Apua vaikeaan elämäntilanteeseen

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Olen niin pahoillani että olet joutunut kokemaan tuollaista. Onko sinulla ehdotusta miten sinua voisi auttaa että olosi paranisi? Onko sinulla mummoa tai tätiä, opettajaa tai jotain aikuista keneen pystyt luottamaan?
 
vierailija
Kun ottaa huomioon nuoren ikäsi ja risaisen elämäsi, kirjoitat varsin aikuismaisesti, ja peilaan tätä omaan verbaalisesti varsin lahjakkkaseen teini-ikäiseeni, joka lukee ja kirjoittaa paljon ja haluaisi toimittajaksi.

Sinulla on siis selvästi lahjoja, tartu niihin ja rakenna oma elämäsi :)
Kiitos, ihana kuulla. Pitäisikin yrittää ajatella niin että tämä on vain väliaikaista ja että tämän jälkeen minulla on mahdollisuudet lähteä rakentamaan sitä omaa elämää ja omaa tulevaisuutta. Ap
 
vierailija
Kiitos, ihana kuulla. Pitäisikin yrittää ajatella niin että tämä on vain väliaikaista ja että tämän jälkeen minulla on mahdollisuudet lähteä rakentamaan sitä omaa elämää ja omaa tulevaisuutta. Ap
Nimenomaan! Ei ole millään tavalla sun syy, et olet joutunut näkemään ja kokemaan tuollaisia asioita. Sun vaan täytys ravistella ne pois mielestä jotenkin - tehdä joka päivä jotakin uudella tavalla vaikka?
 
vierailija
Olen niin pahoillani että olet joutunut kokemaan tuollaista. Onko sinulla ehdotusta miten sinua voisi auttaa että olosi paranisi? Onko sinulla mummoa tai tätiä, opettajaa tai jotain aikuista keneen pystyt luottamaan?
Ei oikeastaan ole ketään johon voisin luottaa. Itsekseen näiden asioiden keskellä joutuu olemaan. Sosiaalitoimikaan ei tunnu tekevän mitään järkevää. Ap
 
Kiitos tästä, arvostin tätä todella. Oli ihana lukea tätä, ymmärrän täsmälleen mitä tarkoitat. Ihana kun avasit omaa taustaa ja omia mielipiteitä. Itsekkin huomannut samat asiat. Tosiaan tuntuu että ensimmäisenä on se lääke mitä tarjotaan vaikka sen pitäisi olla viimeinen vaihtoehto. Ap
Mukava kuulla että se toi jotain apua sinun ajatuksiin .
Tuli mieleen että oletko kuullut näistä kokemusasiantuntijoista? Ne on henkilöitä, joilla on aina jokin oma kokemus jonka kautta haluavat auttaa muita. Sinua voisi hyödyttää jos voisit tämmöisen henkilön kanssa keskustella, se pystyy tulemaan sinun luokse ihan sinne missä nytkin olet. Joku sellainen henkilö jolla olisi samaa taustaa ja kokemuksia mitä sinulla on ollut ja on nyt sitten toipunut niistä jollain tasolla.
Itse käyn tämmöistä kokemusasiantuntija koulutusta ja siellä on hyvin paljon tullut esille se, että joskus sellainen ihminen on paljon parempi tuki ja hänellä on enemmän tajua asiasta , kun on se oma kokemus taustalla . Ehkä itsekin voisit olla joskus sellainen , sitten aikuisena... Kun itse jotenkin olen saanut elämässäni päätä sieltä pinnan alta pinnalle, niin on tullut halu auttaa muita samoissa ongelmissa olevia... se on antanut yhden merkityksen ja tarkoituksen minun elämään.
 
vierailija
Mukava kuulla että se toi jotain apua sinun ajatuksiin .
Tuli mieleen että oletko kuullut näistä kokemusasiantuntijoista? Ne on henkilöitä, joilla on aina jokin oma kokemus jonka kautta haluavat auttaa muita. Sinua voisi hyödyttää jos voisit tämmöisen henkilön kanssa keskustella, se pystyy tulemaan sinun luokse ihan sinne missä nytkin olet. Joku sellainen henkilö jolla olisi samaa taustaa ja kokemuksia mitä sinulla on ollut ja on nyt sitten toipunut niistä jollain tasolla.
Itse käyn tämmöistä kokemusasiantuntija koulutusta ja siellä on hyvin paljon tullut esille se, että joskus sellainen ihminen on paljon parempi tuki ja hänellä on enemmän tajua asiasta , kun on se oma kokemus taustalla . Ehkä itsekin voisit olla joskus sellainen , sitten aikuisena... Kun itse jotenkin olen saanut elämässäni päätä sieltä pinnan alta pinnalle, niin on tullut halu auttaa muita samoissa ongelmissa olevia... se on antanut yhden merkityksen ja tarkoituksen minun elämään.
"Sokea taluttaa sokeaa" toteutuu siinä ihan kirjaimellisesti, sori:notworthy:
 
