Asunnon myynti mikä välitysfirma

  • Viestiketjun aloittaja myyntiä
  • Ensimmäinen viesti
asdf
kiinteistömaailma.

just etittiin uusi asunto ja kiinteistömaailmalla oli ehdottomasti parhaimmat myyjät. moni esim op kiinteistokeskuksen tyyppi ei edes kysynyt mitään meiltä asuntoesittelyssä. kiinteistömaailman tyypiy soitti peräänkin joskus.

ja sit jotkut pienien firmojen kaverit oli hyviä.
 
joo
op oli halvempi ja antoi paremman hinta-arvion asunnostamme kuin Kiinteistömaailma. Sillä oli suurikin merkitys, kun saatiin mitä pyydettiin. Kiinteistömaailmasta jäi tosi p..ka maku suuhun. Reilu 5000 euroa olis hävitty, mutta asenne nyppi eniten.
 
fddf
Välittäjän persoona on tärkein. Kun olimme etsimässä taloa itsellemme, olisimme halunneet tehdä tarjouksen yhdestä talosta, mutta välittäjä suhtautui niin vaisusti ja nihkeästi, että se jäi. Nykyistä taloamme menimme katsomaan sillä mielellä, ettei varmasti osteta sitä, mutta sinnikäs ja hyvä välittäjä osasi ympäripuhua meidät.
 
Pyydä tarjoukset useasta paikasta, valitse sisällön, hinnan ja tietty myyjän persoonan kautta. Persoonan kyllä huomaat, kun he saapuvat paikalle arvioimaan kämpän. Isoilla firmoilla on yllättävän korkeat katteet, eikä sen parempi palvelu. Me suosittiin aikoinaan keskikokoista firmaa ja tusinarivari nuhjusisustuksella meni hyvällä hinnalla kaupaksi..

Tee sitten määräaikainen sopimus (esim kuukausi) ja vaihda virmaa tarvittaessa.
 
vieras
Sen verran monessa näytössä käytiin kun tätä nykyistä asuntoa ostettiin, että Kiinteistömaailman välittäjät tuntuivat lähes poikkeuksetta epäammattimaisilta! Eivät osanneet kertoa tarpeeksi, pohjakuvissa paljon virheitä/ kuva olikin toisesta asunnosta, tiedot papereissa eivät täsmänneet, yhdeltä välittäjältä en meinannun saada yhtiön isännoitsijätodistusta (kuulemma antaa normaalisti vasta siinä vaiheessa kun tarjous on tehty!) miten kummassa voin edes harkita tarjouksen tekemistä, jos en ole tutustunut tarpeeksi hyvin yhtiöön?
 
m
kuten moni on sanonut, ei niinkään se firma vaan välittäjä itse vaikuttaa. Meillä ostajina todella hyvä kuva parista opkk:n tyypeistä, kaverilla huonot kokemukset saman puljun eri välittäjistä. Joten ei oo oikeaa vastausta aloittajalle.
 
Yhdessä hyvä tulee.

Tuttu slogan joillekin.
Vaimoni ja minun kohdalla "hyvän" kohdalla on tällä hetkellä "erittäin huono."
Aloittaessamme myymään Helsingin Punavuoressa sijaitsevaa asuntoamme ensin ilman apuvoimia,
meihin oli yhteydessä oma-alotteisesti 10-20 välittäjää ympäri pääkaupunkiseutua. Myös Op Kiinteistökeskuksen välittäjä oli meihin yhteydessä.
Päädyimme antamaan asuntomme välityksen ko. välittäjälle koska
ensimmäisessä neuvottelussa välittäjän kanssa saimme miellyttävän tarjouksen
asunnon myynnistä koituvasta välityspalkkiosta.
Kului noin kuukausi ensimmäisestä kontaktista kun syystä tai toisesta kyseinen henkilö irtisanottiin/irtisanoutui Kiinteistökeskuksen palveluksesta, sillä ei tässä yhteydessä
ole merkitystä. Tämän jälkeen tie nousi pystyyn.
Ihmettelimme suuresti koska emme tavoittaneet välittäjää tekstareilla, sähköpostilla
tai soittamalla. Vajaan viikon päästä viimeisestä kontaktista olimme yhteydessä
OP Kiinteistökeskuksen Kampin toimiston myyntipäällikköön jolloin selvisi että ko.
välittäjä ei ole enää heidän palveluksessaan.

Ensimmäinen virhe tapahtui tässä. Jouduimme itse selvittämään asian koska kukaan
ei ollut meihin päin yhteydessä. Myyntipäällikkö vetosi siihen että heidän välittäjillä on
yleensä vastuu ilmoituksesta jos em. asioita tapahtuu. Myyntipäällikkö myös kertoi että
he ovat hoitaneet vastaavat asiat asiakaslähtöisesti.
Harmi vaan että meidän tapauksessa näin ei käynyt. Viimeisen kerran omaa välittäjäämme
tavatessa hän kertoi että eräät asuntonäytössä juuri käyneet henkilöt olivat todella potentiaalisia
ostajaehdokkaita ja että he olivat ilmeisesti menossa jo pankkineuvotteluihin kysymään pankista
asuntolainaa kohdetta varten. Tietoa näiden ostajaehdokkaiden tilanteesta oli haastavaa saada.
Jotenkin jo tässä kohtaa tuli tunne että entisen välittäjämme niskaan voitiin sysätä kaikki asiasta koituneet
ongelmat ja asia oli näin ollen käsitelty.

