Apuja koiralle hyttysen/mäkäräisen puremiin.

  • Viestiketjun aloittaja dietämätön
  • Ensimmäinen viesti
dietämätön
Uroskoiran mahanalus ja nivusseutu tikattu täyteen hyönteisenpuremia. Mahanalus vähällä karvalla ja paukkua paukun viereen. Kutisee kovasti ja koira nuolee ihoa jatkuvasti. Ei vielä tulehtuneelta vaikuta, lähinnä kait tuo kutina kiusaa.
Jos laittaa vaatetta suojaksi, niin alkaa raapiminen.

Voiko koiran ihoa hoitaa puremakohdista jollakin miedolla kortisonivoiteella?
 
ennakoi
Jo tehtyihin puremiin on paha laittaa mitään, kun koira nuolee sen pois. Mutta osta ainakin hyttysvoidetta koiralle tulevan varalle! Mulla on ollut jotain lapsille sopivaa tosi pahan hajuista yrteistä tehtyä luomutököttiä jota ostin apteekista.
 
muistaakseni
Muistaakseni koiralle voi ostaa mietoa kortisonia, kysy apteekista! Tarjosivat joskus jauheena, kun ajattelivat karvojen vuoksi, mutta kun mun koira on whippet, sillä ei oo munissa eikä mahan alla karvoja, niin voidekin käy. Laita vaikka kuonokoppa siksi aikaa että lääke ehtii imeytyä ja vaikuttaa, niin koira ei nuole pois. Sitten kutinakin jo helpottaa.
 
"vieras"
http://www.warkaudenlehti.fi/teemat/era-ja-luonto/kyytablettia-ei-en%C3%A4%C3%A4-suositella-kotiel%C3%A4imille/470876 Eläimille ei kyytaplettia edes kyyn puremaan!!!!
 
Koiruli
Jos puremat ovat äityneet tosi pahoiksi olen joskus antanut puoli kyytablettia. Olen myös laittanut Bepanthenia puremakohtiin helpottamaan ihon ärtyneisyyttä. Olen keskustellut eläinlääkärin kanssa hyttysongelmasta ja hänen mukaan ei oikein löydy mitään ainetta joka helpottaisi sitä kutinaa ja ihon ärtyneisyyttä. Meillä on ulkokoira jonka nokka on yleensä melko huonossa kunnossa kesällä ja olen koittanut kaikenlaisia kotikonsteja olon helpottamiseksi.
 
Koiruli
Piti vielä mainita että Bayvantic ihotipat eivät auttaneet meidän koiraa yhtään, eikä myöskään se hyönteispanta. Ehkä tehoaa koiriin jotka viettävät vain lyhyitä aikoja ulkona, mutta ei ulkokoiriin.
 
Piti vielä mainita että Bayvantic ihotipat eivät auttaneet meidän koiraa yhtään, eikä myöskään se hyönteispanta. Ehkä tehoaa koiriin jotka viettävät vain lyhyitä aikoja ulkona, mutta ei ulkokoiriin.
Me asutaan maalla ja koirat on käytännössä kaiket päivät ulkona ja lyhytkarvaisia. Punkkeja myös keräävät urakalla ilman tippoja rantaniityltä ym. Ikävää, ettei teille löytynyt apua.
 

Yhteistyössä