Avautumisvaihe ammeessa, kokemuksia?

Elikkä missä vaiheessa ammeeseen vielä pääsee? Tarkoitus kun on olla avautumisvaiheessa mahdollisimman pitkään kotona, eli pääseekö ammeeseen vielä jos on jo kohdunsuu reilusti auennut? Esim. edellisessä synnytyksessä olin jo 7cm auki sairaalaan mentäessä. Tays on synnytyssairaala ja ammeeseen ei siellä voi synnyttää, muuten olisin ehkä kokeillut tällä kertaa sitä vaihtoehtoa.
 
Molemmissa synnytyksissä taysissa oon menny ammeeseen kun 5cm auki. Tästä toisesta tänä keväänä olin synnyttääkin sinne kun aukesinkin reilussa puolessa tunnissa täysin auki ja rupes ponnistuttaan. Konttasin sitten alasti salin puolelle ja lapsi syntyikin todella luomusti, ei mitään kivunlievitystä ammeen lisäksi eikä päälläkään ollu rihman kiertämää
 
  • Tykkää
Reactions: vikuriina
Kiitos vastauksesta :) Kuulostaa hyvältä. Mullakin on tavoitteena mahdollisimman luomu synnytys. Edellinen (kolmas) synnytys meni jo pelkällä lämpimällä kaurapussilla selässä, mutta loppu avautumisvaihe olikin sitten ihan hirveää tuskaa ja amme voisi olla tosi hyvä vaihtoehto tässä. Nopeuttaisi varmaan avautumistakin niin kuin sullakin.
 

Yhteistyössä