Ashermanin syndrooma

Hei kaikille! Ensimmäinen viestini täällä... :)
Tammikuussa 2019 keskeytynyt keskenmeno -> lääkkeellinen tyhjennys. Helmikuussa 2019 kohdun tähystyksessä poistettiin kohtuun jääneitä istukan osia, jonka jälkeen kuukautiset muuttuivat todella niukoiksi. Toukokuussa 2019 menin asian tiimoilta jälleen lääkäriin, jolloin heräsi epäilys Ashermanin syndroomasta. Lähete uuteen kohdun tähystykseen, jotta epäilykseen saataisiin varmistus. Odotan siis kutsua siihen. Kuukautiseni ovat edelleen niukat ja nyt viimeisimpien kuukautisten aikaan mukaan on tullut kipuoire, jota ei aikaisemmin ole ollut.

Osaako kukaan kertoa, missä yksityisellä voisi päästä tuohon kohdun tähystykseen? Oman paikkakuntani Mehiläisessä tai Terveystalossa ko. toimenpidettä ei tehdä. Muutkin kokemukset olisivat tervetulleita. Keskenmenostani on nyt jo puoli vuotta kulunut ja alan olla enemmän kuin turhautunut, koska asiaa ei saada päätökseen. Haave uudesta raskaudesta siirtyy vain kokoajan edemmäs ja edemmäs... :(
 
Hei kaikille! Ensimmäinen viestini täällä... :)
Tammikuussa 2019 keskeytynyt keskenmeno -> lääkkeellinen tyhjennys. Helmikuussa 2019 kohdun tähystyksessä poistettiin kohtuun jääneitä istukan osia, jonka jälkeen kuukautiset muuttuivat todella niukoiksi. Toukokuussa 2019 menin asian tiimoilta jälleen lääkäriin, jolloin heräsi epäilys Ashermanin syndroomasta. Lähete uuteen kohdun tähystykseen, jotta epäilykseen saataisiin varmistus. Odotan siis kutsua siihen. Kuukautiseni ovat edelleen niukat ja nyt viimeisimpien kuukautisten aikaan mukaan on tullut kipuoire, jota ei aikaisemmin ole ollut.

Osaako kukaan kertoa, missä yksityisellä voisi päästä tuohon kohdun tähystykseen? Oman paikkakuntani Mehiläisessä tai Terveystalossa ko. toimenpidettä ei tehdä. Muutkin kokemukset olisivat tervetulleita. Keskenmenostani on nyt jo puoli vuotta kulunut ja alan olla enemmän kuin turhautunut, koska asiaa ei saada päätökseen. Haave uudesta raskaudesta siirtyy vain kokoajan edemmäs ja edemmäs... :(

Moikka.
Otan osaa keskenmenoosi. ☹ Mulla ei valitettavasti ole vastausta kysymykseesi mutta ajattelin laittaa viestiä kun itsekin olen alkanut epäillä tuota Ashermanin syndroomaa. Mulla todettiin keskeytynyt keskenmeno huhtikuun lopulla, olin sillon viikolla 14, sikiö oli kuollut noin viikkoa aikaisemmin eli viikolla 13. Asumme ulkomailla jossa terveydenhoito on ihan surkeaa joten pelotti mennä kaavintaan mutta sinne kuitenkin jouduin. Kaksi viikkoa kaavinnasta menin uudelleen lääkäriin kovien mahakipujen takia ja selvisi että kohdussa vieläkin tavaraa joten jouduin kaavintaan uudestaan. Nyt tästä viimeisimmästä kaavinnasta kulunut jo 3,5 kuukautta eikä menkkoja näy vieläkään! ☹ Kohtu on ultrattu ja raskaustesti nega heti toisen kaavinnan jälkeen joten on varmasti tyhjä mutta menkat vaan ei ala. En myöskään ole raskaana vaikka niin kovasti toivoisin..
Mulla ihan samat fiilikset kun sulla että haave uudesta raskaudesta vaan pitkittyy koko ajan ☹
Pääsitkö sinä kohdun tähystykseen ja selvisikö onko kyseessä Ashermanin syndrooma?

Tsemppiä!
 

Yhteistyössä