Auttakaa, pian! Mikä elin on oikealla kyljessä?? kipua...

  • Viestiketjun aloittaja peloissaan
  • Ensimmäinen viesti
peloissaan
Pelotta kamalasti, tuossa oikealla kyljessä, napaa vähän korkeammalla tai sen tasolla tuntunut tylppää kipua jo kuukausia. Lisäksi tulee kovia kipukohtauksia jotka alkaa siitä kyljestä ja lopulta koko vasta on tulessa ja melkein oksettaa se kipu. kestävät noin minuutin ne kohtaukset jonka jälkeen jää tuo lievä jomotus.

Voiko olla maksasyöpää näin nuorella (26 v)??? Vai mitä kamalaa tää on....närästyskin on tosi pahaa....
 
anni*
jos se olis vähän ylempänä ja kestäisivät kauemmin niin sanoisin että sappikivet,kannattais käydä näyttääs että ultraisivat ne. yksityisellä kirurgilla pääsis heti.
 
Etköhän
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
nostan...auttakaa nyt joku, ei täällä lääkäriin pääse viikkokausiin, yksityiselle ei ikinä varaa!!
No etköhän sä ny vähintään neuvolaan pääse tai äippäpolille, jos oot raskaana ja sulla on kovia kipuja ollu kuukauden.
 
ap
no anteeksi, en siksi maininnut kun ajattelin, että panette kaikki sen piikkiin, noita kipukohtauksia kun on ollut ennen raskauttakin mut ei tätä jatkuvaa kipua!

Ei tää viittaa sappikohtauksiin ollenkaan, pökäleetkin ovat ihan normaaleja....
 
Mee jo
Tylppää kipua joka pistää oksentamaan kivusta, jo kuukausia, ja oot rv 20?

Kerro yksikin hyvä syy miksi et mee lekuriin ja lujaa? Ja raskaana oleva ihan tasan varmasti pääsee tossa tilanteessa, oli jonot mitkä hyvänsä!
 
vierailija
Minulla oli muutama vuosi sitten samoja oireita ja olin jo kerran vähällä soittaa ambulanssinkin kipukohtauksen takia. Lääkäri epäili sappikiviä joita ei kuitenkaan löytynyt. Oireet katosivat samoihin aikoihin ja asiaa kirjoista tutkittuani epäilen (tai siis toivon) että kyse oli sappisorasta joka oli poistunut luonnollista tietä pahimman kipukohtauksen aikana. Tutkimuksissa löytyi maksasta kyllä pieni kasvainkin mutta se todettiin viimein 1,5 vuotta myöhemmin harmittomaksi.
Kannattaa ehdottomasti mennä lääkäriin heti huomenna, siellä varmasti kaikki oireet kerrottuasi tutkivat ainakin sappirakon sappikivien varalta mutta sappirakkoa tuskin poistetaan. Närästyskin voi liittyä sappivaivaan. Äläkä missään nimessä nyt hätäile, kerroin oman kokemukseni esimerkkinä siitä miten pahaltakin kuulostava löydös voi olla tarkempien tutkimusten perusteella täysin harmiton. Eiköhän lääkäri tällä kerralla tutki kunnes syy selviää.
 
vatsavaivainen
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no on se perkele, en minä täältä APUA hae, vaan VERTAISTUKEA, onko joku KÄRSINYT SAMOISTA OIREISTA JOSKUS!
Justiin samat oireet on päällä nytkin... ei tällä hetkellä mitään kipukohtausta ( tulee harvakseltaan, mutta on sitten tosi kipeänä ), mutta just se jomottava kipu... colonskopia, gastroskopia, vatsan uä sekä gyn. uä on tehty... maksa oli hieman suurentunut, mutta ei kuulemma selitä kipua kun verikokeet ok... Aattelin taas syödä buranaa ja litalginia jonkin aikaa ja hakeutua sitten uudelleen... laparoskopia vissiin sitten seuraavaksi vuorossa. Ymmärrän kyllä tilannettasi, kipu on todellista ja todella rasittaa ja vaikuttaa suuresti toimintakykyyn...
 
ap
no sitä kasvainta mä niin hirveästi pelkään, itketttää vaan ja vauvakaan ei ole potkinut tunteihin kun oon niin stressaantunut. Menin googlettamaan tietoa ja maksasyöpää sieltä löytyy vaan vastaukseksi...
sit tuli mieleen helikobakteeri voisko olla sitä...mä TIEDÄN etten pääse lääkäriin viikkoihin, meidän tk on ihan tukossa ja joulukin tässä, pakko vaan elää tän pelon kans luoja tietää kuin kauan...ja kokoajan jomottaa tuota oikeaa kylkeä....
 
ap
no aika monessa lhteessä sanotaan, että jos on sappikiviä, niin ulosteet on harmaita/keltaisia.

nuo mun kipukohtaukset eivät kestä kuin korkeintaan viisi minuuttia. Nyt kun yritän tarkentaa sitä kipupaikkaa niin kyllä se enemmän alavatsan puolelle menee, tai keskivatsalle, mutta ei missään nimessä ole ylävatsalla se kipu, eikä kylkikaaren alla. navan kohdalla.

viittaako siis maksaan/sappikiviin vai voisko olla jotain gynekologista??
 
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
no aika monessa lhteessä sanotaan, että jos on sappikiviä, niin ulosteet on harmaita/keltaisia.
En ole kyllä koskaan kuullutkaan vaikka sappivaivainenkin olenkin.
Mene sinne lääkäriin, soita vaikka äippäpolille niin pääset heti. Ja muutenkin ainakin täällä raskaana olevat tutkitaan nopeasti ja hyvin. Ei me palstalaiset voida tietää..
 

Yhteistyössä