vierailija
Mukava kuulla että se toi jotain apua sinun ajatuksiin .
Tuli mieleen että oletko kuullut näistä kokemusasiantuntijoista? Ne on henkilöitä, joilla on aina jokin oma kokemus jonka kautta haluavat auttaa muita. Sinua voisi hyödyttää jos voisit tämmöisen henkilön kanssa keskustella, se pystyy tulemaan sinun luokse ihan sinne missä nytkin olet. Joku sellainen henkilö jolla olisi samaa taustaa ja kokemuksia mitä sinulla on ollut ja on nyt sitten toipunut niistä jollain tasolla.
Itse käyn tämmöistä kokemusasiantuntija koulutusta ja siellä on hyvin paljon tullut esille se, että joskus sellainen ihminen on paljon parempi tuki ja hänellä on enemmän tajua asiasta , kun on se oma kokemus taustalla . Ehkä itsekin voisit olla joskus sellainen , sitten aikuisena... Kun itse jotenkin olen saanut elämässäni päätä sieltä pinnan alta pinnalle, niin on tullut halu auttaa muita samoissa ongelmissa olevia... se on antanut yhden merkityksen ja tarkoituksen minun elämään.
Oli meillä vertaistyöntekijän kanssa muutama tapaaminen ennenkuin muutin pois entisestä sijaishuoltopaikasta. Tosiaan en ole aiemmin kuullut kokemusasiantuntijoista. Onko miten paljon eroa vertaistukihenkilön kanssa? Tuo on kyllä mahtavaa että omien kokemusten pohjalta tahtoo lähteä auttamaan muita samojen tai samankaltaisten ongelmien kanssa olevia ihmisiä. Ap
 
vierailija
Oli meillä vertaistyöntekijän kanssa muutama tapaaminen ennenkuin muutin pois entisestä sijaishuoltopaikasta. Tosiaan en ole aiemmin kuullut kokemusasiantuntijoista. Onko miten paljon eroa vertaistukihenkilön kanssa? Tuo on kyllä mahtavaa että omien kokemusten pohjalta tahtoo lähteä auttamaan muita samojen tai samankaltaisten ongelmien kanssa olevia ihmisiä. Ap
Niinhän ensin luulisi, mutta kun ne ovat yleensä lääketehtaiden myyntitykkejä, systeemi blokkaa pois ne muut:confused:
 
Oli meillä vertaistyöntekijän kanssa muutama tapaaminen ennenkuin muutin pois entisestä sijaishuoltopaikasta. Tosiaan en ole aiemmin kuullut kokemusasiantuntijoista. Onko miten paljon eroa vertaistukihenkilön kanssa? Tuo on kyllä mahtavaa että omien kokemusten pohjalta tahtoo lähteä auttamaan muita samojen tai samankaltaisten ongelmien kanssa olevia ihmisiä. Ap
Mmh, kokemusasiantuntija voi toimia myös vertaistukihenkilönä.
Oliko tämä vertaistukihenkilö joku sosiaalityöntekijä tai vastaava? Vai oliko se sellainen ihminen joka saattoi olla mikä vaan ammatiltaan , mutta halusi antaa tukea tilanteeseesi esimerkiksi sen oman kokemuksensa pohjalta. Ehkä tuo on se jokin ero mikä niissä saattaa olla... Kokemusasiantuntijan kanssa voi järjestää tapaamisia , missä pääsee samassa tilanteessa olleen ihmisen kanssa keskustelemaan ja varmaan kykyjensä mukaan pyrkii myös auttamaan asioissa... Mutta omakohtainen kokemus ja helpotus on ollut just siitä , että on voinut keskustella sellaisen henkilön kanssa joka on ollut samassa tilanteessa tai jolla on samoja sairauksia tai muita ongelmia.
 

Yhteistyössä