Tässä vaiheessa yritimme tietenkin neuvotella jatkoa sopimukselle mikä oli alkuperäisellä tekohetkellä
allekirjoitettu kestämään neljä kuukautta allekirjoitushetkestä.
Myyntipäällikkö ilmoitti tylysti että hänen hintansa on noin 5000 euroa kalliimpi suhteessa
alkuperäiseen hintaan koska hänen mielestään kukaan välittäjä ei suostu tekemään
sitä niin edullisesti kuin mitä meidän sopimuspapereissa lukee. Tämä ihmettytti suuresti.
Samalla hetkellä huomasimme vaimoni kanssa että oma myynti-ilmoituksemme oli kadonnut
Op Kiinteistökeskuksen sivuilta ja mm. Oikotie.fi sivustolta.
Kaiken lisäksi Kampin toimipisteen myyntipäällikkö lähetti virallisen
sähköpostin koskien sopimuksemme irtisanomista. Kuulemma vallitsevassa tilanteessa
Op kiinteistökeskus ei pysty palvelemaan meitä.
Kuten arvata saattaa, olemme erittäin
pettyneitä Op Kiinteistökeskuksessa työskentelevien henkilöiden toimintaan.
(Tällä hetkellä Op Kiinteistökeskuksella kuulemma on näiden ostajaehdokkaiden yhteystiedot mutta koska sopimus on purettu, ne myös pysyvät heillä.)

Kampin Myyntipäällikkö yritti myös pelotella vaimoani lakiteknisellä termistöllä ja ilmoitti meille että sopimus ei enää päde koska sopimuksen
asiakasversio ja välittäjäliikkeen versio olivat erilaisia. Koska vaimoni on lakimies, hän tiesi että kyse oli kosmeettisesta virheestä jonka entinen välittäjä
oli tehnyt, joka ei sopimuksen sitovuuteen vaikuta tavalla tai toisella. Samalla logiikallahan OP Kiinteistökeskus voisi lisätä omaan
sopimusversioonsa tekstiä omatoimisesti ja täten väittää ettei sopimus ole enää voimassa. Vahva viesti on, että OP Kiinteisökeskuksen
tekemiin sopimuksiin ei ole syytä luottaa eikä virheen tapahduttua oteta vastuuta tai edes yritetä paikata asiaa.

Koko sotku on siis aiheutunut meistä riippumattomista syistä ja meidän olisi pitänyt niellä
purematta noin 5000 euron lisälasku. Meillä on mennyt asian takia hukkaan hyvää myyntiaikaa jo pitkälle yli kuukausi,
myöskin vuoden vaihteessa tuleva varainsiirtoveron lakimuutos lähenee uhkaavasti tällaisen mielivaltaisen toiminnan johdosta.
Kuten arvata saattaa, on tästä vallitsevasta tilanteesta on aiheutunut todella iso este asunnon myynnille, ajanhukkaa ja hyvin
paljon mielipahaa ja stressiä.

Olimme alussa erittäin riemuissamme että saimme Suomen suurimpiin kuuluvan välitysketjun taaksemme mutta
tämä tunne on vaihtunut alun äimistelyn jälkeen suruun ja suoranaiseen vihaan ko. yritystä kohtaan.
Kerrottakoon tässä kohtaa myös se että olemme sinnikkäästi halunneet kaupata nykyisen asuntomme ihan siitä
syystä että vaimoni on raskaana ja tarvitsemme piakkoin uuden, isomman asunnon.

Missä menee Op kiinteistökeskuksen vastuu?
Uskoisin että Op kiinteistökeskuksen toimitusjohtajaa myöten yritys ei enää halua negatiivista julkisuutta imagolleen vai olenko
väärässä?
Tulemme kertomaan tapauksesta eri foorumeilla internetissä, toivotaan että asia aiheuttaa edes jonkin asteista keskustelua.
Kenenkään ei tarvitse sietää tällaista kohtelua tämän päivän Suomessa, ei pienten eikä isojen firmojen osalta.




Tällainen viesti lähti Opkk:n aluejohtajalle, konsernin viestintäjohtajalle ja aluehallintokeskuksen ylitarkastajalle. Jännä juttu että yhden yön aikana saamamme n.5000e:n lisälasku hävisi johonkin :D
Jos edes yksi henkilö ajattelee toiseen kertaan ottaakko opkk välittäjäksi vai ei niin vuodatus on onnistunut.
 
"Vieras"
Paras. Ehdottomasti. Olen myynyt asunnon Huoneistokeskuksen, OPKK:n, Kiinteistömaailman ja muutaman pienemmän kiinteistönvälitysfirman kautta ja Huoneistokeskus ollut kallein, mutta ehdottomasti paras ja asiantuntevia myyjä ja kaiken lisäksi nopein. Kaksi asuntoa meni ennen julkista näyttöä koska heillä on valmiita ostajia! Suosittelen!
 
"Vieras"
Paras. Ehdottomasti. Olen myynyt asunnon Huoneistokeskuksen, OPKK:n, Kiinteistömaailman ja muutaman pienemmän kiinteistönvälitysfirman kautta ja Huoneistokeskus ollut kallein, mutta ehdottomasti paras ja asiantuntevin myyjä ja kaiken lisäksi nopein. Kaksi asuntoa meni ennen julkista näyttöä koska heillä on valmiita ostajia! Suosittelen!
 

Yhteistyössä