Avioliiton ulkopuolinen raskaus ja miehen vaatimukset

  • Viestiketjun aloittaja se ei olekaan niin
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="Eee";25208028]Mietihän nyt ihan itse: oletko sinä naivi vai naivi? Tiedät paremmin kuin kukaan muu maailmassa, miten tärkeästi tuo mies pettää vaimoaan, ja luotat häneen 110 prosenttisesti... Uskomatonta.[/QUOTE]

Meinaatko, että tuosta on tässä vaiheessa mitään apua. Itseäsikin saattaisi potuttaa, jos mies ottaisi hatkat heti raskausuutisen kuultuaan ja kiristäisi päälle, oli lähtötilanne sitten mikä tahansa.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
"minä"
Jos ap:ta yhtään lohduttaa, niin voin kertoa oman tarinani, jotta uskot, että myös onnellisia loppuja on olemassa vaikka ensin vaikuttaisikin todella epätoivoiselta. Mä tulin myös raskaaksi naimisissa olevalle miehelle, jonka kanssa oltiin suunniteltu tulevaisuutta, mutta syystä tai toisesta lopullinen irti päästäminen oli hänelle vaikeaa. Takana hänellä pitkä liitto ja lapsia. Kuullessaan raskaudestani hän lopetti meidän suhteemme ja käski mun jatkaa elämääni. HÄn otti kuitenkin aina välillä yhteyttä ja lopulta hän ei enää pystynyt kieltämään todellisia tunteitaan vaan muutti mun luokse ja erosi vaimostaan. Vauvamme on nyt puolivuotias ja olemme erittäin onnellisia. Helppoa se ei ole todellakaan aina ollut, kun on entisten elämien painolastit mukana, mutta mahdollista kyllä!

Voimia ja positiivista uskoa!
 
"vieras"
Mä kuitenkin uskoin ja luotin, kun hän puhui yhteisestä tulevaisuudesta ja kodista ja avioliitosta ja sitten hän jätti minut, kun tulin raskaaksi. Se ei ole ihan helppo rasti.
Miksi et odottanut niin kauan, että mies on laittanut lusikat jakoon vaimonsa kanssa ja avioero on lopullinen?

Kyllähän nyt tosirakkaus kestää muutaman kuukauden odottelun.
 
"piip"
Lapsen isä voi tavata lasta muuallakin kuin kotonaan. Hänhän voi uuden lapsen hyväksyä ja hänen pian aikuistuvat lapset uuden pikkusisaruksen. Mutta nykyinen vaimo (tuleva ex) ei tätä koskaan hyväksy ja tulee sen varmasti lapsellekin osoittamaan, vaikka hän on syytön osaansa!
Kaikkein hienoin tilannehan olisi,JOS tämä mies, lapsen isä, hoitaisi nyt eronsa, koska se selvästi on edessä. Te, sinä ja hän, pysyisitte puheväleissä ilman seurustelua. Lapselle olisi joskus isä jota sanoa isäksi tapasi tätä miten paljon/vähän tahaansa.
SINÄ puhuisit asiasta neuvolassa tai muualla ja huolehdit henkisestä jaksamisestasi! Asiolla on tapana järjestyä. Tavalla tai toisella.
 
se ei olekaan niin
[QUOTE="vieras";25208086]Miksi et odottanut niin kauan, että mies on laittanut lusikat jakoon vaimonsa kanssa ja avioero on lopullinen?

Kyllähän nyt tosirakkaus kestää muutaman kuukauden odottelun.[/QUOTE]

Ajattelin tätä useasti ja yritettiin olla joskus hetki näkemättäkin, mutta tunteet olivat niin vahvoja, ja halu olla toisen kanssa. Jos en päivään laittanut viestiä, niin hän kyllä soitti viimeistään illalla, että onko kaikki hyvin ja hänen on ikävä!
 
