Audi A4 käyttövoimavero?? (diesel vero)??

miukuliina
Eikö se määräydy jotenkin auton painon mukaan? Ja audi nyt ei ainakaan ihan sieltä kevyimmästä päästä ole. Meillä itellä on audi, mutta bensa-sellainen... Veljellä kyllä olisi diesel, pitäiskö kysästä siltä...
 
Meillä oli Diesel Audi, myytiin se juuri pois juurikin kalliiden sekä verojen että vakuutusten takia :( Ei koettu että meidän ajomäärällä diesel olisi missään määrin tullut meille edullisemmaksi.

Mua ihan ahdisti autovero sen auton kanssa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja miukuliina:
Eikö se määräydy jotenkin auton painon mukaan? Ja audi nyt ei ainakaan ihan sieltä kevyimmästä päästä ole. Meillä itellä on audi, mutta bensa-sellainen... Veljellä kyllä olisi diesel, pitäiskö kysästä siltä...
Voi kiitos, jos jaksat vaivautua kysymään, kun tää asia todella mietityttää. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Meillä oli Diesel Audi, myytiin se juuri pois juurikin kalliiden sekä verojen että vakuutusten takia :( Ei koettu että meidän ajomäärällä diesel olisi missään määrin tullut meille edullisemmaksi.

Mua ihan ahdisti autovero sen auton kanssa :(
Oliko teillä A4?
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Webbanen:
Riippuen omapainosta sanoisin 550 - 650?/vuosi
Meillä oli A6 ja se oli juurikin 630 tai jotain niillä main.

A4:ssä varmaan joku 600 euron pintaan. Mut maksimissaan siis tuo 630. Meillä BMW 525 TDS ja vero on 680?, mut on kyllä "painavampi" kuin audi A4 (tai mikään audi).
 
Alkuperäinen kirjoittaja Webbanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mua ihan ahdisti autovero sen auton kanssa :(
No se ahdistuksen määrä riippuu täysin vuotuisesta ajomäärästä.
Totta toikin, mutta kun nykypäivänä diesel ei oo montaa senttii edullisempaa kuin bensa niin ku aiemmin oli, niin ahisti maksaa melkein bensan hinta ja sit viel isot verot päälle.
 
Webbanen
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Webbanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mua ihan ahdisti autovero sen auton kanssa :(
No se ahdistuksen määrä riippuu täysin vuotuisesta ajomäärästä.
Totta toikin, mutta kun nykypäivänä diesel ei oo montaa senttii edullisempaa kuin bensa niin ku aiemmin oli, niin ahisti maksaa melkein bensan hinta ja sit viel isot verot päälle.
No jos karkeesti laskee niin vuodessa riittää kun ajaa yli 20tkm niin verot on kuitattu. Sen jälkeen kaikki on pulssaa.
 
Webbanen
Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Kalliimpi hankintahinta ja kalliimmat korjaukset kannattaa laskea mukaan.. Meillä vähän yli 30000 km vuoteen ja kannattaa edelleen ajaa bensalla.
No kukin laskekoon tavallaan ja saakoon omanlaisensa tuloksen. :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Webbanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Webbanen:
Alkuperäinen kirjoittaja Edla-Mamma:
Mua ihan ahdisti autovero sen auton kanssa :(
No se ahdistuksen määrä riippuu täysin vuotuisesta ajomäärästä.
Totta toikin, mutta kun nykypäivänä diesel ei oo montaa senttii edullisempaa kuin bensa niin ku aiemmin oli, niin ahisti maksaa melkein bensan hinta ja sit viel isot verot päälle.
No jos karkeesti laskee niin vuodessa riittää kun ajaa yli 20tkm niin verot on kuitattu. Sen jälkeen kaikki on pulssaa.

Juuri tuossa ekassa viestissäni laitoin että meidän ajomäärällä se ei tullut kannattavaksi. Miehen duuni muutti ja ajoja on enää vajaat 15000/vuosi, joten.... :)
 

Yhteistyössä