Asuuko KUKAAN enää vuokralla?

  • Viestiketjun aloittaja ainainen vuokralainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja näi:
Ei mun itsetunto oo kii siitä asunko vuokralla vai omassa
mun mielestä vuokralla asujat on toisen luokan kansalaisia, sellaisia, jotka eivät pysty sitoutumaan mihinkään ja opettavat sen lapsilleenkin = koko ajan muutetaan ja mitään ei tarvitse olla säästössä eikä omaa

raskasta tollanen arvomaailma? Sun mielestä varmaan olet parempi kavereitaski kun ostat kalliimpaa paskapaperia? Mun mielestä sä oot toisen luokan kansalainen;, joka on henkisesti tyhjä; ja yrittää paikata sitä esineillä
 
Asumme vuokralla hyvin vaatimattomassa omakotitalossa. Oma kaivo, vieressä metsä, josta saa hakea puuta. Asumiskustannukset ovat edulliset, tosin matkoihin pitää sitten jonkin verran varata rahaa. (410 vuokra, sähkölasku keskimäärin 100/kk).
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja yksi äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja näi:
Ei mun itsetunto oo kii siitä asunko vuokralla vai omassa
mun mielestä vuokralla asujat on toisen luokan kansalaisia, sellaisia, jotka eivät pysty sitoutumaan mihinkään ja opettavat sen lapsilleenkin = koko ajan muutetaan ja mitään ei tarvitse olla säästössä eikä omaa
siis ei voi olla totta mikä ajatusmaailma ihmisillä on :eek:
 
meppi
Me asutaan ASO-asunnossa, eli siis periaatteessa vuokralla :)
Ei varmaan saataiskaan 170 000-200 000 e lainaa (meillä ei ole takaajia) eikä sellaisesta pystyttäis suoriutumaankaan, olemme meinaan molemmat melko pienituloisia.

Ei sitten huvittais ostaa mitään halpaa jämäkämppää huonolta seudulta vain siksi, että se olis sitten oma. Näin on hyvä, tilava saunallinen kolmio mukavalta paikalta :)
 
Eka lapsi tulossa ja miehellä opiskelu kesken. Mahdutaan varmaan muutama vuosi olemaan tässä vuokrakolmiossa edullisesti. Jos hankittaisiin oma, se saisi olla kerralla isompi ja sellainenhan maksaa sitten enempi. Jos tässä alkas säästää pikkuhiljaa omaa varten, ku tuo ukkoki sai töitä... Kattoo sit mistä päin maailmaa sen kämpän hommaa.
 
Me ollaan vuokralla. Varaa ois pieneen kaksioon pk-seudulla, mutta ei olla haluttu ostaa vielä. Oon hakenut opiskelemaan, joten asuntoasia siirtyy ainakin 5 vuotta, jos pääsen. Muutenkin vuokra on ollut sen verran pienempi kuin mahdollinen lyhennys, että oon päässyt kivasti matkustamaan viime vuosina, mikä on kuitenkin mulle se selkeästi tärkein juttu :heart:

Muutenkaan en pidä omistamista minään itseisarvona ja NAURAN jos joku määrittää ihmisen arvon hänen omistamiensa tavaroiden/omaisuuden kautta. Kyllä aikuisen ihmisen pitäisi olla kasvanut sen verran, että ajatukset ois muuttuneet, vaikka joskus teininä olisi mammonaa ihannoinutkin.
 
kummastelija.
mun mielestä vuokralla asujat on toisen luokan kansalaisia, sellaisia, jotka eivät pysty sitoutumaan mihinkään ja opettavat sen lapsilleenkin = koko ajan muutetaan ja mitään ei tarvitse olla säästössä eikä omaa