"minä"
[QUOTE="vieras";25208020]Plus että tiesit että miehen tapana on pitääkkin kakkossuhdetta siinä vaimon rinnalla. Minä ainakaan olisi kuvitellutkaan että jättää sitten vaimonsa juuri minun takiani, eipä tuo ollut jättänyt edellisissäkään suhteissa. Luultavasti vaimo tietää näistä hypyistä ja hyppää itsekin, mutta perheidylli on se mistä pidetään kiinni.[/QUOTE]

Mistä päättelit, että miehellä on tai on ollut aikaisempia sivusuhteita?! Ei ap ole niin kirjoittanut.

Tosin se ei ole nyt tässä olennaistakaan. Perheidyllin kulisseista varmasti pyrkivät pitämään kiinni, niin oli minunkin tapauksessani, mutta lopulta ihmisen on kuitenkin aina pakko kuunnella sydäntään ja todellisia tunteitaan. Ja minusta tuo ap:n ja miehen tilanne kuulostaa juuri siltä, etteivät tuollaiset tunteet ole ohimeneviä vaikka pelko hypätä uuteen olisi miten vahva hyvänsä!

Plus, kun sekä vaimo että lapset tietävät pitkästä suhteestanne ja raskaudestasi, uskon ap, ettei mikään perhe kestä ehjänä tuollaista kriisiä. Eikä se mies olisi kanssasi noin pitkään ollut ja ystävilleen esitellyt, ellei oikeasti haluaisi "jäädä kiinni" ja erota vaimostaan. Ehkä hän toivoi vaimonsa jättävän uutiset kuultuaan ja on nyt hämmentynyt, kun näin käynytkään.
 
"huh"
Aikamoinen tilanne todella! Ymmärrän hyvin, että rakkaussuhteen päättyminen, etenkin noin yllätyksenä, ottaa henkisesti tosi koville, mutta yritä nyt ensin keskittyä raskauteen ja siihen liittyviin kysymyksiin ja päätöksiin. Uskon, että helpottaa jonkin verran, kun saat sen päätöksen tehtyä.

Voimia ja jaksamista!
 
alkuperäinen
Kaikki on vielä aikalailla kesken. Mies soittelee minulle usein, lähes päivittäin ja kyselee vointiani ja kuulumisiani, muttei anna mitään itsestään. Se loukkaa minua, tietenkin, mutta en toisaalta mahda sille mitään, joten yritän olla turta ja ajattelematta häntä. Rakastan miestä edelleen vaikka olenkin hänelle todella vihainen. Olen päättänyt ilmaista vihani hänelle sanoin aina kun hän minulle soittaa, jos siltä tuntuu, koska en halua katkeroitua. Päätös raskauden suhteen on yhä tekemättä. En pysty perustelemaan itselleni riittävän hyvin, miksi päätyisin aborttiin, mutta en tiedä, miten pystyisin elämään "ikuisessa siteessä" tähän mieheen, mikä välillemme yhteisen lapsen syntymän myötä tulisi. En halua tietää, mitä hän tekee ja miten heillä menee. Olen neuvoton. Ja tiedän, että päätös on tehtävä ihan näinä päivinä. Tänään jo rv 6+6.
 
diu dau
Jos mä olisin tuo syntymätön lapsi mahassasi niin vihaisin sua, "äiti", kun olet noin helvetin idiootti, ja laitat sekä minut, että sisarpuoleni molemmilta puolilta kärsimään noin saatanallisesti. "Isäänikin" vihaisin, mutta ehkä kuitenkin enemmän sinua, koska äideiltähän me kaikki odotetaan järkevyyttä. Ja vihaisin toisten sisarpuolteni äitiä, ja sinun toisten lastesi isää - jälkimmäistä siksi, kun hän ei sitten ole minunkin isäni, vaikka niiden toisten lasten isä onkin.

Jos nyt sitten voin kasvaa tunne-elämältäni edes sellaiseksi joka osaa tuntea jotain.
 
