Auttakaa, niska/yläselkä/lapaluu, jostain tuolta niin kipeä ettei pää liiku

  • Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti
apuja
illaksi voi lähteä pois, mutta aamulla taas herään kipuun enkä saa päätä liikutettua kuin tiettyyn suuntaan

jostain tuolta selkärangan vasemmalta puolelta sattuu, bburana ei auta. Mitä ihmettä mä teen sille kun ei pysty venyttelemäänkään
 
apua
kokeile hieroo voltareenia tai mobilaattia koko alueelle. oikeesti helpottaa, vaikka hitaasti paraneekin. ei kannata käännellä sitä päätä, jos kerran on niin kipee, tekee vaan vahinkoa lisää.
 
olisko rangassa lukkoja? kokeile et käärit pyyhkeen jonka laitat lattialle ja menet makaamaan pyyhekääreen päälle...liikuttaen käärettä nikamien välissä...painat selkää kääreeseen...näin voi saada pieniä lukkoja auki itse....tai toinen et menee istumaan selkänojaiseen tuoliin...."makaa" pöydällä ja lähtee sieltä hiljaa nousemaan pystyyn istumaan, kädet ylhäällä....ja nojautuu selkänojaan niin että lukossa oleva nivelen väli jää selkänojan reunaan....monesti näillä keinoilla saan lukkoja itse auki...
 
Sattuuko jos hengästyt? Meijän tytöllä oli selässä tuntuvaa kipua jota hän itse piti lihaskipuna. Sunnuntai iltana hän kävi sitä valittamassa ja häntä hoitaja neuvoi ollenkaan tutkimatta syömään särkylääkettä ja menemään kolmen päivän päästä omalle lääkärille, jos ei helpota. Onneksi hän ei jäänyt odottelemaan sitä kolmea päivää vaan maanantaina kävi sitten lekurilla ja diagnoosi oli epätyypillinen keuhkokuume. Hänellä ei ollut ollenkaan lämpöä eikä tulehdusarvot olleet nousseet.
 
ap
tuota pyyhejuttua pitää viel kokeilla. En osaa paikallistaa, että sattuuko nikamiin vaiko lihakseen, mutta selvästi vasemmalla puolella, eli varmasti lihaksessa on. Tuntuu kuin ois nikama jotenki hullusti, vaikkei se varmaan edes ole, tuntuu vain.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mimmelin äiti:
Sattuuko jos hengästyt? Meijän tytöllä oli selässä tuntuvaa kipua jota hän itse piti lihaskipuna. Sunnuntai iltana hän kävi sitä valittamassa ja häntä hoitaja neuvoi ollenkaan tutkimatta syömään särkylääkettä ja menemään kolmen päivän päästä omalle lääkärille, jos ei helpota. Onneksi hän ei jäänyt odottelemaan sitä kolmea päivää vaan maanantaina kävi sitten lekurilla ja diagnoosi oli epätyypillinen keuhkokuume. Hänellä ei ollut ollenkaan lämpöä eikä tulehdusarvot olleet nousseet.
kyllä tuo selvästi sattuu enemmän tuonne niskaan, koska pääkään ei liiku normaalisti.
 
jäiks
Alkuperäinen kirjoittaja mimmelin äiti;17726077:
Sattuuko jos hengästyt? Meijän tytöllä oli selässä tuntuvaa kipua jota hän itse piti lihaskipuna. Sunnuntai iltana hän kävi sitä valittamassa ja häntä hoitaja neuvoi ollenkaan tutkimatta syömään särkylääkettä ja menemään kolmen päivän päästähttp://kaksplus.fi/images/icons/icon13.png omalle lääkärille, jos ei helpota. Onneksi hän ei jäänyt odottelemaan sitä kolmea päivää vaan maanantaina kävi sitten lekurilla ja diagnoosi oli epätyypillinen keuhkokuume. Hänellä ei ollut ollenkaan lämpöä eikä tulehdusarvot olleet nousseet.
sattuu jos hengästyn, ja taidan käydä huomenna lääkärissä :D
 

Yhteistyössä