

Juu, kyllä öljyä saa, ja piotääkin käyttää, mutta ei ruoanvalmistukseen. Ja sitten VAIN kylmäpuristettua öljyä, siinä on rasvat kohdillaan! ;)
Siis voisitko kertoa lisää. Miten siitä öljystä tulee transrasvaa paistaessa? Ja mitkä öljyt ovat kylmäpuristettuja?
Transrasvaa muodostuu, kun öljyä kuumennetaan, simppeli juttu, en nyt jaksa enempiä todisteita kaivaa. Mutta ihan tutkittu juttu. Kylmäpuristettuja öljyjä löytyy kaikenlaisia, rypsiä, oliivia.....Niissä lukee, että on kylmäpuristettuja, ja ihan samalta hyllyltä kaupasta, kun muutkin öljyt.

 
narikka
suolaa voita ja oikeaa kermaa. arkiruuanlaitossa. herkuteltiin kunnolla : pekoni aurajuusto soosia porsaan ulkofilheen kans!

meilä ei kaapista löyvy, aromisuolaa, ransakalaismaustetta, grillimaustetta. liemikuutioita, jauhelihamaustetta. vaan yrttejä ja pippureita senki eesta :)
 
Sydän ja verisuonitaudit
Ravinnolla on todettu olevan muiden tekijöiden ohella osuutta sydän- ja verisuonitautien synnyssä.

Ravinnon suuren rasvamäärän ja erityisesti tyydyttyneitä rasvahappoja sisältävän eli pääasiassa eläinkunnasta peräisin olevan rasvan on todettu nostavan veren kolesterolipitoisuutta.

Veren toiseen rasvaosaan, triglyserideihin, vaikuttaa suuri sokerin määrä.

Tyydyttymättömiä rasvahappoja sisältävillä, kasvikunnasta peräisin olevilla öljymäisillä rasvoilla on todettu olevan verisuonten rasvoittumista ehkäisevä vaikutus. Sydän- ja verisuonitauteja ehkäisevä ruokavalio tulisi koostaa siten, että eläinkunnasta peräisin olevien rasvojen saanti olisi mahdollisimman vähäinen. Tällöin on maidosta, maitovalmisteista, lihasta ja lihavalmisteista valittava vähärasvaisia vaihtoehtoja. Lihasta voi poistaa näkyvän rasvan ruoanvalmistuksen yhteydessä. Sen sijaan ruokavaliossa tulisi suosia monityydyttymättömiä rasvahappoja sisältäviä ruoka-aineita, kuten kalaa, kanaa, öljyjä ja pehmeitä jääkaappi-margariineja. Mitä pehmeämpi margariini on, sitä enemmän se sisältää tyydyttymättömiä rasvahappoja.

Ruokavalion tulisi sisältää myös runsaasti kuitupitoisia vihanneksia, juureksia, hedelmiä ja täysjyväviljaa, koska niillä on todettu olevan kolesterolia alentavia vaikutuksia. Kasvikset ovat suositeltavia myös vähän energiaa tuottavina, koska painon pitäminen normaalina on tärkeää sydän- ja verisuonitautien ehkäisyssä ja hoidossa.

Sokerin käyttöön tulee luonnollisesti kiinnittää huomiota, sillä se tuottaa pelkkää energiaa ja vaikuttaa myös veren triglyserideihin.

Ruoanvalmistuksessa tulisi suosia keittämistä, grillausta ja uunissa kypsentämistä. Näillä ruoanvalmistusmenetelmillä vältetään rasvan tarpeeton lisäys.

Suolan käytön ja verenpainetaudin välillä on todettu selvä yhteys. Erityisesti niillä, joilla on alttiutta sairastua sydän- ja verisuonitauteihin, voi runsas suolan käyttö kohottaa verenpainetta. Suolan käyttöön on siis syytä kiinnittää erityistä huomiota.

Ruokavalio on vain osa sydän- ja verisuonitautien hoitoa ja ehkäisyä. Säännöllisten liikunnan ja terveellisten elintapojen merkitys on myös suuri.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Alkuperäinen kirjoittaja dinsku:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin-:
Jos suomalaiset ei kerta syö epäterveellisesti, niin miksi täällä maassa on niin paljon sydän- ja verisuonisairaita?
koska syövät liikaa hiilihydraatteja, mukaterveellisiä kevyt-tuotteita, lisäaineita, liian vähän kasviksia...
liika rasva ja suola nostaa sydän ja verisuonisairauksien riskiä.
Juuri nämä ovat pääosassa noiden sairauksien syntyvyydessä.
Kyllä syy piilee jossain muussa! Toki jos suolaa käyttää kilokaupalla, niin onhan se huonoksi.

Liian puhdas ja käsitelty ruoka on pahin sairauksien aiheuttaja, jos siis ruoasta puhutaan, eli valkoiset riisit, valkoiset jauhot, einekset yms. Makkarat, jotka sisältävät jos mitäkion...siitä johtuu suomalaisten suuri sairastuvuus! :)
 

Yhteistyössä