"mä"
Juuri niin tyypillistä, harmillista. Olen elänyt molemmin päin tuon uskottomuus helvetin ja ei voi kun sanoa, että niin kliseistä :( Olen pahoillani sinun puolesta ap, suosittelen aborttia. Itse olin melkein samassa tilanteessa, vaikkakin tahollani vielä liitossa tuolloin, sain keskenmenon joten asia hoitui onneksi luonnollisella tavalla. En silloin itse ollut lopulta valmis jättämään perhettäni tuon miehen vuoksi, vaikka vieläkin haikailen vanhan ystävän perään. Taannoin mieheni, petti minua rakastumalla sihteeriinsä ja heillä oli "vakava" suhde. Kirjoitimme jo eropaperit, joita koskaan emme lähettäneet. Mieheni toinen nainen oli aivan täysillä ja tosissaan mieheni kanssa ja oli niin varma että on oikea hänelle. Noh niin vaan ei ukkoni pysytynyt jättämän perhettä ja tässä ollaan. Meidän suhde kai vaan tarvitsi moisen paskan ja nyt voin sanoa 20 vuoden yhdessä olon perusteella, että ME todella rakastamme toisiamme ja olemme oikeat toisillemme, ne toiset raukat jotka rakastutimme itseemme olivat viattomia uhreja meidän parisuhde kriisissä :(
 
Nykylain mukaan avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen osalta isyyden selvittämisestä päättää yksin lapsen äiti, mikäli lapsi ei ole täyttänyt 15 vuotta. Lastenvalvoja ei saa aloittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsi on äitinsä huollossa tai hoidettavana. Äiti voi yksipuolisesti estää lapsen oikeuden isään sekä lapsen perimisoikeuden ja sukulaissuhteet, myös silloin kun isä on tiedossa ja isä on halukas osallistumaan lapsen elämään.
 
"mä"
Nykylain mukaan avioliiton ulkopuolella syntyneen lapsen osalta isyyden selvittämisestä päättää yksin lapsen äiti, mikäli lapsi ei ole täyttänyt 15 vuotta. Lastenvalvoja ei saa aloittaa tai jatkaa isyyden selvittämistä vastoin äidin tahtoa, jos lapsi on äitinsä huollossa tai hoidettavana. Äiti voi yksipuolisesti estää lapsen oikeuden isään sekä lapsen perimisoikeuden ja sukulaissuhteet, myös silloin kun isä on tiedossa ja isä on halukas osallistumaan lapsen elämään.
Laki on muuttumassa juuri tuon suhteen, jotta myös isällä on oikeuksia!
 
"elina"
voi, voimia! muista että abortti on naisen oikeus! joutuisit olemaan sen ällön miehen kanssa tulevaisuudessakin tekemisissä ja lapsi joutuisi kärsimään kuvottavaststa kierosta isästään. :(
Mutta jos päätät pitää lapsen niin voimia siihenkin.
 
Ap voimia! Kaverini on naimisissa ja suhteissa myös naimisissa olevaan mieheen. Ovat kuulemma sielunkumppaneita ja sitä rataa ihan raka. Mies ei kuitenkaan ole valmis jättämään perhettää, vaikka kaverini olisi. Se siitä tosi rakkaudesta siis.

Ajattelin ensin että sinuna pitäisi lapsen. Abortti ei sovi maailmankuvaani enää. Mutta sitten mietin että et pääsisi koskaan eroon tuosta miehestä tai hänen perheestään jos pidät lapsen. Jos mies haluaakin leikkiä isää niin olet tekemisissä heidän elämänsä kanssa mikä vaikeuttaa irti pääsyä miehestä.

Sillä en oikein usko että mies loppuun asti menee kanssasi = jättää vaimonsa. Nyt hänellä on syyllinen olo ja siksi soittelee. Ehkä onkin ollut rakastunut sinuun mutta erota ei aio ilmeisesti. Eiköhän se olisi ollut nyt tai ei koskaan se eron paikka kun kerran olet raskaana. Yök mikä tilanne! Ehkä voisit tehdä sellaisen tempun jota joku suositteli että lopettaisit yhteydenpidon mieheen ainakin hetkeksi jotta voisit selvitellä ajatuksiasi lapsen suhteen: jaksanko, haluanko jne. Miehen jatkuvat yhteily ei kyllä tee tuossa tilanteessa hyvää. Ei hän ole eroamassa vaan soittelee sinulle kysyäkseen kuulumisia!
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Viisainta on nyt ottaa hetken aikaa itsellesi ja miettiä, mitä sinä haluat. Älä mieti nyt mitään miehiä ja heidän mielipiteitään, lupauksiaan, uhkauksiaan tms. Mietit nyt vain, antamatta sijaa ulkopuoliselle painostukselle ja näkemyksille, haluatko sinä pitää tämän lapsen. Se on sinun ratkaisusi. Jos niin päätät, niin mielestäni lapselle pitää antaa mahdollisuus tavata isäänsä ja isällään on velvollisuus elättää lasta.
 
