Asuinkumppanien ihmeelliset tavat?

vierailijart
Kylässä ei vaihdeta sidettä. Se vaihdetaan kotona ennen kyläilyä ja taas kotona kyläilyn jälkeen.

Jos on pakko olla tuperä ja vaihtaa kylässä niin se kääritään vessapaperiin ja tungetaan käsilaukkuun.
Ei ole mitään typeryyttä jos on pakko vaihtaa side! Äly hoi taas. Jos sulla on niukka vuoto ja sama side voi olla vaikka koko päivän niin onnea sulle. Kaikilla ei ole niukka vuoto ja kaiken lisäksi vierailu voi kestää useita tunteja. Joskus jopa yön yli.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Ei ole mitään typeryyttä jos on pakko vaihtaa side! Äly hoi taas. Jos sulla on niukka vuoto ja sama side voi olla vaikka koko päivän niin onnea sulle. Kaikilla ei ole niukka vuoto ja kaiken lisäksi vierailu voi kestää useita tunteja. Joskus jopa yön yli.
Äly hoi. Ei sitä sidettä vaihdeta ja jätetä muille haisemaan. Vaikka runsas vuoto niin pystyy hyvin olemaan muutaman tunnin ja poistumaan. Ja vierailuja voi sopia ja suunnitella niin ettei mene muille vuotamaan.
 
vierailija
Jos laittaa siteen tai vauvan kakkavaipan kyläpaikan vessan roskikseen niin siitä tulee sanoa isäntäväelle. Jos kyläpaikan emännällä on menkat loppunut pari päivää ennen kun menet kylään ja on silloin tyhjennetty wc roskis ja siellä roskia tulee ehkä pumpulipuikko päivässä sinne niin se ei täyty eikä sitä tyhjennetä usein menkkojen välillä. Niin sinä menet ja laitat sinne siteen haisemaan ilman että kerrot. Pienemmällä vaivalla viet sen keittiön roskiin jota varmasti tyhjennetään useammin. .
 
vierailija
Meillä vieraat oli joskus tunkenut vauvan pskavaipan vessanroskiin eikä ne kertonut mitään. Ihmeteltiin sitten hajua ennen kun tajuttiin. Ja ei tyhjennetty sitä joka päivä kun sinne ei tullut paljoa roskaa.
Nykyisin ei ole enää vessassa roskista kun en halua sinne mitään vieraiden pskaa muhimaan pitkiksi ajoiksi.
 
vierailijart
Äly hoi. Ei sitä sidettä vaihdeta ja jätetä muille haisemaan. Vaikka runsas vuoto niin pystyy hyvin olemaan muutaman tunnin ja poistumaan. Ja vierailuja voi sopia ja suunnitella niin ettei mene muille vuotamaan.
Äly hoi älä jätä. Niin, että juhlat yms. pitää jättää väliin menkkojen takia. :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: Ole jo hiljaa kun et mitään näytä tajuavan. Taidat olla mies.
 
vierailija
Yhdellä siteellä vaikka vierailu kestäisi useita tunteja ja ehkä yön tai pari. :rolleyes::rolleyes:
Höpöhöpö. jos on tulva päällä niin silloin ei mennä yökylään. Muutaman tunnin kahvittelu menee ja käy. mutta jos olet hölömö ja menet yöksi ja vaihdat sidettä niin sitten pistät käytetyt siteet laukkuusi ja viet kotiin. vieraisiin roskiksiin niitä ei laiteta.
 
Onko teillä jokaisessa huoneessa oma roskis, kun roskia nyt syntyy joka huoneessa?
Meillä on onneksi kaikilla terveet jalat, niin että jaksetaan kuljettaa roskat keittiön roskikseen.

Itse en ole koskaan pitänyt vessassa roskista. Paljon järkevämpää viedä nopean kierron keittiön roskikseen, kun seisottaa vessassa haisemassa.
Vessoissa on roskikset, samoin kodinhoitohuoneessa. Lasten huoneissa ja omassa työhuoneessa paperikori-tyyppiset. Keitiössä lajittelu, omat astiat biojätteelle, pahville, paperille, muoville ja vielä sekaroskis lajitteluun kelpaamattomalle. Kodinhoitohuoneessa lajitteluastiat lasille ja metallille. Pihalla lämpökompostori johon biojätteet päivittäin menevät ja toinen puutarhajätteelle (lehdet, naatit ym.)
WC-paperirullan hylsyjä ei juurikaan tule, käytössä yleensä Embo.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Joskus nekin loppuu, jos ei ole ketään lataamassa... En oikein ymmärrä miten 24 rullan siirtäminen hoituu helpommin kuin ohimennessä parin rullan mukaannappaaminen matkanvarrelta?
Täytynee myös sanoa, että minusta vessa ei ole hyvä varastotila.
Kyllä tavarat on järkevintä säilyttää siellä, missä niitä käytetään. WC-paperi vessassa, astiat ja ruokatarvikkeet keittiössä, pesuaineet kylppärissä, vaatteet makuuhuoneen kaapeissa koska siellä puetaan, päällysvaatteet eteisen kaapeissa.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Nyt olen m1ehen kans samaa mieltä.
Vessassa on roskis oltava. Mun yhdellä kaverilla on roskis vain keittiössä, ja menkkasiteiden kuljettaminen sinne on ällöttävää, samoin niiden sullominen laukkuun haisemaan.

Jos ei isäntäväki älyä tyhjentää vessan roskista niin se on vaan laiskuutta.

Ja kuinka moni palstalaisista on aina vain 2-3 tunnin vierailuja jonkun luona?
Tai: kuinka moni sopii tapaamisia menkkakierron mukaan?
Ja: oletteko aina varmoja ettei vieras käytä vessaa? Vieraan pitää vuodon pahimpana päivänä istua vaan jalat ristissä, tai puoli senttiä ilmassa kangassohvalla?

"Joo ei me voida tulla teille juhannuksena...lapset kyl kovasti oottaa ja meidän miehetkin haluis nähdä, mutta kun mulla on menkat just sillon...ollaan vaan kaupungissa juhannus. Juu kerro vaan sun Makelle että mulla taas NE."

"Joo, mun paras ystävä menee siellä toisella puolella Suomea naimisiin ja pyysi mua kaasoksi, mut kieltäydyin kun katoin kalenterista että mähän vuodan sinä päivänä. Ollaan ihan kotona vaan."
 

Yhteistyössä