Avautumistvaiheen kesto?

mulla synnytyksen kestoksi merkattu 3 h 12 min.
Supistuksia toki tuli vuorokauden, mutta että ne oikein tehokkaat alkoivat niin siitä se 3 h eteenpäin.
Ja kipeetä se teki.
Toista odotan ja toivon hitaampaa tahtia tai että edes kipulääkettä saisi.
 
pintelin harmaana
Mulla esikoisen synnytys kesti 11 tuntia sitä en tiedä paljonko siitä oli ponnistus vaiheeksi merkattu :/ mutta tämä toinen synnytys kesti 7 tuntia ja siitä ponnistus vaiheeksi oli merkattu 15 minuuttia.
 
Mulla oli kivuton avautuminen, joten ei mitään tietoa kauanko kesti.. Yleensä kai toinen on helpompi ja lyhyempi kuin ensimmäinen, vaikka poikkeuksiakin löytyy ja jokainen synnytys on omanlaisensa! ;)
 
tinttamaralla
no mulla se oli periaatteessa 30min. tosin sitä ennen avautuminen oli täysin kivutonta. olin meinaan 8cm auki kun sairaalaan päästiin. no ponnistuvaihe kestikin sitten "kivat" 2h. :attn:

niin sitä vaan että kokonaiskesto kuitenkin 4,5h kun lähti vedet niin siitä laskettiin.

 
Avautumisvaiheen kestoksi merkitty reilu 13h,mutta käytännössä neljään senttiin aukes 12h ja loput sit reilussa tunnissa...Aika rytinää,ei ehitty laittaa mitään puudutuksia ku siinä vaiheessa ku olisin sen halunnu ni alettiinki kohta jo ponnistaan... :whistle: Säännöllisiä suppareita tuli jo vuorokautta aiemmin,pikkuhiljaa sit kipeytyivät.
 
Jeepu
mulla käynnistettiin. Kun tippa laitettiin, olin sillon avautunut 2 cm. Synnytyksen kesto 5 tuntia ja ponmnistusvaihe 12 min, joten siitä voi laskea. =)
Mulla oli vielä kahden tunnin jälkeen sama tilanne, eli avautunut 2cm, mutta kun laitettiin epiduraali, niin rentoutti paikat ja kolmen tunnin päästä poika olikin jo maailmassa. Kätilö sanoi, että epiduraalin laittamisen jälkeen hyvin usein lähtee avautuu nopeesti, kun rentoutuu. :D
 
pikkukukka
Mulla kesti 9 tuntia, mut sairaalassa ehin olla vaan 4 h. kirjottivat ton 9 tuntia kestoksi sen perusteella mitä olin kotona kattonu ajaks kun supisteli alta viiden minuutin. Mun supistuksiin tuli nimittäin kipu mukaan vasta kun kaulat oli jo hävinny ja olin kolme senttiä auki. Sanoivat et ensisynnyttäjäksi aika harvinaista et voi olla kotona noinkin pitkään.
 
Hennuska04 harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2004 klo 20:09 pikkukukka kirjoitti:
Mulla kesti 9 tuntia, mut sairaalassa ehin olla vaan 4 h. kirjottivat ton 9 tuntia kestoksi sen perusteella mitä olin kotona kattonu ajaks kun supisteli alta viiden minuutin. Mun supistuksiin tuli nimittäin kipu mukaan vasta kun kaulat oli jo hävinny ja olin kolme senttiä auki. Sanoivat et ensisynnyttäjäksi aika harvinaista et voi olla kotona noinkin pitkään.
Mulla on merkattu ajaksi 6h sen perusteella mitä sanoin kotona supistelleen+sairaalassa oltu aika. Olin sairaalaan tultaessa kanssa 3cm auki eikä kauloja ollut! Sairaalassa ehdin olla vaan kolme tuntia, ja sit sain alkaa ponnistaa!
 

Yhteistyössä