Arkea ja juhlaa kaksosten kanssa!

Neiti-81, miten sä oot pystynyt järjissäsi :O Oman lapsen itkua on niin hankala kuunnella, saati sitten 1 h yöunilla!

Meillä on poikien itkuisuus (mitä aikaisemmin valittelin) vähentynyt, kun olen tajunnut tarpeeksi usein nukuttaa heidät päikkäreille.. Kirjasin pari päivää kaiken paperille ja huomasin, että kitinä alkoi aina 1,5 h heräämisen jälkeen. Nyt nukkuvat ainakin kahdet 3 h päikkärit päivässä + torkkuja päälle.
 
En mä oikein ymmärräkään miten olen järjissäni... kuitenkin on noi 3 muuta lasta (9, 8, ja 1v9kk) niin päivisinkään ei oo saanu huilata... edes niitä vartin pätkiä...
Hoitoapua ei oo ollu. Mies töissä 7-17, ja autoprojektia tekee iltasin, mun äiti käy välillä et pääsen yksin kauppaan. 14.9. mun vanhemmat lähjteekin espanjaan takaisin...
Tänään mennään kaverin häihin miehen kans kaksistaan ja ollaan yö pois <3 Mulla tissimaitoo pakkasessa ni onnistuu :)

nyt selkeesti alkaa hiukan helpottaa, ja päiväunia nukutaan jo 45 min kahdesti päivässä... ei ihan samaan aikaan mut enivei..
Hyviäkin päiviä alkaa jo olla.. kyl tää tästä..
 
Sanokaapa nyt mitä mä teen väärin tän ruokailun suhteen. Tytöt ei kasvata maitomäärää vaan lyhentävät ruokaväliä! Ihan uskomattoman typerältä tuntuu syöttää 1,5 tunnin välein. Tuntuu että kasvaa tuttipullo käteen kiinni... Sitkeästi juovat vaan kerrallaan sen 100ml vaikka pulloon laittais kuinka paljon.
 
Hola Mamat! SORI superpitkä hiljaiselo. Tuli tossa jussina saatua toinenkin tyttö kotiin ja seuraavalla viikolla olikin muutto ja siitä alkoikin sellanen arki että morjens... Molemmat valvoi pitkän aikaa vuoron perään yöllä ja päivisin olin niin raato että hyvä kun selvisin jotenkin iltaan.... Nyt helpottaa jo vähän, isompi tyttö nukkuu hyvänä yönä jo 8h, pienempi syö vielä kolmen tunnin välein ja potee mahavaivoja. Ja sama ongelma kuin Ennalla - lataat pulloon miten paljon vaan niin sieltä vedetään se 70-90ml ja herätään tunnin-kolmen päästä uudestaan syömään. Keskosen kehittymätön suolisto - joojoo, mutta äiti maksais aika tarkalleen koko omaisuutensa yöunista... Muuten kaikki on hyvin, hitto miten nopeasti noi kasvaa!! Torstaina neuvola, sitten saa päivitetyt tiedot taas :)
 
Moi piiiiitkästä aikaa!

Neiti-81 Nostan SINULLE hattua. Omat ongelmat tuntuukin nyt mitättömiltä!

Enna Aion ottaa rotan, mutta en ottanut sitä vielä 2 kk neuvolassa vaan nyt tulevana perjantaina. Vyöhyketerapeutti oli silloin sitä mieltä, että kun pahimmat mahavaivat helpottaa, sitten voi ottaa.

Arki on tasaantumaan. Välillä on päiviä joiden haluaisi vain katoavan, mutta nyt kun jo seurustellaan niin onpa mukavaa heittäytyä poikien kanssa lattialle ja olla vaan. Yöt menee yhdellä tai kahdella syötöllä ja maitoa menee kerralla 150-180 ml. Meillä on ns. tankkauspäiviä jolloin syödään miltein koko ajan... ja voi poja ne päivät on rasittavia, jos ne sattuu silloin kun isäntä on töissä toisella paikkakunnalla :'( Kuitenkin tämä alkaa jo sujumaan ja vanhemmista sekä siskoista on ollut korvaamaton apu. Silloin on vain kiva hetki istua ja katsoa kun toiset sylittelee. Ja huutoa kuuluu... moirjens!

T: niskavaivainen
 
Kiva kuulla Circus teidänkin kuulumisia! Onko kokoeroa vielä paljon tyttöjen välillä? Meillä pienempänä syntynyt veti 2kk iässä siskonsa ohi painon suhteen :D On sellainen jykevä pakkaus ja toinen nyt huomattavasti sirorakenteisempi ja hieman pidempi.

On se kyllä hurja tahti, mitä kasvavat. Syntymäpaino on molemmilla tuplaantunut.

Jestas Nicci, onpa teidän pojilla hyvä ruokahalu! Minäkin kyllä ostin tänään tuttipullot, joihin menee 200ml. Toiveikkaana jos alkavat pian lisätä maitomäärää.

Nukkumisasiat on meillä kyllä mallillaan. Molemmat typyt nukkuu nyt 22/23-03/04 ajan. Sitten syövät silmät kiinni ja jatkavat unia seitsämään asti. Tämä kun jatkuisi!

Mitä olette tykänneet teidän vaunuista?
Mä totesin nuo meidän yhdistelmät liian painaviksi nyt kun olen alkanut ahkerammin lenkkeilemään. Peräsuoli pitkällä sai työntää jos vähänkään ylämäkeä.
Ostin tilalle hutiostona graco quattrot kun luulin jaksavani venailla että molemmat osaa niissä istua. Nyt kokeilla on carenan double swingit ja vitsit nää tuntuu kivoilta, ketteriltä ja kevyiltä! Ainoastaan sitä jännään, että mahtuuko vauvat vaunukopissa olemaan edes tuon kylmimmän talviajan yli. Voi olla ettei mahdu...
Mies pitää mua ihan kajahtaneena kun vaunut vaihtuu lennossa :D

Jep, palaillaan! :)
 
Hoi!

Neuvola taas takana a-pojan paino jo huimat 6.346 g ja 59,5 cm ja b-poika 5.995 g ja 60,5 cm. Ilmankos pojat syövät kovasti kun täytyy kasvaa niin kovasti :heart:

Kiva ois kuulla minkä kokoisia teidän kultaset on jo

Enna Meillähän on bumbleriden tuplarattaat. Parasta niissä on, että ne saa taiteltua todella pieneen tilaan. Ovat kevyet työntää hakalammissakin olosuhteissa ja kun niihin saa kopat/turvakaukalot nopeasti kiinni. Olen kyllä ollut todella tyytyväinen.
 
Tiiättekö muhun alkaa iskeä nyt turnausväsymys. Pikkutytöt nukkuu edelleen ihan hyvin mutta eri vuorolla mikä tarkoittaa tietenkin mulle erittäin lyhyitä nukkumispätkiä öisin ja käytännössä ei ollenkaan omaa aikaa päivisin. (oma aika= saada ripustaa kerralla koneellinen pyykkiä kuivumaan) Sitterissä tai lattialla viihtyvät huonosti. Ärsyttää kun kaikki kotityöt on levällään ja pihanurmikin pukkaa jo horsmaa...
Meidän eskarilaisen hyvin alkanut koulutaival on myös alkanut tökkimään ja itkun kanssa joutuu häntä viedä eskariin :( inhottavaa... Varsinaisesti eskarissa ei ole mitään vikaa mutta olisi kuulemma mieluummin mun ja vauvojen kanssa kotona. On tyttö kyllä sairastellutkin nyt olan takaa ja korvien putkitusjonossa ollaan että saattaahan sekin vaikuttaa eskarissa viihtymiseen.
Ja mä olen kans flunssassa ja kovassa yskässä. Sitkeässä tuntuu tauti olevan, toivottavasti ei tartu vauvoihin.
Tällainen valitusvirsi tänään :D
 
Nicci no worries, käyn mä näköjään täälläkin aina välillä kurkkimassa! Eihän sua nyt yksin voi jättää :D Alkaa vaan vähän tuntua, että täällä tämä on tällaista yksinpuhelua.

Tytöt tulee huomenna 3kk! Kovasti jokeltavat ja pienet naamat on useimmiten yhtä hymyä, mun rakkaat :heart:
 
Minäkin täällä välillä pyörähdän kun tältä hulinalta kerkeää. Meillä kontataan ja ryömitään tällä hetkellä. Mielipuuhaa on johtojen pureskelu ja piilosleikki. :D Aika menee ainakin siivillä! Öisin herätään enää vaan kerran 12 tunnin aikana. Isosisko uhmailee PALJON.

Omppu ja tommimimmi n.7kk 3viikkoa
 
*helpotuksen huokaus*

Meillä nuorempi herra kääntyi tänään ekan kerran oikein yrittämällä selältä kylelleen ja mahalleen. Eivät oikein viihdy mahallaan niin ollaan sit köllitty lattialla selällään. Ja vanhempi oppinut kurlaamaan sylkeä kurkussa ja sitähän riittää sit koko ajan :LOL:.

Tää oli pika visiitti nyt, mut käykää välillä aina moikkaa mua
 
Moikka moi! Tulin vierailemaan tyttöjen 4kk päivän kunniaksi! Äkkiä on aika mennyt, juuri oli päällänsä kauheat synnytystuskat ja nyt on ihan erinlaiset tuskat. Kävin nimittäin eilen ekaa kertaa pitkästä aikaa pumpissa ja ai että kun tuntuu jalkalihaksissa... Kädet on hyvässä kuosissa kiitos ahkeran vauvojen kanniskelun :D

Meillä oli tässä B-vauvan kanssa kurja episodi kun otin hänestä kuvan, missä toinen pupilli näytti. valkoiselta.Tiedättehän, retinoblastooma saattaa löytyä noin.Paniikki nousi nollasta sataan sekunnissa ja tietenkin oli perjantai-ilta ettei silmälääkärille ollut pääsyä useampaan päivään. Hädissäni soitin päivystykseen ja sain lääkärin puhelimeen ja hän halusi silmään vilkaista. Pakattiin molemmat vauvat mukaan ja sairaalaan! Lääkäri katsoi kuvaa ja valitettavasti yhtyi paniikkiini. Hän oli myös näkevinään Been silmissä jotain epämääräistä ja kauhukseni samaa myös Aan silmissä. Lääkäri oli jo lähettämässä mwitä lähimpään yo- sairaalaan epäilynä silmäsyöpä molemmilla vauvoilla. Onneksi paikalle tuli myös lastenlääkäri, joka totesi valoheijastuksen johtuvan KARSASTUKSESTA. Voi luoja mä ehdin säikähtää... Joulukuulle saatiin kuitenkin aika silmäpolille missä asia vielä varmistetaan.

Mitäs muilla, oletteko pysyneet terveinä ja selvinneet ilmn kommelluksia?
 
Hoi!

Käykö täällä vielä muitakin välillä?

Pojat nyt viikkoa vaille 5 kk ja kovasti harjoitellaan ryömimistä. Kun hoksaisivat nopeesti, meinaan itkua ja tuskastumista riittää.

Meillä oli a:n kanssa myös silmä ongelmia. Toissa maanantaina aamusyönnilla tökkäs itseään silmään ja verkkokalvoon tuli naarmu. Noh ei kun päivystykseen kun en muuta aikaa saanut. Antibioottisalvaa 4 kta/pv 5:nä päivänä. Juu'u todella helppo laittaa salvaa sentin verran alaluomitaskuun vajaa 5 kk vauvalle :kieh: Noh onneksi tästä ollaan selvitty, että päästiin sairastamaan räkätautia, jihuu. Kylläpä äidillä riittää unta öisin...

Kiva olis kuulla kuulumisia muiltakin!
 

Yhteistyössä