"vieras"
Mitenkä joku voi erehtyä luulemaan Rebound suhdetta/ihastumista rakkaudeksi ?
Mikä on rebound-suhde?

Jos on jokin pikasuhde, niin minunkin mielestäni aika harkitsemattomasti ap ryhtyi uuteen suhteeseen vaikka oli vielä harkinta-ajat ja kaikki. Ei varmasti ollut kypsä vielä uuteen suhteeseen. Ja varatun kanssa suhteeseen ryhtyminen on kyllä niin vakavasti otettava riski... jollaista ei kannattaisi ottaa.
 
heartless bitch
Mun mielestä sä tarvit kahta asiaa:
#1 lyödä miehelle luu kurkkuun ihan totaalisesti, niin että hän tajuaa että SINÄ teet päätöksen abortista, eikä kukaan muu
#2 sen jälkeen itse omassa rauhassa päättää haluatko pitää lapsen vai et

Mies pelaa sun kanssa pokeria. Sun on katsottava sen bluffi. Sano tosiaankin, että jos hänellä on aikeena hakea lapsen huoltajuutta vaimonsa kanssa, niin haluaisit keskustella asiasta kolmestaan. Kerro, että voit ihan pokkana ottaa sen riskin että he onnistuvat, mutta mikäli voitat huoltajuuden itsellesi, aiot kyniä äijältä maksimielarit. Sen lisäksi voit sanoa, että aiot paljastaa hänen vaimolleen kaiken teidän suhteestanne, ja että mikäli eukko heittää hänet pellolle, on turha tulla sun oven taakse kolkuttelemaan. Lopeta vasta sitten kun hän anelee armoa.

Silloin voit todella sanoa, että teet oman päätöksesi ilman kenenkään painostusta. Ja mikäli päädyt aborttiin (kuten varmaan itse tekisin) voit olla ylpeä siitä, että sua ei siihen ole painostettu vaan se on oma valintasi. Parasta varmaan olisi loppujen lopuksi, jos ei tarvitsisi sen äijän kanssa olla ikinä enää missään tekemisissä.
 
sir
Nyt nainen älä ihmeessä ole yhteydessä mieheen, älä vastaa hänen puheluihinsa. Kyseessä on sinun iso päätöksesi. Mieti ja punnitse. Olen itse aborttia vastaan, mutta tuossa tilanteessa en näkisi juuri muuta vaihtoehtoa, mieti mihin asemaan synnyttäisit lapsesi.. Jos kuitenkin päätät pitää lapsen, älä tässä vaiheessa siltikään ole yhteydessä mieheen. Sinulla ei ole mitään velvotteita olla häneen yhteydessä, tärkeintä on nyt sinun hyvinvointisi ja tasapaino!!
 
"vieras"
Toisaalta olen vahvasti aborttia vastaan ja näen, ettei se ole tämän syntymättömän lapsen vika, ettei hänen isänsä osaakaan kantaa vastuuta asioista, joihin on lähtenyt mukaan.
Minusta tämä on tällä hetkellä täysin typerää ja turhaa romantisointia. Se on solumöykky, ei mikään lapsi vielä.
Tee hyvä nainen abortti ja jatkakaa lastenne kanssa elämäänne. He tarvitsevat sinua vielä monta vuotta.
Haluatko todellakin neljän lapsen yksinhuoltajaksi kaiken kukkuraksi niin, että lapsilla on eri isät :O.

Haloo, onks valoo??! :headwall:

Mä en kertakaikkiaan käsitä miksi ihminen hakemalla hakee vaikeuksia itselleen, niitä tulee kyllä elämän varrlla eteen ilman hakemistakin.
 

Yhteistyössä