meillä olis vara ottaa isompikin laina. mutta nyt ei ole hyvähetki alkaa asuntokaupoille. lamaa pukkaa. ja aatellas asumme nyt kolmiossa ja suunnitteilla muuttaa kaksioon :p
olemmeko nyt tosi alhaisia? oletko hoksannut ajatella että se raha minkä sait pankista. ei ole vielä sinun. se on lainaa. ja musta ei ole kovin hienoa olla veloissa ja velkarahalla lällätellä ja katsoa vuokralaisia halveksivasti. oletko yksi niistä joka täälä ruikuttaa kun ei ole ystäviä? kyllä sä vielä alas tulet. ja häntä koipien välissä pyytelet anteeksi niiltä ketä olet haukkunut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja taaperon äiti:
MIKSI te asutte vuokralla? MIksi maksatte koko ajan jolle kulle muulle asumisestanne?
Me asutaan kans vuokralla...mun vanhemmat on sen verran vanhoja jo ja rapakuntoisia että ne muuttaa kohta kauniista rintamamiestalosta pois ja se jää miulle perinnöksi. Siksi ei viititä miehen kans ostaa omaa taloa kun vuokralta on niin kätevä lähteä pois...tosin tässä on joitakin huonojakin puolia. :/ =)
 
koppis
Me asutaan vuokralla ja ollaan asuttu tosi kauan. Omaa kyllä nyt rakennetaan, tai omaa ja omaa, on sen verran suuri laina, että toivottavasti tehtiin edes oikea päätös tän asumisen kanssa. Ehkä eläkeikään mennessä talo on sitten oma..
 
koppis
Alkuperäinen kirjoittaja meppi:
Me asutaan ASO-asunnossa, eli siis periaatteessa vuokralla :)
Ei varmaan saataiskaan 170 000-200 000 e lainaa (meillä ei ole takaajia) eikä sellaisesta pystyttäis suoriutumaankaan, olemme meinaan molemmat melko pienituloisia.

Ei sitten huvittais ostaa mitään halpaa jämäkämppää huonolta seudulta vain siksi, että se olis sitten oma. Näin on hyvä, tilava saunallinen kolmio mukavalta paikalta :)
Me saatiin iso laina ilman takaajia eikä meillä oo isot tulot. Tietysti itse pitää miettiä mihin pystyy (vaikka ei sitäkään aina etukäteen osaa arvioida).
 
Turkilmas
Alkuperäinen kirjoittaja sibelius79:
mä ajattelin myydä tän oman ja mennä vuokralle pariksi vuodeksi =) sit okt haaveissa
Mä tuolla toisessa ketjussa jo kerroinkin ystävästäni. Hällä tuli väliaikainen ero miehensä kanssa, myivät asuntonsa ja kun palasivat takaisin yhteen, laittoivat voittorahat korkeakorkoiselle ja muuttivat vuokralle.

Jonkin aikaa asuivat vuokralla, säästivät samalla rahaa ja antoivat tuotot kasvaa korkeakorkoisella. Lopulta ostivat rivarin ja velkaa suorastaan olematon summa.

Eli sangen järkevääkin voi olla noin :flower:
 
siksi koska
Alkuperäinen kirjoittaja taaperon äiti:
MIKSI te asutte vuokralla? MIksi maksatte koko ajan jolle kulle muulle asumisestanne?
Siksi kun minä olen tällähetkellä työtön ja lainaa oltas saatu vaan 85000e miehen tuloilla, täältä sillä ei tosiaankaan osteta minkäänlaista taloa. Enkä halua edes ostaa taloa, johon en olisi edes tyytyväinen vaan ostaisin sen siittä ilosta että saatas oktalo.

Talo ostetaan sitten kun mulla on vakituinen työpaikka, ollaan kuitenkin molemmat alle 25-vuotiaita, että eiköhän me keretä, elä huolehdi :D
 
Me :wave: Opiskelija-asunto on suht halpa ja pk-seudulla kämpät maksaa mansikoita. Eikä täältä haluta muuttaa :heart:

Ollaan opiskeluaikana molemmat kasvatettu säästöjä, jos joskus halutaan asunto ostaa, niin jonkun verran on jo etukäteen säästettynä. Pitää sit vertailla, mikä on halvempaa ja kannattavempaa, vuokra vai oma. Ei se oman ostaminen tosiaankaan tarkoita, että siinä vaan itseä rikastuttaa. Pankki se on, joka jättilainoista ensin hyötyy.
 

Yhteistyössä