Auttaako epiduraali ponnistusvaiheeseen?

"vieras"
Mulla auttoi loistavasti, kivuton ponnistus. Paineen tunsin kyllä ja tiesin mihin ponnistaa mutta ei yhtään kipua. :) Viimeisen lisäannoksen epiduraaliin sain n. puoli tuntia ennen ponnistusvaiheen alkua.
 
"popp"
[QUOTE="vieras";23060239]Mulla auttoi loistavasti, kivuton ponnistus. Paineen tunsin kyllä ja tiesin mihin ponnistaa mutta ei yhtään kipua. :) Viimeisen lisäannoksen epiduraaliin sain n. puoli tuntia ennen ponnistusvaiheen alkua.[/QUOTE]

Mulla koko lailla näin, tosin pärjäsin sillä yhdellä annoksella lääkettä. Paineen tunne oli melkoinen, mutta pelkäämääni repeämisen tunnetta tms. en kokenut.
 
"hippu"
[QUOTE="vieras";23060239]Mulla auttoi loistavasti, kivuton ponnistus. Paineen tunsin kyllä ja tiesin mihin ponnistaa mutta ei yhtään kipua. :) Viimeisen lisäannoksen epiduraaliin sain n. puoli tuntia ennen ponnistusvaiheen alkua.[/QUOTE]

Mulla meni täysin samalla tavalla. Toisaalta vähän harmittaa kun ei tiedä miltä se vauvan ulostulo oikeesti tuntuu...
 
Mulla ei auttanut siihen itse kipuun mutta kahdessa viimeisessä synnytyksessä kohdunsuu alkoi aueta kummallakin kertaa vasta epiduraalin jälkeen kunnolla. Monta tuntia supistuksia ja mitään ei tapahdu, epiduraalin jälkeen esim. viimeisessä aukesi 4->10cm alle 10 minuutissa. Eli jostain syystä mulla on ollut paikat niin jännittyneet että epiduraali kuulemma laukaisi sen jännityksen ja kohdunsuu pääsi aukeamaan kunnolla. Ties kuinka kauan olisin ilman kärvistellyt : /
 
sori vaa
Miksi nykyajan naiset ei osaa enää synnyttää? Sektiossa kaikki lääkkeet tietysti ymmärtää kun kivutkin massiiviset, mutta miten synnyttämisestä on tullut pelkkää piikkiä ja pilleriä valituksen kera... Oikeastaan kaikki on lapsen saannissa nykyään muuttunu tosi luonnottomaksi. Sen alullepano, vanhmepien ikä ja vielä synnytyskin..uaah.

Senkin vielä ymmärrän että puudutetaan jos leikellään alapäästä jotain, mutta normi synnytys, miksei voida synnyttää oikeasti? Ette koskaan saa kokea oikeaa synnytystä, ikävää.
 
Miksi nykyajan naiset ei osaa enää synnyttää? Sektiossa kaikki lääkkeet tietysti ymmärtää kun kivutkin massiiviset, mutta miten synnyttämisestä on tullut pelkkää piikkiä ja pilleriä valituksen kera... Oikeastaan kaikki on lapsen saannissa nykyään muuttunu tosi luonnottomaksi. Sen alullepano, vanhmepien ikä ja vielä synnytyskin..uaah.

Senkin vielä ymmärrän että puudutetaan jos leikellään alapäästä jotain, mutta normi synnytys, miksei voida synnyttää oikeasti? Ette koskaan saa kokea oikeaa synnytystä, ikävää.
Niinpä. Miten kamalaa että lääketiede on kehittynyt niin, että ihmisten ei tarvitse tuntea tuskaa. Syöpäsairaatkin voidaan nykyään parantaa, HI-virukseen kehitellään lääkettä, päänsärkyyn ja kaiken maailman pikku vaivaankin on lääkkeet. Mihin tämä maailma oikein on menossa?
 
"Diu"
Itsellä loppu kipulääkkeet tuntia ennen ponnistusta enkä saanut lisää. Ponnistusvaihe kesti minulla 9min, niin kovin sattui että työnsin minkä voimiltani pystyin ja se oli nopeasti ohi.

Kaverille laitettiin epi liian myöhään ja hän ei tuntenut kyllä mitään mutta ponnisti kaksi tuntia.
 
"vieras"
[QUOTE="hippu";23060278]Mulla meni täysin samalla tavalla. Toisaalta vähän harmittaa kun ei tiedä miltä se vauvan ulostulo oikeesti tuntuu...[/QUOTE]

Niin no, en mä tiedä tuntisiko sitä sitten ulostuloa vai sen pelkän tuskan. :D Mun oli tuo edellinen vastaus ja kyllä mä muistan sen tunteen kun vauva liikkui eteenpäin synnytyskanavassa ja tunsin sen maailman OMITUISIMMAN tunteen, kun pää on siinä luiden välissä juuri tulossa ulos ja tuntuu ettei tuo ikinä voi tapahtua ilman että repeän kahtia. Se paineen tunne oli älytön. Ja kätilö vaan neuvoo rauhallisesti, että nyt pieni ponnistus ja sitten lepo niin mä autan vauvan ulos.. Onneksi osasin lopettaa ponnistamisen mutta kyllä siis todellakin tunsin joka sentin mitä se vauva sieltä tuli.

Mulla ne viimeiset avaavat supistukset oli rajuja, tuntui epiduraalin läpikin. Jos ei olisi puudutusta ollut olisi varmaan tehnyt todella kipeää. Olin kyllä tuossa vaiheessa jo tosi väsynytkin ja pitkän käynnistelyn uuvuttama..
 
Mä peesaan sitä, että auttoi liiankin hyvin. Sain epiduraalin vähän ennen ponnistusvaihetta ja puolivälissä ponnistusvaihetta en huomannut supistuksia lainkaan, enkä tiennyt milloin ja miten ponnistaa, imukuppia jouduttiin sitten parin vedon verran käyttämään.

Ajattelin, etten ottaisi epiduraalia lainkaan (mahdollisessa) seuraavassa synnytyksessä.
 
*x*
[QUOTE="vieras";23060239]Mulla auttoi loistavasti, kivuton ponnistus. Paineen tunsin kyllä ja tiesin mihin ponnistaa mutta ei yhtään kipua. :) Viimeisen lisäannoksen epiduraaliin sain n. puoli tuntia ennen ponnistusvaiheen alkua.[/QUOTE]

Minulla auttoi samalla lailla. Ja hyvin meni ponnistusvaihe, n. 20 minsaa vaan kesti. Tosin edellisen annoksen puudutetta epiduraalliin sain n. 2 h ennen ponnistusvaihetta.
 

Yhteistyössä