AUTOTALLIN RAKENNUSKUSTANNUKSET?

Meillä olis käynnissä uuden autotalli/varaston rakentaminen vanhan puretun tilalle- vanhaa ei kannattanut korjata! Valmiina on siis betonipohja entuudestaan ja sillä lailla "pohjatyöt" tehty.
Mietinkin tässä, että onko kukaan lähiaikoina rakentanut autotalli/varastoa ja paljon sellainen pitkästä tavarasta tulee maksamaan?
Tuleva talli/varastomme ei ole kovin suuri- vajaa 30 m2.

Sokkeliin on jo harkot muurattu, enää pitäisi hankkia puutavaraa- rakentaminen tehdään talkoilla!
 
Katiaana pikapikana
Lisään edelliseen, meille tulee myös lämmin, lattia lämmitys, ilman vaihto, lattia kaivo, 2 sähköovee...
Vesipiste.

Mutta tosiaan, huomautan, matskua saatiin paljon talo romppeesta.
 
Huh, mitä summia!

Meille ei tule lämmitystä eikä vettä autotalli/varastoon ja periaatteessa autotallikin on autokatos, koska oviaukko jää ilman ovea. Seinät kuitenkin kiinteät kolmeen suuntaan!

Eikö kukaan ole tehnyt pienempää autotalli/autokatos/varastoa?
Miten nykypäivänä kaikki rakentaminen voi maksaa niin helv... paljon? Markat on muuttuneet euroiksi- se mikä ennen maksoi 1000 mk, on nyt 1000 euroa ja niin poispäin!
 
Katiaana
Heti pitää pyörtää puheeni.... :)
Juttelin miehen kanssa. Siis kustannus arvio hinta on 27t e.

Nyt talli on pystyssä ja rahaa on palanu alle 10t. Enää sähköhommat ja lattian valu uupuu. :wave:

Anteeksi erheeni.
Itse olen talli hommassa lähinnä puhunut vaan kustannus arvuio hinnasta.. Kun se ei minua kiinnosta pätkän vertaa ja mokoma vie kaiken mieheni vapaa ajan.
:'( <br><br>
 
Meille tulossa lämmin varasto (noin 20m2) + kahden auton katos. Perustukset teimme kesällä, tosin lattiavalu vielä tekemättä. Mutta kyllä meinataan noin 5000 eurolla saada loppuosa tehty. Ja pitkästä teemme ja itse/talkoilla.
 
Meillä on varattu kustannusarvioon 8000euroo autotallia varten ja alle sen tullaan se tekeen. Autotallissa itessää neliöitä jotai 40 kieppeillä ja sit muutaman neliön varasto siihen lisäksi. ja katos samaan. Tähän mennessä on n. 5000 euroo menny ja on runko pystysä..plus ristikot katolla, kattotiilet hankittuna, aluskate ja ruode värkit oottamassa, rasvakaivo, lattialämmitys, vesijohdot, ja tietty sokkelit ja lattiat valettuna. Eli puuttuu vielä tuulensuojalevyt, osa villoista, ulkoverhous ja sisäseinä värkit, ja ovet. Kaikki puutavara saadaan tuttavalta puoli-ilmaiseksi, kakkoslaatusta siis. Ja noi muuthan pitää sit vielä hankkia edullisesti jostai. =)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.11.2006 klo 22:11 sieppo kirjoitti:
Meillä on varattu kustannusarvioon 8000euroo autotallia varten ja alle sen tullaan se tekeen. Autotallissa itessää neliöitä jotai 40 kieppeillä ja sit muutaman neliön varasto siihen lisäksi. ja katos samaan. Tähän mennessä on n. 5000 euroo menny ja on runko pystysä..plus ristikot katolla, kattotiilet hankittuna, aluskate ja ruode värkit oottamassa, rasvakaivo, lattialämmitys, vesijohdot, ja tietty sokkelit ja lattiat valettuna. Eli puuttuu vielä tuulensuojalevyt, osa villoista, ulkoverhous ja sisäseinä värkit, ja ovet. Kaikki puutavara saadaan tuttavalta puoli-ilmaiseksi, kakkoslaatusta siis. Ja noi muuthan pitää sit vielä hankkia edullisesti jostai. =)
Teittekö itse kattoristikot vai tilasitteko jostain valmiina? Meil olis seuraavaks kattoristikoiden teko/tilaaminen edessä- ollaan mietitty kumpi tulee halvemmaks? Varmaan tehdä itse pitkästä tavarasta, varsinkin kun on rakennusmies "omasta takaa"??!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 11:50 Katiaana kirjoitti:
Meillä mies teki/tekee itse... Pitkästä tavarasta. Tosin 80 neliöö...
Mutta en kauheena valehtele jos sanon että 30t tuli koko höskän hinnaksi.

Mutta aika paljon voitiin käyttää hyödyksi talon rakennus jäämiä.
Mistä kullasta te olette sen tehneet? Meillä 80 neliön eristetty autotalli, jossa tilat kahdelle autolle ja perässä kolme varastoa, joista yksi lämmin. Molemmat autotallinovet ovat sähköovia ja ikkunatkin ihan laadukkaita, mutta kustannus silti reilusti alle 15 teur. Hyvin vähän puutavaraa jäi talosta autotalliin käytettäväksi, joten pääasiassa kaikki tavara ostettiin. Autotallissa on myös tiilikatto...

Mies rakensi ja minä maalasin =)
 
mamaria
Pitänee tänne jotain vastata että pysyy tämäkin ketju tuolla omissa viesteissä tallessa.. näyttää ukolle..

Meillä on talon metsästys ollu päällä jo pitemmänb aikaa ja pakko masentuneena myöntää että monesta talosta on jääny tarjous tekemättä sen takia että autotalli puuttunu ja mies haluais lämpimän autotallin jossa vois korjailla autoja ja näperrellä.

Meitäkin siis kovasti kiinnostaisi tietää että mikä on realistinen hinta-arvio ja onko tässä asiassa paikkakuntakohtaisia eroja?
Meille taitaisi olla hyvä sellannen n.30-40 neliön lämmin talli siis. Varastotilan tarpeesta ei vielä osaa sanoa juuta tai jaata kun sitä taloa ei vielä oo, mutta aika monessa on kyllä ollu varastotilaa jo talon yhteydessä..
 
Katiaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 10:04 mimi kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.11.2006 klo 11:50 Katiaana kirjoitti:
Meillä mies teki/tekee itse... Pitkästä tavarasta. Tosin 80 neliöö...
Mutta en kauheena valehtele jos sanon että 30t tuli koko höskän hinnaksi.

Mutta aika paljon voitiin käyttää hyödyksi talon rakennus jäämiä.
Mistä kullasta te olette sen tehneet? Meillä 80 neliön eristetty autotalli, jossa tilat kahdelle autolle ja perässä kolme varastoa, joista yksi lämmin. Molemmat autotallinovet ovat sähköovia ja ikkunatkin ihan laadukkaita, mutta kustannus silti reilusti alle 15 teur. Hyvin vähän puutavaraa jäi talosta autotalliin käytettäväksi, joten pääasiassa kaikki tavara ostettiin. Autotallissa on myös tiilikatto...

Mies rakensi ja minä maalasin =)

Huomasitko jälkimmäisen kirjoituksen??? meillä mennyt rahaa alle 10t. tuo on kustannus arvio. ja meillä on 2 rattorin talli. Ja yläkerrassa varasto tilat. (mutta pelkän tallin neliöt on 80, muista en tiedä, huone korkeus on 360)<br><br>
 
Talli 80m2. kaksi autoa+kaksi varastoa. talotoimituksen ohella otettiin myös talli ja pystytys myös vesikatetta myöten asennettu. Ovet, ikkunat ym tietty kanssa tähän pystytykseen kuuluu. Hinta vähän vajaa 20.000. Sitten siihen päälle pohjatyöt, viemäröinti(lattiakaivo ehdoton jollain öljysuodatuksella), vesipiste ja joku lämmitysmuoto. Kokonaissummaa en osaa sanoa, mikä tulee just tallin osuudeks, kun taloa siinä samalla laitettu. Talli tosin eka kuntoon, jotta saadaan sinne turvaan rakennustarvikkeet ja muut tavarat.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 07:38 muumimamma75 kirjoitti:
Teittekö itse kattoristikot vai tilasitteko jostain valmiina? Meil olis seuraavaks kattoristikoiden teko/tilaaminen edessä- ollaan mietitty kumpi tulee halvemmaks? Varmaan tehdä itse pitkästä tavarasta, varsinkin kun on rakennusmies "omasta takaa"??!

Tilattii ristikot valmiina, lisäks ne on sellaset, et välitilaan saa käyttöullakon, eli kantavuus jotenki eri ku "ilman käyttöullakko"-juttua. (hyvin selitetty :kieh: ) Maksoi 1300 euroo valmiina, ristikoita muistaakseni 10kpl.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 17:32 sieppo kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.11.2006 klo 07:38 muumimamma75 kirjoitti:
Teittekö itse kattoristikot vai tilasitteko jostain valmiina? Meil olis seuraavaks kattoristikoiden teko/tilaaminen edessä- ollaan mietitty kumpi tulee halvemmaks? Varmaan tehdä itse pitkästä tavarasta, varsinkin kun on rakennusmies "omasta takaa"??!

Tilattii ristikot valmiina, lisäks ne on sellaset, et välitilaan saa käyttöullakon, eli kantavuus jotenki eri ku "ilman käyttöullakko"-juttua. (hyvin selitetty :kieh: ) Maksoi 1300 euroo valmiina, ristikoita muistaakseni 10kpl.
Meille on tulossa pulpettikatto ja lautamateriaalin hintaa tiedusteltuamme päätimme tehdä ristikot itse- puutavara ei kuitenkaan tule maksamaan ku parisataa euroa- tuskin siihen hintaan saa valmiita kattoristikoita!
 
poppoo
Autotallikyhäelmä, jossa siis talli yhdelle autolle, katos toiselle, varastotilaa reilusti ja tekninen tila. Lattialämmitys muualla paitsi katoksessa. Neliöitä 71. Ja rahaa meni 11 500e.
 

Yhteistyössä