Asuisitko mieluummin Turussa vai Tampereella?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22321140]Perustele vastauksesi:)[/QUOTE]

Tampere oli aina pienenä mun suosikkikaupunki (oliskohan Särkänniemen takia) mut kyllä meren läheltä ois niin vaikee lähtee pois (asun pk-seudulla) joten Turkuun valintani kallistuisi vaikkakaan kumpikaan ei vedä Helsingille vertoja :)
 
Turussa tietty! Täällä syntynyt ja tällä seudulla pysyn. Ei sisämaahan, siellä ahdistaa...
Toki Tampere on ihan kiva kaupunki. Siellä on paljon tuttuja, joiden luona voi käydä ja tulla sitten taas äkkiä kotiin. :whistle:
 
Turussa kituva
Hämmästyttävä kommentti. En ole koskaan tavannut mukavaa turkulaista. Ihan vilpittömästi.
En minäkään, ja olen asunut täällä jo 5 vuotta.

Muutan Tampereelle heti kun vain opiskelu loppuu ja saan sieltä töitä, ihana kaupunki, ihanat ihmiset, mutkatonta ja rehellistä ja sieltä on iso kasa hyviä muistoja mieheni kanssa seurustelumme alkuajoilta. Kunpa jo pian pääsisi muuttamaan...
 
En minäkään, ja olen asunut täällä jo 5 vuotta.

Muutan Tampereelle heti kun vain opiskelu loppuu ja saan sieltä töitä, ihana kaupunki, ihanat ihmiset, mutkatonta ja rehellistä ja sieltä on iso kasa hyviä muistoja mieheni kanssa seurustelumme alkuajoilta. Kunpa jo pian pääsisi muuttamaan...
mikä turkulaisissa on "vialla", mitä se sisäänpäinlämpiäväisyys tarkoittaa käytännössä?
 
Turussa kituva
mikä turkulaisissa on "vialla", mitä se sisäänpäinlämpiäväisyys tarkoittaa käytännössä?
Täällä ollaan sellaisia ulkokiiltokohteliaita, bussissa voidaan puhua yksi sana tai naapuria tervehtiä, mutta nämä ihmiset eivät avaudu vieraille. Niillä on menossa joku sosiaalinen peli jonka pikkuriikkiset säännöt ja tanssikuviot pitäisi osata että heihin voisi tutustua.

Niin ja itse olen siis kotoisin pohjoissuomesta, koen olevani tamperelaisten kanssa enemmän samalla aaltopituudella, siellä sanotaan mitä tarkoitetaan.
 
Jaa-a. Jos ihan omasta näkökulmasta pitäsi päättää niin Turku on tuntunut "kotoisammalta" ja mielummin siis ottaisin sen. Varsinkin kun pääsee niin helposti ja kätevästi Tukholman puolelle piipahtamaan. :D

Mutta miestä kun ei saisi Turkuun millään ja hän on taas itse kotoisin ja asustellut elämänsä ensimmäiset 35v Tampereellla ja siinä ympäristössä niin kai sitä sitten pitäisi sinne suostua minunkin. Positiivista toki että olisi sitten sukulaisiakin lähellä.
 
[QUOTE="poikia3";22322548]Hassua, esim. Espoossa väestöstä on huomattavasti suurempi osuus ruotsinkielisiä kuin Turussa. Turussa ruotsinkielisiä 5,3 prosenttia, Espoossa 8,3 prosenttia. Mietin, että missä oikein asut, jos tuo määrä hirvittää![/QUOTE]

Kun vaihtoehdot oli Tampere tai Turku, joista Tampere on täysin suomenkielinen (ei kaksikielisiä kadunnimiä jne.). Muutenkin Tampere on mielestäni kivempi paikka. =)
 
Saraldo
En kummassakaan mutta jos olisi pakko valita niin Tampere. Turku tuli nähtyä jo tuon 23 vuoden aikana.
Ja sulla on Tepsin logo avatarina :p.

Mua tuo ruotsinkielisyys ei ole koskaan häirinnyt. Itse asiassa sitä ei oikeastaan edes huomaa muuta kuin työn yhteydessä. Turussa taitaa itse asiassa olla venäjänkielisiäkin jo enemmän kuin ruotsinkielisiä...

Sisäänpäinlämpenevä... no, miten sen nyt ottaa. Jos sillä tarkoitetaan sitä, ettei halua kertoa koko elämäntarinaansa bussimatkan aikana, niin joo, ehkäpä me sitten ollaan. Toisaalta, kuinka moni oikeasti jaksaisi sitä, että aina ja joka paikassa pitäisi höpöttää ummet ja lammet vaikkei pätkääkään olisi sillä tuulella. Kun muuten ne sanoo töykeäksi...

Koko ikäni täällä asuneena en huomaa mitään kuppikuntia turkulaisten ja ulkopaikkakuntalaisten välillä. Musta on vaan kiva, jos saa esim. työkaveriksi jonkun, joka on asunut jossain muualla. Kuulepahan elämänmenosta muualtakin päin kuin vain länsirannikolta. Mua ei ole mielestäni vaikea lähestyä enkä anna itsestäni sellaista kuvaa, että pysy sinä vaan siellä mistä olet tullutkin.
 
hmmpoika14v
Molemmat on tosi kivoja!
Oon käyny molemmissa, aina oon asunu tampereella.
Turku on hienompi mutta pienempi, tampere on kotoisampi, lämpimämpi, isompi, tampereella on paljon tuttuja ja yleisesti kivempia ihmisiä, tampereella on paremmat lähiöt, tampereen sijainti on parempi, tampereella ei oo kadut ruotsiks, turussa on kivaa ku on paljo enempi lehtipuita. Tampere on mun kotikaupunki nii senki takii valittisin sen, voisin kyl asua turussakin! :)
 

Yhteistyössä