Avoero ja yhteinen talo

Olemme eronnut avopari ja minä muutin pois yhdessä omistamastamme ja yhteisellä velalla olevasta omakotitalosta.

Talo on nyt myynnissä, mutta exäni asuu talossa maksamatta elämisestään mitään. Eli ei maksa lainoja pankkiin eikä maksa vuokraa. Sähkölaskut ilmeisesti hoitaa, ne onneksi ovat hänen nimissään olleetkin.

Voinko vaatia ex-avopuolisoltani vuokraa, kun hän asuu yhdessä omistamassamme talossa?
Tai voinko vaatia häntä muuttamaan pois, jos hän ei hoida lainoja taloon liittyen?

Minä kuitenkin jouduin pakon edessä muuttamaan pois ja maksan täyttä vuokraa uudesta kodistani, kun samalla exäni nauttii elämästä ilman maksuja puoliksi omistamassani talossa.
 
ei ole MITÄÄN TIETOA tai kokemusta, mutta eikös avoliitossa kuulu melkeen samat pelisäännöt kuin avioliitossa? ja sunhan ois pitäny jäädä sinne kun kerta oot se joka maksaa _täyttä vuokraa_. aika kusipää äijä, jos päästää naisen menemään ja pitää asunnon itsellään myyntiin asti. Luulis sillä olevan sen verran miestä vaan lähteä itse kävelemään ja antaa asunnon naiselle, joka MAKSAA vuokran.

Allekirjoitatte yhdessä sellaisen että kaikki siirtyis MIEHEN nimiin että se hoitaa tästä lähtien laskut, jos ei laki pysty sua auttamaan. Se on vaan NIIN väärin että se osapuoli joka vuokran hoitaa, lähtis asunnosta pois. Tai kerta kun asunto on myynnissä, niin ei kai siinä järkeä olisi enää vaihtaakaan asunnonomistajia :D mutta se mieskin on pariaatteessa varastamassa sun rahoja kun maksat vuokraa siihen asti kunnes saatte talon myytyä, koska sehän elää sun vuokrarahalla. Joten sulla on oikeus periä ne takas velkana ;)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä