Armeija äiti

Noniin, ihan tälläinen pieni mutta vaikea juttu ? Olen tällä hetkellä rv 19+5 ja mieheni joutui lähtemään tammikuussa armeijaan, onko täällä ketään samassa tilanteessa olevaa odottajaa? Tää on kyllä ollu aika hirveetä yksin olla kun miehellä vielä kiinniolo vkl ja on pitkällä kotoota suorittamassa palvelusta ! Onko kellään mitään samanlaisia kokemuksia, miten tästä selviäis fiksuiten? :whistle:
 
Täysin samassa tilanteessa täällä ollaan.. tammikuussa lähti mies armeijaan ja viikkoja on nyt 18+3 =) Alku oli tosi vaikea ja edelleen toivoisin todella kovasti et mies olis mun rinnalla tän odotusajankin.. mut tähän on jollain tapaa alkanut tottua ja yritän käyttää ajan mitä mulla on itseni ja vauvan hyvin vointiin ja keskittyä ajatella positiivisesti.. kuinka kauan sun mies joutuu sitten olemaan? Meillä vauvaan vedoten mies pääsi puolella vuodella eli tulee heinäkuun alussa takaisin ennen vauvaa.
Pidä yhteyttä sun perheeseen ja ystäviin ja kyllähän ne onneks lomilla suurimman osan viikonlopuista pääsee olemaan..
Tää on eka kerta ku mä elän yksin, ja totuttelua tää vaatii mut nyt alkaa täällä helpottamaan onneks..
 
No vuodenhan nakki sieltä tuli kun mies lähti AUK:iin :/ Tosin, hän on halunnu jo pienestä asti itelleen armeijasta uran niin en sitten laittanut vastaan ! Sopimuksen hän on pv:n kanssa tehnyt, että saa pitää puhelinta mukana aina palvelus aikana ja vastata siihen jos multa tulee puhelu, kunhan ensin mulla täyttyy rv 30 ! Itse asutaan helsingissä ja mies palvelee tällä hetkellä sodankylässä ;/ mutta onneks nää puolustusvoimat ovat kehittyneet jo sen verran hyvin, että hän saa lentoliput aina ja loma-ajat ovat pe-ti aamu :) Saanko udella, että minkä ikäinen äiti siellä kirjoittelee ? :) Jaksamisia teille :) !
 
Sun mies on sit aika pitkällä, mutta onneks matkat ei oo esteenä jos lentäen pääsee ja vielä ihan hyvän pituiset lomat =) Ja kyllähän se vuoskin menee sitten varmasti nopeasti viimeistään vauvan synnyttyä loppuaika menee siivillä.. ja jos miehesi uraa rakentaa armeijanleivissä niin siellä on ainakin turvattu "leipä" ja ymmärtääkseni aika hyvät palkatkin. Itse olen 19 vuotias. Kesällä täytän 20 niinkuin mieheni myös. Yhdessä olemme olleet kohta neljä ja puoli vuotta.
Nyt se vuosi tuntuu ehkä todella pitkältä, mutta jos miettii elämän mittakaavassa niin lyhythän se on =) pk seudulla minäkin asustelen, en ihan helsingissä kyllä mutta n. 30km päässä.

-Elokuunvaavi 18+4
 
Siis joo onhan niillä ihan hyvä tuo palkka, mut ku tätä hetkeä ajattelee niin ei oikein lohduta :/ Mutta uskon, että oot oikeessa että aika menee nopeesti siinä vaiheessa ku saa pikkusen :)?! Missäs sun mies on? Joo ja tosiaan juu on hyvä, kun oma perhe ja miehen perhe on ollu koko ajan tukena tässä ja ystävät tietenkin :) !
 
Mun mies Parolassa hämeenlinnan liepeillä :) meiltä on vähän reilu tunnin ajomatka sinne.. Mulla on kans molempien perheet ollut tukena ja se on ollu tosi tärkeetä. Ja mua helpottaa se, et mun ajatukset pyörii niin paljon vauvassa ja nyt kun on alkanu tuntemaan jo liikkeitäkin niin ei tunnu enään niin yksinäiseltä.. ku meinaa alkaa masentaa ni kyllä toi pieni saa hymyn korviin ku potkasee tuolta masusta terveisiä ;) Nauti säkin täysillä siitä raskaudesta ja vauvan tulosta.. nykyään on puhelimet onneks mitä aikasemmin ei ollut kun miehet oli armeijassa.. et suht paljon sitä onneks pystyy pitää yhteyttä =) Kyllä me naiset pärjätään kun vaan halutaan! =)
 
Niin pärjätään ;) hehe... Säikäytti viime yönä aika lailla, kun oltiin menossa nukkumaan ni alko aivan tajuttoman vatsa kivut ja supistelut, kesti varmaan puolisentuntia, mutta onneks meni ohi ! Tääkin aamu ollu ihan tuskaa, koko ajan vatsa kipeenä ni ollaan tässä mietitty, että pitäisköhän sitä lähteä lääkärissä käymään?! munki miehellä nyt onneks pidemmät lomat tässä näin :) Tänään vissiin saat sinäki kultas viereen (; ! Hyvää viikon loppua teille & pikkuselle <3 !
 
Tuntuu välillä et mullakin on sitä sun tätä vaivaa ja mitä oon täällä lueskellut niin aika monilla on ilmeisesti kipuja ja pientä supistelua mut kaikki ollut ihan ok =) vaikka hyvähän se on käydä tarkistaa jos huolettaa.. uskon kuitenkin et kaikki on oikein hyvin...

Meillä kävi tänään niin, että miehen piti tulla lomille mut pari tuntia ennen ku piti lomille päästä saivat tietää et joutuukin jäämään kii ja tulee vasta ens viikonloppuna.. :/ harmittaa tosi paljon mut eipä auta :( joten me nukutaan tää viikonloppu vaavin kans ihan kaksistaan.. mut eiköhän viikko mee nopeesti, harmi vaan että tuli niin viimetippaan se ilmotus et ei osannu oikeen valmistautua mitenkään ku oli odottanu vaan että kulta tulee kotiin :/ <3

Mutta teille tosi kivaa ja ihanaa viikonloppua ja nauttikaa! :) <3
 
MOi!
toivottavasti en mitenkään punkeille tänne teidän keskusteluunne ;)
Mutta jos alkaa odottaa vauvaa armeijan aikana niin voiko se siellä oleva aika viellä lykkääntyä kun muutenhan vauva syntyy ennen sitä?

Mun mies lähti armeijaan tammikuun 10 päivä ja nyt se laitettiin Auk:iin eli se on vuoden "kakku"
nyt me epäillään raskautta ja jos niin käy et oonkin ja ilmottavat sinne ni pääsisköhä se jo mahdollisesti puolellavuodel eli heinäkuussa pois :eek: ku jos oon raskaan on marraskuunlopussa laskettu-aika :O


kiitos jo etukäteen! :)
 
Et tietenkään tunkeile =D mä en oikeen tiedä mut oon ymmärtänyt et ainakin vaikeemmin niitä saa muutettua jos on jo tavallaan johonkin tehtäviin jo mennyt ja valat käyty :/ Mut tokihan sitä voi aina yrittää =) Mut jos niin kävis että se vaihto ei enään onnistuis niin armeijahan kustantaa vauvalle melkeen kaiken, vaunuista sittereihin ja äidin sekä vauvan sairaudenhoitokulut ja asumiset =) ja teillä ei kovin pitkä aika siihen sitten enää syntymästä olis kun mies kotiutuu tammikuussa.. niin saisittehan te siitä ainakin jonkinmoisen hyödyn =) ja isä saa pitää "isyysvapaata" vauvan synnyttyä muistaakseni parisen viikkoa..
Toivotaan, että asiat kääntyy parhain päin =) <3
 
Ja meillä on niin, että kun laskettu aika alkaa lähestymään niin mun miehellä saa olla puhelin mukana joka paikassa mihin sitten jos lähtö tulee niin voin soittaa ja mies saa lähteä pois, tämä on sovittu ihan ISOJEN HERRONJEN KANSSA :p ! Ja siis ööhm, itse oon ymmärtänyt näin, että jos mies saa palveluksen aika tietää, että on tulossa isäksi, niin pv:n kanssa on paljon mahdollisuuksia "helpottaa" palvelusta. Esim. jos sun miehes palvelee jossain teidän kodin vieressä niin hän saa viettää yöt aina kotona :) ! varsinkin lapsen synnyttyä ! JA PALJON ONNEA JOS OLET RASKAANA <3 mites elokuunvaavi, teillä jaksellaan? :)
 
okei! kiitos vastauksista! :))
no on hä semmosen 200 km päästä minuu.
no tärkeintä miulle olis se että se ainakin SYNNYTYKSEEN pääsisi mukaan! en siihen haluais yksin missään nimessä! :)


Olette todella mukavaa juttuseuraa @Elokunvaavi & @Kistaa, jos jaksatte / kiinnostaa voitaisiin yksityisviesteilläkin kirjoitella, kun ei tämmönen seura ym olis yhtään pahitteeks!
 
Mun mielestä ne yövapaat on sitten kun lapsi syntyy =) ja voi hakea sit myös siirtoa lähemmäks hommiin näin oon ymmärtänyt.. Mulla voi kans laittaa yksäri viestii jos osaan käyttää vaan tätä ku en oo kovin pitkään tääl pyöriny ja en oo koskaan yksityisviestei laittanu :D
Meillä jaksellaan oikeen hyvin, ja nyt helpottaa jo kun mies ei päässyt kotiin viikonlopuksi.. tulee sitten kolmeks yöks perjantaina. Ja vaavi voi oikein hyvin, siellä se potkiskelee ja jännätään rakenneultraa joka olis kahden viikon päästä =) Mä oon löytäny itelleni nyt tosta kuntopyöräilystä kaverin, iltasin on kiva kattoo telkkarii ja polkee pyörää ja siin tulee hyvä olo ja aika kuluu.. ;D

Elokuunvaavi 19+2
 
En halua teijän tilannetta vähätellä, mutta meillä tilanne semmonen, että tyttö täyttää kesällä vuoden ja miehen intti edessä päin.. En ees halua ajatella vielä mitä siitä tullee, mutta näillä mennään :/ Mie ootin tyttöö, kun inttiin meno olis ollunna, mutta miehestä riippumattomasta syystä sanoivat etteivät voi inttiin ottaa, ja kahen vuojen päästä katotaan uudelleen. Nyt on ollut puhetta jos ens tammikuussa yrittäs, josko ottasivat " ennen aikaan" inttiin..

Muistakaa, että sekin intti loppuu joskus, eikä mikään ole ikuista. Pärjötkää ja onnea pienokaisten oottamiseen tasapuolisesti kaikille!
 
Niin tuo on kyllä aivan totta, väliaikainen juttuhan se on ! Mutta kun itelläni on nyt alkanut tulemaan kaiken näköistä, mm. lapsella huomattiin sydämen rytmihäiriöitä ja näin ni tää on aika raskasta yksin. Ja mun mies kuitenkin palvelee sodankylässä, tosin nyt se anoo siirtoa =) Mutta uskon tosiaan, että ei varmasti tule helppoa olemaan pienen lapsenkanssa yksin ^^ mutta jos miehes saa paikan jostain läheltä teidän kotikaup. niin hänhän pääsee aina yöksi kotiin, koska on lapsi kotona :)
 
Voi ei :/ onko tuollaiset rytmihäiriöt kuinkahyvin hoidettavissa ja voiko ne vielä parantua täysin esim. syntymän jälkeen? Toivottavasti kaikki menis teidän odotuksessa hyvin.. itseäni jännittää maanantain rakenneultra kovasti.. :/

Miten siellä ollaan muuten jaksettu? <3 Hyviä vointeja sekä sulle että pienelle :)

Elokuunvaavi 20+4
 
No siis, ne voi olla joko pysyviä tai sitten ne voi synnytyksen jälkeen kadota? Sehän on ihan yksilöllistä :) ! Tää on viimoiset 2vk nyt ollu tällästä, et saa pelätä koko ajan just olin muutaman yön kättärillä sisällä supisteluiden ja noiden rytmihäiriöiden takia :/ Ja tossa yks pvähän en tuntenu vauvan liikkeitä ;/ No mutta nyt taas kaikki hyvin ? :) Mites siellä on jakseltu ? :) Saatteko nyt tietää sukupuolen ? :) Jaksamisia sinnekkin suuntaan :)
 
Paljon jaksamista ja toivottavasti kaikki menee hyvin <3 Tääl on jakseltu ihan hyvin.. joo sukupuoli selviää ehkä sit siellä.. jos suostuu näyttämään.. ollaan kyl menossa sit vielä sen jälkeen 4 D ultraan parin kolmen viikon päästä, että siellä sit viimeistään näkyy onko prinssi vai prinsessa tulossa :) toivottavasti sun supistelut hellittää :/ lepoa vaan paljon ja pyydät mahd. paljon avustusta läheisiltä.. :/
 
Hyvä niin pystyt sit levätä hyvin ja apu lähellä :) kyllä me aiotaan sukupuoli kertoa ihan avoimesti =) päätettiin jo sillon ihan alussa et kumpikin haluu tietää ja ei haluta pitää salaisuutena.. :) Selviskö teille ultrassa sukupuoli? ja meinaatteko pitää salaisuutena?
 

Yhteistyössä